• Hey ! Ik vroeg me af of jullie misschien leuke ideetjes hebben om een centje bij te verdienen? Ik ben namelijk geselecteerd om twee weken in de Paasvakantie naar Zuid-Afrika te gaan om kindjes te helpen. Echter zo'n reis kost niet niks en we zijn met een groepje van 15.
    Het is een project van school -daarom dat ik het in dit topic plaats :') - En ik denk ook dat we daar het meest kunnen verdienen.

    Dus om tot aan mijn punt te komen, wat zouden jullie het fijnst vinden om te kopen/verkopen voor een goed doel/trip ?
    Zowel individueel als gezamenlijk. Met school krijgen we al de kans om Cuberdons te verkopen, en een wijndegustatie, maar dat is echter maar een klein bedragje. (We moeten elk 1500 euro betalen + paspoort en vaccinaties.) Ik heb wel een job en heb ongeveer al 1/3 van het bedrag :3

    Ik zou het echt super vinden moesten jullie me kunnen helpen !

    Ideetjes tot nu toe:

    Individueel:
    -Verkopen van zelfgebakken brownies
    -Verkopen van leren bandjes
    -Verkopen van zelfgemaakte juweeltjes

    Met groep:
    -Carwash
    -Verkopen van chocolaatjes op school;
    -Verkopen van warme chocomelk/soep
    -Verkopen van warme wafels
    -Verkopen van lekkernij (snoepjes)
    -Verwen paketje voor de leerkrachten :')


    Dus laat jullie creativiteit stromen en help ons ! :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb spullen ingezameld voor een rommelmarkt (gekregen van anderen) om te kunnen verkopen, maar dat levert ook niet echt veel op. Daarbij maakt mijn moeder engeltjes om te verkopen, maar zo te zien maken jullie al genoeg, haha.


    Your make-up is terrible

    Hang een briefje bij de lokale supermarkt op en bied aan om honden uit te laten, op kinderen te passen, etc, voor een klein bedrag als vergoeding?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Doe jij dat verkopen alleen op school of ook op internet (natuurlijk niet het eten.) , maar als je mooie sieraden of zoiets maakt of verkoopt wil ik het best wel kopen.


    Firm believer of all that is magic

    Ik wou alle dingen voorstellen die je al hebt opgeschreven. Misschien kunnen jullie ook een veiling doen voor het goede doel. Eventueel een bal organiseren op school? Daar steek je wel veel geld in, maar je haalt er wel weer winst uit als je het op een verstandige manier doen (dan kan je ingang vragen, plus kosten op goedkope drank maken, jammer genoeg heb je dan wel weer DJ's, brouwers en sabam) Of je doet een filmavond en verkoop lekkers waar je winst op maakt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Misschien kunnen jullie kerstkaarten maken, nu de feestdagen toch voor de deur staan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aidan schreef:
    Doe jij dat verkopen alleen op school of ook op internet (natuurlijk niet het eten.) , maar als je mooie sieraden of zoiets maakt of verkoopt wil ik het best wel kopen.


    Juweeltjes is via Facebook, maar ik weet niet of verzend kosten van België naar Nederland duur zal zijn of niet ^^ ( Mijn zus heeft een pagina op Fb als je de link wilt zeg het maar :3 )
    Ik weet wel niet of ik nu wel tijd zal hebben deze door te steuren + de site moet nog een beetje vernieuwd worden ^^



    Avarosa schreef:
    Ik wou alle dingen voorstellen die je al hebt opgeschreven. Misschien kunnen jullie ook een veiling doen voor het goede doel. Eventueel een bal organiseren op school? Daar steek je wel veel geld in, maar je haalt er wel weer winst uit als je het op een verstandige manier doen (dan kan je ingang vragen, plus kosten op goedkope drank maken, jammer genoeg heb je dan wel weer DJ's, brouwers en sabam) Of je doet een filmavond en verkoop lekkers waar je winst op maakt.


    Heheh, het probleem is dat onze school al filmnaddagen organiseren en zo'n feest zal nooit doorgaan :') te veel kosten + zoiets doen we voor de laatste jaars en met themadag ^^
    Het is best vervelend als je school al veel dingen organiseert :'D

    Maar de kerstkaarten zijn wel leuk :3 Ik weet alleen niet of ik/we er veel zal kunnen verkopen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dat weet je nooit, maar als je er bij vermeld dat het voor het goede doel is, doen mensen het mss wel. Misschien kan je de kerstkaarten ook gaan verkopen bij een supermarkt zoals ze bij de damiaan actie etc doen? Ik weet wel niet wat je daar precies voor moet aanvragen om dat te mogen doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kun je niet gewoon sponsors zoeken? Langs de deuren gaan in je dorp (en familie/vrienden), uitleggen wat je gaat doen, en vragen of mensen een bedragje willen sponsoren?

    En misschien kun je wat leuke do it yourself dingen opzoeken, of wat hierboven al is genoemd kerstkaarten, en kijk of je ze op marktplaats ofzo kunt verkopen? Of gewoon aan de straat? Jammer dat het fruit seizoen is afgelopen, anders had je misschien nog fruit kunnen verkopen, als iemand van je groep fruitbomen in de tuin heeft staan.

    Of kijk of er bij jullie in de buurt kerstwandelingen georganiseerd worden. Misschien kun je iets van erwtensoep, warme chocomel, kerstkransjes verkopen aan wandelaars?


    Inspiration can hit you any time

    Bij ons gigen ze broodjes frikandel en hotdog kopen. Dat was echt heerlijk en liep goed. Voor 1 euro per broodje was dat


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou hamburgers gaan bakken. Aan een slager vragen of ze je willen sponseren, een deal met de Lidl afsluiten over de broodjes en de rest van de ingrediënten ook gewoon daar kopen. Vorig jaar hadden we met school een actiedag en moesten we ook geld ophalen, toen hebben we met de klas hamburgers gebakken (en nog wat miniactiviteitjes, maar die leverden niet veel op) en het hamburgers bakken alleen al leverde al 250 euro op dus ja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heb je een talent? Ga op straat muziek maken / ballon dieren uitdelen tegen een kleine vergoeding, etc.


    Tijd voor koffie.

    In sommige supermarkten heb je van die donatiebakken staan voor mensen die zoiets gaan doen. Misschien zou je daar eens naar kunnen.informeren?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    oh ja hoor, slim. Naar afrika gaan waar ebola is -_-

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 11:05 ]

    JaneTheKiller schreef:
    oh ja hoor, slim. Naar afrika gaan waar ebola is -_-


    Zuid-Afrika, daar is geen ebola. Ebola heerst in het westen van Afrika, een heel klein deel en nog een beetje er rond, lang niet over heel Afrika.
    Ik heb trouwens geen ideetjes, sorry.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 11:48 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ging altijd sponsorzwemmen :') Maar ik kon dan ook makkelijk twee uur achter elkaar baantjes trekken als geoefend wedstrijdzwemmer. En dan gewoon de buren/familie stalken om me te sponsoren.
    Zoiets kan je ook doen, maar dan lopen/fietsen/weetikhet.


    If a writer falls in love with you, you can never die