• De stelling van deze week luidt:
    Trouwen is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Neen, absoluut niet. Trouwen geeft volgens mij iets extra aan je relatie, zoiets dat je elkaar echt vertrouwt. Natuurlijk klinkt dat diep en ik bedoel er ook niet meer dat je vertrouwen geschonden zou moeten zijn als hij de laatste choco opeet terwijl jullie hadden afgesproken dat jij dat ging doen, maar het geeft een extra teken.
    Daarbij hoef je ook niet voor de kerk te trouwen, zoals iedereen weet maar sommigen wel eens durven vergeten. Dat zou ikzelf ook nooit willen doen, maar misschien wel gewoon trouwen voor de staat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Alles wat trouwen je zou geven - vertrouwen, "het is echt", "de wereld mag het weten", gemaakte afspraken e.d.- zijn wat mij betreft inherent aan een gezonde, langdurige relatie. Als je een trouwpartij nodig hebt om de ander te vertrouwen, of om te weten dat je niet vreemd mag gaan, of om je aan afspraken te kunnen houden, is er sowieso iets mis met je relatie.
    Dus ja, wat mij betreft is trouwen nergens meer voor nodig: je kan een perfecte relatie hebben zonder.

    Dat betekent niet dat het onzin is. Sowieso zijn er natuurlijk religieuze mensen, maar ook ieder ander die op de één of andere manier iets van voldoening uit een bruiloft haalt - als je vrolijk wordt van trouwen, is het geen onzin. Daarnaast is het gewoon een leuk feest, en een mooie datum, om je even goed uit te dossen, al je vrienden te verzamelen, taart te eten en je relatie te vieren (en daarna op jubileumdagen nog een paar keer). Bruiloften zijn volgens mij de enige keer dat je met anderen je relatie mag vieren. Misschien is trouwen nergens voor nodig, maar het kan best leuk zijn.

    (tl;dr: TAART.)

    Ja, want je kan ook kinderen hebben zonder dat je getrouwd bent.


    26 - 02 - '16

    Maar er scheiden echt zoveel mensen weer, dan krijg je zoveel problemen: wie krijgt de kinderen wanneer, wie krijgt het huis, etc.
    Natuurlijk zijn er veel die samenblijven, maar mensen zouden eens twee maal moeten denken voordat ze zo een beslissing nemen. Als je trouwt versterk je je relatie, maar de meesten beseffen niet dat je er zelf ook aan moet werken.
    Neen, trouwen is geen onzin, waarom doen er anders zoveel mensen het?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Zelf zie ik trouwen als een soort volgende stap van de relatie. Je wilt aan de wereld laten zien hoeveel je van elkaar houdt en dat je denkt dat je de rest van jullie leven samen zullen spenderen.
    Het is ook een manier om, zoals al eerder genoemd, je relatie te vieren met je vrienden en familie. En ieder doet dat op zijn eigen manier, met zijn of haar eigen budget etc. Het is dus heel persoonsgebonden.
    Wat ook nog een voordeel is - ervan uitgaande dat je gewoon bij elkaar blijft - is dat de voogdij over de kinderen en dat soort dingen beter geregeld zijn. Ook financieel is het makkelijker als geregistreerd staat dat je met elkaar getrouwd bent.

    Ik ben het dus oneens met deze stelling, voornamelijk omdat zoiets heel erg persoonsgebonden is.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Selection schreef:
    Maar er scheiden echt zoveel mensen weer, dan krijg je zoveel problemen: wie krijgt de kinderen wanneer, wie krijgt het huis, etc.
    Natuurlijk zijn er veel die samenblijven, maar mensen zouden eens twee maal moeten denken voordat ze zo een beslissing nemen. Als je trouwt versterk je je relatie, maar de meesten beseffen niet dat je er zelf ook aan moet werken.
    Neen, trouwen is geen onzin, waarom doen er anders zoveel mensen het?


    Maar het scheiden-onderwerp is eigenlijk weer een heel ander soort discussie, want vaak heeft dat te maken met te vroeg trouwen of het zomaar opgeven van de relatie - uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Dat heeft volgens mij niet te maken met het feit of trouwen al dan niet onzin is, omdat het voor een kind net zo erg is als de ouders uit elkaar gaan als ze NIET met elkaar getrouwd zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Selection schreef:
    Neen, trouwen is geen onzin, waarom doen er anders zoveel mensen het?


    Dit vind ik een erg dappere instelling.
    Ik ken honderden onzinnige dingen die door miljoenen mensen gedaan worden.

    Krokantekip schreef:
    (...)

    Dit vind ik een erg dappere instelling.
    Ik ken honderden onzinnige dingen die door miljoenen mensen gedaan worden.


    Haha (: - ik moet echt lachen hierom -
    Daar heb je wel een punt ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het heeft veel praktische kanten, wat betreft eigendommen en geld... Belastingtechnisch kan het handig zijn. Dus in dat opzicht: nee

    Tuurlijk heeft het ook symbolische redenen. Je ziet niets van een huwelijk, tenzij je een ring draagt en een akte hebt. Maar verder moet je er zelf aan werken. Ik vind niet dat dat soort dingen niet de moeite waard zijn. Elkaar laten weten dat je echt van elkaar houdt en dat wil delen met de rest van de mensen om je heen.
    Misschien heeft het in de loop der jaren zijn betekenis wat verloren, maar ik vind het zeker geen onzin. Niet als de juiste mensen het doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik zie niet in wat er zo bijzonder is aan trouwen. Maar ik ben dan ook niet gelovig en niet heel vatbaar voor cultuurgebonden dingen, naar wat ik gemerkt heb


    quidquid excusatio prandium pro

    Hmmm, deze is lastig.:/

    Langs de ene kant denk ik eens aangezien het huwelijk soms echt niet veel voorstelt maar langs de andere kant bied het heel veel voordelen en maakt het mensen gelukkig.

    Dus ik neem wat koekjes en hou me afzijdig terwijl jullie hier rustig verder discussiëren.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Persoonlijk vind ik het niet nodig en zelfs geldverspilling. Mijn ouders waren niet getrouwd en toen ze uiteen gingen, was dit zelfs makkelijker omdat ze geen papierwerk etc; moesten invullen.

    Maar, trouwen is een keuze die je zelf, samen met je partner maakt. Als jij dat wil, dan is dat je volste recht en dan zeg ik: geniet ervan!


    Mhm?

    SolidSnake schreef:
    Ik zie niet in wat er zo bijzonder is aan trouwen. Maar ik ben dan ook niet gelovig en niet heel vatbaar voor cultuurgebonden dingen, naar wat ik gemerkt heb


    Dat niet-gelovig zijn heeft er - denk ik - niks mee te maken, want ik ben ook verre van gelovig en toch vind ik het leuk, of zo. Ik bedoel, je hoeft niet te trouwen. Het is geheel persoonsgebonden, maar persoonlijk wil ik wel trouwen. Gewoon die ene dag waarin je met je geliefde voor dat altaar staat en elkaar het jawoord geeft. Dat is toch geweldig? Dat lijkt mij, dan. Maar ja. :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vraag me echt af wanneer sommige mensen - en ik richt me tot niemand persoonlijk, eens gaan doorkrijgen dat het huwelijk (oftewel: Trouwen voor de kerk) en trouwen niet hetzelfde is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb absoluut niks met trouwen, maar heb ook een hekel aan ceremoniële dingen en ik zou het gewoon zo'n gedoe vinden. :'D Maar nee, ik heb er absoluut niets op tegen als twee mensen dat willen doen, en ik snap ook wel waarom mensen trouwen als iets heel belangrijks zien in hun relatie, maar voor mij hoeft het allemaal niet. Wat niet wil zeggen dat ik trouwen onzin vind.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it