• De stelling van deze week luidt:
    Leraren mogen met leerlingen communiceren via sociale media.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Communiceren wel, controleren niet. Als ik iets op twitter zet dat ik ergens niet mee eens ben op school (natuurlijk wel op een normale manier) dan hoef ik daar geen commentaar op van mijn leraar dat ik dat er niet op had mogen zetten.
    Communiceren wel omdat sociaal media heel snel is. Wij hebben een speciale facebook groep waar mijn leraar anatomie het huiswerk op zet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wij doen niet anders op school.
    Al onze projecten gaan via facebook groepen.
    Maar de docenten hebben we een speciaal account voor hun leerlingen. Dus het is niet dat wij kunnen zien wat ze in het weekend gedaan hebben.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Gaudino schreef:
    Eens, waarom niet?
    Zolang het maar bij schoolzaken blijft.


    Confidence is not 'they will like me'. Confidence is 'I'll be fine if they don't.

    Eens, want bijvoorbeeld ook als er een les uitvalt, kan je leraar je bijvoorbeeld WhatsAppen.
    Xx


    Just Smile, Peace & Love

    Oneens, er zijn genoeg andere mogelijkheden zoals Smartschool me ze te contacteren als leerkracht, en niet als persoon.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Sucre schreef:
    Wij doen niet anders op school.
    Al onze projecten gaan via facebook groepen.
    Maar de docenten hebben we een speciaal account voor hun leerlingen. Dus het is niet dat wij kunnen zien wat ze in het weekend gedaan hebben.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Oneens, vind dat er een bepaalde afstand moet blijven tussen leraar en leerling.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Da's bij ons dagelijkse kost. Al helemaal omdat we een media opleiding zijn.
    Maar ik heb zelf bewust geen leraren op facebook. I want to do weird shit okay.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bat schreef:
    Ik persoonlijk vind leerkrachten toevoegen op Facebook een brug te ver, maar ik snap niet waarom elkaars telefoonnummer weten om bijvoorbeeld iets te vragen ongepast zou zijn.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben het eens met de stelling, het is een eigen keuze van de leraren, mijn economie leraar heeft zelfs een FB account voor leerlingen voor huiswerk en vragen


    There is no normality in life. - HBC

    Wij hebben heel veel contactmogelijkheden. Ik verstuur geen vriendschapsverzoeken naar mijn leraren, maar ik zou het niet heel erg vinden. Ik ben met één lerares bevriend, omdat zij mij vorige buurvrouw is lol xD
    Verder zijn onze leraren daar wel erg soepel in, we mogen ze ook bij voornaam noemen en zo xD
    En nouja we hebben dus eigen mail van school en dat is vet handug ^^


    [ "Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring" ]

    Ik denk dat de betreffende docent en leerlingen dat voor zichzelf mogen beslissen. Waarom zou ik voor hun beslissen dat 't niet mag?

    Ik ben dus voor.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ja dat mag wel maar ook niet echt zo bijvoorbeeld op mobiestarplanet kan je beste vrienden hebben en ja dat die leraren ook niet je beste vrienden daarop zullen worden


    You are my piece of paradise.

    Ik ben van mening dat het niet zou mogen (mits een paar uitzonderingen, familie etc).
    De leerling én de leerkracht verliezen een stuk van hun respect voor elkaar.
    De leerkracht heeft geen privacy meer.
    Iedereen weet waar hij/zij op reis is geweest, met wie die getrouwd is, kinderen,... Lijkt me niet leuk als leerkracht.
    En de docent ziet alle foto's/posts van de leerling en krijgt een ander beeld van die persoon, en de leerling wordt benadeeld.

    Er bestaan ook schoolplatforms, formele emailadressen en desnoods nog gsm's. (ja, ik had een paar nummers; in geval van nood tijdens een uitstap en eens toen ik ziek was in de LO-les en alleen (opgesloten) in een gebouw zat)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    324B21 schreef:
    Ik ben van mening dat het niet zou mogen (mits een paar uitzonderingen, familie etc).
    De leerling én de leerkracht verliezen een stuk van hun respect voor elkaar.
    De leerkracht heeft geen privacy meer.
    Iedereen weet waar hij/zij op reis is geweest, met wie die getrouwd is, kinderen,... Lijkt me niet leuk als leerkracht.
    En de docent ziet alle foto's/posts van de leerling en krijgt een ander beeld van die persoon, en de leerling wordt benadeeld.

    Er bestaan ook schoolplatforms, formele emailadressen en desnoods nog gsm's. (ja, ik had een paar nummers; in geval van nood tijdens een uitstap en eens toen ik ziek was in de LO-les en alleen (opgesloten) in een gebouw zat)


    Hier ben ik het mee eens.


    wat was dit ookalweer