• Ik had erg zin om ineens te gaan schilderen vandaag. Ik schilder eigenlijk (bijna) nooit, dus het leek me leuk om dat eens te gaan doen. Ik had eigenlijk een ander beeld in m'n hoofd dan hoe het er nu uit ziet, maar dat hebben de meeste mensen. Wat vinden jullie ervan? ^^

    Blijkbaar staat hij horizontaal op computers. Hij hoort verticaal te staan! Op mijn mobiel is hij wel verticaal.



    Update:



    Final result:

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 20:52 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Het is dat erbij staat wat het is, dat ik het enigszins kan zien. als ik mijn hoofd schuin houd dan. Maar ik denk dat het vooral komt omdat er geen diepte in ziet. En diepte is best belangrijk in een tekening. Daarbij, het water lijkt omhoog te vallen, dus dat vind ik ook een beetje apart.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Laevatein schreef:
    (...)

    Dus je houdt hem horizontaal?


    He, wat vreemd. Ik dacht, laat ik een screenshot laten zien. Maar op m'n telefoon staat ie wel goed (namelijk verticaal) en als ik op mn computer kijk, is hij horizontaal.

    Screenshot vanaf mijn telefoon:



    Op mijn computer is de tekening dus een kwartslag naar links gedraaid.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 17:41 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Laevatein schreef:
    (...)

    Oorspronkelijk wolken maar nu dus niet meer blijkbaar xd


    Aaah okay dan snap ik em ^^. Op mijn computer staat ie inderdaad een kwartslag verkeerd en ik dacht eerst dat de vlekjes van die waterleliebladeren waren, wat nogal verwarrend was x].


    i put the fun in funeral

    Hyorinmaru schreef:
    (...)

    He, wat vreemd. Ik dacht, laat ik een screenshot laten zien. Maar op m'n telefoon staat ie wel goed (namelijk verticaal) en als ik op mn computer kijk, is hij horizontaal.

    Screenshot vanaf mijn telefoon:



    Op mijn computer is de tekening dus een kwartslag naar links gedraaid.


    Ah zie, ik dacht al. Daarom vroeg ik ook aan mensen van staat hij verticaal. De bedoeling is dat het verticaal staat zoals op het schreenshot van je mobiel.


    The sun will rise and we will try again.

    Overkill schreef:
    (...)

    Aaah okay dan snap ik em ^^. Op mijn computer staat ie inderdaad een kwartslag verkeerd en ik dacht eerst dat de vlekjes van die waterleliebladeren waren, wat nogal verwarrend was x].


    Ah okay, hij staat op m'n mobiel goed dus vandaar xd


    The sun will rise and we will try again.

    Overkill schreef:
    (...)

    Aaah okay dan snap ik em ^^. Op mijn computer staat ie inderdaad een kwartslag verkeerd en ik dacht eerst dat de vlekjes van die waterleliebladeren waren, wat nogal verwarrend was x].


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Ah zie, ik dacht al. Daarom vroeg ik ook aan mensen van staat hij verticaal. De bedoeling is dat het verticaal staat zoals op het schreenshot van je mobiel.


    Ah mooi. Dan is dat probleem ook weer opgelost (:

    Overigens vind ik de kleuring van het meer onderin de tekening best mooi gedaan. Voor de rest is het inderdaad de diepte die nogal wat verwarring zaait. ^^

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 17:46 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Hyorinmaru schreef:
    (...)

    Ah mooi. Dan is dat probleem ook weer opgelost (:

    Overigens vind ik de kleuring van het meer onderin de tekening best mooi gedaan. Voor de rest is het inderdaad de diepte die nogal wat verwarring zaait. ^^


    Weet je misschien hoe ik dat beter zou kunnen doen? ^^

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 17:48 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Weet je misschien hoe ik dat beter zou kunnen doen? ^^


    Zelf ben ik geen schilderexpert, maar je kan een heleboel op internet vinden. Zelf heb ik even snel op YouTube "painting techniques waterfall" ingetypt en daar komen al een heleboel goede zoekresultaten uit. (bijvoorbeeld)

    Succes! (:

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 17:56 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Als de juiste kant naar boven staat, zoals in de screenshot van Hyorinmaru, vind ik het meteen een heel stuk duidelijker wat het is, al zag ik het in de beginpost ook wel. ^^
    Ik had wel door dat het een kwartslag gedraaid moest worden, maar ik dacht in eerste instantie juist dat het de andere kant op zou moeten, en dat die dingen die jij als wolken bedoelde stenen waren en dat groene waterplanten. Ik denk dat het water dan ook wat logischer valt. Het kan zo ook wel, maar het lijkt alsof het omhoog spettert. Of is het de bedoeling dat er meer water van de zijkanten bij komt?
    Je hoeft het trouwens echt niet iets anders te noemen omdat mensen hier op een gedraaide foto niet meteen zien wat je bedoelde. Soms kan dat heel misleidend zijn, dus je mag best koppig vasthouden aan je eigen interpretatie. :Y) Misschien kun je dat groen de volgende keer een beetje anders doen. Zijn het hangende boomtakken? Ik denk dat vooral dat het een beetje onduidelijk maakt voor de meeste mensen, want het is niet helemaal helder waar dat vandaan komt en het loopt bijna over het hele papier. Ik vind het wel heel gaaf hoe je allemaal verschillende tinten bruin, blauw en wit/grijs hebt gebruikt voor het water, de aarde en de waterval, want dat geeft het een beetje textuur. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Als de juiste kant naar boven staat, zoals in de screenshot van Hyorinmaru, vind ik het meteen een heel stuk duidelijker wat het is, al zag ik het in de beginpost ook wel. ^^
    Ik had wel door dat het een kwartslag gedraaid moest worden, maar ik dacht in eerste instantie juist dat het de andere kant op zou moeten, en dat die dingen die jij als wolken bedoelde stenen waren en dat groene waterplanten. Ik denk dat het water dan ook wat logischer valt. Het kan zo ook wel, maar het lijkt alsof het omhoog spettert. Of is het de bedoeling dat er meer water van de zijkanten bij komt?
    Je hoeft het trouwens echt niet iets anders te noemen omdat mensen hier op een gedraaide foto niet meteen zien wat je bedoelde. Soms kan dat heel misleidend zijn, dus je mag best koppig vasthouden aan je eigen interpretatie. :Y) Misschien kun je dat groen de volgende keer een beetje anders doen. Zijn het hangende boomtakken? Ik denk dat vooral dat het een beetje onduidelijk maakt voor de meeste mensen, want het is niet helemaal helder waar dat vandaan komt en het loopt bijna over het hele papier. Ik vind het wel heel gaaf hoe je allemaal verschillende tinten bruin, blauw en wit/grijs hebt gebruikt voor het water, de aarde en de waterval, want dat geeft het een beetje textuur. (:


    Bedankt! Ik heb hem nu iets veranderd. Misschien is hij nu beter? Het was inderdaad water dat omhoog spat. ^^ (Je moet je hoofd weer draaien denk ik, m'n mobiel doet vreemd)


    The sun will rise and we will try again.

    Sterben schreef:
    Tbh vind ik 't er niet op lijken.


    Kun jij ook eens gewoon vriendelijke reacties plaatsen met goede kritiek dan telkens die omlaaghalende reacties?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Bedankt! Ik heb hem nu iets veranderd. Misschien is hij nu beter? Het was inderdaad water dat omhoog spat. ^^ (Je moet je hoofd weer draaien denk ik, m'n mobiel doet vreemd)

    Zo is het wel wat beter (en duidelijk zichtbaarder dat het een waterval is), moet ik zeggen. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Eauton schreef:
    (...)Zo is het wel wat beter (en duidelijk zichtbaarder dat het een waterval is), moet ik zeggen. ^^


    Okay! ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Ik vind het mooi. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."