• Ik ben pas begonnen met m'n 3de jaar op de hogeschool. Ik heb dus al 2 jaar op deze school gezeten, maar na een week dat het nieuwe schooljaar begon hoorden we geen schoolbel meer. Die was namelijk ineens afgeschaft. de reden hiervoor was Het past niet in de context van de hogeschool.. En dat we zelf verantwoordelijk genoeg moesten zijn om de tijd in de gaten te houden.

    De meesten studenten vonden dit belachelijk, en sommige leerkrachten ook. Ik vind het zelf ook vervelend, en vind de reden ook maar niks.

    Is dit nog bij iemand op school afgeschaft? En met welke reden?
    Of is onze school de enige met dit nutteloos idee. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    Uhw, wij hebben nooit een schoolbel gehad. Op mijn basisschool is die afgeschaft toen ik in groep zeven kwam en onze middelbare is heel erg vrij, dus daar doen we ook niet aan een bel ^^

    Ik heb alleen in groep 4, 5, 6, 7 en 8 op de basisschool een schoolbel gehad :') En ik zit nu voor de tweede keer in het derde jaar van een middelbare school.
    Oké, doordat er geen schoolbel ofzo is, is er wel eens onenigheid over de tijd (docenten die moeilijk gaan doen als je 4 seconden voor aanvang van de les pas binnen komt wandelen etc.) maar ja, eigen verantwoordelijkheid.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vorig jaar ging ik voor het eerst naar het MBO en toen viel het mij ook ineens op dat er geen bel was. Ik snapte er eerst helemaal niets van, maar eigenlijk is het ook je eigen verantwoordelijkheid om naar de volgende les te gaan. Het is makkelijk bij te houden, vind ik.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zit ook op de Hogeschool en hier is nooit een bel geweest... de lessen beginnen natuurlijk niet voor iedereen op hetzelfde uur, sommigen beginnen om half en sommigen om kwart na of kwart voor, een bel zou gewoon irritant zijn. Hogeschool betekent meer verantwoordelijkheid dus dan moet je zelf maar de tijd in het oog houden.


    None but ourselves can free our minds.

    haha ik zit op de middelbare wij hebben helemaal geen schoolbel je weet gewoon wanneer de lessen beginnen xd


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Mulleroni schreef:
    Vorig jaar ging ik voor het eerst naar het MBO en toen viel het mij ook ineens op dat er geen bel was. Ik snapte er eerst helemaal niets van, maar eigenlijk is het ook je eigen verantwoordelijkheid om naar de volgende les te gaan. Het is makkelijk bij te houden, vind ik.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    ChetUbetcha schreef:
    haha ik zit op de middelbare wij hebben helemaal geen schoolbel je weet gewoon wanneer de lessen beginnen xd


    wat was dit ookalweer

    Ik zit zelf in het vierde jaar en heb ook nog gewoon een schoolbel. Zonder een bel zou ik sowieso elke les te laat komen. :')