• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know

    Holy fuckin' moly. Ik mis wat. Haha kan iemand een kleine sammenvatting geven?


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Descent schreef:
    Holy fuckin' moly. Ik mis wat. Haha kan iemand een kleine sammenvatting geven?


    Nouu, bij de kleedkamers kwam Jones binnen, en Max heeft Aiden het raam uitgesleurd, omdat ze dachten dat Jones niet wist dat hun er niet waren. Nu moeten ze dus nablijven. Toen kwam Silena, en toen is Aiden weg bij Silena en Max gelopen (sorry dat ik je personage een beetje heb bestuurd). Nu is iedereen weg bij de kleedkamers, Lily en June zijn gitaar aan het spelen in de meisjes Common Room, Silena en Max hadden een heel lang #Maxilena moment, wat Tommy net geniaal heeft onderbroken.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Rosea schreef:
    (...)

    Nouu, bij de kleedkamers kwam Jones binnen, en Max heeft Aiden het raam uitgesleurd, omdat ze dachten dat Jones niet wist dat hun er niet waren. Nu moeten ze dus nablijven. Toen kwam Silena, en toen is Aiden weg bij Silena en Max gelopen (sorry dat ik je personage een beetje heb bestuurd). Nu is iedereen weg bij de kleedkamers, Lily en June zijn gitaar aan het spelen in de meisjes Common Room, Silena en Max hadden een heel lang #Maxilena moment, wat Tommy net geniaal heeft onderbroken.


    [Oeh I see haha. Aiden voor Tommy misschien? Bwt. Tommy is a boss :')]

    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 23:22 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.


    Silena Zoë Paetrix
    De voetstappen komen dichterbij maar het maakt me allemaal niks uit. dan vloegt de deur open. Eerst stoppen we nog steeds niet. Ondanks dat ik lichtelijk schrok. Het is tenminste geen leraar, anders hadden we het meteen al gehoord. Dan laat ik me toch van Max afglijen pak ik snel een deken. Het blijkt Tommy te zijn die heel subtiel de deur weer dichtgooit. Tommy hoeft mij niet zonder hirt te zien. Liever niet. Dan barsten we in lachen uit. Als een klein kind kijkt Tommy weer voorzichtig door de deur, die hij nu langzaam op een kiertje zet. Lachend kijk ik Max aan en steel ik nog snel een kusje op zijn lippen. Wanneer Tommy de deur deze keer wagenwijd open gooit glimlach ik nog steeds. Maar ergens voel ik woede, nouja woede, minder erg dan dat. Maar alsnog heeft hij ons moment verpest. Dat krijgen we nu niet meer terug. Dat is zeker. "En, Tommy. Wat is er zo belangrijk dat je binnen komt." even denk na over het goede woord. "..vallen?"


    take me back to the basics and the simple life


    Timothy "Tommy" Cleaver


    Na eerst even bijgekomen te zijn, open ik de deur met een hand voor mijn ogen, waardoor ik eerst nog half over de drempel val. Eenmaal binnen haal ik mijn handen van mijn ogen wel en tot mijn opluchting is alles bedekt.
    "En, Tommy, wat is er zo belangrijk dat je binnen komt vallen?" Ik kijk even ongemakkelijk naar de twee en zoek eerst de juiste worden.
    "Ik wilde even met Max chillen, maar die heeft het duidelijk al druk genoeg." Eigenlijk had ik met Max willen praten over het Quidditch gebeuren (of nouja, proberen het er voorzichtig over te hebben), aangezien als ik iemand kan vertrouwen, hij het is, maar daarbij hoefde ik geen moment te onderbreken. Ik grijns even naar de twee en loop dan de kamer weer uit met de woorden: "Doe het goed, stil en veilig!"


    Yaay, mensen mogen Tommy :')

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 7:50 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Max Veran Phubar


    'Eh... Tommy, wat is er zo belangrijk dat je zo binnen komt... Vallen?' vraagt Silena. Zij vind het ook niet echt geweldig, dat het moment over is.
    'Ik wilde eigenlijk met Max chillen, maar die heeft het duidelijk al druk genoeg,' zegt Tommy, half ongemakkelijk, half grinnikend. Zijn ogen, daar in tegen, staan anders. Niet zo vrolijk.
    Maar de blik is alweer verdwenen en hij loopt de kamer alweer uit. 'Doe het goed, stil en veilig!' roept hij nog voordat hij de deur achter zich dicht trekt.
    Een gedeelte van mij wil achter hem aan gaan, het gedeelte dat zegt dat je altijd klaar moet staan voor je vrienden. Een ander gedeelte zegt dat ik bij Silena moet blijven.
    Tommy-tijd komt later nog wel, nu is het even voor mij en Silena. Ook al is het moment voorbij, we kunnen gewoon nog steeds van elkaars aanwezigheid genieten.
    En dus klim ik gezellig met Silena onder het dekbed, en trek haar tegen me aan.
    'Hoe is het eigenlijk afgelopen met Jones?' vraag ik haar, hoewel me het niet heel veel boeit.
    Maar het moment komt wel terug, maar dan op een andere plaats waar we geen risico nemen onderbroken te worden.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale
    "Not all those who wander are lost"


    "Ken je Teardrops on My Guitar?" vraagt June na een tijdje zichtbaar nagedacht te hebben. Ik wil net antwoorden maar dan hoor ik voetstappen naar beneden komen. Ik kijk op en zie dat het Silena is. Ze schenkt ons een kleine glimlach maar loopt zonder iets te zeggen naar de bank en gaat daar achter zitten. Daarna komt Max de trap af lopen en hij kijkt zoekend om zich heen. Eigenlijk mogen jongens en meisjes niet bij elkaar in de Common Room komen maar er is niemand die daar zich aan houdt. Je weet bijna niet in welke Common Room je bent omdat er altijd ongeveer evenveel jongens als meisjes zijn. Hij opent de deur en gooit hem daarna weer dicht. Ik begin onwillekeurig te lachen omdat het er nogal vreemd uitziet. Maar dan besef ik wat ze aan het doen zijn, het is een spel wat we vroeger altijd deden maar waar we nu eigenlijk nooit meer aan toe komen. Wanneer Max Silena gevonden heeft tilt hij haar op en neemt haar weer mee naar boven. Silena doet geen enkele moeite om los te komen en zwaait vrolijk naar June en mij voordat ze weer verdwijnt.
    "Die lijken het leuk te hebben" zegt ze lachend.
    "June, als je naar Tommy wilt moet je het zeggen hoor. Ik leg al genoeg beslag op je en ik gun hem ook tijd met jou"


    -

    Rose Sophia Cole.
    "Never give up"


    Er vertrekt een spiertje in haar kaak en ze kijkt me recht in de ogen. Ze pak mijn bovenarm vast en ik voel haar nagels mijn huid doorboren. Zacht snoof ze.
    "JIJ, bent een valse leugenaar zoals alle andere leerlingen uit Gryffindor; zeg niks, ik heb het net gemerkt. Iemand zoals jij zou geen eens een plek in Slytherin vinden. Wij zijn meteen niet de liefste, maar liegen - ben je gek, dat komt ons niet in de zin. Maar jullie spelletjes uit Gryffindor worden nu langzaam wel erg slecht. Ik zou uitkijken met wie je omgaat, Griff" ze legde op het laatste woord veel nadruk. Ik was vergeten waarom ik niet met mensen uit Slytherin omging maar dit was de reden. Ze waren allemaal achterbaks en veel te vol van zichzelf. Lillith loopt razend weg en ik blijf even verstijfd achter. Ik loop langzaam richting de grote zaal en zie dat Lillith bij Jade en Robin gaan zitten. Ik loop er met grote passen heen en ga er ook bij zitten.
    "Ik zou niet met haar omgaan, ze is net zoals haar familie iemand die een hekel heeft aan mensen die niet van hetzelfde soort als haar zijn" zeg ik tegen Jade en Robin terwijl ik Lillith compleet negeer.


    -


    June Mercendes


    "June, als je naar Tommy wilt moet je het zeggen hoor. Ik leg al genoeg beslag op je en ik gun hem ook tijd met jou." Ik glimlach een beetje. Lily weet altijd waar ik aan denk, alsof ze mijn gedachten leest. Soms vindt ik het raar dat ze dat zo kan, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet bij mij. Iedereen vindt mij altijd een open boek. Ondanks dat kan Lily dat boek beter lezen dan de meesten anderen.
    "Maar ik wil ook tijd met mijn vriendin Lily doorbrengen." Zeg ik als antwoord. Lily is mijn vriendin, tuurlijk wil ik ook tijd met haar. Ik wil dolgraag tijd met haar. Op dat moment gaat de deur weer open en komt Tommy naar binnen. Ik ben een beetje verbaast, waarom is hij hier? Hij begroet ons even en loopt dan door naar boven. Die is zeker Max zoeken. Bijna wil ik hem toeroepen dat dat misschien niet helemaal handig is op het moment, maar dat doe ik toch maar niet. Ik foccus mijn aandacht weer op Lily. "Zie je wel, het is Lily tijd en hopelijk ook zo etenstijd." Ik begin een beetje trek te krijgen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 15:57 ]


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale
    "Not all those who wander are lost"


    "Maar ik wil ook tijd met mijn vriendin Lily doorbrengen" zegt ze en precies op dat moment gaat de deur open en komt Tommy binnen.
    "Als je over de duivel spreekt.." zeg ik zachtjes. Tommy begroet ons even en loopt daarna naar boven, waarschijnlijk opzoek naar Max. Hij is al uit het zicht verdwenen als ik me bedenk dat dit waarschijnlijk niet het beste moment is en ik hem beter had kunnen waarschuwen.
    "Zie je wel, het is Lily tijd en hopelijk ook zo etenstijd" ik schiet in het lach bij het woord 'Lily tijd'. June praat eigenlijk zoals het in haar gedachten aan toe gaat.
    "Ik heb nog wel wat eten boven liggen, ketelkoeken enzo" zeg ik tegen haar.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 16:23 ]


    -


    June Mercendes


    Lily lacht een beetje bij mijn woorden. Ik moet ook lachen als zij lacht. Ik lach altijd om mezelf, zelfs als ik niet weet wat ik nou voor grappigs heb gezegd. Ik vindt het gewoon leuk om te lachen. Wie niet?
    "Ik heb nog wel wat eten boven liggen, ketelkoeken enzo" Mijn glimlach wordt groter. Ik hou van ketelkoeken.
    "Graag. Ik heb echt zo'n honger." Zeg ik terwijl ik aanstalten maak om op te staan. Een paar minuten geleden had ik nog niet eens door dat ik honger had, maar als ik dat merk is het meestal gelijk heel erg. Een serieus noodgeval. Ik had vannochtend gewoon te weinig gegeten. Wat jammer is aan deze school is dat je niet gewoon zelf kan bepalen waarneer je gaat eten. De tijden hier zijn ronduit verschrikkelijk, het is dan ook maar goed dat Lily allemaal onthoudt wat haar voorraad is en ook dat ze die niet gelijk opeet. Ik kan het eten beter niet bewaren, want anders is er geen eten meer om bewaard te worden. Ook onthoud ik echt niet wat er nog is, meestal denk ik gewoon dat alles op is. Met mij is altijd alles op. Gelukkig ligt dat anders bij Lily. Ik loop alvast richting de trap en kijk even achterom of Lily me volgt.


    She was always looking for more..

    Lily Amanda Hale
    "I can't tell if it's killing me or making me stronger"


    "Graag. Ik heb echt zo'n honger" ik glimlach. June heeft soms opeens spontaan buien dat ze ongelofelijke honger heeft. Ze baalt er ook verschrikkelijk van dat de school zulke vervelende tijden heeft om te eten. En eten bewaren kan ze al helemaal niet omdat ze als ze eten heeft het ook echt gelijk opeet. Ze staat op en loopt richting de trap en ik sta ook op en ik volg haar voorbeeld. Mijn gitaar op de bank achterlatend. Dat is ook het fijne aan deze school, je weet gewoon dat mensen niet van elkaar stelen. Samen lopen we de trap op en ik luister stiekem of ik nog geluiden uit de kamer van Mer en Silena hoor. Ik hoor zacht gepraat. Ik open de deur van onze kamer en loop naar mijn bed toe en trek er een plastic zak onder vandaan waar eten in zit. Ik schud hem leeg op mijn bed en verschillend snoep komt te voorschijn.


    -

    Jade Ira Phernon || The New Girl || Outfit


    Robin is een beetje stil na mijn vraag of het hier beter is dan op Durmstrang.. ik kijk hem afwachtend aan.
    Dan begint hij te praten: "Natuurlijk is het hier beter. Geloof het of niet, maar ze zijn hier veel minder streng dan daar. Dat zegt geloof ik genoeg over daar."
    Ik grinnik. Als hij dan vraagt of het streng was op Beauxbatons lach ik zachtjes.
    "Je werd daar al op je vingers getikt als je met je handen at, laat staan wanneer je je vork verkeerd vast had. Of wanneer je - je ene hand op je schoot had liggen en niet op tafel" zucht ik terwijl ik mijn ogen rol "Recht op lopen en zitten was een must, alles móest volgens de etiquette natuurlijk"
    "En na wat ik hier heb meegemaakt boeit het ze niet hoe je zit of eet, zolang je eten maar op je bord blijft liggen" lach ik dan.
    Na een tijdje komt er een blond meisje bij ons zitten. Ze kijkt nogal kil uit haar ogen met een arrogante uitdrukking op haar gezicht. Ik besteed geen aandacht aan haar aangezien ik niet bepaald van arrogantie houd dus richt ik me gewoon weer op Robin.
    Dan komt Rose, mijn kamergenote, bij ons zitten.
    "Ik zou niet met haar omgaan, ze is net zoals haar familie. Iemand die een hekel heeft aan mensen die niet van hetzelfde soort als haar zijn" zegt ze meteen, doelend op het meisje dat er net bij kwam.
    Ik lach, "Ja dacht ik al toen de arrogantie er vanaf straalde" zeg ik. Misschien praat ik te hard, maar het maakt me niet uit. Het maakt me niks uit wat anderen over me denken dus mogen ze best horen hoe ik over hun denk.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 17:06 ]


    Little do you know

    Lillith `Lills` Genevieve Malfoy


    ` I`ve got one less, one less problem without you. `

    » Ik zou niet met haar omgaan, ze is net zoals haar familie iemand die een hekel heeft aan mensen die niet van hetzelfde soort als haar zijn. « Rose kwam erbij zitten en negeerde me compleet, maar ik trok me er niet veel van aan - behalve toen ze die zin zo uitsprak.
    » Oh, miss ik-ben-zo-slim weet alles van mij en mijn familie. In jouw domme hoofd zit niks meer dan zaagsel, ik zou oppassen - zaagsel verwaaid he. « Met mijn vinger prikte ik tegen haar schouder aan.
    Ze zou eens moeten weten wat een Griff bij een vriend van me deed, zo erg toetakelen met spreuken dat Jason anderhalve week in de ziekenboeg moest verbrengen - zonder te weten of hij nog wel leefde of niet hoorden we niks van hem. En hiermee zijn alle Gryffindor`s zo, ze lopen allemaal één persoon na en denken dat ze alles zijn omdat ze iets kunnen tegen ons. Daarbij denken die verraders ook nog is dat we alles heb tegen dreuzels, ze zouden eens moeten weten dat mijn moeder halfbloed is.
    » En oh ja; hou je mond liever voordat je iets zegt, jij kent vast Adam. « Ik doelde op de persoon die Jason zo had toegetakeld en als ze hem kende, zou het voor haar geen enkele kans meer zijn om nog maar met me te praten. Kreng.
    » Ja, dat dacht ik al toen de arrogantie ervan af straalde. « Ik draaide me langzaam om en bekeek wat spottend het paarsharige meisje. » Misschien is arrogantie iets beters als er uit te zien alsof je een domme koe bent die in een verfpot is gevallen. « Met dat stond ik op en wendde me nog een laatste keer aan Rose.
    » Meid, denk erover na met Adam; ik zie je nog een keer. « Ik spuugde de woorden zowat uit in haar gezicht en verliet hiermee de zaal, nu iemand normaals zoeken.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 16:42 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Rose Sophia Cole.
    "Never give up"


    "Oh, miss ik-ben-zo-slim weet alles van mij en mijn familie. In jouw domme hoofd zit niks meer dan zaagsel, ik zou oppassen - zaagsel verwaaid hé" ze prikt met haar vinger in mijn schouder en ik kijk haar woedend aan.
    "Weer zo'n typisch vooroordeel van een Slytherin. Ik ben blijkbaar dom omdat ik halfbloed ben" bijt ik haar toe.
    "En oh ja; hou je mond liever voordat je iets zegt, jij kent vast Adam" zei ze witheet van woede. Heel even kijk ik haar aan.
    "Ja, dat dacht ik al toen de arrogantie ervan af straalde" zegt Jade tegen mij en ik knik instemmend.
    "Misschien is arrogantie iets beters als er uit te zien alsof je een domme koe bent die in een verfpot is gevallen" Lillith richt zich tot Jade.
    "Meid, denk erover na met Adam; ik zie je nog een keer" ze spuugt de woorden zowat in mijn gezicht.
    "Dag, Malfoy" Ik spreek de naam uit alsof het een ziekte is. Ik weet niet waarom ik überhaupt iets tegen haar zeg maar iets in mij zegt dat ik dit meisje eigenlijk wel mag. Misschien zijn er veel vooroordelen over haar en lijkt ze in de eerste instantie niet zo aardig maar ik denk echt dat ze een heel waardevol persoon is. Maar ik ben natuurlijk weer te laf om haar beter te leren kennen, ik ben even oppervlakkig als iedereen hier is.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 16:53 ]


    -