• Waar men zich in Nederland drukmaakt om Zwarte Piet, is er in Zweden sinds enige tijd ophef om Pippi Langkous. Veel Zweden vonden het na jaren ineens racistisch dat Pippi haar vader de 'negerkoning' van Taka-Tukaland noemde. De Zweedse publieke omroep SVT heeft daarvoor nu een oplossing gevonden.

    Negerkoning in het Zweeds is negerkung. De omroep heeft bij alle afleveringen waarin dat woord wordt gezegd het gedeelte 'neger' weggeknipt. Er wordt nu dus alleen nog 'kung' gezegd door Pippi. Ook een aantal andere racistisch overkomende scènes is aangepast, schrijft De Volkskrant.



    Bron: http://www.spitsnieuws.nl/raar/2014/10/pippi-langkous-racistisch-dus-alles-gecensureerd


    Ik geef de mensheid hier echt op hoor -.-''

    En een nieuw bericht:

    Wie Tom & Jerry wil kijken via de videodienst Amazon Instant Video, krijgt voortaan een waarschuwing te zien. De tekenfilmserie is namelijk racistisch, vindt Amazon.

    Het bedrijf kreeg klachten binnen van kijkers over een scène met een zwart dienstmeisje. In de waarschuwing zegt Amazon dat daarin stereotypen en karikaturen voorkomen die geaccepteerd waren toen de serie begon, zo'n zeventig jaar geleden. "Maar zulke tekeningen waren in wezen fout en zijn dat nog steeds", schrijft Amazon.

    Censuur
    De eerste Tom & Jerry werd gemaakt in 1940. De oorspronkelijke serie liep tot 1957 en won zeven Oscars.

    Het is niet de eerste keer dat Tom & Jerry racistisch wordt bevonden. In de jaren 60, toen zwarte Amerikanen steeds meer rechten kregen, werden verschillende scènes uit de serie om die reden gecensureerd.

    De afgelopen jaren zijn er ook scènes uit Tom & Jerry geknipt. Het ging toen om scènes waarin wordt gerookt.

    Bron: http://m.nos.nl/artikel/705036-amazon-tom-jerry-zijn-racistisch.html

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 17:22 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik zag het al op Facebook. Wat een lachertje :W


    26 - 02 - '16

    Oooooh, dit is echt mijn favo pippi film. Met Messenjochem en Bloedbarend (echt, wat een prachtnamen).

    Ik vind het natuurlijk heel jammer dat de originele versie wordt aangepast (niet omdat ik het met woorden zoals negerkoning en dingen eens ben, maar omdat nouja een origineel is een origineel), maar ik vrees dat zulke dingen steeds vaker gaan gebeuren. Ik wil ook niet dat mensen zich gediscrimineerd voelen op enige wijze, dus als dit is what it takes ..


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ongelofelijk waar mensen zich druk over kunnen maken, zeg (':


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Een enkeltje ver weg van hier A.U.B?


    wat was dit ookalweer

    Mensen zijn tegenwoordig gewoon te snel op hun pik getrapt. De enige die er racisme van maken zijn degene die het hardste roepen dat het racisme is.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Het is toch pas racistisch als het beledigend is? Dan snap ik niet waar ze zich druk om maken..


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ben ik de enige die dit wel een logische maatregel vindt? Dat zwarte pieten gedoe vind ik ook een beetje onzinnig, maar negerkoning is nog wel wat anders hoor.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ben ik de enige die dit wel een logische maatregel vindt? Dat zwarte pieten gedoe vind ik ook een beetje onzinnig, maar negerkoning is nog wel wat anders hoor.


    Nee, ik vind het ook wel logisch.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Het is wel logisch, maar ze zijn er nogal... laat mee. :W


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vind het zelf een klein beetje pietluttig :$. Ze kunnen ook gewoon proberen het woord 'neger' een wat positievere klank te geven in plaats van het woord zo'n beetje te verbannen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zit nu te wachten tot de film 'Wit licht' zijn titel zal moeten wijzigen, blanke vla uit de schappen zal verdwijnen en nog meer van dat soort fratsen, gewoon omdat alles tegenwoordig als racistisch ervaren wordt.


    26 - 02 - '16

    Ron_Weasley schreef:
    Ik vind het zelf een klein beetje pietluttig :$. Ze kunnen ook gewoon proberen het woord 'neger' een wat positievere klank te geven in plaats van het woord zo'n beetje te verbannen.


    Makkelijker gezegd dan gedaan


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mulleroni schreef:
    Het is wel logisch, maar ze zijn er nogal... laat mee. :W


    Yup, dit dus.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Dandy schreef:
    (...)

    Makkelijker gezegd dan gedaan


    Dat weet ik :') Maar hoe noem je 'negers' dan? Zwarten? Gekleurden? 'Witte' mensen zijn blanken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Persoonlijk word ik steeds racistischer door al dit soort gezeik. Ik heb steeds meer zoiets van don't like it? Pleur dan op naar je eigen land. Terwijl ik niet zo in elkaar zit.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.