• Hallo, ik zag dit bericht op Facebook. Het zou zogenaamd om elke vrouw gaan, maar ik kan me er totaal niet in vinden. Nu verraad de bron (Telegraaf.nl) natuurlijk ook dat dit gewoon klinkklare bullshit is, maar ja, ik ben in een zeurhumeur dus ik kom lekker zeuren hierover. Wat vinden jullie ervan? Voor de meiden; kunnen jullie je erin vinden?

    Herkenbaar: dit doet echt élke vrouw!
    Vrouw zijn, is soms best vermoeiend. We moeten mooi, lief, intelligent en elegant zijn en dat het liefst allemaal tegelijkertijd. Maar wat veel mannen niet weten, is dat zodra de deur achter ons dichtgaat, de hakken worden uitgeschopt en ons (totaal niet charmante) huispak aan gaat, we dingen doen die alleen vrouwen onder elkaar begrijpen. Ja, dames. Geef maar toe: dit doen we állemaal!

    Naar emotionele filmpjes kijken
    Of het nu een video is van een romantische huwelijksaanzoek of van een zielige puppy dat gered wordt, als het op emotionele filmpjes aankomt, kunnen we wel uren door blijven gaan. En of er gehuild wordt? Welnee, natuurlijk niet. *Snik, snik.*
    Online shoppen
    We doen het om ons beter te voelen, hebben het eigenlijk helemaal niet nodig en voelen ons dus meestal ellendig als we het eenmaal hebben gedaan: online shoppen. We hebben ons geld nu eenmaal het liefst daar waar we het kunnen zien: hangend in de kledingkast.

    Niet scheren
    Ja, heren! Ook wij vrouwen hebben er soms even geen zin in. Maar gelukkig weten we dit prima te verbergen. Oksels niet geschoren? Dan doen we toch gewoon een truitje met lange mouwen aan! Harige benen? Tijd voor een lange broek!

    Het tegenovergestelde zeggen van wat we denken
    Wanneer wij vrouwen het volgende zeggen...
    "Er is niets."
    "Ik ben niet boos."
    "Natuurlijk vind ik het niet erg dat je uitgaat met vrienden, schat. Veel plezier!"
    Bedoelen we eigenlijk dit:
    "Ja, sukkel! Natuurlijk is er iets. Waarom denk je anders dat ik nu al een halfuur zwijgend en chagrijnig voor me uit staar?!"
    "Ik ben woedend!"
    "Eén gezellige foto op Facebook met een andere vrouw en je hoeft niet meer thuis te komen."

    Direct onze beha uitdoen zodra we thuis zijn
    Elke vrouw kan hierover meepraten: eindelijk je beha uitdoen wanneer je thuiskomt na een lange dag, is het moment waar we uren naar uitkijken. En over beha's gesproken! We hebben een la vol in alle kleuren en patroontjes die je je maar kunt bedenken. Maar tóch dragen we bijna altijd dezelfde, omdat die ene beha nu eenmaal het lekkerst zit.

    Alles op het laatste moment doen
    Zelfs al hebben we een hele dag voor onszelf, op de één of andere manier krijgen we het op mysterieuze wijze altijd voor elkaar om te laat te komen. Want zelfs als we zeven uur lang de tijd hebben om ons klaar te maken voor dat feestje, doen we álles (lees: tandenpoetsen, douchen, ontbijten, lunchen, dineren, outfit uitkiezen, omkleden, opmaken, haar doen) op het allerlaatste moment.

    Vijf octaven hoger praten als er een baby in de buurt is
    Als er een baby in de buurt is, hebben we nu eenmaal de drang om de meest kinderachtige stem op te zetten die we hebben. Het liefst eentje die vijf octaven hoger is dan normaal. Vreselijk irritant én gênant, maar tóch doen we het.

    Snakken naar chocola
    Als het weer that time of the month is, heeft je partner/huisgenoot twee opties: thuiskomen met chocola of helemaal niet thuiskomen. Mannen zullen het nooit begrijpen, maar we hebben er nu eenmaal behoefte aan. Net zoals dat we op dat moment de behoefte hebben om mensen af te snauwen, slechte romantische komedies te kijken en sentimenteel te zijn.

    Wispelturig zijn
    Het ene moment zijn we hartstikke vrolijk, dan weer chagrijnig, een minuut later weer overdreven lief en vervolgens ineens verschrikkelijk emotioneel. Tsja, wat kunnen we zeggen? Wie samen leeft met een vrouw kan het ene moment een regenboog en het andere moment een bliksemflits verwachten.
    De verjaardag van ons huisdier vieren
    Als Arie de kanarie jarig is, moet dat uitbundig gevierd worden! Want, hallo: "Ook Arie heeft gevoel, ja!". En dat geldt natuurlijk ook voor Fluffy het konijn. Inclusief een dierentaartje en de nodige cadeaus, want als we het doen, doen we het natuurlijk wel goed!

    Negeren
    Als we boos zijn, kan het twee kanten opgaan: óf er komt een grote emotionele uitspatting inclusief de oude koeien (lees: een akkefietje uit 2006 dat al minstens drie keer is opgelost) óf je wordt simpelweg genegeerd. Tsja, soms zijn we gewoon een beetje koppig en willen we dat zelf niet toegeven.

    Niet goed om kunnen gaan met complimentjes
    Zodra we een mooi complimentje krijgen, weten we vaak niet zo goed wat we ermee moeten. We voelen ons opgelaten en zeggen vervolgens iets in de trant van:
    "Dit truitje leuk? Oh, deze is al heel oud, verwassen en slechts vijf euro!"
    "Mooi haar? Heb je die dooie punten gezien? Ik moet echt weer naar de kapper"
    "Welnee, ik heb geen talent. Ik werk gewoon keihard!"


    26 - 02 - '16

    Hmm, sommige dingen kloppen, andere niet.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Patholoog schreef:
    Is dit geschreven door een man? Want daar lijkt het heeel hard op. Geen enkele zelfrespecterende vrouw zou dit schrijven.

    Dat was ook gelijk het eerste wat ik dacht, haha (:
    Het zijn echt van die verschrikkelijk stereotype dingen. Er zijn er misschien een paar waarin ik me wel een beetje kan vinden, maar ik denk dat iets als "alles op het laatste moment doen" niks te maken heeft met of je een man of een vrouw bent. Dit soort dingen verschillen gewoon per persoon. Dat van die bh's kan ik me overigens juist totaal niet in herkennen.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Stap over op de NRC of Volkskrant. PRBLMSOLVED.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Om hier nou om te gaan zeuren :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik had het al eerder voorbij zien komen en heb toen zwaar met mijn ogen zitten rollen. Sommige karakter eigenschappen hebben best veel mensen, man of vrouw.
    Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik overal lees dat vrouwen altijd afwachten totdat ze hun bh uit kunnen doen want als ik thuis ben blijft hij gewoon aan totdat ik naar bed ga. (cat)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    Ik had het al eerder voorbij zien komen en heb toen zwaar met mijn ogen zitten rollen. Sommige karakter eigenschappen hebben best veel mensen, man of vrouw.
    Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik overal lees dat vrouwen altijd afwachten totdat ze hun bh uit kunnen doen want als ik thuis ben blijft hij gewoon aan totdat ik naar bed ga. (cat)


    Haha, dat heb ik dus ook


    26 - 02 - '16

    Vijf octaven hoger praten als er een baby in de buurt is


    Yeaah, nope. Ik ren liever 5 km weg als er een baby in de buurt is. En van alle vrouwen die ik ken, zullen misschien 1 of 2 dit doen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Please_Charon schreef:
    Ik had het al eerder voorbij zien komen en heb toen zwaar met mijn ogen zitten rollen. Sommige karakter eigenschappen hebben best veel mensen, man of vrouw.
    Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik overal lees dat vrouwen altijd afwachten totdat ze hun bh uit kunnen doen want als ik thuis ben blijft hij gewoon aan totdat ik naar bed ga. (cat)


    Hier precies hetzelfde.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Please_Charon schreef:
    Ik had het al eerder voorbij zien komen en heb toen zwaar met mijn ogen zitten rollen. Sommige karakter eigenschappen hebben best veel mensen, man of vrouw.
    Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik overal lees dat vrouwen altijd afwachten totdat ze hun bh uit kunnen doen want als ik thuis ben blijft hij gewoon aan totdat ik naar bed ga. (cat)


    Ik slaap er ook gewoon in. (cat)


    wat was dit ookalweer

    De meeste dingen zijn niet op mij van toepassing, een aantal dingen wel. Ik vraag me af of er vrouwens zijn die bij elk puntje zoiets hebben van: ja, dit ervaar/doe ik ook zo. Ik kan me er niet erg druk om maken, maar ik snap je frustratie/ergernis.

    Patholoog schreef:
    Is dit geschreven door een man? Want daar lijkt het heeel hard op. Geen enkele zelfrespecterende vrouw zou dit schrijven.


    Dit.

    "Je bh uitdoen als je thuiskomt?"
    Wtf... hoe onhandig? En dat zit ook niet lekker :/

    Hmmm ik herken me in de meeste punten juist wel behalve:

    - Alles op het laatste moment doen
    - Vijf octaven hoger praten als er een baby in de buurt is
    - Niet goed om kunnen gaan met complimentjes

    Verder het meeste moest ik wel om lachen, omdat ik me er wel in herken. Niet dat ik alles altijd doe, maar sommige dingen wel. xD Maar hier staat het wel heel overdreven omschreven hoor, sowieso heb ik niet zoveel met de telegraaf.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als ik héél erg eerlijk ben klopt alles wel, op één ding na. Best erg^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Wel, ik stel dingen altijd uit tot het laatste moment en ga altijd hoog praten in de buurt van baby's, maar ik ken even goed meisjes die nooit iets te laat doen of heel normaal doen tegen kinderen, dus ik vind het dom dat dat als "vrouw zijn" wordt omschreven. Ik kan eigenlijk nooit zo goed tegen dat soort artikels, ik ben blij dat er nog mensen zijn die zich daar aan ergeren!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Please_Charon schreef:
    Ik had het al eerder voorbij zien komen en heb toen zwaar met mijn ogen zitten rollen. Sommige karakter eigenschappen hebben best veel mensen, man of vrouw.
    Maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik overal lees dat vrouwen altijd afwachten totdat ze hun bh uit kunnen doen want als ik thuis ben blijft hij gewoon aan totdat ik naar bed ga. (cat)


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"