• De stelling van deze week luidt:
    Trouwen is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben het er mee eens dat trouwen onzin is. Ik begrijp niet wat trouwen een extra waarde geeft aan een relatie. Je houdt van elkaar en dat is genoeg en ik vind niet dat dat verzegeld hoeft te worden met een dure ring en een papiertje. Daarbij is trouwen ook nog eens duur. Dan nog niet eens gesproken over scheiden wat veelal voorkomt.


    Pretty is just a pretty word.

    Juridisch gezien is trouwen erg voordelig, heel veel is al in de wet geregeld en je hoeft dan zelf niks apart te regelen. Denk aan moeder- en vaderschap of erfrecht. Ik heb persoonlijk niks met trouwen, maar mocht ik ooit in de gelegenheid zijn om kinderen te krijgen met de liefde van mijn leven zou ik sneller geneigd zijn om in het huwelijksbootje te stappen. Daarnaast is er ook nog het geregistreerd partnerschap wettelijk gezien hetzelfde als het huwelijk alleen een scheiding bij de rechter is niet altijd noodzakelijk.
    Bij mijn studie ben ik heel snel geneigd om juridisch naar bepaalde zaken te kijken. Persoonlijk zou ik niet trouwen omdat het een volgende stap is in een relatie. Ik vind dat een relatie goed moet zitten met of zonder huwelijk. Voor mij is een huwelijk dan denk ik ook meer een handigheidje voor het regelen van bepaalde zaken, en niet omdat het zoveel meerwaarde geeft aan je relatie.


    'Nobody said it was easy

    Sandman schreef:
    Het heeft veel praktische kanten, wat betreft eigendommen en geld... Belastingtechnisch kan het handig zijn. Dus in dat opzicht: nee

    Tuurlijk heeft het ook symbolische redenen. Je ziet niets van een huwelijk, tenzij je een ring draagt en een akte hebt. Maar verder moet je er zelf aan werken. Ik vind niet dat dat soort dingen niet de moeite waard zijn. Elkaar laten weten dat je echt van elkaar houdt en dat wil delen met de rest van de mensen om je heen.
    Misschien heeft het in de loop der jaren zijn betekenis wat verloren, maar ik vind het zeker geen onzin. Niet als de juiste mensen het doen.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Ron_Weasley schreef:
    Zelf zie ik trouwen als een soort volgende stap van de relatie. Je wilt aan de wereld laten zien hoeveel je van elkaar houdt en dat je denkt dat je de rest van jullie leven samen zullen spenderen.
    Het is ook een manier om, zoals al eerder genoemd, je relatie te vieren met je vrienden en familie. En ieder doet dat op zijn eigen manier, met zijn of haar eigen budget etc. Het is dus heel persoonsgebonden.
    Wat ook nog een voordeel is - ervan uitgaande dat je gewoon bij elkaar blijft - is dat de voogdij over de kinderen en dat soort dingen beter geregeld zijn. Ook financieel is het makkelijker als geregistreerd staat dat je met elkaar getrouwd bent.

    Ik ben het dus oneens met deze stelling, voornamelijk omdat zoiets heel erg persoonsgebonden is.


    Klopt helemaal vind ik!!

    x


    Forget what hurt you in the past, but never forget what it taught you..

    Nee, het is een mooi ritueel :) Als het veel voor iemand betekent is het geen onzin in mijn ogen. En er zijn zat mensen waarvoor trouwen veel betekent.
    @ Dierickx, ik snap het verschil niet echt en ook de relevantie daarvan op deze stelling. Sommige mensen zijn niet religieus, dus waarom zou dat zoveel uitmaken? Getrouwd en gehuwd worden immers als synoniemen van elkaar gebruikt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind dit trouwens wel een goede stelling, je hebt hier verdeelde meningen over en dat zorgt voor discussie, dat hoort een stelling te doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Trouwen is heel handig. Een bruiloft is wat in deze context als onzin kan worden gezien.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Trouwen is absoluut geen onzin. Het kan mensen een zekerheid geven en het is een teken van liefde. Waarom zou dat onzin zijn? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sandman schreef:
    Het heeft veel praktische kanten, wat betreft eigendommen en geld... Belastingtechnisch kan het handig zijn. Dus in dat opzicht: nee

    Tuurlijk heeft het ook symbolische redenen. Je ziet niets van een huwelijk, tenzij je een ring draagt en een akte hebt. Maar verder moet je er zelf aan werken. Ik vind niet dat dat soort dingen niet de moeite waard zijn. Elkaar laten weten dat je echt van elkaar houdt en dat wil delen met de rest van de mensen om je heen.
    Misschien heeft het in de loop der jaren zijn betekenis wat verloren, maar ik vind het zeker geen onzin. Niet als de juiste mensen het doen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    In mijn ogen geeft trouwen wat extra in een relatie. Dit komt vooral omdat je dan elkaar als man en vrouw kan benoemen. Daarnaast het gewoon heel veel voordelen met geld en bezittingen. In mijn ogen hoort trouwen op een of andere reden gewoon. Helemaal als je kinderen hebt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het heeft juridische voordelen, maar afgezien daarvan heeft het geen waarde voor mij.


    No growth of the heart is ever a waste

    Eigenlijk is het gewoon leuk om te trouwen, je laat zien dat je van elkaar houdt.


    You dare to gaze upon me?

    Hashirama schreef:
    Het heeft juridische voordelen, maar afgezien daarvan heeft het geen waarde voor mij.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oneens, want het huwelijk is gewoon iets dat de meeste mensen gebruiken om hun liefde te bezegelen en hun liefde te vieren. Zo denk ik erover. Ik wil ook heel graag trouwen, zodat ik later dezelfde achternaam draag als mijn man en kinderen. Het is niet dat ik per se voor de wet geregistreerd wil staan met mijn partner, maar meer om een dag te hebben die om mij en mijn partner draait. Het geeft iets extra's aan je relatie en het laat zien dat je echt voor iemand gaat, omdat je zo'n binding aangaat. Ik ben niet gelovig, maar ik vind het gewoon mooi om zoiets te delen met mijn partner, familie en vrienden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Op zich vind ik het geen onzin, maar voor mij hoeft het zelf absoluut niet. Ikzelf snap de waarde er tevens niet aan, nooit gesnapt - misschien dat het later wellicht zal komen.

    Soothsayer schreef:
    Ja, want je kan ook kinderen hebben zonder dat je getrouwd bent.

    Ik begrijp je standpunt, maar volgens mij gaat het hier niet speciaal om kinderen, maar enkel om trouwen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.