• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Alain Thomassen - Margot
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Linde
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Isa de Vries - Marjanne
    Jamie Chase - Linde
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kaylee van Driel - Hannah
    Layla Caspers - Natas
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Raegan Verhoeven -
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Jamie Chase – Linde
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Drew Chase – Linde
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Doris Barnes - Margot
    Elin van Haspengouw Hesbaye

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Alain Thomassen – Margot
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mia grinnikte zachtjes. 'Maar jij hebt Jiang. Die beschermt je wel.'
    Ze moest er zelf niet aan denken om een nachtspel te doen. Dan zou ze met buikpijn achterblijven, want ze wist zeker dat ze dan weer bij het geringste kon doorslaan.



    'Een gewone vriendin,' antwoordde Ramon met een grijns. 'Niet echt date-materiaal.'
    Hij stopte zijn telefoon weer weg.
    'Heb jij een vriendin, Jiang?'
    Even wierp hij een blik op Phoebe. Hij dacht niet dat het zo was, maar soms vroeg hij zich af of ze meer dan vrienden waren, maar daar gewoon niet mee te koop liepen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Volgens mij niet veel,' antwoordde Maya, die de programmering wist, zodat ze zich erop kon voorbereiden. 'Iets met een kampvuur of zo. We hebben natuurlijk ook al gereisd, maar dat kan ook morgen zijn... '

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 22:22 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee, ik heb geen vriendin,' bekende Jiang. 'Jij wel? Vindt je een meisje leuk?'

    --

    Jiang is zelf ook niet zo'n held ben ik bang,' antwoordde Phoebe. 'Al zal hij dat niet toegeven.' Ze glimlachte. 'Een kampvuur is leuk.'.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 22:31 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maya knikte. 'En daarbij een GPS-tocht.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ramon vond Jiang wel een leuke gesprekspartner. Hij was veel opener en eerlijker dan de meeste jongens.
    'Er zijn wel meisjes die ik leuk vind, ja..'
    Zijn blik dwaalde weer even naar de meiden af en hij zag dat Mia weer een beetje opbloeide en deelnam aan het gesprek.
    'En jij?'

    -
    'Misschien doet ie je nog versteld zijn,' grinnikte Mia. 'Je weet maar nooit welke verborgen talenten er tevoorschijn komen . Superjiang. Heeft toch best wat.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik weet het niet,' gaf Jiang toe. 'Er is op dit moment geen meisje waar ik meer bij voel.' Hij vroeg zich af of Ramon hem een watje vond, doormzijn woordkeuze. 'Ik ben nog nooit echt verliefd geweest.'

    --

    Phoebe grijnsde. 'Misschien wel. Hij zou in ieder geval zijn best doen het te verbergen om iemand anders zixh beter te laten voelen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Verliefd?' herhaalde Ramon met een grijns. Dat woord had hij sinds de basisschool niet neer gebruikt. 'Dat was ik voor het laatst op mijn zwemjuf.'

    -
    'Dat is zo lief,' vond Mia. Jiang leek echt de ideale jongen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Echt?' vroeg Jiang met grote ogen. 'Heb je nog nooit iets voor een meisje gevoeld?'

    --

    'Ja, hij is wel lief,' glimlachte Phoebe. 'Voel je je nu weer wat beter trouwens, Mia?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik zie zat leuke meiden, maar het is nooit zo dat ik erdoor niet kan eten of zo,' grinnikte hij.
    Hoewel Ramon merkte dat er wel een meisje was in wiens buurt hij wat zenuwachtig werd, maar dat zou hij niet hardop uitspreken.

    -
    'Ja, een stuk beter.' Mia slaakte een zucht. 'Ik durf Qaasim alleen niet aan te kijken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Zonde, ik dus ook niet,' antwoordde Jiang. 'Komt vast nog wel, hè?' zei hij vrolijk. 'Als je ernaar zoekt vindt je het toch niet.'

    --

    'Misschien moet je dat wel doen,' zei Phoebe. 'Hij is vast ook geschrokken. Als je hem uitlegt dat je in paniek raakte - of wat het ook was, begrijpt hij het vast wel,' zei ze vriendelijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon haalde zijn schouders op. 'Ik heb er niet zoveel behoefte aan dat mijn eetlust bedorven wordt. Da's vast meer een wijvending.'
    Er waren best meiden met wie hij eens wilde zoenen, dus hij vermoedde dat dat genoeg was.

    -
    Mia twijfelde. Daartoe zou ze ieder ander ook aangemoedigd hebben, maar Qaasim leek haar niet het type die zich erg om excuses bekommerde. Waarschijnlijk vod hij haar gewoon een vreemd kind, ongeacht of hij de reden nu kende of niet.
    'Ik weet niet...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Als het je overkomt praat je er vast anders over,' grijnsde Jiang.

    --

    'Je moet het zelf weten, maar hij is net als jij vast ook geschrokken.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon grinnikte. 'Als dat gebeurt hang ik de vlag uit.' Hij haalde depot pindakaas voor iemands neus weg en stak zijn mes erin. 'Ben je nog een groentje?' vroeg hij met een grijns aan Jiang. Hij vond het een type dat pas met iemand zoende als hij helemaal hoteldebotel was en dat was blijkbaar nog niet gebeurd.

    -
    'Ik zie wel,' mompelde Mia, die het liever weer over andere onderwerpen ontfermde. 'Kunnen jullie weerwolven? Ik heb het meegenomen. Misschien leuk voor vanavond, als ze ons nog wat vrije tijd geven...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Eh, als je het zo wilt noemen,' zei Jiang, die rood werd. Hij durfde nooit zo goed op meisjes af te stappen.'

    --

    'Wat is weerwolven?' vroeg Phoebe zich hardop af.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon grinnikte om Jiangs verlegenheid. Hij wilde nog wat zeggen, maar hun leerkracht maande hen tot stilte en vertelde dat ze hun zwemkleding voor hun sportoutfit moesten verruilen.

    -
    'Het is een rollenspel, waarbij je een aantal weerwolven hebt - de slechteriken - en een paar gewone burgers. De burgers moeten ontdekken wie de weerwolven zijn, terwijl de weerwolven iedereen moeten vermoorden.' Mia glimlachte verontschuldigend. 'Sorry, ik ben niet zo goed in spelletjes uitleggen.'


    Every villain is a hero in his own mind.