• Hallo, ik zag dit bericht op Facebook. Het zou zogenaamd om elke vrouw gaan, maar ik kan me er totaal niet in vinden. Nu verraad de bron (Telegraaf.nl) natuurlijk ook dat dit gewoon klinkklare bullshit is, maar ja, ik ben in een zeurhumeur dus ik kom lekker zeuren hierover. Wat vinden jullie ervan? Voor de meiden; kunnen jullie je erin vinden?

    Herkenbaar: dit doet echt élke vrouw!
    Vrouw zijn, is soms best vermoeiend. We moeten mooi, lief, intelligent en elegant zijn en dat het liefst allemaal tegelijkertijd. Maar wat veel mannen niet weten, is dat zodra de deur achter ons dichtgaat, de hakken worden uitgeschopt en ons (totaal niet charmante) huispak aan gaat, we dingen doen die alleen vrouwen onder elkaar begrijpen. Ja, dames. Geef maar toe: dit doen we állemaal!

    Naar emotionele filmpjes kijken
    Of het nu een video is van een romantische huwelijksaanzoek of van een zielige puppy dat gered wordt, als het op emotionele filmpjes aankomt, kunnen we wel uren door blijven gaan. En of er gehuild wordt? Welnee, natuurlijk niet. *Snik, snik.*
    Online shoppen
    We doen het om ons beter te voelen, hebben het eigenlijk helemaal niet nodig en voelen ons dus meestal ellendig als we het eenmaal hebben gedaan: online shoppen. We hebben ons geld nu eenmaal het liefst daar waar we het kunnen zien: hangend in de kledingkast.

    Niet scheren
    Ja, heren! Ook wij vrouwen hebben er soms even geen zin in. Maar gelukkig weten we dit prima te verbergen. Oksels niet geschoren? Dan doen we toch gewoon een truitje met lange mouwen aan! Harige benen? Tijd voor een lange broek!

    Het tegenovergestelde zeggen van wat we denken
    Wanneer wij vrouwen het volgende zeggen...
    "Er is niets."
    "Ik ben niet boos."
    "Natuurlijk vind ik het niet erg dat je uitgaat met vrienden, schat. Veel plezier!"
    Bedoelen we eigenlijk dit:
    "Ja, sukkel! Natuurlijk is er iets. Waarom denk je anders dat ik nu al een halfuur zwijgend en chagrijnig voor me uit staar?!"
    "Ik ben woedend!"
    "Eén gezellige foto op Facebook met een andere vrouw en je hoeft niet meer thuis te komen."

    Direct onze beha uitdoen zodra we thuis zijn
    Elke vrouw kan hierover meepraten: eindelijk je beha uitdoen wanneer je thuiskomt na een lange dag, is het moment waar we uren naar uitkijken. En over beha's gesproken! We hebben een la vol in alle kleuren en patroontjes die je je maar kunt bedenken. Maar tóch dragen we bijna altijd dezelfde, omdat die ene beha nu eenmaal het lekkerst zit.

    Alles op het laatste moment doen
    Zelfs al hebben we een hele dag voor onszelf, op de één of andere manier krijgen we het op mysterieuze wijze altijd voor elkaar om te laat te komen. Want zelfs als we zeven uur lang de tijd hebben om ons klaar te maken voor dat feestje, doen we álles (lees: tandenpoetsen, douchen, ontbijten, lunchen, dineren, outfit uitkiezen, omkleden, opmaken, haar doen) op het allerlaatste moment.

    Vijf octaven hoger praten als er een baby in de buurt is
    Als er een baby in de buurt is, hebben we nu eenmaal de drang om de meest kinderachtige stem op te zetten die we hebben. Het liefst eentje die vijf octaven hoger is dan normaal. Vreselijk irritant én gênant, maar tóch doen we het.

    Snakken naar chocola
    Als het weer that time of the month is, heeft je partner/huisgenoot twee opties: thuiskomen met chocola of helemaal niet thuiskomen. Mannen zullen het nooit begrijpen, maar we hebben er nu eenmaal behoefte aan. Net zoals dat we op dat moment de behoefte hebben om mensen af te snauwen, slechte romantische komedies te kijken en sentimenteel te zijn.

    Wispelturig zijn
    Het ene moment zijn we hartstikke vrolijk, dan weer chagrijnig, een minuut later weer overdreven lief en vervolgens ineens verschrikkelijk emotioneel. Tsja, wat kunnen we zeggen? Wie samen leeft met een vrouw kan het ene moment een regenboog en het andere moment een bliksemflits verwachten.
    De verjaardag van ons huisdier vieren
    Als Arie de kanarie jarig is, moet dat uitbundig gevierd worden! Want, hallo: "Ook Arie heeft gevoel, ja!". En dat geldt natuurlijk ook voor Fluffy het konijn. Inclusief een dierentaartje en de nodige cadeaus, want als we het doen, doen we het natuurlijk wel goed!

    Negeren
    Als we boos zijn, kan het twee kanten opgaan: óf er komt een grote emotionele uitspatting inclusief de oude koeien (lees: een akkefietje uit 2006 dat al minstens drie keer is opgelost) óf je wordt simpelweg genegeerd. Tsja, soms zijn we gewoon een beetje koppig en willen we dat zelf niet toegeven.

    Niet goed om kunnen gaan met complimentjes
    Zodra we een mooi complimentje krijgen, weten we vaak niet zo goed wat we ermee moeten. We voelen ons opgelaten en zeggen vervolgens iets in de trant van:
    "Dit truitje leuk? Oh, deze is al heel oud, verwassen en slechts vijf euro!"
    "Mooi haar? Heb je die dooie punten gezien? Ik moet echt weer naar de kapper"
    "Welnee, ik heb geen talent. Ik werk gewoon keihard!"


    26 - 02 - '16

    Yeah, sommige dingen kloppen, andere niet, andere dingen heeft elk mens last van, of je nou man of vrouw bent. Het is allemaal erg random.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Yeah, sommige dingen kloppen, andere niet, andere dingen heeft elk mens last van, of je nou man of vrouw bent. Het is allemaal erg random.


    Indeed en ik vind het ook overdreven omschreven, de meeste dingen.


    26 - 02 - '16

    zuuucht echt weer van dat typische gezeur.
    lekker klaagtopic aanmaken ;P


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    zuuucht echt weer van dat typische gezeur.
    lekker klaagtopic aanmaken ;P


    Ja hè? Ik had gewoon zin om te zeuren, haha ;3


    26 - 02 - '16

    Telegraaf.nl :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    De meeste dingen, daar heeft iedereen last van, but okay :'D
    Maargoed, ik vind het ook een stom artikel hoor, in de meeste kan ik me ook niet vinden.


    Tijd voor koffie.

    Assassin schreef:
    Yeah, sommige dingen kloppen, andere niet, andere dingen heeft elk mens last van, of je nou man of vrouw bent. Het is allemaal erg random.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Alleras schreef:
    Telegraaf.nl :W


    Dat had ik al vermeld ja, dat bewijst ook dat het een loos artikel is :W


    26 - 02 - '16

    Het enige waar ik me enorm in kan vinden is het 'meteen bh uitdoen bij thuiskomst' deel, maar vervolgens ging de auteur van het artikel door over een la vol... poe poe. Een la vol met drie verschillende bh's. Ahum.

    Het gevoel is me wel bekend, hoor. Ik kan er ook nooit tegen als iemand zegt dat alle vrouwen van chocola moeten houden, zich constant in een emotionele achtbaan bevinden en altijd het tegenovergestelde zeggen van wat ze denken. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Assassin schreef:
    Yeah, sommige dingen kloppen, andere niet, andere dingen heeft elk mens last van, of je nou man of vrouw bent. Het is allemaal erg random.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Bij dat scheren heeft die helemaal gelijk, ik heb de laatste tijd geen zin om te scheren, dus lange mouwen en lange broeken! :')
    En la vol bh's? Dat denk ik niet.
    Ik heb een paar bh's hier en daar maar geen la vol, zé.


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Ik herken mezelf serieus alleen in die laatste twee...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het enige waar ik me ECHT in kon vinden, was die ene bh die het fijnst zit. Ik heb ermaar vierofzo, maar één heeft toch mn voorkeur x].


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind dat soort artikels op een wat cynische manier vooral altijd erg grappig om te lezen, want er klopt inderdaad nooit iets van. Maar ja, het is niet zo dat je iets anders kunt verwachten als je de helft van de menselijke populatie in één homogene groep probeert te proppen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Is dit geschreven door een man? Want daar lijkt het heeel hard op. Geen enkele zelfrespecterende vrouw zou dit schrijven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt