• Op 1 september begint het nieuwe schooljaar en ga ik HBO Human resource management (personeelsmanagement) studeren in Leiden. Ik vind het echt enorm spannend, elke dag moet ik met de trein naar school, ik ken het gebouw niet en de mensen al helemaal niet, dus dat wordt flink wennen! Wel heb ik er echt heel veel zin in en ben ik wel aan iets nieuws toe na zes jaar middelbare school.
    Gisteren kreeg ik mijn schoolboeken binnen die enorm dik zijn en ook niet goedkoop. Het zijn 14 studieboeken, waarvan er 6 meer dan 500 pagina's zijn. Dat wordt echt weer heel hard studeren voor mij, maar bijna alle boeken zien er wel enorm interessant uit!

    Nu vroeg ik me af welke studie jullie gaan doen of al aan het doen zijn. Welke studie doen jullie en waar? Misschien zit je nog op de middelbare school? Weet je al wat je wilt gaan studeren?

    (flower)

    Edit:
    In dit topic kun je tevens contact zoeken met mensen die op dezelfde locatie studeren als jij, dezelfde studie doen of vragen stellen aan mensen die een bepaalde studie doen waar jij in bent geïnteresseerd, aanzien ik al heel veel mensen zie die met vragen komen of nieuwsgierig zijn!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 23:54 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik studeer Informatica. Vast een heel erg grote verrassing. (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)In Amsterdam :)


    Leuk, ik ga dus naar Leiden! ;)

    Wat vind je het leukste aan de opleiding en wat vind je eigenlijk minder leuk?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Leuk, ik ga dus naar Leiden! ;)

    Wat vind je het leukste aan de opleiding en wat vind je eigenlijk minder leuk?
    Het leukste vind ik eigenlijk alles wat ik er leer en hoe ik dat meteen kan toepassen in de praktijk. Het minst leuke is eigenlijk in een projectgroep zitten waar iemand in zit waar je niet goed mee bent. Dat kan meteen je hele belevenis van de opleiding minder fijn maken.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Je bent eigenlijk altijd bezig met het verbeteren van de inhoud van het onderwijs en de manier waarop het onderwijs gegeven wordt. Dit doen wij op verschillende manieren. We hebben bijvoorbeeld een project lopen die de klachten uit de klassen kan meenemen in het advies dat wij geven aan de opleidingsmanager, dit doen wij door middel van klassenvertegenwoordigers. Daarnaast hebben wij een studiemaatjesproject en gaan wij over de twee studiefeesten die gehouden worden in een schooljaar. Vooral het advies geven aan de opleidingsmanager is een erg leerzaam proces :)


    Oh, klinkt wel cool. Volgens mij vergadert de opleidingscommissie bij ons alleen maar met docenten en houden ze enquetes. Zelf doe ik bij mijn studievereniging een commisie, de eerstejaarscommissie.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    FaultInOurStars schreef:
    (...)

    Oh, klinkt wel cool. Volgens mij vergadert de opleidingscommissie bij ons alleen maar met docenten en houden ze enquetes. Zelf doe ik bij mijn studievereniging een commisie, de eerstejaarscommissie.
    Maar zit jij op een universiteit of op een HBO? Ik geloof dat studieverenigingen bij ons niet echt bestaan, de opleidingscommissie is het enige soort 'clubje' dat er echt is. Ik denk ook dat wij als opleidingscommissie best wel invloedrijk zijn op het beleid dat bij onze opleiding gehanteerd wordt. Voornamelijk door het maandelijkse contact met de opleidingsmanager zijn wij aan deze status gekomen.


    Life is hard and then we die

    FaultInOurStars schreef:
    Ik studeer Geschiedenis. Dit wordt mijn derde jaar en over een halfjaartje ga ik naar Aberdeen, in Schotland om daar ook een halfjaar van de Engelse en Schotse geschiedenis te leren. Ik studeer in Groningen, echt een heel fijne studentenstad en ik ben eigenlijk godsgruwelijk blij dat ik dit doe.


    Jij ook? Awesome!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik studeer Pedagogish medewerkster ana het Kellebeek College. Ik vermaak me goed en het is 2,5jaar en ik ga aan het tweede veginnen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Industrieel ingenieur, KU. Eerste jaar.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 21:23 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar zit jij op een universiteit of op een HBO? Ik geloof dat studieverenigingen bij ons niet echt bestaan, de opleidingscommissie is het enige soort 'clubje' dat er echt is. Ik denk ook dat wij als opleidingscommissie best wel invloedrijk zijn op het beleid dat bij onze opleiding gehanteerd wordt. Voornamelijk door het maandelijkse contact met de opleidingsmanager zijn wij aan deze status gekomen.


    Ik zit op een Uni. Hier in Groningen hebben bijna alle Uni en Hbo opleidingen een studievereniging voor zo ver ik weet. Wel nice dat jullie zoveel invloed hebben!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Jij ook? Awesome!


    Ik ook als in de studie, de stad of Aberdeen? Haha


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik studeer psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, inmiddels al mijn derde jaar, en ik ben momenteel op uitwisseling in Oslo ^^.

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 aug 2014 - 1:04 ]


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik studeer psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, inmiddels al mijn derde jaar, en ik ben momenteel op uitwisseling in Oslo ^^.


    fancypancy


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    FaultInOurStars schreef:
    (...)

    fancypancy

    Superfancy ^^. Ik kijk momenteel uit om een berg. Maar ik mis Groningen wel een beetje. Mijn vrienden van daar hebben me doodgestalkt met foto's van de KEI-week en hoe leuk het wel niet was. (Lekker off-topic dit).

    Als ik terug ben zal ik ook wel mijn username op mijn voorhoofd plakken, dan kunnen we elkaar herkennen als we elkaar ooit tegenkomen in het Academiegebouw of in de UB.


    I am an idiot, I move.

    Alisos schreef:
    Ik heb vorig jaar communicatie en informatiewetenschappen in Nijmegen gestudeerd. Dat was niet helemaal wat ik zocht dus dit jaar ga ik beginnen met taal en cultuurstudies in Utrecht!


    Ben jij de Myrthe die ik denk dat jij bent? :o

    Ik studeer archeologie aan de Universiteit van Leiden. Mijn bachelor heb ik binnen, mijn mastervakken ook en ik ga het komende half jaar bikkelen op mijn scriptie. (:

    [ bericht aangepast op 23 aug 2014 - 10:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.