• Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.


    Op 18 maart 2014 gaf de Dieren Experimenten Commissie van de Universiteit Maastricht een positief advies om 39 honden te gebruiken in experimenten. De onderzoekers hebben tot 10 maart 2018 de tijd om het experiment uit te voeren. De Dieren Experimenten Commissie geeft aan dat het onderzoek voldoet aan de ethische toetsingscriteria voor proefdiergebruik. De onderzoekers vinden honden het meest geschikte model voor deze testen. In de meest recente aanvraag gaat hun voorkeur uit naar labradors vanwege hun omvang.

    Voor meer informatie Free the labradors!

    EDIT, please read x

    Dit experiment kan ook uitgevoerd worden met computers en is een tijd geleden al uitgevoerd met apen. Het experment werd stop gezet omdat het niet de gewenste resultaten had.






    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 20:13 ]

    Dit soort experimenten mogen uitgevoerd worden voor wetenschappelijke doeleinden.

    24.0% (12 stemmen)
     
    Ja

    76.0% (38 stemmen)
     
    Nee

    Debbaut schreef:
    Sorry, maar jullie zitten ons naar het hoofd te gooien dat we moeten stoppen met vlees en medicatie, maar over mijn tegenantwoord zwijgen jullie in alle talen.
    (...)


    Ik reageer daar niet omdat ik dat nergens op vind slaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    (...)

    Ik reageer daar niet omdat ik dat nergens op vind slaan.


    Ohh, maar jouw stelling slaat wel ergenst op?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ohh, maar jouw stelling slaat wel ergenst op?


    Dat is gewoon mijn mening. Daarom zeg ik ook ik vind.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Waarom niet, het is zielig maar ik denk dat de wetenschap minder ver zou zijn als dit niet gebeurde. Cosmetische doeleinde is een heel ander verhaal.
    Ik heb dan het geluk dat ik een mens ben en terwijl ik nog in leven ben over wat zielig hondjes kan gaan huilen maar als ik dood ben mogen ze met mijn lichaam doen wat ze willen als iemand een hart nodig heeft neem dan het mijne maar etc. ik bedoel wat ga ik er mee doen wachten tot het onder de grond verteerd.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ourania schreef:
    (...)

    Dat is gewoon mijn mening. Daarom zeg ik ook ik vind.


    Sorry, maar dat is gewoon belachelijk, als wij tegen zijn, moeten we stoppen met vlees etc.
    Maar als je voor bent is het belachelijk dat je dan zelf tests voor medicatie moet doen. Dat zeg je dus nu.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ohh, maar jouw stelling slaat wel ergenst op?


    Doe eens rustig, je moet dingen niet meteen zo op vatten.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Libertas schreef:
    (...)

    Doe eens rustig, je moet dingen niet meteen zo op vatten.


    Ik vind het gewoon dom dat wij dieren mogen laten lijden, zonder dat daar iets aan gebeurd, maar als wij zouden moeten lijden voor dieren is het ineens belachelijk en kan dat totaal niet!


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Sorry, maar dat is gewoon belachelijk, als wij tegen zijn, moeten we stoppen met vlees etc.
    Maar als je voor bent is het belachelijk dat je dan zelf tests voor medicatie moet doen. Dat zeg je dus nu.


    Dat vind jij belachelijk.

    Heb ik gezegd dat je moet stoppen met vlees eten? Nee. Enkel dat ik dat gewoon raar vind.
    Jij mag best vinden dat er op mensen die "voor" dierenproeven zijn dierenmedicatie getest moet worden.
    Btw, ik ben niet degene die gezegd heeft dat mensen die er tegen zijn maar moeten stoppen met medicijnen, just so you know.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    Aan degenen die tegen dierproeven zijn, mag ik vragen wie van jullie vegetariër is? Ik zou het persoonlijk nogal raar vinden als je hier tegen bent, maar wel dieren eet wanneer ze gebraden op je bord liggen.

    Dit dus.
    Mensen hebben een ongelofelijk dubbelzinnige houding tegenover dieren. Da's prima, maar erken die hypocrisie op z'n minst. Als er 39 labradors zouden moeten sterven voor het leven van m'n zieke oma, dan weet ik naar wie m'n stem uitgaat.


    No growth of the heart is ever a waste

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon dom dat wij dieren mogen laten lijden, zonder dat daar iets aan gebeurd, maar als wij zouden moeten lijden voor dieren is het ineens belachelijk en kan dat totaal niet!


    Het is zinvol in medische gevallen, maar voor cosmetica vind ik het nutteloos. Maar kom op, we lopen met z'n alle te zeiken over 39 honden, terwijl ieder van jullie hier per jaar wel meer dan honderd dieren verorbert. Én ik weet zeker dat jij geen vrijwillegers werk doet in het asiel, voor elk dieren doel donneert en thuis ongeveer 10 geadopteerde dieren hebt zitten.
    Kom kom, niet zo hypocriet.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Libertas schreef:
    (...)

    Het is zinvol in medische gevallen, maar voor cosmetica vind ik het nutteloos. Maar kom op, we lopen met z'n alle te zeiken over 39 honden, terwijl ieder van jullie hier per jaar wel meer dan honderd dieren verorbert. Én ik weet zeker dat jij geen vrijwillegers werk doet in het asiel, voor elk dieren doel donneert en thuis ongeveer 10 geadopteerde dieren hebt zitten.
    Kom kom, niet zo hypocriet.


    Zelfs voor medische doeleinden vindt ik het niet kunnen en dat heb ik eerder al gezegd.
    Mensen zijn oorspronkelijk omnivoor, planten en dieren dus, nogmaals: ik eet alleen vlees als ik zeker ben dat het dier een goed leven heeft gehad.
    Nee, omdat ik dan dertig kilometer moet reizen en ik geen rijbewijs heb. Ik steun wel degelijk goede doelen voor dieren en ik heb geen geadopteerde dieren nee, maar als ik een dier gewond vind dan verzorg ik dat.

    En nu ben ik er klaar mee.
    Ga jullie maar lekker suprieur voelen!


    Queer zijn is gewoon alles

    Dit vind ik zo hypokriet. Iedereen is zo tegen het gebruik van labradors tijdens deze proeven, maar ik geloof niet dat men doorheeft dat deze honden in een lab komen met zoveel muizen, ratten, konijnen, apen en allemaal andere dieren. Ik snap dat men tegen het gebruik van de labrador is, maar het is zo hypokriet. Of je bent tegen algemeen dierproeven of niet. Niet een dier wel en het andere dier niet, dat is zo racistisch.
    Overigens, de universiteit heeft de proeven al ingetrokken en gaat kijken of er andere mogelijkheden zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het ging mij overigens om DIT SOORT experimenten hè. Oftewel, ik ben geen vegetariër (eet wel heel weinig vlees) en slik als het nodig is pijnstillers en ga naar de dokter (zo min mogelijk natuurlijk), maar dat maakt vindt ik niet dat ik niet tegen dit soort dierenleed kan zijn. Ik vind dit soort experimenten gewoonweg dierenmishandeling en dus ben ik tegen dit soort experimenten. Ik geloof dat dat zeer redelijk en niet hypocriet is, maar dat is dan weer mijn mening.

    Dit was overigens de uitleg over het experiment. Dat verschilt naar mijn idee nogal van het slachten van dieren om te eten (en ik ken iemand die dieren heeft geslacht als werk en daar ging dat allemaal heel humaan. Die beesten hadden amper pijn of stres).

    BoterBabbelaar schreef op 26 aug 2014 - 16:23:
    En misschien slim om neer te zetten wat voor experiment:

    Ze wilde de honden gebruiken om pacemakers te testen. Ze zouden die honden expres hartkloppingen geven en daarvan zouden die honden veel pijn hebben. Ook zouden ze de honden al levend en wakker opensnijden om die pacemakers te bekijken en meten.


    Edit: En ook vind ik het niet hypocriet van mijzelf dat ik nog steeds de hoop heb dat het ooit anders zal gaan en er ooit nooit meer dierproeven zijn. Hoewel dat waarschijnlijk naïef is, maar oké

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 20:33 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Patholoog schreef:
    Dit vind ik zo hypokriet. Iedereen is zo tegen het gebruik van labradors tijdens deze proeven, maar ik geloof niet dat men doorheeft dat deze honden in een lab komen met zoveel muizen, ratten, konijnen, apen en allemaal andere dieren. Ik snap dat men tegen het gebruik van de labrador is, maar het is zo hypokriet. Of je bent tegen algemeen dierproeven of niet. Niet een dier wel en het andere dier niet, dat is zo racistisch.
    Overigens, de universiteit heeft de proeven al ingetrokken en gaat kijken of er andere mogelijkheden zijn.


    Mij gaat het dan ook niet om de labradoren, het gaat om elk dier, welke soort dan ook.

    Nuevo schreef:
    (...)

    Mij gaat het dan ook niet om de labradoren, het gaat om elk dier, welke soort dan ook.


    Queer zijn is gewoon alles