• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Alain Thomassen - Margot
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Linde
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Isa de Vries - Marjanne
    Jamie Chase - Linde
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kaylee van Driel - Hannah
    Layla Caspers - Natas
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Raegan Verhoeven -
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Jamie Chase – Linde
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Drew Chase – Linde
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Doris Barnes - Margot
    Elin van Haspengouw Hesbaye

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Alain Thomassen – Margot
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa sprong weer bij Ramon op de rug. 'Rennen!' commandeerde ze hem, terwijl ze om zich heen keek om te zien of de andere meiden haar voorbeeld volgden en ook een jongen het werk voor hen lieten doen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon vroeg zich af of Isa zelf niet inzag dat het sneller ging als ze allemaal gewoon hun beste beentje voortzette of dat ze stiekem graag om zijn nek hing. Hij zei er echter niets over, want Isa was een mooie, interessante meid die niet iedere dag op zijn rug klom en hij moest toegeven dat het hem wel een speciaal gevoel gaf om haar lichaamsdruk tegen zijn rug te voelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Phoebe aanschouwde het tafereel van iedereen in het water en slikte moeizaam. Ze wist niet waar ze moest kijken toen ze Jiang vanaf de overkant in zijn ogen keek en haastte zich weg.
    'Phoebe, wacht!' zei Jiang vlug. Hij was blij dat hij een excuus had om weg te gaan bij de vlotten en vond haar achter een grote beukenboom.
    'Hé, wat is er?' vroeg hij bezorgd.
    'Niets.'
    'Je rende ineens weg, dat doe je toch niet zomaar?' Phoebe haalde haar schouders op en merkte dat door alle inspanningen met het vlot, haar arm pijn was gaan doen.
    'Ik wil er eigenlijk niet over praten,' zei ze zacht.
    'Gaat het om iemand die je leuk vindt?' vroeg Jiang, die even geen andere reden kon bedenken.
    'Hij zal mij nooit zien staan. Niet als er andere, mooiere meisjes bij zijn, en die zijn er in overvloed.'
    'Waar heb je het over? Jij bent toch hartstikke mooi?' Jiang bloosde toen hij dat zei en Phoebe ook.
    'Dat is lief van je Jiang, maar dat moet je zeggen. Je bent mijn beste vriend.'
    'Ik zeg het omdat ik het meen. Wie is het?'
    'Niemand.' Phoebe kwam vlug overeind. 'Vergeet dat ik erover begonnen ben.'
    Jiang stond ook op en sloeg zijn arm om haar heen. 'Kom, laten we gaan kijken of we een snoepautomaat leeg kunnen plunderen.'
    Phoebe glimlachte en knikte, al moest ze flink op haar tanden bijten toen Jiang zijn arm tegen haar pijnlijke arm drukte. Hier kon het de komende dagen gelukkig goed helen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Mia zag dat de andere groepjes al zwemmend door het water gingen. Ze zouden al aan de overkant zijn voordat Darius ook maar was teruggekeerd met het vlot en dus nam ze aan dat ze niet over hoefde te steken. Ze richtte zich tot Joris. 'Ik denk niet dat we nog aan bod komen.'

    Jiang is zoo cute
    . :3

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 17:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik moet zeggen dat dat een goed plan was,' grijnsde Tyler naar Qaasim, waarna hij geamuseerd naar de rest van zijn klasgenoten keek, die er maar moeite mee leken te hebben om naar de overkant te komen.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 10:26 ]

    Ramon klom op de kant en hijgde daar even uit. Isa mocht dan wel een smal postuur hebben, maar ze was best wel lang. Hij wilde echter niet laten merken dat hij kapot was en stond gauw weer op. Hij trok zijn natte shirt uit, terwijl hij zich afvroeg waarom hij dat niet bij vertrek had gedaan. Hij had gedacht dat ze de overkant wel droog zouden bereiken, maar helaas. Hij kamde met zijn vingers door zijn natte haren en grijnsde naar Thomas, Maya, Jamie en Kyra die hun voorbeeld volgde. Toen hij naar de overzijde keek, zag hij dat Mia en Joris daar nog stonden, maar ze werden nu door Darius opgehaald, die Doris, Jiang en Drew al naar deze zijde had gebracht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'We hebben zeker niet gewonnen,' mompelde Maya die daar niet heel rouwig om was. Het was toch maar voor de lol en hoewel ze niet kon zeggen dat dit haar favoriete bezigheid was, had ze zich wel vermaakt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thomas ging lachend op de kant zitten en keek hoe iedereen nog probeerde aan de overkant te komen, ze hadden inderdaad niet gewonnen maar waren gelukkig ook niet laatste.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 22:13 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Jiang en Phoebe keerden uiteindelijk terug naar het meer. Sommigen lagen nog steeds in het water en anderen stonden aan de kant.
    'Wees gewoon jezelf. Dan merkt die jongen je vast gauw op,' zei hij bemoedigend.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hé Phoebe.' Ze had net het meer overgestoken toen haar vriendin ook weer terugkwam, samen met Jiang. 'Waar was je nou naartoe?'
    Ze had wel gezien dat het meisje halsoverkop was weg gebeend en ze maakte zich een beetje zorgen om haar, omdat zij de vorige avond een zelfde gedrag had vertoond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Joris grinnikte. 'Nou, ik denk niet dat we daar rouwig om moeten zijn, tenzij je het leuk vindt om met een nat pak thuis te komen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik wilde even weg bij alle drukte,' zei Phoebe, die glimlachte maar zich toch een beetje opgelaten voeldle omdat ze niet helemaal eerlijk was.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik denk het niet,' zei Kyra tegen Maya. 'Niet dat het mij veel uitmaakt.'

    Mia keek haar vriendin even aan. Er viel niet echt van drukte te spreken, daar de helft was nog op het water was geweest toen Phoebe weg liep en de andere helft had niet echt op een kluitje gezeten.
    ´Oké,´ zei ze enkel. Ze had zelf ook dingen die ze met niemand wilde delen en als dat ook voor Phoebe gold, zou het bijzonder hypocriet zijn als ze haar dat kwalijk zou nemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya schudde haar hoofd. 'Nee, mij ook niet.' Winnen was wel leuk, maar het was geen vereiste voor een leuke dag.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes