• Ik ben pas begonnen met m'n 3de jaar op de hogeschool. Ik heb dus al 2 jaar op deze school gezeten, maar na een week dat het nieuwe schooljaar begon hoorden we geen schoolbel meer. Die was namelijk ineens afgeschaft. de reden hiervoor was Het past niet in de context van de hogeschool.. En dat we zelf verantwoordelijk genoeg moesten zijn om de tijd in de gaten te houden.

    De meesten studenten vonden dit belachelijk, en sommige leerkrachten ook. Ik vind het zelf ook vervelend, en vind de reden ook maar niks.

    Is dit nog bij iemand op school afgeschaft? En met welke reden?
    Of is onze school de enige met dit nutteloos idee. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    Inquisitor schreef:
    Ik vind het juist ontzettend raar dat het hoger onderwijs een schoolbel heeft ='D


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik kan me echt geen lesgebouw zonder schoolbel voorstellen. Dat zal volgend jaar waarschijnlijk wel anders zijn, maar ik denk dat ik die irritante schikfactor wel ga missen dan :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Winhood schreef:
    (...)

    Niet? Bij mij op school wel. Misschien even aan geven bij de leerlingenraad (als je school die heeft) zodat die het kunnen bespreken en het aan kunnen bij de directeur of iemand anders.


    Nee, bij ons niet. xD En op mijn vorige middelbare scholen ook niet in elk lokaal. :') Het zou idd wel een goed zijn om het voor te leggen bij de directeur/leerlingenraad. ^^ (En ook klokken die groot genoeg zijn, voor de mensen die helemaal achteraan zitten, en mss hun bril niet bij hebben:') )


    Ik wil een tuin vol egels

    Hyorinmaru schreef:
    Ik kan me echt geen lesgebouw zonder schoolbel voorstellen. Dat zal volgend jaar waarschijnlijk wel anders zijn, maar ik denk dat ik die irritante schikfactor wel ga missen dan :')

    Schrikfactor haha. xD Op mijn Hogeschool was de schoolbel gewoon een rustig deuntje. Best aangenaam, integenstelling tot die van mijn middelbare scholen. Die waren luid en schrikwekkend..xD Die konden je echt doof maken :')


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zit op de middelbare school en wij hebben nooit een schoolbel gehad. Nooit echt een probleem geweest, eigenlijk.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Bij ons hebben we ook geen schoolbel meer. Best irritant vind ik zelf.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Goner schreef:
    Ik zit op de middelbare school en wij hebben nooit een schoolbel gehad. Nooit echt een probleem geweest, eigenlijk.

    Uiteindelijk wen je er aan, en dat zal zo ook zijn bij ons. Vind het alleen jammer omdat er geen problemen mee waren of zo, en het wel handig is.

    Ik denk dat er ook meer mensen op hun gsm gaan zitten kijken in de les om te weten hoe lang de les nog duurt. (Wordt sws al vaak gedaan maar gaat denk ik nu vaker zijn dus..)


    Ik wil een tuin vol egels

    Inquisitor schreef:
    Ik vind het juist ontzettend raar dat het hoger onderwijs een schoolbel heeft ='D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zit op een MBO en ik vind het eigenlijk alleen maar logisch dat er geen bel is. Een beetje rare vergelijking, maar als je gaat werken, eist je toch geen bel zodat je weet wanneer het pauze is en wanneer het pauze voorbij is en wanneer je naar huis mag? Ik vind dat mensen van voortgezet ook groot genoeg zijn om te weten wanneer ze naar de les moeten. Dus tja, ik vind het helemaal niet raar.


    -

    Aldea schreef:
    Ik zit op een MBO en ik vind het eigenlijk alleen maar logisch dat er geen bel is. Een beetje rare vergelijking, maar als je gaat werken, eist je toch geen bel zodat je weet wanneer het pauze is en wanneer het pauze voorbij is en wanneer je naar huis mag? Ik vind dat mensen van voortgezet ook groot genoeg zijn om te weten wanneer ze naar de les moeten. Dus tja, ik vind het helemaal niet raar.

    Dat klopt ja, dat als je gaat werken, er ook geen signaal is wanneer je pauze hebt. En weten wanneer men naar de les moet, daarbij houdt men wel de tijd in de gaten omdat men vóór het belsignaal in de klas moet zijn. (Op het middelbaar is dat meestal anders, dan zijn er 2 belsignalen. 1 die aangeeft dat je je naar het lokaal moet begeven en een 2de die aangeeft dat de les "officieel'" begint.)
    Voor de pauzes moeten de leerkrachten nu de tijd in het oog houden, zolang er geen klok in het lokaal hangt. Voor hen is de bel dan wel handig.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hyorinmaru schreef:
    Ik kan me echt geen lesgebouw zonder schoolbel voorstellen. Dat zal volgend jaar waarschijnlijk wel anders zijn, maar ik denk dat ik die irritante schikfactor wel ga missen dan :')

    Ik.vind het meer dan logisch dat een hogere.school geen schoolbel meer heeft. Je bent oud genoeg om zelf de tijd in de gaten te.houden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nu je het er over hwbt. Vorig jaar in het oude gebouw was een zoemer die niet optijd ging. Maar we hebben geen bel. En nu je het me zegt denk ik daar pas aan dat ik het liefst een schoolbel wilde..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat vreemd dat jullie een schoolbel hebben op de hoge school. Heb ik werkelijk nog nooit gehad. Je moet maar zelf bijhouden hoe laat het is. Ik ben sowieso van het principe dat de les eindigt wanneer de docent het zegt en niet wanneer jouw wekker het uur aantoont.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Freljords schreef:
    Wat vreemd dat jullie een schoolbel hebben op de hoge school. Heb ik werkelijk nog nooit gehad. Je moet maar zelf bijhouden hoe laat het is. Ik ben sowieso van het principe dat de les eindigt wanneer de docent het zegt en niet wanneer jouw wekker het uur aantoont.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.