• De stelling van deze week luidt:
    Leraren mogen met leerlingen communiceren via sociale media.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik persoonlijk vind leerkrachten toevoegen op Facebook een brug te ver, maar ik snap niet waarom elkaars telefoonnummer weten om bijvoorbeeld iets te vragen ongepast zou zijn.
    Onlangs werd een leerkracht bij ons op school door een meisje beschuldigd van pedofilie omdat hij zijn nummer aan een leerling had gegeven omdat hij haar vertrouwensleerkracht is. Dat vond ik echt belachelijk.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ikzelf ben niet zo vertrouwd met sociale media(Ik wou het eigenlijk afkorten, maar dan krijg je iets wat je niet wilt krijgen :W ) maar ik zie ook niet in waarom niet.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 10:56 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Ikzelf ben niet zo vertrouwd met sociale media(Ik wou het eigenlijk afkorten, maar dan krijg je iets wat je niet wilt krijgen :W ) maar ik zie ook niet in waarom niet.

    Hahahaha, oh god, daar moest ik echt even om lachen. Geweldig. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind van wel, maar ik doe het pas als ik geen les meer krijg van die persoon, want hoe vaak kom het niet voor dat ze het tegen je gebruiken in de les. Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van iemand die een werk niet zelf heeft gedaan en toen wel gebuisd is geweest voor dat vak. Ergens wel logisch, maar dan misbruik je de functie van die media als leerkracht eigenlijk. Maar die jongen moest ook maar zo dom niet zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dumbledore schreef:
    Nee, vind ik niet. Ik ben van mening dat er een bepaalde afstand moet blijven tussen leraren en leerlingen. Ik doe zelf namelijk de lerarenopleiding en ik vind het geen prettig idee om bevriend te zijn met de leerlingen van mijn stage op Facebook. Oneens dus.


    Ben ik het wel mee eens. Ik vind het als scoutsleidster al een moeilijke situatie als mijn leden mij een vriendschapsverzoek sturen...


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Zolang het over school gaat, kan het denk ik wel. Wij hebben met onze Latijnklas bijvoorbeeld ook een groepsapp waar de leraar bij zit, zodat hij het kan laten weten als hij in de file staat of zo. Het lijkt me echter een beetje (heel erg) eng als een leraar op de facebookprofielfoto's van zijn leerlingen gaat reageren met: 'oh, wat sta je er mooi op!' of zoiets :Y) Ik zou zelf trouwens überhaupt geen 'vrienden' met mijn leraren willen worden op facebook, maar er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 11:50 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Wat zie je dan als sociale media. Je kan er op verschillende manieren naar kijken. Als je wattsapp ziet als dat snap ik het. Ik communiceer met mijn docent van pedagogiek op die manier. Het is voor ons gemakkelijker. Toch zou ik dat niet zo snel doen met een mannelijke docent. Ergens geeft me dat toch de kriebels.


    -

    ImaginaryDragon schreef:
    Zolang het over school gaat, kan het denk ik wel. Wij hebben met onze Latijnklas bijvoorbeeld ook een groepsapp waar de leraar bij zit, zodat hij het kan laten weten als hij in de file staat of zo. Het lijkt me echter een beetje (heel erg) eng als een leraar op de facebookprofielfoto's van zijn leerlingen gaat reageren met: 'oh, wat sta je er mooi op!' of zoiets :Y) Ik zou zelf trouwens überhaupt geen 'vrienden' met mijn leraren willen worden op facebook, maar er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.


    Zo denk ik er dus ook over. Jij hebt het alleen net iets beter verwoord. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Waarom niet. Het is tegenwoordig heel normaal dat een docent via fb uitleg geeft over een opdracht of zo. Als dat gebeurd dan, hahah.

    Maar ik zie geen reden waarom dit niet zou mogen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sinds wanneer wil iedereen bevriend zijn met haar of zijn leerkrachten? Mijn leerkrachten moeten helemaal niet weten wat ik allemaal in mijn vrije tijd doe.

    Als de leerkracht met een Facebookgroep zou willen werken, dan snap ik het nog.


    Take me to wonderland

    Gellert schreef:
    Ik vind het prima, aangezien je als leerling of leraar zelf een bewuste keuze maakt, als je je leraar/leerling op andere sociale media toevoegd. Het kan heel handig zijn. Bovendien verwijder je iemand zo als je geen contact meer wilt.

    Inderdaad. Het mag, maar ze moeten er niet vanuit gaan dat iedereen Facebook ofzo heeft. Ze mogen bv niet op Facebook zetten dat er een test is en in de klas erover zwijgen.


    <3

    Ik probeerde hier afgelopen nacht al op te reageren, maar dat was net rond de tijd dat Q er 's nachts altijd even uit ligt, dus die reactie is blijkbaar niet gepost. :'D Anyway, ja, ik zie daar geen probleem mee. Zolang ze zich blijven gedragen op een manier die past bij een leraar, natuurlijk. Als leraren leerlingen tegenkomen op straat mogen ze immers ook best met elkaar praten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dysphoria schreef:
    Sinds wanneer wil iedereen bevriend zijn met haar of zijn leerkrachten? Mijn leerkrachten moeten helemaal niet weten wat ik allemaal in mijn vrije tijd doe.

    Als de leerkracht met een Facebookgroep zou willen werken, dan snap ik het nog.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik denk niet dat ik bevriend zou kunnen zijn met mijn docenten op facebook. Er zijn leraren die ik echt mag en opzich wel via sociale media zou kunnen communiceren. Maar het zijn vaak de docenten die wel van jouw leefitjd zijn. Ik heb een docent die 3 jaar ouder dan mij is. Fijn contact is het. Maar je wilt niet dat een docent te veel in je prive leven zit.


    -

    lovelyreads schreef:
    Sowieso is het contact veel informeler geworden in de laatste jaren (ik hoor bijna geen enkele scholier nog 'u' of 'meneer of mevrouw' zeggen), dus aan de andere kant hoort dit ook wel bij de tijd van nu. Daarnaast is het natuurlijk wel veel gemakkelijker.
    Ik zou het zelf in ieder geval niet willen.

    Edit: leuke en originele stelling trouwens! Eens wat anders dan de eeuwige discussies over abortus of vervroegde vrijlating.

    Op onze school worden leerkrachten altijd aangesproken met mevrouw of meneer.

    Ik ben het oneens met de stelling omdat er zoals er al verteld is, enige afstand bewaard moet worden. Zeker op social media. Eerlijk gezegd zou ik het maar raar vinden dat mijn leerkrachten alles wat ik post zouden kunnen zien en omgekeerd.