• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    June Mercendes


    "Nee dat weet ik niet voor honderd procent zeker. Maar je moet risico's nemen in je leven, toch?" Ik glimlach een beetje naar die zin. "We kunnen ook iets anders gaan doen als je dat liever wilt?"
    "Nee hoor, ik wil het wel proberen. Maar in dat geval ben ik niet aansprakelijk voor welke schade dan ook." Zeg ik een beetje melig. Ik heb altijd al zo graag gitaar willen spelen, maar na de vorige keer heb ik mezelf echt beloofd dat nooit meer te doen. Niet dat ik me ooit aan mijn beloftes houd, niet dat ik het niet probeer, maar soms snap ik gewoon niet meer waarom ik ze heb gemaakt. "Zullen we dan maar?" Vraag ik aan Lily terwijl ik alvast van het bankje opsta en richting de deur loop. Tommy was al weggegaan, maar ik had niet zeker geweten of ik hem wel of niet moest volgen. Toen had ik besloten dat hij ook even tijd voor zichzelf kan hebben en ik voor mijn vriendinnen. Voor Lily dus in dit geval. Ooit als ik alleen ben met hem zal ik hem naar dat Quidditch vragen. Daar moet iets mee aan de hand zijn. Ik weet nog niet wanneer, maar ik zal het vragen.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Nee hoor, ik wil het wel proberen. Maar in dat geval ben ik niet aansprakelijk voor welke schade dan ook" zegt ze melig en ik bedenk me dat ze misschien eerder mentale schade aan zichzelf krijgt dan aan een ander voorwerp.
    "Zullen we dan maar?" ze staat op van het bankje en loopt richting de deur. Ze doet hem open en ik sta ook op en loop richting haar. Even kijk ik haar aan.
    "Is er iets?"


    -

    June Mercendes


    Lily loopt achter me aan de deur uit. Het voelt goed om even uit die benauwde kleedkamer te zijn. Volgens mij is daar amper zuurstof. Het was daar super warm. Het voelt dan ook goed om de wind te voelen en een beetje frisse lucht binnen te krijgen. Hier buiten voel ik me echt vrij, hoewel ik dat niet helemaal ben met een week nablijven. Ik haat Jones. Ik haat Kjellberg. Ik haat de helft van de leraren op deze school, maar het is het allemaal waard. Hier heb ik vrienden en alles is beter dan samen met Lewis in een huis wonen.
    ''Is er iets?'' Vraagt Lily dan. Ik kijk haar aan. Zou ze gezien hebben hoe ik keek toen ik dacht over de leraren, Lewis of Tommy. Die laatste zou het wel zijn. Ik ben bang dat er iets is met hem en Quidditch, maar ik weet niet wat. Ik kan beter niet iedereen bezorgd maken terwijl er niets aan de hand is.
    "Niets, ik dacht aan Jones en zo. Hoe verwachten leraren dat we ons huiswerk maken als we er geen tijd voor hebben. En onze vrije tijd, waar is die gebleven?" Ondertussen komen we aan bij het kasteel.

    (Ik kan even geen foto plaatsen. Ik heb geen computer)


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Niets, ik dacht aan Jones en zo. Hoe verwachten leraren dat we ons huiswerk maken als we er geen tijd voor hebben. En onze vrije tijd, waar is die gebleven?" zegt ze maar ik heb het gevoel dat er nog iets was waar ze aan dacht maar ik vraag niet door. Ondertussen zijn we bij het kasteel aangekomen.
    "Volgens mij is die vrije tijd er nooit geweest" zeg ik terwijl we door de deur lopen.
    "Maar echt klote dat we moeten nablijven. Één week! Dat is zo lang.." zucht ik.
    "Hij heeft me nooit gemogen, maar ik geloof dat hij niemand mag"


    -


    Silena Zoë Paetrix
    Voor mien gevoel duren de enkele minuten dt we zo sil liggen, met af en toe een kusje en voornamelijk gewoon knuffelen en daar liggen uren. Steeds meer besef ik me dat ik van Max houd. Niet het houden van zoals ik van mijn ouders houd, of van mijn vrienden. Het soort houden van als in echte liefde. Nog steeds glimlach ik. Op een gegeven moment ga ik overeind zitten en kijk ik hem, nu omgedraaid, met een lichte twinkel in mijn ogen aan. Ik ga in de kleermaker zit naast hem zitten en draai me schuin naar hem toe. "Max?"


    take me back to the basics and the simple life

    MT


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    June Mercendes

    "Volgens mij is die vrije tijd er nooit geweest" Ik knik.
    "Nou, misschien toen we in de eerste zaten, de eerste paar dagen voordat de helft van de leraren een hekel aan ons kreeg, of voor mensen die de schoolregels uit hun hoofd kennen. Daar ga ik dus niet aan beginnen." Het idee alleen al om alle schoolregels door te lezen was vermoeiend. Het zijn er gewoon te veel en wie bedenkt er nou zoiets dat je niet in de andere kleedkamer mag komen? Zelfs niet als er alleen maar meisjes zijn, afgezien van Tommy en Max dan. Ik zou het snappen als we aan het omkleden waren of zo, maar dat deden we dus niet.
    "Maar echt klote dat we moeten nablijven. Één week! Dat is zo lang.." Weer knik ik en zucht nu ook een beetje.
    "We zijn in ieder geval met z'n allen. Het had erger kunnen zijn, voor Tommy bijvoorbeeld." Dan pas besef ik me dat Lily niet eens weet over Kjellberg's straf. "Die mag leuk twee weken nablijven in het gezelschap van Kjellberg en mijn broer." Leg ik haar uit. Zodra ik die woorden uitspreek lijkt het nog ineens tien keer erger. Nee, ik mag niet klagen, niet over mezelf in ieder geval.
    "Hij heeft me nooit gemogen, maar ik geloof dat hij niemand mag" Dat was maar al te waar. Het beeld van Jones die iemand mag maakt me bijna aan het lachen. Dat zou nog eens grappig zijn.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Wel rot voor Tommy. Nu moet hij drie weken nablijven" zeg ik terwijl we de trap op lopen.
    "Misschien moeten we hem maar gezelschap gaan houden. Een paar uur met Kjellberg en je broer alleen.. dat lijkt me verschrikkelijk" ik zeg het meer tegen mezelf dan tegen June. Lijkt het me wel zo verschrikkelijk? Ik wuif de gedachte gelijk weg. Ik moet ophouden met aan Lewis denken. Ik open de deur van de Girl Common Room en zie dat hij bijna helemaal leeg is.
    "Blijf hier. Ik ga mijn gitaar even halen" en ik ren de trap op naar boven.


    -


    June Mercendes


    "Wel rot voor Tommy. Nu moet hij drie weken nablijven" Drie weken. Weer zucht ik. Drie weken is zo lang.
    "Misschien moeten we hem maar gezelschap gaan houden. Een paar uur met Kjellberg en je broer alleen.. dat lijkt me verschrikkelijk" Dat is het inderdaad. Als ik in die positie zou staan zou ik het niet overleven.
    "Ik heb niet echt het idee dat Kjellberg dat toe laat." Zeg ik een tikkeltje chagerijnig. We zouden natuurlijk zelf ook iets doen waardoor we moeten nablijven, maar Kjellberg kennende zou ons dan zo ver mogelijk bij Tommy vandaan halen als mogelijk zou zijn, om het hem en ons zo verschrikkelijk mogelijk te maken. Het is gewoon niet eerlijk.
    "Blijf hier. Ik ga mijn gitaar even halen" Zegt Lily als we in de Common Room zijn. Ik kijk toe hoe ze naar boven rent en ik laat me comfortabel neervallen in mijn favoriete stoel die ik de afgelopen jaren heb geclaimd. Ik kijk naar het haardvuur terwijl ik op Lily wacht. Waarschijnlijk wordt dit ons laatste echt vrije weekend. Sowieso zonder huiswerk en hierna moeten we ook nog eens een week nablijven en eer die week om is hebben we Silena's plan al uitgevoerd, wat ons alleen maar tot nog meer nablijven kan leiden.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    Ik loop door de gang en hoor de stemmen van Max en Silena zachtjes door de gang galmen. Ik doe de deur van onze kamer open en pak mijn gitaar van mijn bed waar ik hem vanochtend had gelaten. Even denk ik na of het wel een goed plan is maar dan pak ik mijn toverstok uit mijn zak en richt hem op de gitaar.
    "Duplicato" fluister ik zachtjes. Even gebeurd er niets maar dan verschijnen er twee gitaren. Een glimlach speelt om mijn lippen en ik loop de kamer weer uit met beide gitaren onder mijn armen. Ik loop de trap weer af waar June in een stoel zit die ze al vanaf dag één heeft geclaimd.
    "June" zeg ik met een kleine glimlach op mijn gezicht.


    -



    Lillith `Lills` Genevieve Malfoy
    ` Sorry, but I can`t deal with bullies. `

    » Omdat ik niet bij Slytherin zat. Ik zat bij Gryffindor « Ik keek gelijk recht in haar ogen, toen de toon er zo uit kwam. Zíj had me nu pissed gemaakt. Als ze wist hoezeer ik Gryff`s überhaupt haatte, zou ze lachen - maar de reden wáárom wist ze niet.
    Met een woedende handeling pakte ik ruw haar arm beet, het boeide me nu voor geen cent of ze pijn zou hebben of niet. Ik snoof om haar opmerking en bekeek haar zo rustig mogelijk, wetende dat ik zo explodeer.
    » JIJ, bent een valse leugenaar zoals alle andere leerlingen uit Gryffindor; zeg niks, ik heb het net gemerkt. Iemand zoals jij zou geen eens een plek in Slytherin vinden. Wij zijn meteen niet de liefste, maar liegen - ben je gek, dat komt ons niet in de zin. Maar jullie spelletjes uit Gryffindor worden nu langzaam wel erg slecht. Ik zou uitkijken met wie je omgaat, Griff. « Het laatste woordje gaf ik een nadruk voordat ik me afwendde.
    Rustig liep ik door naar de eetzaal en liet me bij een paar mensen neer; toen ik ze bekeek - kwam er alleen een kille blik van mijn ogen. Twee donkerharige jongens en een paarsharig meisje, whatever. Een trillerige zucht verliet mijn mond en afwezig tikte ik met mijn nagels op de tafel. Als Rose wist wat voor ongeluk ze weer naar me opgehaald had door te zeggen dat ze een verdomde Gryffindor is, ik wist dat ze geen Slyth was - maar dat haar toon nog is zo pissig was; was voor mij de eindzaak.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    June Mercendes


    Ik zing zachtjes één van mijn favoriete liedjes tijdens het wachten. De Common Room is bijna leeg, er zitten alleen maar een paar meisjes giegelend over een paar boeken gebogen. Vierdejaars volgens mij, maar ik ben nooit echt goed geweest in het onthouden van iemands jaarlaag. Het zouden net zo goed derde of vijfdejaars kunnen zijn. Weet ik veel. Na een paar minuten hoor ik Lily weer naar beneden komen met welgeteld twee gitaren. Ik grinnik een beetje, wetend dat ze me dus echt niet vertrouwd met haar eigen. En ik kan het haar niet eens kwalijk nemen, niet na vorige keer. Vorige keer vergeet ik liever gewoon. Ik zal nu proberen niet ongeduldig te zijn, maar ik weet niet helemaal zeker of dat gaat lukken. Het was in elk geval wel slim van Lily om eraan te denken dat ze er beter twee kon hebben. Zo verniel ik de hare in elk geval niet, dan voel ik me ook niet zo schuldig.
    "June" Komt er met een kleine lach uit haar mond. Ik lach terug. Ze staat voor me met de gitaren.
    "Jup." Antwoord ik. "Klaar voor de les?" Vraag ik erachteraan. Ik steek mijn hand alvast uit om één van de gitaren te pakken.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Jup" antwoord ze.
    "Klaar voor de les?" ze steekt haar hand uit om heen van de gitaren te pakken.
    "Het is niet moeilijk, kijk" ik ging zitten en legde een van de gitaren op mijn schoot en begon te spelen.

    No I can't take one more step towards you
    Cause all that's waiting is regret
    And don't you know I'm not your ghost anymore
    You lost the love I loved the most

    I learned to live half alive
    And now you want me one more time

    And who do you think you are
    Running around leaving scars
    Collecting your jar of hearts
    And tearing love apart
    You're gonna catch a cold
    From the ice inside your soul
    So don't come back for me
    Who do you think you are

    I hear you're asking all around
    If I am anywhere to be found
    But I have grown too strong
    To ever fall back in your arms

    I learned to live half alive
    And now you want me one more time

    And who do you think you are
    Running around leaving scars
    Collecting your jar of hearts
    And tearing love apart
    You're gonna catch a cold
    From the ice inside your soul
    So don't come back for me
    Who do you think you are

    And it took so long just to feel alright
    Remember how to put back the light in my eyes
    I wish I would have missed the first time that we kissed
    Cause you broke all your promises
    And now you're back
    You don't get to get me back

    And who do you think you are
    Running around leaving scars
    Collecting your jar of hearts
    And tearing love apart
    You're gonna catch a cold
    From the ice inside your soul
    Don't come back for me
    Don't come back at all

    And who do you think you are
    Running around leaving scars
    Collecting your jar of hearts
    And tearing love apart
    You're gonna catch a cold
    From the ice inside your soul
    Don't come back for me
    Don't come back at all

    Who do you think you are
    Who do you think you are
    Who do you think you are


    Ik liet me zo meeslepen met de muziek dat ik eigenlijk niet meer merkte dat June er was.


    -


    June Mercendes


    Lily overhandigd mij één van de gitaren en gaat zelf ook zitten. Ik kijk haar aandachtig aan.
    "Het is niet moeilijk, kijk" Hoor ik Lily zeggen. Ze houd haar gitaar in de goede houding en gaat helemaal klaarzitten. Ze begint een heel liedje te spelen. Lily kan nog goed zingen ook, al wist ik dat allang. Even raak ik er een beetje door in trans. Ik let niet echt op wat ze doet, meer op het geluid dat ze maakt. Ze kan zo mooi gitaar spelen. Alleen dat al ontmoedigd mij. Een paar keer probeer ik haar een beetje na te doen, maar het gaat echt veel te snel en ik heb niet echt een idee van wat ze aan het doen is. Ik sla de gitaar niet echt aan, want ik wil Lily niet storen, maar ik probeer mijn vingers op dezelfde plekken neer te zetten als zij doet, toch lukt dat al niet.
    "Lil." Zeg ik zodra ze is uitgespeeld. "Je speelt echt supermooi, maar dat is dan ook veel te moeilijk voor mij." Lach ik een beetje. Ik vindt het moeilijk om toe te geven, maar ik moet dan ook echt bij de basis beginnen. Anders komt het al helemaal niet goed.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale.


    "Lil" zegt June zodra ik klaar ben met het liedje en ik word weer terug gesleurd naar de Common Room.
    "Je speelt echt supermooi, maar dat is dan ook veel te moeilijk voor mij" lacht ze.
    "Dankjewel" lach ik terug.
    "Je kan ook zingen? Je kan prachtig zingen, welke liedjes ken je allemaal dan kijk ik of ik ze kan spelen?"


    -