• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie
    Athiabbe
    † Baiel
    Cordelia Duskfury – Grecia
    Emily
    Enaid
    Erich Yaroslav
    † Ferapyle
    Glaie
    Gyab Duskfury
    † Haliae
    Javelin Ash
    Jill
    John
    Kato Duskfury
    Leona
    Liae Duskfury
    Limany Redfinder
    Maerle
    Masrl
    Meller Wartons
    Michelle L’Oreal
    † Minkabh
    Nykin Duskfury
    Oliver May
    Pagelino Duskfury
    Patja Duskfury
    Peikka
    Prahi
    Qako Duskfury
    Russel Wartons
    Rodey Diablo
    Satyr
    Stimpy
    Venomis
    Wyatt
    Yati Stormghost
    Zipp Diablo
    23
    21
    23
    22
    23
    97
    ?
    ?
    ?
    20
    10
    21
    22
    ?
    23
    27
    0
    23
    0
    28
    14
    22
    +/- 47
    0
    24
    13
    10
    +/- 31
    29
    27
    22
    23
    21
    1
    24
    24
    23
    4
    Zeemeermin
    Halfwolf
    Nereïde
    Zeemeermin
    Zeemeermin
    Ederos
    Vampierachtige
    Sater
    Nereïde
    Halfwolf
    Geest
    Halfwolf
    Mendax
    Mens
    Halfwolf
    Trol
    Halfwolf/meermin
    Halfwolf
    Meermin/nerëide
    Peregrinus
    Mensee
    Vervloekt mens
    Papegaaienotter
    Halfwolf/meermin
    Mendax
    Halfwolf
    Halfwolf
    Follet
    Syrene
    Halfwolf
    Mensee
    Bosduivel
    Sater
    Eekhoorn
    Dracaena
    Waternimf
    Halfwolf
    Bosduivel
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Natas
    Marjanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Alicia/Rosanne
    Alicia
    Marjanne
    Marjanne
    Marjanne
    Natas
    Alicia
    Alicia/Rosanne
    Marjanne
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Alicia
    Marjanne
    Alicia
    Natas
    Rosanne
    Natas
    Alicia
    Alicia
    Alicia



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 12:45 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Welnee,' vond Wyatt. 'Die raad vergeet dat dadelijk heus wel weer. Zo slim lijken ze me niet.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis keek hem geringschattend aan. 'Had je haar liever zien sterven in haar barensnood? Als je haar lijk graag wil zien kan ik dat best voor je regelen, hoor.'

    -
    'Vast niet,' antwoordde Satyr. 'Ik geloof niet dat dat er iets mee te maken had. Waarschijnlijk waren Kato en Michelle gewoon op het verkeerde moment op de juiste plek.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Athiabbe dacht niet dat dat waar was, maar ze vond het fijn dat Satyr haar gerust probeerde te stellen en wilde hem niet in de reden vallen.
    'Oké...' Ze wist niet wat ze anders moest zeggen. Het voelde ietwat vreemd om haar verdenkingen met hem te delen.


    'Jij doet niets zonder er zelf beter van te worden,' gromde Kato die een dreigende blik op Rodey wierp. Hij had een kind op zijn rug en het was Kato overduidelijk dat dat van hemzelf moest zijn. Dat kon niet anders. Of dat het gebroed van hem en Venomis was of dat hij hier ergens nog een vrouw had zitten, wist hij niet, maar Kato vond het een vreemd drietal om te zien. Het was naar en heel erg apart dat hij en zijn vriend van school zo van elkaar vervreemd waren.
    'Waarom zou dit nu anders zijn? Hoe verwacht je dat ik erop vertrouw dat je ons niet gewoon zelf verslind deze nacht?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ach, wat weet jij nu van me, Kato? Ik zou toch verwachten dat jij minder waarde hechtte aan de praatjes die er in het dorp verkondigd worden. Want geloof me schat, jij bent nu tot net zo'n monster verheven als ik. We zitten in hetzelfde schuitje.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik hoef je er hopelijk niet aan te herinneren dat je mijn dochter hebt ontvoerd, samen met Ariana en John?'
    Hij schudde zijn hoofd.
    'Wie zegt dat het niet jouw plan was om ons buiten de muren te krijgen? Dat is je met John ook gelukt via hem,'hij knikte naar Rodey die enkel naar de bomen keek en zich niet bezig leek te houden met wat er op de grond gebeurde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Vergeten? Waarom zouden ze Kato en Michelle dan buiten de stad zetten, en al die maatregelen treffen?' zei Cordelia. 'Niet omdat ze het gauw zullen vergeten denk ik.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wel, als ik ze werkelijk kwaad had willen doen dan had ik ze nooit laten gaan.' Ze keek recht in Kato's ogen. 'Maar ik heb geen van hen ooit met een haar gekrenkt.'
    Het was heus niet zo dat ze een lieverdje was. Ze was immers een carnivoor en ze moest eten, maar Kato zou dat moeten begrijpen, daar hij zelf ook vlees at.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wyatt haalde met een pijnlijk gezicht zijn schouders op.
    'Het heeft ook geen zin om vierentwintig uur per dag in de rats te zitten.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato wist niet wat ze met die woorden wilde suggereren, maar het was wel zo dat ze uiteindelijk zo goed als ongedeerd waren teruggekomen in het dorp en dat gold ook voor het ei, al dacht Kato niet dat dat kwam doordat Venomis er zelf zo goed voor had gezorgd. John en Ariana moesten zich in hun gevangenschap over zijn dochter hebben ontfermd, maar ze had het toegestaan...
    Hij keek even naar Rodey. Had hij dat soms allemaal al eerder beseft of had Venomis hem gewoon omgepraat? Kato dacht niet dat ROdey zo stom was om er in te trappen, maar hij schaarde zich blijkbaar wel vrijwillig aan haar zijde. Hij kon immers ook weggaan of in het dorp blijven, maar blijkbaar wilde hij dat niet meer.
    'Geef me die brief,' zei hij uiteindelijk. Hij wilde haar niet vertrouwen, maar het had geen zin om te blijven heen-en-weren en hij besloot alles wat ze zei maar gewoon met een korrel zout te nemen.
    Hij kwam uit het water en stak zijn hand naar haar uit.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis stak de brief naar hem uit. 'Je begrijpt wel dat je bij me in het krijt staat, hè? Post bezorgen is lastiger dan je zou denken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kato zei niets en vouwde de brief uit. Het dikke papier was gekreukeld in Venomis' hand. Hij herkende het handschrift van Cordelia, dat hij in de loop der jaren had zien verbeteren en de manier waarop ze schreef, paste zo bij haar dat hij die woorden in zijn hoofd hoorde, gesproken door haar eigen, zoete stem.
    Hij stopte hem weg. Nu had hij geen tijd om te antwoorden.
    Vervolgens keek hij weer op naar Rodey, die een paar meter verderop was gaan zitten, alsof hij Venomis duidelijk wilde maken dat hij weg wilde. Hij keek Kato nog steeds niet aan, maar dat kon hem niet schelen. Hun vriendschap was voorbij.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis keek hem aan. Kato's gezicht verried geen enkele emotie. Misschien hadden ze wel meer met elkaar gemeen dan hij dacht, maar was hij te koppig of te zelfingenomen om dat in te zien.
    'Hebben jullie nog behoefte aan een van mijn vele schuilplaatsen of belanden jullie liever in een hongerige maag?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Als jij het gevaarljkste moet voorsteleen dat hier rondwaart, zullen we het wel getroffen hebben als je er niet bent,'luidde zijn antwoord toch keek hij Michelle evenaan, hij wilde gewoonwetenhoe zij Venomis's woorden i terpreteerde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis grinnikte kortstondig. 'Ik ben in ieder geval nog een wezen dat kan communiceren en niet alleen uit instinct handelt.'

    -
    Michelle durfde Venomis niet aan te kijken. Ze was in het erg nog veel erger dan ze altijd had gedacht. Het was een waar monster. Niet alleen haar uiterlijk, maar ook haar woorden die soms bijna vriendelijk klonken. Ze wilde zich niet door haar woorden laten overhalen, al klonk het nog zo aanlokkelijk. Ze staarde naar haar voeten, bang dat ze in een zoutpilaar zou kijken zodra ze in haar ogen keek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat doe ik toch wel,' mompelde Cordelia. 'Ik kan er ook niets aan doen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?