• Hallo allemaal!

    Ik bedacht me laatst dat je naast de spotlight en de topics nou niecht enpcht goed te weten komt of een storie iets voor jou is. Tenzij je hem helemaal zelf leest, maar dat doe je bij een boek ook niet.
    Daarom leek het mij wel wat als users een review over de story kunnen schrijven. Natuurlijk vindt niet iedereen dat even prettig en daarom had ik er de volgende voorwarden voor bedacht:

    - je kunt alleen een revieuw schrijven als je een abo hebt op de story
    - de story moet minstens vier hoofdstukken hebben [zo komen 4 shots ook in aanmerking en heb je ook echt iets om over te schrijven]
    - de review mag niet uit minder dan 100 woorden bestaan. Dit om ervoor te zorgen dat mensen meer denken aan een onderbouwing.
    - de schrijver kan besluiten reviews aan of uit te zetten voor elke story apart. Je kunt vervelende berichten dus niet apart verwijderen. Het is alles of niets.
    - een meldknop voor gemene of incapabele reviews.
    - de mogelijkheid om de reviews met sterren of + en - te beoordelen.

    Als alternatief kun je natuurlijk ook voor het puntensysteem doen wat quizzen ook hebben. Dus met sterretjes. En dat je dan een cijfer van 1 tot 5 kunt geven. Je weet dan alleen niet waarom je story dan gemiddeld een 1 van de 5 heeft en bij een review kun je er als schrijver ook wat van leren.

    Natuurlijk weet ik niet of dit in te programmeren is, maar ik wil het toch eens voorgesteld hebben (:

    Let me know!

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 19:11 ]

    Reviews instellen voor stories?

    67.0% (61 stemmen)
     
    Ja, ik ben voor het schrijven van reviews over stories

    14.3% (13 stemmen)
     
    Ja, ik ben voor het geven van sterren voor stories

    18.7% (17 stemmen)
     
    Nee, ik ben tegen


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Amidala schreef:
    (...)

    Feit is wel dat je reacties kunt verwijderen. ^^


    True. Maar als je ze kunt melden - zoals alles op Quizlet - dan kunnen ze dus wel verwijderd worden als ze echt haatdragend/niet onderbouwd zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het probleem met reacties is dat ze voor 80% bestaan uit reacties als:

    ''Wow!''
    ''Abo!!!''
    ''Kudo!''
    ''Verder!''
    ''Snel verder!''
    ''Leuk!''
    ''Die gast van 1D maakt me echt geil!''

    Dit zijn allemaal erg motiverende reacties, en helpen de schrijver echt verdergaan. Maar dan weet je nog altijd niet wat de sterke kanten en de minpunten van dat verhaal zijn.(:

    Dus vandaar lijkt me een apart iets voor recensies echt wel een pluspunt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben voor, maar het moet wel echt alleen om het verhaal draaien en niet persoonlijk worden en met duidelijke argumenten.


    Firm believer of all that is magic

    Ik twijfel wel nog steeds. Ik zou dan precies enorm veel voorwaarden willen waaraan je moet voldoen omeen recensie te mogen schrijven.
    Maar dat wil ergens ook wel zeggen, dat hoe meer voorwaarden en gekke dingen je wilt, het moeilijker is voor Rutger om in elkaar te steken en dat het dus wat langer duurt voor het klaar is.

    Als ik brainstorm over voorwaarden:
    100 woorden minimum schrijven (is ergens hier gezegd geweest
    Een meldknop
    Minimum een jaar lid of GM zijn
    Aanvraag doen of je recensist mag worden bij de mods: wij keuren goed adhv een voorbeeldtekst of je aantal echte stories ofzo
    Zelf minimum bijvoorbeeld 5 stories hebben
    Wanneer je een recensie opslaat, komen die bij de bèta's/mods terecht ter goedkeuring

    Zo van die dingen (niet dat ik alles wil, maar dat zijn zo dingen waar ik nu gewoon aan denk waar je mogelijk mee kan werken). Want ik zie het anders echt gebeuren dat er een troll bepaalde stories gaat viseren en express slecht gaat beoordelen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Assassin schreef:
    Ik vind het een goed idee, maar dan moet je de reviews wel kunnen melden bij een moderator, dan is het probleem met domme reviews ook opgelost. En zet er gelijk een straf op omdat het spammen is, of zoals de reclamestraffen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scandal schreef:
    Ik twijfel wel nog steeds. Ik zou dan precies enorm veel voorwaarden willen waaraan je moet voldoen omeen recensie te mogen schrijven.
    Maar dat wil ergens ook wel zeggen, dat hoe meer voorwaarden en gekke dingen je wilt, het moeilijker is voor Rutger om in elkaar te steken en dat het dus wat langer duurt voor het klaar is.

    Als ik brainstorm over voorwaarden:
    100 woorden minimum schrijven (is ergens hier gezegd geweest
    Een meldknop
    Minimum een jaar lid of GM zijn
    Aanvraag doen of je recensist mag worden bij de mods: wij keuren goed adhv een voorbeeldtekst of je aantal echte stories ofzo
    Zelf minimum bijvoorbeeld 5 stories hebben
    Wanneer je een recensie opslaat, komen die bij de bèta's/mods terecht ter goedkeuring

    Zo van die dingen (niet dat ik alles wil, maar dat zijn zo dingen waar ik nu gewoon aan denk waar je mogelijk mee kan werken). Want ik zie het anders echt gebeuren dat er een troll bepaalde stories gaat viseren en express slecht gaat beoordelen.



    Hmm. Ik denk dat je het ook wel even kunt aankijken hoe het gaat. Honderd woorden schrijven neemt denk ik voor veel trollers al het plezier weg om reacties te plaatsen en een meldknop is sowieso handig. Als je er gewoon sancties aan geeft, dezelfde bij reclame bijvoorbeeld, denk ik echt dat dit echt al het pesten tegengaat.

    Minimum een jaar lid zijn + vijf stories hebben zou ik jammerlijk vinden, daar een groot deel wordt uitgesloten, terwijl zij misschien wel enthousiaste lezers zijn.
    Aanvragen inleveren bij een bèta of mod lijkt me op zich ook nog wel oké. Ik denk niet dat álle recensies beoordeeld hoeven worden, maar slechts de eerste. Daaruit kun je wel opmaken of iemand serieus is of niet.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 11:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)


    Hmm. Ik denk dat je het ook wel even kunt aankijken hoe het gaat. Honderd woorden schrijven neemt denk ik voor veel trollers al het plezier weg om reacties te plaatsen en een meldknop is sowieso handig. Als je er gewoon sancties aan geeft, dezelfde bij reclame bijvoorbeeld, denk ik echt dat dit echt al het pesten tegengaat.

    Minimum een jaar lid zijn + vijf stories hebben zou ik jammerlijk vinden, daar een groot deel wordt uitgesloten, terwijl zij misschien wel enthousiaste lezers zijn.
    Aanvragen inleveren bij een bèta of mod lijkt me op zich ook nog wel oké. Ik denk niet dat álle recensies beoordeeld hoeven worden, maar slechts de eerste. Daaruit kun je wel opmaken of iemand serieus is of niet.
    misschien een functie van maken. Ik zou het niet erg vinden om voor q de recenties te beoordelen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)misschien een functie van maken. Ik zou het niet erg vinden om voor q de recenties te beoordelen.


    Op zich denk ik niet dat daar een hele functie voor nodig is. Het gaat er immers niet om hoe 'goed' iemand een recensie schrijft, maar puur of hij niet aan het pesten is en waarschijnlijk is dat maar een klein percentage.

    Dus in de eerste weken is die 'taak' grotendeels wel uitbesteed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat nou als je de volgende voorwaarden stelt:

    - Minimaal 100 woorden
    - Invullen van plus- en minpunten (zoals dat ook staat op bol.com)
    - Het geven van sterren (eventueel kun je sterren geven per onderdeel, dus schrijfstijl: 5 sterren, originaliteit: 3 sterren, etc.)
    - De mogelijkheid om reviews voor je story uit te zetten (zoals AlbusDumbledore al zei)
    - De mogelijkheid om reviews te melden, voor het geval het heel gemeen is
    - Er kan natuurlijk altijd de mogelijkheid zijn dat iemands eerste review bij de bèta's terecht komt, zodat zij kunnen kijken of deze persoon wel een serieus review geeft (dan kunnen de bèta's de reviews verwijderen als hij heel gemeen of zo zou zijn). Ik vind echter niet dat iemand per se 'goede' recensies moet schrijven, met een juiste opbouw, perfecte grammatica en spelling etc... Dan beperk je namelijk de mensen die hier niet zijn voor het schrijven, maar voor het lezen. Daarom ben ik het er ook niet mee eens als iemand minimaal 5 stories moet hebben.

    Enige aanvullingen? :)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elladan schreef:
    (...)


    Hmm. Ik denk dat je het ook wel even kunt aankijken hoe het gaat. Honderd woorden schrijven neemt denk ik voor veel trollers al het plezier weg om reacties te plaatsen en een meldknop is sowieso handig. Als je er gewoon sancties aan geeft, dezelfde bij reclame bijvoorbeeld, denk ik echt dat dit echt al het pesten tegengaat.

    Minimum een jaar lid zijn + vijf stories hebben zou ik jammerlijk vinden, daar een groot deel wordt uitgesloten, terwijl zij misschien wel enthousiaste lezers zijn.
    Aanvragen inleveren bij een bèta of mod lijkt me op zich ook nog wel oké. Ik denk niet dat álle recensies beoordeeld hoeven worden, maar slechts de eerste. Daaruit kun je wel opmaken of iemand serieus is of niet.

    Moet ik eens op 5 seconden 100 woorden/karakters typen? "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa--> Stomme story"
    Volgens mij valt het best te omzeilen. =S
    En ja, regels: de algemene huisregels van Quizlet zijn van kracht.

    Ik heb het dan over een jaar lid omdat je anders gewoon even een trollaccount kan aanmaken om op bepaalde stories te gaan trollen.
    Aanvragen die aankomen bij mod of bèta is ook niet om het echt na te lezen op spelfouten enzo, eerder op of het een trollbericht is of niet.
    En al de dingen die ik net zei, zijn maar voorbeelden. Ik wil gewoon niet dat recensies een makkelijk medium zijn om iemand te treiteren, pesten,... Liever voorkomen dan genezen, want als wij het bericht (mods) moeten weghalen, is het kwaad al geschied.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 11:49 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Moet ik eens op 5 seconden 100 woorden/karakters typen? "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa--> Stomme story"
    Volgens mij valt het best te omzeilen. =S
    En ja, regels: de algemene huisregels van Quizlet zijn van kracht.

    Ik heb het dan over een jaar lid omdat je anders gewoon even een trollaccount kan aanmaken om op bepaalde stories te gaan trollen.
    Aanvragen die aankomen bij mod of bèta is ook niet om het echt na te lezen op spelfouten enzo, eerder op of het een trollbericht is of niet.
    En al de dingen die ik net zei, zijn maar voorbeelden. Ik wil gewoon niet dat recensies een makkelijk medium zijn om iemand te treiteren, pesten,... Liever voorkomen dan genezen, want als wij het bericht (mods) moeten weghalen, is het kwaad al geschied.


    Maar als iemand dat aaaa-gedoe doet (ik ga het niet herhalen, haha), dan neemt niemand die hele reactie nog serieus en is het hele idee van een geloofwaardige review ook alweer weg, toch? Ik bedoel, iemand kan dat best doen, maar dan wordt die reactie gemeld en potentiële lezers gaan zo'n 'review' toch niet serieus nemen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Scandal schreef:
    (...)
    Moet ik eens op 5 seconden 100 woorden/karakters typen? "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa--> Stomme story"
    Volgens mij valt het best te omzeilen. =S
    En ja, regels: de algemene huisregels van Quizlet zijn van kracht.

    Ik heb het dan over een jaar lid omdat je anders gewoon even een trollaccount kan aanmaken om op bepaalde stories te gaan trollen.
    Aanvragen die aankomen bij mod of bèta is ook niet om het echt na te lezen op spelfouten enzo, eerder op of het een trollbericht is of niet.
    En al de dingen die ik net zei, zijn maar voorbeelden. Ik wil gewoon niet dat recensies een makkelijk medium zijn om iemand te treiteren, pesten,... Liever voorkomen dan genezen, want als wij het bericht (mods) moeten weghalen, is het kwaad al geschied.


    Ik begrijp je punt. Maar als je zo gevoelig bent voor 'kritiek' (als je dat al zo kunt noemen) dan kun je er altijd voor kiezen om je verhaal niet open te stellen voor reviews. Er zullen ongetwijfeld troll accounts komen, maar ik vind niet dat dit bij voorbaat de pret moet bederven voor alle andere users.
    Het is aan de user zelf of ze reviews willen ontvangen. Dat betekent doorgaans negatieve en positieve reacties en misschien zelfs ook reacties die je niet serieus moet nemen en direct kan melden, zoals bovenstaand bericht. Doorgaans weet iemand heus wel dat het gewoon een troll is en dat die het verhaal helemaal niet heeft gelezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Doorgaans weet iemand wel dat het een troll is, maar dan heb je misschien eindelijk eens een recensie, maar dan blijkt het zo'n bericht te zijn, niet bepaald leuk lijkt me.

    Nja, ik ben voor, maar dan met bepaalde voorwaarden. Als jullie nog voorwaarden bedenken, kan je die altijd doorgeven.
    Maar de eindbeslissing ligt wel nog steeds bij Rutger.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Doorgaans weet iemand wel dat het een troll is, maar dan heb je misschien eindelijk eens een recensie, maar dan blijkt het zo'n bericht te zijn, niet bepaald leuk lijkt me.

    Nja, ik ben voor, maar dan met bepaalde voorwaarden. Als jullie nog voorwaarden bedenken, kan je die altijd doorgeven.
    Maar de eindbeslissing ligt wel nog steeds bij Rutger.


    Ja, leuk is anders. Maar ja, wie weet ontvang je wel hartstikke nuttige recensies.^^
    Ik vind de voorwaarden van Ron_Weasley wel heel oké, maar het hangt natuurlijk inderdaad van Rutger af hoeveel hij daarvan werkelijk kan programmeren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Een bepaald aantal stories hebben is niet helemaal fair, in mijn ogen. Omdat er zat leden zijn die meer dan een jaar geregistreerd zijn en zich op het lezen van stories concentreren, of op maar één verhaal waar ze aan werken.

    Ook is het wel vervelend voor de underdog stories (die nu al amper lezers, abo's en reacties hebben) dat zij waarschijnlijk nooit een recensie zullen krijgen, terwijl die ook heel goed kunnen zijn.
    Ik weet een paar leden die erg goed kunnen schrijven, maar nooit reacties krijgen op hun hoofdstukken omdat ze niet over de mainstream dingen schrijven (1D, JB, 5SOS, OP...).

    Misschien kan er iets komen waar je recensies kan aanvragen en dat andere leden een paar hoofdstukken lezen en een recensie schrijven.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 12:17 ]