• Hallo allemaal!

    Ik bedacht me laatst dat je naast de spotlight en de topics nou niecht enpcht goed te weten komt of een storie iets voor jou is. Tenzij je hem helemaal zelf leest, maar dat doe je bij een boek ook niet.
    Daarom leek het mij wel wat als users een review over de story kunnen schrijven. Natuurlijk vindt niet iedereen dat even prettig en daarom had ik er de volgende voorwarden voor bedacht:

    - je kunt alleen een revieuw schrijven als je een abo hebt op de story
    - de story moet minstens vier hoofdstukken hebben [zo komen 4 shots ook in aanmerking en heb je ook echt iets om over te schrijven]
    - de review mag niet uit minder dan 100 woorden bestaan. Dit om ervoor te zorgen dat mensen meer denken aan een onderbouwing.
    - de schrijver kan besluiten reviews aan of uit te zetten voor elke story apart. Je kunt vervelende berichten dus niet apart verwijderen. Het is alles of niets.
    - een meldknop voor gemene of incapabele reviews.
    - de mogelijkheid om de reviews met sterren of + en - te beoordelen.

    Als alternatief kun je natuurlijk ook voor het puntensysteem doen wat quizzen ook hebben. Dus met sterretjes. En dat je dan een cijfer van 1 tot 5 kunt geven. Je weet dan alleen niet waarom je story dan gemiddeld een 1 van de 5 heeft en bij een review kun je er als schrijver ook wat van leren.

    Natuurlijk weet ik niet of dit in te programmeren is, maar ik wil het toch eens voorgesteld hebben (:

    Let me know!

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 19:11 ]

    Reviews instellen voor stories?

    67.0% (61 stemmen)
     
    Ja, ik ben voor het schrijven van reviews over stories

    14.3% (13 stemmen)
     
    Ja, ik ben voor het geven van sterren voor stories

    18.7% (17 stemmen)
     
    Nee, ik ben tegen


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Overkill schreef:
    (...)

    Bij mij zou het dan juist gaan knagen dat ik niet weet wie het was en waarom hij/zij mijn verhaal niet leuk vindt :p.


    Inderdaad. En ik vind dat je als schrijver ook het recht hebt om om verheldering te vragen. Als je dat als user niet wel, moet je ook geen recensie achterlaten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scribe schreef:
    Heb je daarvoor niet de reacties op de hoofdpagina/voorkant van de storie? (:


    Nah. Daar staat echt van alles xD
    Mensen laten daar vaak wel hun eerste indruk achter, maar ik vind dit anders dan een review.


    Every villain is a hero in his own mind.

    En om er zeker van te zijn dat mensen hun reactie onderbouwen, kun je misschien twee invulvakjes maken? Eén met de argumenten en één met de conclusie, dat je ze dan beiden moet invullen. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hmm ja dat kan. Bij vakantiehuizen heb je ook vaak plus en minpunten die je kunt opsommen. (:

    En dan misschien inderdaad een conclusies voor het algehele oordeel. Eventueel met een sterretje. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit is nog eens voorgesteld geweest. Ik meen me te herinneren dat het afgewezen is geweest vanwege dat je echt mensen express daarmee pijn kan doen. Je moet inderdaad minder goede reviews kunnen laten staan want daar heeft de lezer recht op. Maar dan kunnen mensen ook express dingen posten om te pesten ed. Daarbij kan het gros van Quizlet niet perfect feedback geven waardoor sommige dingen dus harder aankomen dan het moest zijn. Dat gaat sowieso ruzie uitlokken door een feedbackmisverstandje. Daarbij zijn reviews ook heel subjectief. Laat ons nu zeggen dat ik geen 1D fan ben en daarom iedere 1D-story ga reviewen als 'dit is slecht'.

    Nja, ik ben tegen en ik ga straks eens zoeken naar het vorige topic.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind het een goed idee, maar dan moet je de reviews wel kunnen melden bij een moderator, dan is het probleem met domme reviews ook opgelost. En zet er gelijk een straf op omdat het spammen is, of zoals de reclamestraffen.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 14:59 ]


    Your make-up is terrible

    ik ben wel voor


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Scandal schreef:
    Dit is nog eens voorgesteld geweest. Ik meen me te herinneren dat het afgewezen is geweest vanwege dat je echt mensen express daarmee pijn kan doen. Je moet inderdaad minder goede reviews kunnen laten staan want daar heeft de lezer recht op. Maar dan kunnen mensen ook express dingen posten om te pesten ed. Daarbij kan het gros van Quizlet niet perfect feedback geven waardoor sommige dingen dus harder aankomen dan het moest zijn. Dat gaat sowieso ruzie uitlokken door een feedbackmisverstandje. Daarbij zijn reviews ook heel subjectief. Laat ons nu zeggen dat ik geen 1D fan ben en daarom iedere 1D-story ga reviewen als 'dit is slecht'.

    Nja, ik ben tegen en ik ga straks eens zoeken naar het vorige topic.


    Het is natuurlijk de bedoeling dat je alleen een review geeft als het hebt gelezen. Dus heb je bij wijze van spreken geen reden om dingen bij 1D te plaatsen.

    Ook denk ik dat een minimum van honderd woorden veel problemen wegneemt. Dan moet je toch een stuk beter je best doen dan enkel 'het is slecht' zeggen. Ik denk dat het pesten best meevalt als je het gewoon goed uitwerkt en dat je net als Assassin zegt gewoon posts kunt melden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou dat wel fijn vinden, zolang de review eerlijk blijft.
    Niet dat iemand even yolo een abo op je story neemt om hem vervolgens helemaal af te kraken zonder te lezen. Of juist helemaal de hemel in te prijzen.

    Want ik denk dat je van goede reviews ook wel als schrijver van het verhaal zelf iets kan leren. En als lezer weet je wat anderen er van vinden, dus ja ik ben voor.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind het best naar dat mensen direct denken dat anderen ermee pesten. Ik heb daar natuurlijk ook over na gedacht en weet dat het veel gebeurd is, maar waarom kun je dan uberhaupt reacties plaatsen? Dat maakt dan ook niet uit.
    Iedereen die 'dit is een kloteverhaal, stop met schrijven, oen' ziet, weet dat het niet serieus is.

    Je zou ook - zoals op internetwinkels - een beoordeling kunnen geven bij de recensie. Met sterren. Dan ziet men ook welke meer waarde heeft. Daar is ook niemand recensent, maar ik vind het altijd wel fijn om te weten wat consumenten van een product vinden. Dan weet ik ook of ik er wat aan heb. Of het tekstje nou goed Nederlands bevat of niet.

    Bovendien. Als je er bang voor bent of het geen prettig idee vindt, hoef je het niet zelf te kiezen, maar dan is het ook stom om het weg te stemmen als je het toch niet gebruikt of er last van gaat hebben. Als er wat staat wat er niet mag staan, kun je toch gewoon op de meldknop drukken?

    [ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 10:15 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    KillianHook schreef:
    Nee, ik ben tegen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Euhm... ik weet niet...


    16 - 09 - '17

    Waaa ik heb verkeerd gestemd... ik ben voor de sterren


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    AlbusDumbledore schreef:
    Ik vind het best naar dat mensen direct denken dat anderen ermee pesten. Ik heb daar natuurlijk ook over na gedacht en weet dat het veel gebeurd is, maar waarom kun je dan uberhaupt reacties plaatsen? Dat maakt dan ook niet uit.
    Iedereen die 'dit is een kloteverhaal, stop met schrijven, oen' ziet, weet dat het niet serieus is.

    Je zou ook - zoals op internetwinkels - een beoordeling kunnen geven bij de recensie. Met sterren. Dan ziet men ook welke meer waarde heeft. Daar is ook niemand recensent, maar ik vind het altijd wel fijn om te weten wat consumenten van een product vinden. Dan weet ik ook of ik er wat aan heb. Of het tekstje nou goed Nederlands bevat of niet.

    Bovendien. Als je er bang voor bent of het geen prettig idee vindt, hoef je het niet zelf te kiezen, maar dan is het ook stom om het weg te stemmen als je het toch niet gebruikt of er last van gaat hebben. Als er wat staat wat er niet mag staan, kun je toch gewoon op de meldknop drukken?


    Feit is wel dat je reacties kunt verwijderen. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Assassin schreef:
    Ik vind het een goed idee, maar dan moet je de reviews wel kunnen melden bij een moderator, dan is het probleem met domme reviews ook opgelost. En zet er gelijk een straf op omdat het spammen is, of zoals de reclamestraffen.


    Queer zijn is gewoon alles