• Ik ben pas begonnen met m'n 3de jaar op de hogeschool. Ik heb dus al 2 jaar op deze school gezeten, maar na een week dat het nieuwe schooljaar begon hoorden we geen schoolbel meer. Die was namelijk ineens afgeschaft. de reden hiervoor was Het past niet in de context van de hogeschool.. En dat we zelf verantwoordelijk genoeg moesten zijn om de tijd in de gaten te houden.

    De meesten studenten vonden dit belachelijk, en sommige leerkrachten ook. Ik vind het zelf ook vervelend, en vind de reden ook maar niks.

    Is dit nog bij iemand op school afgeschaft? En met welke reden?
    Of is onze school de enige met dit nutteloos idee. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    Geen enkele MBO school waar ik tot nu toe opzat heeft nog een schoolbel. Je bent zelf verantwoordelijk om optijd in de les te komen en het is vervelend omdat niet alle uren hetzelfde gaan.


    Your make-up is terrible

    Whut, wat raar. :'D

    Op mijn middelbare school hebben we altijd gewoon een schoolbel gehad, zelfs al ging die soms om de verkeerde tijden. :p Op de universiteit hebben ze volgens mij nog nooit een bel gebruikt, maar ik denk dat het daar ook niet erg goed zou werken, om eerlijk te zijn, dus ik mis hem niet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als de school goed functioneert met een schoolbel waarom afschaffen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Assassin schreef:
    Geen enkele MBO school waar ik tot nu toe opzat heeft nog een schoolbel. Je bent zelf verantwoordelijk om optijd in de les te komen en het is vervelend omdat niet alle uren hetzelfde gaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mijn uni heeft ook geen schoolbel... De leraren houden zelf de tijd in de gaten en de meeste leraren weten, dat als er daarna nog een lecture is, ze zeker op tijd moeten stoppen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Schoolbel op het voortgezet onderwijs? Wut. Waar is dat voor nodig? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat? Dat is raar. Ik zit al een paar jaar op het MBO en daar hebben wij altijd een schoolbel gehad. :')


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Op mijn school (MBO) hebben we een schoolbel en dat is maar goed ook. Anders zouden sommige leerlingen wel eerder uit de les weg gaan, iets wat ze alsnog wel vaak doen. Met schoolbel kunnen leraren ze nog wel over halen om iets langer te blijven.


    Physics is awesome

    Wat raar, een schoolbel hoort er gewoon bij.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Sketches schreef:
    Als de school goed functioneert met een schoolbel waarom afschaffen.


    Ja dat vond ik dus ook. :/

    En vooral bij de examens zou ik het handig vinden. Als we 2 uur examens hebben, en de eerste bel is geweest, weet je dat je nog een uur de tijd hebt. :p Natuurlijk kunnen de leerkrachten zelf ook zeggen wanneer het zover is, maar dat doen ze niet altijd. Ik vond het gewoon met schoolbel handig, en mag zo blijven want verder zijn er niet echt nadelen.


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    (...)

    Ja dat vond ik dus ook. :/

    En vooral bij de examens zou ik het handig vinden. Als we 2 uur examens hebben, en de eerste bel is geweest, weet je dat je nog een uur de tijd hebt. :p Natuurlijk kunnen de leerkrachten zelf ook zeggen wanneer het zover is, maar dat doen ze niet altijd. Ik vond het gewoon met schoolbel handig, en mag zo blijven want verder zijn er niet echt nadelen.


    Met examens is een schoolbel inderdaad handig. Met toetsen vind ik het namelijk behoorlijk irritant als de leraar/lerares gaat vertellen hoeveel tijd je nog hebt en dan vooral op het eind dit om de tien minuten doet.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Met examens is een schoolbel inderdaad handig. Met toetsen vind ik het namelijk behoorlijk irritant als de leraar/lerares gaat vertellen hoeveel tijd je nog hebt en dan vooral op het eind dit om de tien minuten doet.


    Haha inderdaad, dat stoort mij ook. ;o

    Een ander idee is dan om een klok op te hangen, maar dat doen ze nooit in alle lokalen...


    Ik wil een tuin vol egels

    Sinds ik op de HvA zit heb ik nooit meer een schoolbel gehoord, dat moeten we inderdaad gewoon zelf regelen. Meer dan logisch als je het mij vraagt :P


    Life is hard and then we die

    Ik vind het juist ontzettend raar dat het hoger onderwijs een schoolbel heeft ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    AngelFox schreef:
    (...)

    Haha inderdaad, dat stoort mij ook. ;o

    Een ander idee is dan om een klok op te hangen, maar dat doen ze nooit in alle lokalen...


    Niet? Bij mij op school wel. Misschien even aan geven bij de leerlingenraad (als je school die heeft) zodat die het kunnen bespreken en het aan kunnen bij de directeur of iemand anders.


    Physics is awesome