• De stelling van deze week luidt:
    Trouwen is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil later, als ik een goede en stabiele relatie heb, denk ik wel trouwen. Dus dan kan ik het moeilijk onzin vinden.
    Overigens snap ik best dat er anderen zijn die het wel onzin vinden, want het blijft iets persoonlijks waar iedereen gewoon anders over denkt.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 12:11 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Dierickx schreef:
    Ik vraag me echt af wanneer sommige mensen - en ik richt me tot niemand persoonlijk, eens gaan doorkrijgen dat het huwelijk (oftewel: Trouwen voor de kerk) en trouwen niet hetzelfde is.


    Hoe bedoel je? Een huwelijk betekent gewoon dat twee mensen een wettelijk geregelde echtverbintenis aangaan, heeft in principe niks met de kerk te maken.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je? Een huwelijk betekent gewoon dat twee mensen een wettelijk geregelde echtverbintenis aangaan, heeft in principe niks met de kerk te maken.


    Het huwelijk is een sacrament, en dat is niet hetzelfde als trouwen. Trouwen is dat mensen een wettelijk geregelde echtverbintenis aangaan, het huwelijk is het sacrament. Dat is toch wat ik al tien jaar leer op school.
    Edit: Laat ook maar zitten, naar 't schijnt leggen ze het dus al tien jaar verkeerd uit.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 12:16 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nee, voor sommigen is het geen onzin, maar een manier om hun liefde aan elkaar te vereeuwigen/bewijzen/etc. Bovendien kan het financieel gezien handiger zijn.
    Ik vind het niet noodzakelijk, maar ik vind het ook geen onzin.


    Tijd voor koffie.

    Dierickx schreef:
    (...)

    Het huwelijk is een sacrament, en dat is niet hetzelfde als trouwen. Trouwen is dat mensen een wettelijk geregelde echtverbintenis aangaan, het huwelijk is het sacrament. Dat is toch wat ik al tien jaar leer op school.
    Edit: Laat ook maar zitten, naar 't schijnt leggen ze het dus al tien jaar verkeerd uit.


    Dit dacht ik dus ook. Ik vind trouwen en 'huwelijk' twee aparte begrippen.
    En ik zou later wel graag willen trouwen, vind het een mooi iets (:
    Dus oneens.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 13:09 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Best wel mee eens, je kunt elkaar ook trouw zijn zonder te trouwen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het geen onzin. Ik vind het juist mooi dat mensen er samen voor kiezen elkaar trouw te beloven en dat ook aan hun omgeving willen laten zien. Bovendien kun je het zo duur maken als je zelf wilt..


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit is subjectief. Ik zou het geen onzin noemen, als het voor bepaalde mensen echt een waarde kan hebben. Dan is het geen onzin.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dit is trouwens amper een stelling te noemen. :')
    Gewoon een kwestie van smaak, net zoals 'wiskunde is stom'.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat trouwen voor sommige mensen heel belangrijk kan zijn, misschien als ritueel, misschien als teken van verbondenheid, of mensen willen het toch graag "officieel" hebben. Kortom: Voor bepaalde mensen heeft het een belangrijke toevoegende waarde. Lang niet voor iedereen, maar ik vind iets geen onzin als het voor sommige mensen belangrijk is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik zie dat mensen nog hun toegeweidheid aan elkaar willen bevestigen etc.
    Maar ik zie niet waarom trouwen alleen mogelijk is met een partner.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 15:46 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Rotkat schreef:
    Ik denk dat trouwen voor sommige mensen heel belangrijk kan zijn, misschien als ritueel, misschien als teken van verbondenheid, of mensen willen het toch graag "officieel" hebben. Kortom: Voor bepaalde mensen heeft het een belangrijke toevoegende waarde. Lang niet voor iedereen, maar ik vind iets geen onzin als het voor sommige mensen belangrijk is.


    16 - 09 - '17

    Deze stelling slaat nergens op trouwen is speciaal

    Cyrith schreef:
    Dit is trouwens amper een stelling te noemen. :')
    Gewoon een kwestie van smaak, net zoals 'wiskunde is stom'.

    Het is toch een stelling. Iedereen heeft er een mening over en dat zorgt voor een discussie.


    Pretty is just a pretty word.

    Cyrith schreef:
    Dit is trouwens amper een stelling te noemen. :')
    Gewoon een kwestie van smaak, net zoals 'wiskunde is stom'.


    wat was dit ookalweer