• Ik had erg zin om ineens te gaan schilderen vandaag. Ik schilder eigenlijk (bijna) nooit, dus het leek me leuk om dat eens te gaan doen. Ik had eigenlijk een ander beeld in m'n hoofd dan hoe het er nu uit ziet, maar dat hebben de meeste mensen. Wat vinden jullie ervan? ^^

    Blijkbaar staat hij horizontaal op computers. Hij hoort verticaal te staan! Op mijn mobiel is hij wel verticaal.



    Update:



    Final result:

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 20:52 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Anomaly schreef:
    (...)
    Vind dat 't op die rotsen wel mooi past, maar in de lucht staat het een beetje vreemd. Het loopt over in dat op de rotsen en daardoor lijkt het één. Het is niet echt in perspectief geschilderd.


    In de lucht zeg maar zijn het bomen en dat loopt over in een bos.


    The sun will rise and we will try again.

    Nadeel van aquarelverf is dat je gewoon heel veel water gebruikt, wat je papier waarschijnlijk niet kan hebben. Plus: je kan er niet overheen met een andere kleur. Acrylverf is juist heel fijn als beginner, omdat je er lekker keer op keer weer overheen kan :p. Gewoon goede, harde kwasten gebruiken.


    i put the fun in funeral

    Nu ik weer terug kijk naar hoe die tekening eerst was, lijkt die waterval best wel op ijs ofzo. xd


    The sun will rise and we will try again.

    Overkill schreef:
    Nadeel van aquarelverf is dat je gewoon heel veel water gebruikt, wat je papier waarschijnlijk niet kan hebben. Plus: je kan er niet overheen met een andere kleur. Acrylverf is juist heel fijn als beginner, omdat je er lekker keer op keer weer overheen kan :p. Gewoon goede, harde kwasten gebruiken.

    Ik gebruik juist heel weinig water met acrylverf. :v Je bedoelt vast waterverf. Ik zou harde kwasten/penselen trouwens niet aanraden.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 19:57 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    omg hij is mooi!

    je schildert beter dan ik, ik kan voor geen meter schilderen XD

    Anomaly schreef:
    (...)
    Ik gebruik juist heel weinig water met acrylverf. :v Je bedoelt vast waterverf. Ik zou harde kwasten/penselen trouwens niet aanraden.


    Ik denk dat je acrylverf las ipv aquarelverf :p. Aquarelverf is immers een waterverf. Persoonlijk vind ik penselen niet geschikt voor acryl, alleen voor de kleinste details. Omdat de verf zo dik is, brengt het niet lekker aan met een zachte kwast.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik denk dat je acrylverf las ipv aquarelverf :p. Aquarelverf is immers een waterverf. Persoonlijk vind ik penselen niet geschikt voor acryl, alleen voor de kleinste details. Omdat de verf zo dik is, brengt het niet lekker aan met een zachte kwast.

    Oh, gut. Ik las inderdaad acrylverf, haha. Ahh, dat kan ik écht niet begrijpen! Ik gebruik alleen 'harde' kwasten om af en toe droog te blenden. Maar ik schilder wel op doek.


    "I shut my eyes in order to see.'

    De lucht is veranderd, wolken zijn weg en de bomen nu ook. ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Zo is-ie echt zoveel beter!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Laevatein schreef:
    De lucht is veranderd, wolken zijn weg en de bomen nu ook. ^^



    Hoewel de wolkjes nu wel weg zijn en dat vind ik wel beter. Het water bruist, echter, en ik denk dat het daarom wel boven die horizonlijn uitkomt die je nu hebt. Snap je wat ik bedoel? ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Anomaly schreef:
    Zo is-ie echt zoveel beter!


    Ah bedankt!


    The sun will rise and we will try again.

    Ron_Weasley schreef:
    (...)

    Hoewel de wolkjes nu wel weg zijn en dat vind ik wel beter. Het water bruist, echter, en ik denk dat het daarom wel boven die horizonlijn uitkomt die je nu hebt. Snap je wat ik bedoel? ;)


    Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat je bedoelt, sorry xD


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat je bedoelt, sorry xD


    Ik bedoel eigenlijk dat het contrast tussen het water en de lucht nu zo groot is dat het onnatuurlijk lijkt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ron_Weasley schreef:
    (...)

    Ik bedoel eigenlijk dat het contrast tussen het water en de lucht nu zo groot is dat het onnatuurlijk lijkt.


    Ooh, ik vind zelf van niet haha. Ik ga hem niet weer wijzigen, ik vind het wel goed zo. Ik ben al de hele dag bijna bezig met dit schilderij :')


    The sun will rise and we will try again.

    Laevatein schreef:
    (...)

    Ooh, ik vind zelf van niet haha. Ik ga hem niet weer wijzigen, ik vind het wel goed zo. Ik ben al de hele dag bijna bezig met dit schilderij :')


    Nou ik bedoel voornamelijk dat het water blauwer is dan de lucht en volgens mij is dat niet mogelijk, omdat dat blauwe een weerspiegeling zou moeten zijn van de lucht.

    Maar het geeft niet (: Ik vind hem wel al een stuk verbeterd!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain