• Ik ben pas begonnen met m'n 3de jaar op de hogeschool. Ik heb dus al 2 jaar op deze school gezeten, maar na een week dat het nieuwe schooljaar begon hoorden we geen schoolbel meer. Die was namelijk ineens afgeschaft. de reden hiervoor was Het past niet in de context van de hogeschool.. En dat we zelf verantwoordelijk genoeg moesten zijn om de tijd in de gaten te houden.

    De meesten studenten vonden dit belachelijk, en sommige leerkrachten ook. Ik vind het zelf ook vervelend, en vind de reden ook maar niks.

    Is dit nog bij iemand op school afgeschaft? En met welke reden?
    Of is onze school de enige met dit nutteloos idee. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    SolidSnake schreef:
    Schoolbel op het voortgezet onderwijs? Wut. Waar is dat voor nodig? D:


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Hmm ik heb ook geen bel op dit mbo, viel me eigelijk eerst niet eens op tot iemand het zei.

    Mijn vorige mbo had een zoemer.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wij hebben ook geen schoolbel, maar dat zou ook echt super irritant zijn, haha. Gaat dat klereding elk halfuur af :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Een hogeschool met een schoolbel? Whut? Dan moeten jullie wel heel gelijklopende uren hebben...
    Wij hebben er iig geen aan de uni.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    SolidSnake schreef:
    Schoolbel op het voortgezet onderwijs? Wut. Waar is dat voor nodig? D:


    26 - 02 - '16

    Heb al sinds de basisschool geen schoolbel meer gehoord.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Op het hoger onderwijs in België is er ook geen schoolbel. :') Zou ook moeilijk gaan met al die verschillende uren.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Op het hoger onderwijs in België is er ook geen schoolbel. :') Zou ook moeilijk gaan met al die verschillende uren.

    Haha ik ben van België, onze school had dat nog wel. Ik heb eig geen idee hoeveel hogescholen nog wel een bel hebben hier of in NL. En hoe bedoelen jullie eigenlijk met verschillende of gelijklopende uren?

    De lessen beginnen ten vroegste om 8.45 bij ons (ik denk bij de meesten om 8u, wij hebben geluk. ;D) dus dan gaat de eerste bel. Alle lesuren duren een uur dus om 9.45 gaat de 2de bel. Er is in de voormiddag en namiddag altijd een kwartier pauze voorzien, en tijdens de middag een uur. Als die kwartier pauze tussen de 2 uren valt, dan heb je een pauze. Anders niet (maar natuurlijk geven de leerkrachten ons meestal wel wat pauze zelf).
    En ja als je les pas start om 11u, dan kom je pas om 11u op school, terwijl de lessen voor andere klassen juist eindigt. Sommigen hebben pas middagpauze om 12u, anderen om 13u. Ik weet niet of dit te maken heeft met wat jullie bedoelen met verschillende/gelijklopende uren? Ik probeer het namelijk zelf te snappen. :/


    Ik wil een tuin vol egels

    Bij ons op de unief is ook geen schoolbel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    SolidSnake schreef:
    Schoolbel op het voortgezet onderwijs? Wut. Waar is dat voor nodig? D:

    Mensen, ik zeg niet dat het nodig was, maar ik vond het gwn ook niet nodig het af te schaffen. ^^ Het had zijn functie, voordelen en er waren geen nadelen dus wrm niet zo laten. Dat is wat ik bedoelde. ;P

    Maar ik denk dat ik die beslissing van onze school nu wel snap. Ik had geen idee (nog steeds niet) hoeveel hogescholen er nog een bel hadden. En onze school wil meegaan met de rest zeg maar. xP

    Al vind ik het wel jammer want onze bel was niet die typische luide storende rrriiinnnggg-geluid zoals op de (meeste) middelbare scholen. Het was een aangenaam deuntje waarvan ik vond dat het wel een gevoel van een echte werksfeer gaf.. Oké, moeilijk uit te leggen, de meesten zullen niet snappen wat ik bedoel. :/ Het was zo'n deuntje dat je wel eens hoort als de intercom in een bedrijf afgaat. :P

    [ bericht aangepast op 29 sep 2014 - 23:25 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    (...)
    Haha ik ben van België, onze school had dat nog wel. Ik heb eig geen idee hoeveel hogescholen nog wel een bel hebben hier of in NL. En hoe bedoelen jullie eigenlijk met verschillende of gelijklopende uren?

    De lessen beginnen ten vroegste om 8.45 bij ons (ik denk bij de meesten om 8u, wij hebben geluk. ;D) dus dan gaat de eerste bel. Alle lesuren duren een uur dus om 9.45 gaat de 2de bel. Er is in de voormiddag en namiddag altijd een kwartier pauze voorzien, en tijdens de middag een uur. Als die kwartier pauze tussen de 2 uren valt, dan heb je een pauze. Anders niet (maar natuurlijk geven de leerkrachten ons meestal wel wat pauze zelf).
    En ja als je les pas start om 11u, dan kom je pas om 11u op school, terwijl de lessen voor andere klassen juist eindigt. Sommigen hebben pas middagpauze om 12u, anderen om 13u. Ik weet niet of dit te maken heeft met wat jullie bedoelen met verschillende/gelijklopende uren? Ik probeer het namelijk zelf te snappen. :/

    Nou, vandaag begon ik om half 2 en had gedaan om kwart na 5.Sommigen beginnen misschien om 2u en dan zou de bel alweer moeten gaan.Nog anderen beginnen misschien om 3u en dan moet die bel nog eens gaan. Morgen begin ik dan weer om kwart na 8 en eindig om kwart na 10. Moest er een schoolbel gaan, dan gaat die om het halfuur. Lijkt me niet echt handig. De meeste hogescholen en universiteiten hebben heel wisselende uren, dus dan zou je gewoon gek worden om steeds die bel te horen.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Nou, vandaag begon ik om half 2 en had gedaan om kwart na 5.Sommigen beginnen misschien om 2u en dan zou de bel alweer moeten gaan.Nog anderen beginnen misschien om 3u en dan moet die bel nog eens gaan. Morgen begin ik dan weer om kwart na 8 en eindig om kwart na 10. Moest er een schoolbel gaan, dan gaat die om het halfuur. Lijkt me niet echt handig. De meeste hogescholen en universiteiten hebben heel wisselende uren, dus dan zou je gewoon gek worden om steeds die bel te horen.

    Ah, ik snap het. Dan klopt het dat we idd gelijklopende uren hebben voor alle richtingen op onze school. ^^ Bij ons gaat het om het uur. Om het halfuur zou idd vervelend zijn. Om het uur niet, want dan heeft men over het algemeen wel een pauze nodig (ook de leerkrachten), al is het maar 5 min.


    Ik wil een tuin vol egels

    Op mijn middelbare school gaat de bel ook ieder halfuur hoor, onderbouw en bovenbouw hebben verschillende pauzes. Vind het wel handig eigenlijk, dan weet ik altijd wanneer de les op de helft is :Y). Tijdens SE weken en dergelijke wordt de bel gewoon uitgezet.


    i put the fun in funeral

    Op mijn mbo school gaat er ook geen bel. op mijn oude middelbare school gaat nog wel een bel.

    ... Ik zou me niet eens voor kunnen stellen dat de hogeschool Leiden een schoolbel had. Iedereen heeft om een andere tijd les hier. Er zijn teveel mensen en teveel opleidingen daarvoor.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.