• Ik had erg zin om ineens te gaan schilderen vandaag. Ik schilder eigenlijk (bijna) nooit, dus het leek me leuk om dat eens te gaan doen. Ik had eigenlijk een ander beeld in m'n hoofd dan hoe het er nu uit ziet, maar dat hebben de meeste mensen. Wat vinden jullie ervan? ^^

    Blijkbaar staat hij horizontaal op computers. Hij hoort verticaal te staan! Op mijn mobiel is hij wel verticaal.



    Update:



    Final result:

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 20:52 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Fine uhm, er moeten nog licht blauwe/witte idk hoe je het noemt, schemeringen in het water.
    iig nog een lichtere tint blauw (of wit) moet over het water in het midden.

    Ik weet niet waarom de wolken rood zijn? Miss wou je voor sunset achtige sfeer gaan, maar dan moest de lucht ook oranje/rood enz. Dus ik denk dat het beter is als die ook wat witter worden.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sterben schreef:
    (...)
    Lees jij ''Wat een kut tekening zeg''
    Nee. Dat was gewoon netjes gezegd. Wat moet ik dan zeggen? ''Het spijt me heel erg, maar ik vind hem niet zo mooi. SORRY! Misschien ligt het aan mij en is hij wel mooi. Nogmaals sorry''. :')

    Ik heb haar in oude topics ookal kritiek gegeven en ik zie weinig tot geen improvement, dus waarom zou ik nog? Ik heb al gezegd dat wat ze tekent meestal easy line art is en dat ze op haar schaduwen en verhoudingen moet oefenen (Meerdere mensen hebben 't gezegd). Maar ik zie gewoon dat ze geen/weinig/niet serieus tutorials volgt of goed oefent.


    Oh, was jij dat? Ehm, kijk. Ik ben geen professional ofzo. Ik teken gewoon omdat ik het leuk vind en ik krijg ook wel leuke reacties. En als je ècht naar mijn tekeningen van vroeger kijkt, kan je wel degelijk vorderingen zien. Tenminste, dat vind ik zelf. En uiteindelijk is mijn eigen mening het belangrijkst, toch? Tuurlijk vraag ik andere mensen om hun mening, daar ben ik vaak benieuwd naar. Het is altijd leuk om reacties te zien en ook om kritiek te lezen zodat ik weet wat ik de volgende keer zou kunnen verbeteren. En het is verder jouw mening, dus ik accepteer dat gewoon. Niet iedereen in de wereld hoeft mij goed te vinden hoor. :') En daarnaast, het zijn maar tekeningen. Ik zal ook niet naar de kunstacademie gaan ofzo, ik heb niet eens kunst in mijn vakkenpakket. xd Denk niet dat ik nu geïrriteerd of boos ben hoor, ik wilde ook maar even mijn mening geven. Dit is niet bot bedoeld, begrijp me niet verkeerd. (:


    The sun will rise and we will try again.

    Mmh, het lijkt net alsof je de verf op het doek niet goed hebt gemengd. Het loopt niet mooi in elkaar over; lijkt er eerder wat op 'gekwakt'. Het ziet er op de één of andere manier heel droog uit, alsof het ook niet goed is uitgesmeerd? Of te weinig verf? Denk dat je ook goed moet kijken in welke richting je schildert, want dat groene gaat tegen de richting van het water in en loopt vervolgens in dezelfde lijn door? Ik weet niet precies wat dat groene is? Denk dat 't toch echt wel ontbreekt aan schaduw, diepte. En de lijnen zijn ook vrij hard, niet heel erg natuurlijk. Wel een goede poging, tho'. En ik weet hoe fijn schilderen voelt, dus alleen daarom al zou ik ermee doorgaan.

    Wat voor verf gebruikt je trouwens? En penselen?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Libertas schreef:
    (...)

    Misschien moet jij dat eens proberen.
    Als iemand zegt dat mn tekening nergens op lijkt, denk ik er wel over na.
    Als ALLE comments zeggen dat 't mooi is... wtf heb je er aan dan. Terwijl er obviously nog verbeteringen bij kunnen :')

    En miss kunnen jullie ook niet op mij reageren? 8D Jullie veroorzaken dit, uknow. Couldve just ignored me, idk.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sterben schreef:
    Fine uhm, er moeten nog licht blauwe/witte idk hoe je het noemt, schemeringen in het water.
    iig nog een lichtere tint blauw (of wit) moet over het water in het midden.

    Ik weet niet waarom de wolken rood zijn? Miss wou je voor sunset achtige sfeer gaan, maar dan moest de lucht ook oranje/rood enz. Dus ik denk dat het beter is als die ook wat witter worden.


    Ah okay, bedankt.


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Oh, was jij dat? Ehm, kijk. Ik ben geen professional ofzo. Ik teken gewoon omdat ik het leuk vind en ik krijg ook wel leuke reacties. En als je ècht naar mijn tekeningen van vroeger kijkt, kan je wel degelijk vorderingen zien. Tenminste, dat vind ik zelf. En uiteindelijk is mijn eigen mening het belangrijkst, toch? Tuurlijk vraag ik andere mensen om hun mening, daar ben ik vaak benieuwd naar. Het is altijd leuk om reacties te zien en ook om kritiek te lezen zodat ik weet wat ik de volgende keer zou kunnen verbeteren. En het is verder jouw mening, dus ik accepteer dat gewoon. Niet iedereen in de wereld hoeft mij goed te vinden hoor. :') En daarnaast, het zijn maar tekeningen. Ik zal ook niet naar de kunstacademie gaan ofzo, ik heb niet eens kunst in mijn vakkenpakket. xd Denk niet dat ik nu geïrriteerd of boos ben hoor, ik wilde ook maar even mijn mening geven. Dit is niet bot bedoeld, begrijp me niet verkeerd. (:
    Don't worry. Ik zeg dingen misschien wat hard maar ik vind het gewoon vervelend als iedereen zegt dat alles perfect is, terwijl het altijd beter is om te horen dat er sommige dingen verbeterd kunnen worden.
    Ik vind dat dit teveel op Q wordt gedaan, gewoon zeggen dat 't mooi is, done.
    En als ik dan eerlijk ben, is het meteen blablabla.

    Ik heb het anders geleerd en ik moet soon op zoek naar een stage bedrijf. En 8 van de 10 keer krijg je gewoon GEEN reactie terug. Zo van, hoe zou je 't vinden als niemand op dit topic reageert? Dan denk je dat je tekening bad is. Zo gaat 't ook met bedrijven. Ik ga dalijk door hetzelfde heen, het hoort er nou eenmaal bij. Im sorry


    I live for the applause, you will die for it.

    Sterben schreef:
    (...)Als iemand zegt dat mn tekening nergens op lijkt, denk ik er wel over na.
    Als ALLE comments zeggen dat 't mooi is... wtf heb je er aan dan. Terwijl er obviously nog verbeteringen bij kunnen :')

    En miss kunnen jullie ook niet op mij reageren? 8D Jullie veroorzaken dit, uknow. Couldve just ignored me, idk.


    Als je verbeterpunten ziet, kan je deze beter vertellen, in plaats van een lullige reactie plaatsen.
    En touché :Y)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Anomaly schreef:
    Mmh, het lijkt net alsof je de verf op het doek niet goed hebt gemengd. Het loopt niet mooi in elkaar over; lijkt er eerder wat op 'gekwakt'. Het ziet er op de één of andere manier heel droog uit, alsof het ook niet goed is uitgesmeerd? Of te weinig verf? Denk dat je ook goed moet kijken in welke richting je schildert, want dat groene gaat tegen de richting van het water in en loopt vervolgens in dezelfde lijn door? Ik weet niet precies wat dat groene is? Denk dat 't toch echt wel ontbreekt aan schaduw, diepte. En de lijnen zijn ook vrij hard, niet heel erg natuurlijk. Wel een goede poging, tho'. En ik weet hoe fijn schilderen voelt, dus alleen daarom al zou ik ermee doorgaan.

    Wat voor verf gebruikt je trouwens? En penselen?


    Oh oké. Ik gebruik acryl verf en voor de waterval heb ik een waaierpenseel gebruikt.


    The sun will rise and we will try again.

    Ik denk dat waterverf wat makkelijker/leuker/mooier is. Zeker voor landschappen.
    Al kun je wel heel snel van die lelijke vlekken maken met dat spul 8D


    I live for the applause, you will die for it.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Oh oké. Ik gebruik acryl verf en voor de waterval heb ik een waaierpenseel gebruikt.

    Okido. Ik dacht al dat je die had gebruikt, haha. Maar is dat daarboven nou water of de lucht?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sterben schreef:
    Ik denk dat waterverf wat makkelijker/leuker/mooier is. Zeker voor landschappen.
    Al kun je wel heel snel van die lelijke vlekken maken met dat spul 8D


    Ja, klopt. Waterverf is ook wat fijner dan acryl verf inderdaad. Dat merkte ik nu ook erg haha


    The sun will rise and we will try again.

    Anomaly schreef:
    (...)
    Okido. Ik dacht al dat je die had gebruikt, haha. Maar is dat daarboven nou water of de lucht?


    Ehm, hangt ervan af hoe die tekening er bij jou staat. Op de pc staat hij blijkbaar gekanteld. Zoals hij hoort, is dat daarboven gewoon de lucht en onderin het water


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Ehm, hangt ervan af hoe die tekening er bij jou staat. Op de pc staat hij blijkbaar gekanteld. Zoals hij hoort, is dat daarboven gewoon de lucht en onderin het water

    Aah. Ik dacht water met rode stenen erin. :'D De lucht is wat te donker, dezelfde kleur als dat op de voorgrond. Hoe vager iets is, hoe verder weg het lijkt. En de wolken zien er wat te zwaar uit en ook nogal donker.

    En wat is dat groene dan? :x


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Aah. Ik dacht water met rode stenen erin. :'D De lucht is wat te donker, dezelfde kleur als dat op de voorgrond. Hoe vager iets is, hoe verder weg het lijkt. En de wolken zien er wat te zwaar uit en ook nogal donker.

    En wat is dat groene dan? :x


    Beetje bos achtig xd


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Beetje bos achtig xd

    Vind dat 't op die rotsen wel mooi past, maar in de lucht staat het een beetje vreemd. Het loopt over in dat op de rotsen en daardoor lijkt het één. Het is niet echt in perspectief geschilderd.


    "I shut my eyes in order to see.'