• Waar men zich in Nederland drukmaakt om Zwarte Piet, is er in Zweden sinds enige tijd ophef om Pippi Langkous. Veel Zweden vonden het na jaren ineens racistisch dat Pippi haar vader de 'negerkoning' van Taka-Tukaland noemde. De Zweedse publieke omroep SVT heeft daarvoor nu een oplossing gevonden.

    Negerkoning in het Zweeds is negerkung. De omroep heeft bij alle afleveringen waarin dat woord wordt gezegd het gedeelte 'neger' weggeknipt. Er wordt nu dus alleen nog 'kung' gezegd door Pippi. Ook een aantal andere racistisch overkomende scènes is aangepast, schrijft De Volkskrant.



    Bron: http://www.spitsnieuws.nl/raar/2014/10/pippi-langkous-racistisch-dus-alles-gecensureerd


    Ik geef de mensheid hier echt op hoor -.-''

    En een nieuw bericht:

    Wie Tom & Jerry wil kijken via de videodienst Amazon Instant Video, krijgt voortaan een waarschuwing te zien. De tekenfilmserie is namelijk racistisch, vindt Amazon.

    Het bedrijf kreeg klachten binnen van kijkers over een scène met een zwart dienstmeisje. In de waarschuwing zegt Amazon dat daarin stereotypen en karikaturen voorkomen die geaccepteerd waren toen de serie begon, zo'n zeventig jaar geleden. "Maar zulke tekeningen waren in wezen fout en zijn dat nog steeds", schrijft Amazon.

    Censuur
    De eerste Tom & Jerry werd gemaakt in 1940. De oorspronkelijke serie liep tot 1957 en won zeven Oscars.

    Het is niet de eerste keer dat Tom & Jerry racistisch wordt bevonden. In de jaren 60, toen zwarte Amerikanen steeds meer rechten kregen, werden verschillende scènes uit de serie om die reden gecensureerd.

    De afgelopen jaren zijn er ook scènes uit Tom & Jerry geknipt. Het ging toen om scènes waarin wordt gerookt.

    Bron: http://m.nos.nl/artikel/705036-amazon-tom-jerry-zijn-racistisch.html

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 17:22 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Overkill schreef:
    (...)

    En of ik het heb gezien. Ik ken de afleveringen nog uit mijn hoofd (cat). Je hoeft haar hoofd niet te zien om te weten dat ze een zwarte, dikke dienstmeid was hoor.
    In sommige cartoons was het een witte dienstmeid en niet alleen maar een zwarte. Ik heb al die afleveringen gezien en heel vaak was een donkere vrouw hun baas en niet hun dienstmeid.

    Overkill schreef:
    Er worden mensen onthoofd en afgeknald in religieuze oorlogen en dit is waarom jullie de mensheid haten? Waar je je druk om kan maken. Tom & Jerry komt uit de jaren veertig van de vorige eeuw, toen zwarten bijna nergens konden stemmen in de VS en aparte scholen en zitplekken in bussen hadden. Zwarte vrouwen werden gekarakteriseerd als dikke dienstmeiden met een sterk accent. Misschien komt het nu niet zo racistisch meer over, maar zo was het wel degelijk bedoeld.


    Hmm. Ik haar de menseheid NOG MEER om deze reden. Ik haatte het al. Zelfs VOOR dit. Dus ehm... waar bemoei je - je mee? ;)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Beide partijen moeten niet zo janken:

    Mensen die zich aangesproken voelen door die dienstmeid in Tom & Jerry of dit.
    Mensen die nu de mensheid haten alleen voor dit.

    huilie huilie


    I live for the applause, you will die for it.

    KillianHook schreef:
    Zwart-wit drop, jodenkoeken, varkenskopjes, duo penotti. Laten we dat dan ook meteen veranderen (cat)


    Geen van deze dingen is racistisch en dat snap je zelf ook wel.
    Gewoon een normale vraag, want nu ben ik wel nieuwsgierig: waarom heb je er zo'n moeite mee dat racistische dingen gecensureerd worden? Doet het jou op een of andere manier kwaad?


    i put the fun in funeral

    KillianHook schreef:
    (...)

    Hmm. Ik haar de menseheid NOG MEER om deze reden. Ik haatte het al. Zelfs VOOR dit. Dus ehm... waar bemoei je - je mee? ;)

    Tough life.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Overkill schreef:
    (...)

    Geen van deze dingen is racistisch en dat snap je zelf ook wel.
    Gewoon een normale vraag, want nu ben ik wel nieuwsgierig: waarom heb je er zo'n moeite mee dat racistische dingen gecensureerd worden? Doet het jou op een of andere manier kwaad?


    Well, ik vind het niet racistisch. Want kindjes die dit kijken zien dit echt niet. Voor hun zijn het mensen, zijn ze zoals zij zijn en zit er geen verschil in.
    Dus mensen moeten verdomme gewn van kinderseries en shit afblijven.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ach man, waarom dit gezeur? Het is nu al te laat. Ik kan hier echt niet tegen, bah. En dan dat met zwarte piet, kom op, zeg. Zo zwart als roet. Als je er niet mee kan leven doe je maar je ogen dicht, want bijna alle Nederlanders vinden het zwarte pieten gezeur onzin.

    Hey mensen zullen we het anders over respect maar elkaars mening hebben? Sommige moeten duidelijk wat bijleren.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    KillianHook schreef:
    (...)

    Well, ik vind het niet racistisch. Want kindjes die dit kijken zien dit echt niet. Voor hun zijn het mensen, zijn ze zoals zij zijn en zit er geen verschil in.
    Dus mensen moeten verdomme gewn van kinderseries en shit afblijven.


    Mja het gaat er ook niet om hoe kindjes het opvatten, anders zou er ook niet zo'n gedoe geweest zijn rond Zwarte Piet. Kinderen vinden 't allemaal prachtig, zwart of wit. Ik denk dat je de racistische aard van deze dingen niet ziet. Je mag ervan van vinden wat je wil, maar discriminatie is gewoon tegen de wet, waarvan we blij mogen zijn dat we 'em hebben.


    i put the fun in funeral

    Dat dienstmeisje was trouwens niet in iedere aflevering zwart, dat varieerde nog wel eens, haha ;3


    26 - 02 - '16

    Onzin :)


    tiptoe through the tulips...

    Overkill schreef:
    (...)

    Mja het gaat er ook niet om hoe kindjes het opvatten, anders zou er ook niet zo'n gedoe geweest zijn rond Zwarte Piet. Kinderen vinden 't allemaal prachtig, zwart of wit. Ik denk dat je de racistische aard van deze dingen niet ziet. Je mag ervan van vinden wat je wil, maar discriminatie is gewoon tegen de wet, waarvan we blij mogen zijn dat we 'em hebben.


    Het is op kinderen gericht, dus moet het voor kinderen blijven. Ik zie het 'discriminerende' er niet van in. Net als Zwarte Piet. Hier is niets discriminerend aan want ze doelen hier op mensen die zwart zijn door roet in de schoorsteen en niet omdat ze een donkerbruine huidskleur hebben. Puur zwarte mensen bestaan niet eens, dus die commotie eromheen is ook gewoon onzin. Maar goed. Ik hou er nu over op voordat deze discussie uit de hand gaat lopen, en dat wil je niet met mij meemaken. (doeg)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    (...)

    Het is op kinderen gericht, dus moet het voor kinderen blijven. Ik zie het 'discriminerende' er niet van in. Net als Zwarte Piet. Hier is niets discriminerend aan want ze doelen hier op mensen die zwart zijn door roet in de schoorsteen en niet omdat ze een donkerbruine huidskleur hebben. Puur zwarte mensen bestaan niet eens, dus die commotie eromheen is ook gewoon onzin. Maar goed. Ik hou er nu over op voordat deze discussie uit de hand gaat lopen, en dat wil je niet met mij meemaken. (doeg)


    Ja is goed hoor :Y).


    i put the fun in funeral

    Donar schreef:
    Hey mensen zullen we het anders over respect maar elkaars mening hebben? Sommige moeten duidelijk wat bijleren.


    Ik weet niet of dit specifiek op mij en anderwn is gericht, maar mijn reactie was als antwoord op de mensen over wie jij het hebt in de beginpost. Ik zeg het even om onnodige misverstanden te voorkomen.

    KillianHook schreef:
    (...)

    Het is op kinderen gericht, dus moet het voor kinderen blijven. Ik zie het 'discriminerende' er niet van in. Net als Zwarte Piet. Hier is niets discriminerend aan want ze doelen hier op mensen die zwart zijn door roet in de schoorsteen en niet omdat ze een donkerbruine huidskleur hebben. Puur zwarte mensen bestaan niet eens, dus die commotie eromheen is ook gewoon onzin. Maar goed. Ik hou er nu over op voordat deze discussie uit de hand gaat lopen, en dat wil je niet met mij meemaken. (doeg)


    ... Wat de fuck lol.


    quidquid excusatio prandium pro