• Waar men zich in Nederland drukmaakt om Zwarte Piet, is er in Zweden sinds enige tijd ophef om Pippi Langkous. Veel Zweden vonden het na jaren ineens racistisch dat Pippi haar vader de 'negerkoning' van Taka-Tukaland noemde. De Zweedse publieke omroep SVT heeft daarvoor nu een oplossing gevonden.

    Negerkoning in het Zweeds is negerkung. De omroep heeft bij alle afleveringen waarin dat woord wordt gezegd het gedeelte 'neger' weggeknipt. Er wordt nu dus alleen nog 'kung' gezegd door Pippi. Ook een aantal andere racistisch overkomende scènes is aangepast, schrijft De Volkskrant.



    Bron: http://www.spitsnieuws.nl/raar/2014/10/pippi-langkous-racistisch-dus-alles-gecensureerd


    Ik geef de mensheid hier echt op hoor -.-''

    En een nieuw bericht:

    Wie Tom & Jerry wil kijken via de videodienst Amazon Instant Video, krijgt voortaan een waarschuwing te zien. De tekenfilmserie is namelijk racistisch, vindt Amazon.

    Het bedrijf kreeg klachten binnen van kijkers over een scène met een zwart dienstmeisje. In de waarschuwing zegt Amazon dat daarin stereotypen en karikaturen voorkomen die geaccepteerd waren toen de serie begon, zo'n zeventig jaar geleden. "Maar zulke tekeningen waren in wezen fout en zijn dat nog steeds", schrijft Amazon.

    Censuur
    De eerste Tom & Jerry werd gemaakt in 1940. De oorspronkelijke serie liep tot 1957 en won zeven Oscars.

    Het is niet de eerste keer dat Tom & Jerry racistisch wordt bevonden. In de jaren 60, toen zwarte Amerikanen steeds meer rechten kregen, werden verschillende scènes uit de serie om die reden gecensureerd.

    De afgelopen jaren zijn er ook scènes uit Tom & Jerry geknipt. Het ging toen om scènes waarin wordt gerookt.

    Bron: http://m.nos.nl/artikel/705036-amazon-tom-jerry-zijn-racistisch.html

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 17:22 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Galatea schreef:
    (...) Is het ook en dat komt gewoon omdat er overal idealen etc worden gevormd maar ook dat we elkaar moeten accepteren ongeacht verschillen. Behandel mij met respect krijg je het terug doe je het niet heb je pech.


    Precies, dat laatste wat je zegt heb ik ook. Als ik niet gerespecteerd word, krijg je het ook niet terug. (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    (...)

    Precies, dat laatste wat je zegt heb ik ook. Als ik niet gerespecteerd word, krijg je het ook niet terug. (:
    Mensen moeten zelf ook inzien wat hun woorden met anderen doen, iedereen heeft het recht een eigen mening te hebben maar dan kunnen ze een tegen argument verwachten. En respecteer elkaars mening ook ook als je het niet met elkaar eens bent. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.

    Tom en jerry word nu ook al gecensureerd.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    Tom en jerry word nu ook al gecensureerd.


    Sarcasm ?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wie Tom & Jerry wil kijken via de videodienst Amazon Instant Video, krijgt voortaan een waarschuwing te zien. De tekenfilmserie is namelijk racistisch, vindt Amazon.

    Het bedrijf kreeg klachten binnen van kijkers over een scène met een zwart dienstmeisje. In de waarschuwing zegt Amazon dat daarin stereotypen en karikaturen voorkomen die geaccepteerd waren toen de serie begon, zo'n zeventig jaar geleden. "Maar zulke tekeningen waren in wezen fout en zijn dat nog steeds", schrijft Amazon.

    Censuur
    De eerste Tom & Jerry werd gemaakt in 1940. De oorspronkelijke serie liep tot 1957 en won zeven Oscars.

    Het is niet de eerste keer dat Tom & Jerry racistisch wordt bevonden. In de jaren 60, toen zwarte Amerikanen steeds meer rechten kregen, werden verschillende scènes uit de serie om die reden gecensureerd.

    De afgelopen jaren zijn er ook scènes uit Tom & Jerry geknipt. Het ging toen om scènes waarin wordt gerookt.

    Bron: http://m.nos.nl/artikel/705036-amazon-tom-jerry-zijn-racistisch.html


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    KillianHook schreef:
    (...)

    Sarcasm ?
    not so much...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)not so much...

    Oh jezus cristus. Ik HAAT de mensheid vanaf nu echt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    (...)
    Oh jezus cristus. Ik HAAT de mensheid vanaf nu echt.
    +1


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Er worden mensen onthoofd en afgeknald in religieuze oorlogen en dit is waarom jullie de mensheid haten? Waar je je druk om kan maken. Tom & Jerry komt uit de jaren veertig van de vorige eeuw, toen zwarten bijna nergens konden stemmen in de VS en aparte scholen en zitplekken in bussen hadden. Zwarte vrouwen werden gekarakteriseerd als dikke dienstmeiden met een sterk accent. Misschien komt het nu niet zo racistisch meer over, maar zo was het wel degelijk bedoeld.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Er worden mensen onthoofd en afgeknald in religieuze oorlogen en dit is waarom jullie de mensheid haten? Waar je je druk om kan maken. Tom & Jerry komt uit de jaren veertig van de vorige eeuw, toen zwarten bijna nergens konden stemmen in de VS en aparte scholen en zitplekken in bussen hadden. Zwarte vrouwen werden gekarakteriseerd als dikke dienstmeiden met een sterk accent. Misschien komt het nu niet zo racistisch meer over, maar zo was het wel degelijk bedoeld.

    Altijd dat eeuwige 'Ik haat de mensheid'.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Overkill schreef:
    Er worden mensen onthoofd en afgeknald in religieuze oorlogen en dit is waarom jullie de mensheid haten? Waar je je druk om kan maken. Tom & Jerry komt uit de jaren veertig van de vorige eeuw, toen zwarten bijna nergens konden stemmen in de VS en aparte scholen en zitplekken in bussen hadden. Zwarte vrouwen werden gekarakteriseerd als dikke dienstmeiden met een sterk accent. Misschien komt het nu niet zo racistisch meer over, maar zo was het wel degelijk bedoeld.
    Als je ooit Tom & Jerry hebt gekeken lieten ze nooit haar gezicht zien en praatte ze amper in de cartoon.

    Donar schreef:
    Tom en jerry word nu ook al gecensureerd.


    Lol


    26 - 02 - '16

    Galatea schreef:
    (...) Als je ooit Tom & Jerry hebt gekeken lieten ze nooit haar gezicht zien en praatte ze amper in de cartoon.


    En of ik het heb gezien. Ik ken de afleveringen nog uit mijn hoofd (cat). Je hoeft haar hoofd niet te zien om te weten dat ze een zwarte, dikke dienstmeid was hoor.


    i put the fun in funeral

    Ik vind het goed dat ze dat er uit hebben geknipt eigenlijk, zeker omdat kinderen die nog vaak kijken denk ik.
    Een waarschuwing op van die dingen lijkt me ook goed, net als bij Tom en Jerry.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Zwart-wit drop, jodenkoeken, varkenskopjes, duo penotti. Laten we dat dan ook meteen veranderen (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.