• De stelling van deze week luidt:
    Trouwen is onzin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Novoselic schreef:
    Ik heb absoluut niks met trouwen, maar heb ook een hekel aan ceremoniële dingen en ik zou het gewoon zo'n gedoe vinden. :'D Maar nee, ik heb er absoluut niets op tegen als twee mensen dat willen doen, en ik snap ook wel waarom mensen trouwen als iets heel belangrijks zien in hun relatie, maar voor mij hoeft het allemaal niet. Wat niet wil zeggen dat ik trouwen onzin vind.


    “One time, Morrissey was being a little bitch, so I put toothpaste in his oreos. He cried. -Johnny Ma

    Cyrith schreef:
    Dit is trouwens amper een stelling te noemen. :')
    Gewoon een kwestie van smaak, net zoals 'wiskunde is stom'.


    Whatever you are, be a good one.

    Nee, absoluut niet! Trouwen is fijnen leuk, en de meeste mensen willen het erg graag! Je bind jezelf aan iemand van wie je zielsveel hou en waar je gelukkig mee bent.


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Trouwen, hmm soms gaat dat goed en soms niet.
    En eigenlijk betaal je voor een boekje papier, en een stamp van de meneer van de kerk of van de meneer of mevrouw van de gemeente.
    Dus tja ik weet het eigenlijk niet.
    Als je van elkaar houd hoeft dat dan toch niet via een papiertje getoond te worden? Dat kan toch ook zonder?
    Dus voor mij is het een weet ik niet..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Dat is iets wat wij niet beslissen, maar de partners zelf. Lijkt mij. De een wil trouwen, de ander niet. Not our business I'd say :-)

    Wanneer het me wel echt onzin lijkt is als het kinderhuwelijken zijn. Díé zijn onzin

    Dat was het haha


    "If there's a story that you want to read but it hasn't been written yet, then you must write it." - Toni Morrison

    HaroldStyles schreef:
    Dat is iets wat wij niet beslissen, maar de partners zelf. Lijkt mij. De een wil trouwen, de ander niet. Not our business I'd say :-)

    Wanneer het me wel echt onzin lijkt is als het kinderhuwelijken zijn. Díé zijn onzin

    Dat was het haha


    Dit is best wel... wat ik ook vind :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind het ook onzin. Je kunt best tegen elkaar zeggen dat je voor altijd bij elkaar blijft en dat bezegelen met een ring. Verder vind ik het dikke bullshit.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Money waste.


    I live for the applause, you will die for it.

    Debbaut schreef:
    Ik vind dit trouwens wel een goede stelling, je hebt hier verdeelde meningen over en dat zorgt voor discussie, dat hoort een stelling te doen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Eens. Hier heb ik eens een soortgelijkig topic over gemaakt. So I guote myself from half a year ago:

    Trouwen is een feest, sure. Maar het is niet nodig om en goede relatie te hebben, vind ik. Zelf vind ik het hele gebeuren met trouwen dus onnodig. Ik snap heus waarom mensen het een bijzonder moment in hun leven vinden, maar is het echt nodig als je weet dat je van elkaar houdt?


    You are beautiful, you are love.

    Nee, geen onzin. Ik weet niet waarom ik dat vind, maar ik vind 't gewoon absoluut géén onzin. (:
    Just, I like it. ^^
    Dit klinkt raar voor een dertien-jarige misschien, maar ik leef er een beetje naar uit, ook al heb ik geen vriendje etc. etc. etc.


    &

    Ron_Weasley schreef:
    Zelf zie ik trouwen als een soort volgende stap van de relatie. Je wilt aan de wereld laten zien hoeveel je van elkaar houdt en dat je denkt dat je de rest van jullie leven samen zullen spenderen.
    Het is ook een manier om, zoals al eerder genoemd, je relatie te vieren met je vrienden en familie. En ieder doet dat op zijn eigen manier, met zijn of haar eigen budget etc. Het is dus heel persoonsgebonden.
    Wat ook nog een voordeel is - ervan uitgaande dat je gewoon bij elkaar blijft - is dat de voogdij over de kinderen en dat soort dingen beter geregeld zijn. Ook financieel is het makkelijker als geregistreerd staat dat je met elkaar getrouwd bent.

    Ik ben het dus oneens met deze stelling, voornamelijk omdat zoiets heel erg persoonsgebonden is.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2014 - 21:46 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ron_Weasley schreef:
    Zelf zie ik trouwen als een soort volgende stap van de relatie. Je wilt aan de wereld laten zien hoeveel je van elkaar houdt en dat je denkt dat je de rest van jullie leven samen zullen spenderen.
    Het is ook een manier om, zoals al eerder genoemd, je relatie te vieren met je vrienden en familie. En ieder doet dat op zijn eigen manier, met zijn of haar eigen budget etc. Het is dus heel persoonsgebonden.
    Wat ook nog een voordeel is - ervan uitgaande dat je gewoon bij elkaar blijft - is dat de voogdij over de kinderen en dat soort dingen beter geregeld zijn. Ook financieel is het makkelijker als geregistreerd staat dat je met elkaar getrouwd bent.

    Ik ben het dus oneens met deze stelling, voornamelijk omdat zoiets heel erg persoonsgebonden is.


    If it is meant to be, it will be !

    Het is de keus aan jezelf of je wel of niet wilt trouwen.

    Eens, je hoeft niet te scheiden als je niet bent getrouwd en je gaat uit elkaar, en je kan ook kinderen krijgen inderdaad zonder te trouwen.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Uiteindelijk gaat het toch allemaal om de mooie jurk. Tenminste, daar zou ik het voor doen :')


    Travel far enough, you'll meet yourself