• Op 1 september begint het nieuwe schooljaar en ga ik HBO Human resource management (personeelsmanagement) studeren in Leiden. Ik vind het echt enorm spannend, elke dag moet ik met de trein naar school, ik ken het gebouw niet en de mensen al helemaal niet, dus dat wordt flink wennen! Wel heb ik er echt heel veel zin in en ben ik wel aan iets nieuws toe na zes jaar middelbare school.
    Gisteren kreeg ik mijn schoolboeken binnen die enorm dik zijn en ook niet goedkoop. Het zijn 14 studieboeken, waarvan er 6 meer dan 500 pagina's zijn. Dat wordt echt weer heel hard studeren voor mij, maar bijna alle boeken zien er wel enorm interessant uit!

    Nu vroeg ik me af welke studie jullie gaan doen of al aan het doen zijn. Welke studie doen jullie en waar? Misschien zit je nog op de middelbare school? Weet je al wat je wilt gaan studeren?

    (flower)

    Edit:
    In dit topic kun je tevens contact zoeken met mensen die op dezelfde locatie studeren als jij, dezelfde studie doen of vragen stellen aan mensen die een bepaalde studie doen waar jij in bent geïnteresseerd, aanzien ik al heel veel mensen zie die met vragen komen of nieuwsgierig zijn!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 23:54 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ga Technische Commerciële Textielkunde studeren in Enschede


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik studeer Geschiedenis. Dit wordt mijn derde jaar en over een halfjaartje ga ik naar Aberdeen, in Schotland om daar ook een halfjaar van de Engelse en Schotse geschiedenis te leren. Ik studeer in Groningen, echt een heel fijne studentenstad en ik ben eigenlijk godsgruwelijk blij dat ik dit doe.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ga Leraar Maatschappijleer doen op de Hogeschool Van Amsterdam.
    I'm very Excited. Ik heb er heel veel zin in. Mijn boeken waren ook vrij duur, gelukkig heb ik 90% tweede hands kunnen kopen dus dat scheelde en alles in goede staat. Mijn zus die zit op de HVA dus ik kan haar tegen komen of ze kan me de weg wijzen dus dat scheelt haha. Dus ja, ik bereid me er op voor dat het zwaar kan worden maar heb er wel erg veel zin in. Ik heb volgende week me introductie die echt awesome is! :3


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Vorig jaar heb ik Ruimtelijk Ontwerp aan de kunstacademie gestudeerd en dit jaar ga ik beginnen aan een opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving...


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik ben net afgestudeerd als Personeelswerker (Human Resources Management) in Geel. Ik ga nu nog de opleiding Rechtspraktijk bij doen. Ik kan deze bachelor verkort doen omdat ik enorm veel vrijstellingen heb vanuit Personeelswerk. Dan zijn het nog maar 82 (anderhalf jaar ongeveer) studiepunten ipv 180 en ik ga het proberen te doen op 1 jaar. Dus komend jaar veel extra rechten en talen. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    FaultInOurStars schreef:
    Ik studeer Geschiedenis. Dit wordt mijn derde jaar en over een halfjaartje ga ik naar Aberdeen, in Schotland om daar ook een halfjaar van de Engelse en Schotse geschiedenis te leren. Ik studeer in Groningen, echt een heel fijne studentenstad en ik ben eigenlijk godsgruwelijk blij dat ik dit doe.


    Wauw, dat lijkt me echt heel gaaf! Wel spannend dat je naar het buitenland gaat, maar ook leerzaam. Je kunt je zo ook echt goed verdiepen. :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ga nu naar het tweede jaar van de Vertaalacademie aan hoge school Zuyd in Maastricht.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 19:46 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Ik begin dit jaar aan de opleiding Mangagementassistent [ niveau vier mbo ] aan het Zadkine in Rotterdam. Eigenlijk hoor ik nu in havo vier te zitten, maar wegens omstandigheden was dit een betere keus.

    Ik heb echt heel weinig boeken, twee grote werkboeken voor rekenen - twee kleine boekjes over Word en Excel - en twee boeken die het gedeelte Post en Archief behandelen. Waar mijn Engels en Nederlands boeken zijn, geen idee - blijkbaar volgen we dat online?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Vorig jaar deed ik ook Biologie, maar dan aan de Rijksuniversiteit Groningen. Heb mijn BSA op 4 punten niet gehaald, dus dan naar een andere universiteit.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ruskow schreef:
    Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Vorig jaar deed ik ook Biologie, maar dan aan de Rijksuniversiteit Groningen. Heb mijn BSA op 4 punten niet gehaald, dus dan naar een andere universiteit.


    Dat is echt balen...
    Wel goed dat je het op een andere universiteit over gaat doen en nu weet je ook beter wat je kunt verwachten!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    1 september pas beginnen? Ik ben al een week bezig! ;o

    Ik doe nu een MBO 4 opleiding genaamd Toegepaste Biologie. Hierna wil ik graag naar het HBO, maar eerst drie jaar dit.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ben al enkele maanden bezig met een combinatie van Horeca Assistent en Facilitair Dienstverlening. Over 2,5 jaar ben ik klaar.


    26 - 02 - '16

    Ik hoop volgend jaar te kunnen starten aan een studie Biomedische Laboratoriumtechnologie in Leuven. (Hoge School)


    Ex astris, sciencia

    Corday schreef:
    Ik ga nu naar het tweede jaar van de Vertaalacademie aan hoge school Zuyd in Maastricht.


    Dat klinkt echt supercool


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ga dit jaar beginnen aan mijn eerste jaar Taalwetenschap aan de RuG. Ik vind het ook ontzettend spannend en ik word nu iedere dag iets nerveuzer, maar ik heb er wel zin in. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan