• Dit is echt geweldig, een site en een app waarmee je gratis verschillende talen kan leren. Ze maken het nog leuker door XP points toe te voegen en achievements. Je kan vrienden toevoegen en meerdere cursussen tegelijk volgen. Op het moment is het enkel mogelijk om Nederlands -> Engels te leren, maar vanuit het Engels kan je weer meer cursussen volgen voor andere talen en ze zijn bezig om er meer toe te voegen!
    Duolingo

    Accounts:
    Handles - Nikseltje
    Scrivbar - thetolea
    Square - LeSquare
    Mendelejev - Mendelejev
    Depayx - iamamy_
    Trouvaille - Trouvaille

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 19:21 ]


    Your make-up is terrible

    Inclination schreef:
    Aww, jammer dat ze (nog) geen talen zoals Chinees, Koreaans en Japans hebben. Maar mijn username is JustxJoanne en ik ben op het moment bezig met Zweeds.

    you follow me :O

    hahaha grapje maar ik ben het wel met je eens erg jammer. Ik heb me wel al ingeschreven voor een notificatie voor Klingon :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Weet iemand wat je moet doen als je helemaal op het eind bent? Is het dan gewoon afgelopen?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mijn naam is trouwens Antithese


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Whoeehoe! Een week geleden heb ik Engels helemaal uitgespeeld. Sindsdien houd ik de sterktebalkjes up to date, maar leer dus niets nieuws meer. Nu heb ik bedacht om Duits te gaan leren. Dit kan dus alleen via het Engels. Dat is echt lastig (cat). Dan wil je antwoorden in het Nederlands, nee dat moet dus in het Engels.

    Het eerste onderdeel heb ik gehad!



    Ik begrijp alleen niet zo goed wat het verschil is tussen:
    'you (singular informal) = du trinkst' (dat is 'jij', denk ik),
    'you (plural informal) = ihr trinkt' en
    'you (formal) = Sie trinken',
    en dan heb je nog they = sie trinken.

    [ bericht aangepast op 29 feb 2016 - 17:26 ]

    Krull schreef:
    Whoeehoe! Een week geleden heb ik Engels helemaal uitgespeeld. Sindsdien houd ik de sterktebalkjes up to date, maar leer dus niets nieuws meer. Nu heb ik bedacht om Duits te gaan leren. Dit kan dus alleen via het Engels. Dat is echt lastig (cat). Dan wil je antwoorden in het Nederlands, nee dat moet dus in het Engels.

    Het eerste onderdeel heb ik gehad!



    Ik begrijp alleen niet zo goed wat het verschil is tussen:
    'you (singular informal) = du trinkst' (dat is 'jij', denk ik),
    'you (plural informal) = ihr trinkt' en
    'you (formal) = Sie trinken',
    en dan heb je nog they = sie trinken.


    Singular is inderdaad jij, plural is hij/zij en formal is u. They is gewoon meervoud, maar wordt in Engeland ook gebruikt als het geslacht onbekend is en het om één persoon gaat. Ik denk dat Duitsers daar gewoon 'ihr' voor gebruiken.

    [ bericht aangepast op 29 feb 2016 - 17:40 ]


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Ben ook nog steeds bezig met Duits. Het blijft lastig soms

    Ik heb ook een account aangemaakt op aanraden van een college. Ik ben nu bezig met Duits.


    Seasons will change, but I shall remain

    Krull schreef:
    Whoeehoe! Een week geleden heb ik Engels helemaal uitgespeeld. Sindsdien houd ik de sterktebalkjes up to date, maar leer dus niets nieuws meer. Nu heb ik bedacht om Duits te gaan leren. Dit kan dus alleen via het Engels. Dat is echt lastig (cat). Dan wil je antwoorden in het Nederlands, nee dat moet dus in het Engels.

    Het eerste onderdeel heb ik gehad!



    Ik begrijp alleen niet zo goed wat het verschil is tussen:
    'you (singular informal) = du trinkst' (dat is 'jij', denk ik),
    'you (plural informal) = ihr trinkt' en
    'you (formal) = Sie trinken',
    en dan heb je nog they = sie trinken.

    Singular informal is de informele vorm, je/jij. plural informal is jullie. De formele wordt gebruikt waar je in het Nederlands u voor zou gebruiken. En they is zij (meervoud), zoals Mattel al zei.

    Ben zelf ook ooit aan Duits begonnen, maar dat lag me iets te dicht bij huis. Ben nu Zweeds & Russisch aan het leren.

    [ bericht aangepast op 29 feb 2016 - 18:38 ]


    Ex astris, sciencia

    Krull schreef:
    Whoeehoe! Een week geleden heb ik Engels helemaal uitgespeeld. Sindsdien houd ik de sterktebalkjes up to date, maar leer dus niets nieuws meer. Nu heb ik bedacht om Duits te gaan leren. Dit kan dus alleen via het Engels. Dat is echt lastig (cat). Dan wil je antwoorden in het Nederlands, nee dat moet dus in het Engels.

    Het eerste onderdeel heb ik gehad!



    Ik begrijp alleen niet zo goed wat het verschil is tussen:
    'you (singular informal) = du trinkst' (dat is 'jij', denk ik),
    'you (plural informal) = ihr trinkt' en
    'you (formal) = Sie trinken',
    en dan heb je nog they = sie trinken.


    Zo oefen je twee talen in één keer! Dat lijkt me inderdaad pittig, maar het is waarschijnlijk ook heel nuttig. ^^

    Andere mensen hebben al een uitleg gegeven, maar uiteindelijk komt het neer op dit:
    Naam
    singular informal/enkelvoud informeel
    formal/formeel
    plural informal/meervoud informeel
    -
    Nederlands
    je/jij
    u
    jullie
    zij (meerdere mensen)
    Engels
    you
    you
    you
    they
    Duits
    du
    Sie (met hoofdletter!)
    ihr
    sie (kleine letter)

    Voor een hele hoop dingen wordt in het Engels dus you gezegd, terwijl daar in het Duits aparte woorden voor zijn, net als in het Nederlands. En om het nog verwarrender te maken: Ihr, met een hoofdletter, betekent uw. Het is dus "Wer sind Sie?" (Wie bent u?) en "Wer seid ihr?" (Wie zijn jullie?), maar "Das ist Ihr Kugelschreiber" (Dat is uw balpen).

    Helpt dat? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja! Dank jullie wel allemaal!

    Onthouden Emma; Sie is u, Ihr is uw, ihr is jullie en sie is zij (meerdere mensen). Wauw. Waarom begin ik hier ook alweer aan?

    Zijn er nog mensen die op dit moment actief duolingo doen?
    In mijn vriendenlijst op duolingo staan alleen maar inactieve mensen ;o

    Dan wil ik graag vriendjes met jullie worden (flower).

    Krull schreef:
    Zijn er nog mensen die op dit moment actief duolingo doen?
    In mijn vriendenlijst op duolingo staan alleen maar inactieve mensen ;o

    Dan wil ik graag vriendjes met jullie worden (flower).


    Ik heb op dit moment niet echt tijd om het dagelijks bij te houden, maar ik denk dat ik het in de zomervakantie weer ga proberen. Jij bent wel nog steeds actief bezig? *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb op dit moment niet echt tijd om het dagelijks bij te houden, maar ik denk dat ik het in de zomervakantie weer ga proberen. Jij bent wel nog steeds actief bezig? *O*


    Ja, ik ben al die tijd nog actief bezig. Even een pauze gehad in de vakantie, maar pak het nu weer op ^^ Engels met name, ook omdat ik over anderhalve week een gespreks examen heb.

    Krull schreef:
    Zijn er nog mensen die op dit moment actief duolingo doen?
    In mijn vriendenlijst op duolingo staan alleen maar inactieve mensen ;o

    Dan wil ik graag vriendjes met jullie worden (flower).

    Aye, ik ben nog soort-van actief. Er zijn dagen die ik domweg vergeet, maar over het algemeen oefen ik de meeste dagen wel. Mendelejev op duolingo. Welke taal/tallen doe jij?

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 20:26 ]


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Aye, ik ben nog soort-van actief. Er zijn dagen die ik domweg vergeet, maar over het algemeen oefen ik de meeste dagen wel. Mendelejev op duolingo. Welke taal/tallen doe jij?

    Ik oefen Engels en sinds kort Duits! Ik heb je gevolgd. Welke talen doe jij?