• Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.


    Op 18 maart 2014 gaf de Dieren Experimenten Commissie van de Universiteit Maastricht een positief advies om 39 honden te gebruiken in experimenten. De onderzoekers hebben tot 10 maart 2018 de tijd om het experiment uit te voeren. De Dieren Experimenten Commissie geeft aan dat het onderzoek voldoet aan de ethische toetsingscriteria voor proefdiergebruik. De onderzoekers vinden honden het meest geschikte model voor deze testen. In de meest recente aanvraag gaat hun voorkeur uit naar labradors vanwege hun omvang.

    Voor meer informatie Free the labradors!

    EDIT, please read x

    Dit experiment kan ook uitgevoerd worden met computers en is een tijd geleden al uitgevoerd met apen. Het experment werd stop gezet omdat het niet de gewenste resultaten had.






    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 20:13 ]

    Dit soort experimenten mogen uitgevoerd worden voor wetenschappelijke doeleinden.

    24.0% (12 stemmen)
     
    Ja

    76.0% (38 stemmen)
     
    Nee

    Fisher schreef:
    En wat als het baanbrekend onderzoek is? Dit is bijvoorbeeld onderzoek naar pacemakers, iets wat veel mensen zou kunnen helpen. Daarnaast vraag ik me af of er zoveel ophef was geweest als een minder aaibaar dier was gebruikt. Zoals bijvoorbeeld muizen, ratten, varkens...
    Die toetsingscommissies zijn zwaar. Je krijgt niet zomaar toestemming om dieren te gebruiken, zeker niet bij onbelangrijk onderzoek.
    Waarom is dit opeens erger? Dit is namelijk opeens in het nieuws terwijl er dagelijks proefdieren worden gebruikt, ook voor vrij nutteloze dingen als cosmetica (en laten de vleesindustrie er voor het gemak maar even buiten laten).

    Jullie kunnen wel roepen dat het zielig is, maar het is gewoon niet zo zwart-wit.


    Ik ben eigenlijk sowieso tegen dierproeven waarbij dieren lijden, omdat ik van mening ben dat het lijden van dieren niet minder erg is dan het lijden van mensen.


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    (...)

    Ik ben eigenlijk sowieso tegen dierproeven waarbij dieren lijden, omdat ik van mening ben dat het lijden van dieren niet minder erg is dan het lijden van mensen.


    Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen vinden dieren minder waard dan hunzelf, maar volgens mij zou dat helemaal niet zo moeten zijn.

    Vinception schreef:
    Ik vind wel dat er experimenten uitgevoerd mogen worden op dieren, zoals bijvoorbeeld een nieuw medicijn dat heel veel levens kan redden, maar dan moet dat niet op gezonde dieren gebeuren én voor een medische reden zijn. Dus niet op deze manier, niet op de manier dat gezonde dieren eronder moeten lijden.
    Dan kunnen ze beter langs een asiel gaan en daar honden/katten/andere beestjes halen die daar al heel lang zitten en nooit opgehaald zullen worden omdat ze heel hard bijten etc. / dieren die een beetje ziek zijn / dieren die oud en kreupel zijn en anders toch in het asiel zullen sterven.

    Want als er geen experimenten op dieren uitgevoerd zouden worden, zouden er nu heel veel medicijnen niet bestaan, heel veel dingen nog niet uitgevonden/goedgekeurd zijn die in een lichaam geplaatst mogen worden.

    Experimenten op dieren vanwege cosmetica etc. ben ik wel weer op tegen, omdat dat eigenlijk nutteloos is, er is al veel cosmetica etc. dat al op dieren is getest, waarom zou je er nog meer laten lijden, stop dan met cosmeticagebruik.


    wat was dit ookalweer

    madeupyou schreef:
    (...)
    Niet alle dieren zijn hetzelfde inderdaad. Maar op sommige vlakken staan honden dichter bij ons dan muizen en zal de voorkeur gaan naar honden voor wetenschappelijk onderzoek.
    Ik ben blij dat ze wetenschappelijk onderzoek doen, ook al is het op dieren. Dit helpt ons zoveel vooruit qua medicijnen en dergelijke.. Er zijn zoveel regels voor, het gebeurt niet zomaar. Als het geen waarde, of echt maar van klein belang was, dan zouden ze zo'n proef niet hebben toegelaten.

    Maar ik begrijp jou niet goed eerlijk gezegd. Kan je het verduidelijken? Dus je bent niet tegen dierenproeven maar ook wel? Waar leg jij dan ergens de grens? Als ze dit experiment uit zouden voeren op muizen of andere knaagdieren, zou het dan volgens jou wel gemogen hebben of ook niet?


    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe de normale gang van zaken is bij dierenproeven. Een onderzoek als dit vind ik extreem, hond of muis. Ik ben er dus hoe dan ook tegen. Maar misschien is dit nog wel een mild onderzoek vergeleken met andere gruwelijke testen die ze doen, ik weet het niet. Daarnaast weet ik ook niet hoe noodzakelijk dit onderzoek is, of er een alternatieve manier is om de pacemakers te testen.
    Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat een normaal mens in staat is om zulk soort testen te doen. Mensen die geen moeite hebben met dieren pijnigen, kampen niet voor niets vaak met psychische afwijkingen.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe de normale gang van zaken is bij dierenproeven. Een onderzoek als dit vind ik extreem, hond of muis. Ik ben er dus hoe dan ook tegen. Maar misschien is dit nog wel een mild onderzoek vergeleken met andere gruwelijke testen die ze doen, ik weet het niet. Daarnaast weet ik ook niet hoe noodzakelijk dit onderzoek is, of er een alternatieve manier is om de pacemakers te testen.
    Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat een normaal mens in staat is om zulk soort testen te doen. Mensen die geen moeite hebben met dieren pijnigen, kampen niet voor niets vaak met psychische afwijkingen.


    Oh wauw. Dat is een boel heftige uitspraken en beschuldigingen, zonder ook maar een enkele bron (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Oh wauw. Dat is een boel heftige uitspraken en beschuldigingen, zonder ook maar een enkele bron (cat)


    ?


    i put the fun in funeral

    Nou sorry hoor voor de mensen die het goed vinden omdat het misschien wel helpt, maar ik vind dit gewoon harteloos. Het is voor onderzoek, maar ik vind het ziek dat ze zulke beesten gewoonweg vermoorden.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Asmodom schreef:
    (...)

    Ik ben eigenlijk sowieso tegen dierproeven waarbij dieren lijden, omdat ik van mening ben dat het lijden van dieren niet minder erg is dan het lijden van mensen.



    Nuevo schreef:
    (...)

    Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen vinden dieren minder waard dan hunzelf, maar volgens mij zou dat helemaal niet zo moeten zijn.


    Dit! Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, maar ik heb de petitie natuutlijk getekend!

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 18:38 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe de normale gang van zaken is bij dierenproeven. Een onderzoek als dit vind ik extreem, hond of muis. Ik ben er dus hoe dan ook tegen. Maar misschien is dit nog wel een mild onderzoek vergeleken met andere gruwelijke testen die ze doen, ik weet het niet. Daarnaast weet ik ook niet hoe noodzakelijk dit onderzoek is, of er een alternatieve manier is om de pacemakers te testen.
    Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat een normaal mens in staat is om zulk soort testen te doen. Mensen die geen moeite hebben met dieren pijnigen, kampen niet voor niets vaak met psychische afwijkingen.

    Maar het is niet enkel dieren pijnigen, het is ook enorm als je daardoor mensen kan helpen, dus het is helemaal niet zwart-wit. Het doel heiligt de middelen zoals ze dan zeggen. Je doet iets slechter, maar het kan zijn dat er positieve dingen uit doorstromen.
    Ik denk niet dat je zomaar mag zeggen dat veel mensen die met dierenproeven werken met psychische problemen zitten, lijkt me nogal cru en kort dor de bocht....

    Over de noodzakelijkheid: als er een andere manier is, dan wordt het niet toegelaten om dieren te gebruiken normaal, dus er is geen andere manier. Dierenproeven worden streng gecontroleerd en moeten door een procedure om ook maar uitgevoerd te mogen worden.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik vind het prima. Nu gaan we huilen om 39 labradors maar om die andere tienduizenden dieren geven we helemaal niks. Hypocriet much. Dat er dierproeven worden gedaan voor wetenschappelijke doeleinden is al ontzettend lang bekend en ik vind het ook prima dat dat gebeurd.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Caraphernelia schreef:
    Nou sorry hoor voor de mensen die het goed vinden omdat het misschien wel helpt, maar ik vind dit gewoon harteloos. Het is voor onderzoek, maar ik vind het ziek dat ze zulke beesten gewoonweg vermoorden.

    Ik denk dat als een naaste van jou een ernstige ziekte krijgt je wel anders praat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik weet het, ik ging niet meer reageren op het forum, maar hier moet ik gewoon even op reageren.

    Ik vind het gewoon ziek! Elke dierenproef trouwen! Al is het op ratten of spinnen!
    Waarom moeten er dieren lijden voor het welzijn van de zogezegde suprieure mens? Zelfs als ik kanker had zou ik dit zeggen, ik wil niet dat er een wezen lijdt omdat ik er beter van zou worden. Ik ben volledig tegen dierenproeven! Mensen zijn niet beter, er worden ook geen middelen op mensen getest voor medicijnen voor dieren.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 19:23 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Aan degenen die tegen dierproeven zijn, mag ik vragen wie van jullie vegetariër is? Ik zou het persoonlijk nogal raar vinden als je hier tegen bent, maar wel dieren eet wanneer ze gebraden op je bord liggen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    Aan degenen die tegen dierproeven zijn, mag ik vragen wie van jullie vegetariër is? Ik zou het persoonlijk nogal raar vinden als je hier tegen bent, maar wel dieren eet wanneer ze gebraden op je bord liggen.


    Dus als je vegetariër bent mag je het wel zielig vinden en als je geen vegetariër niet? Dat vind ik pas raar.


    26 - 02 - '16

    Ourania schreef:
    Aan degenen die tegen dierproeven zijn, mag ik vragen wie van jullie vegetariër is? Ik zou het persoonlijk nogal raar vinden als je hier tegen bent, maar wel dieren eet wanneer ze gebraden op je bord liggen.


    Ik ben geen vegetariër, maar ik wil er wel zeker van zijn dat het dier op mijn bord een goed leven heeft gehad, dit kun je zien aan de verschillende merken enz.


    Queer zijn is gewoon alles