• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Alain Thomassen - Margot
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Linde
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Isa de Vries - Marjanne
    Jamie Chase - Linde
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kaylee van Driel - Hannah
    Layla Caspers - Natas
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Raegan Verhoeven -
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Jamie Chase – Linde
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Drew Chase – Linde
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Doris Barnes - Margot
    Elin van Haspengouw Hesbaye

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Alain Thomassen – Margot
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mia bekeek de anderen van haar groepje. Ze had zelf geen flauw idee hoe ze een vlot in elkaar moest zetten. Hopelijk hadden haar groepsgenoten wel ideeën.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wacht, ik ga wel iets proberen,' zei Isa. 'Ik heb vroeger wel eens eerder een vlot gebouwd, met mijn vader. Daar moet vast iets van blijven hangen zijn!' Ze keek naar de spullen die ze mochten gebruiken. 'Je moet de planken naast elkaar zetten en dan ook wat planken dwars leggen...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Maar het moet ook niet te zwaar worden,' peinsde Ramon. Hij pakte twee vaten van de stapel. 'Hoeveel hebben we er nodig? Vier?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Doe maar vier, ja!'

    --

    De andere groepjes waren al begonnen en hoewel Joris geen initiatiefnemer was, deed hij toch een stap naar voren. 'Oké, ik denk dat het een groot vlot moet worden, dus we hebben wel veel van die vaten nodig, toch?' begon hij. 'Is hier iemand die dit al eens eerder heeft gedaan of wordt het pure improvisatie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jamie keek toe hoe de anderen begonnen met het bouwen van een vlot. Met haar stiefvader maakte ze vroeger wel eens dat soort dingen. Maar nu stond ze een beetje toe te kijken, iets wat helemaal niks voor haar is.
    'Wie is er goed in knopen maken? Want dan kan ik wel samen met die beginnen met knopen,' stelde ze voor, een beetje bang dat haar voorstel niet geaccepteerd zou worden.


    Spoiler alert: you will save yourself

    'Prima,' vond Ramon. Ze hadden twee kleine pallets neergelegd en op elk daarvan een vat gelegd. 'Als jij met Maya en Kyra de boel vastbindt, gaan wij hiermee verder.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya probeerde de aanwijzingen van Isa zo goed mogelijk op te volgen. Het was niet moeilijk om knopen te leggen, maar wel om de touwen op hun plaats te houden.
    Toen ze voor de zoveelste keer uit haar handen gleden, slaakte ze een gefrustreerde zucht.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jamie begon te knopen en tot haar gelukkige ontdekking was ze er nog steeds goed in. Ze draaide zich om naar het meisje naast haar, dat wat minder succes ermee had.
    'Hulp nodig? Ik ben Jamie trouwens,' zei ze, hopelijk niet met een te Engels accent. 'Jij bent Maya toch?'


    Spoiler alert: you will save yourself

    Thomas liet de andere het denk werk doen, hij hoorde wel als hij iets moest ondernemen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Eh - graag,' zei Maya, die er even over deed om Jamie te herkennen. Ze was opvallend door haar accent en daardoor had Maya haar stem goed onthouden. Ík ben niet zo'n timmerman,' vervolgde ze glimlachend.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Lol, ik ging er eigenlijk vanuit dat Thomas Ramon en Isa hielp. :')

    Ramon wierp een geïrriteerde blik opzij. Isa's handen waren niet groot genoeg om de balken bij elkaar te houden en de meiden waren aan het knopen. Thomas deed daarentegen helemaal niets, terwijl hij eigenlijk wel verwacht had dat hij als enige andere jongen nog enige bijdrage zou kunnen leveren.
    'Ga je ook nog wat doen of niet?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jamie glimlachte.
    'Tja, ik heb dit vroeger heel erg veel gedaan.' Ze liet aan Maya zien hoe het moest. 'Als je het eenmaal snapt is het makkelijk,' zei ze met een glimlach.


    Spoiler alert: you will save yourself

    'Ik denk dat het improvisatie wordt,' zei Mia toen er verder niemand initiatief nam


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh sorry!
    -

    Thomas liet zijn ogen kort over Ramon heen gaan die zich duidelijk afvroeg waarom hij nog niet het inititief had genomen om mee te helpen. ''Als je het wat liever zou vragen, tuurlijk Ramon.'' Thomas mengde zich bij het groepje en probeerde Isa te helpen met het bij elkaar houden van de planken.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ramon rolde met zijn ogen. Hij had eigenlijk verwacht dat de enige overige jongen in hun groepje ook wel wat initiatief zou tonen en dat hij hem niet als een kleuter hoefde te vertellen wat hij moest doen, maar blijkbaar lagen de zaken anders.


    Every villain is a hero in his own mind.