• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'
    De jongeren die hier naar school gaan leren hoe ze deze magie moeten gebruiken.
    De school is opgericht 46 jaar na Wizarding War II omdat de wizarding populatie alsmaar groter werd en de drie andere europese scholen voor jonge magiërs de hoeveelheid leerlingen niet meer konden aannemen en zo veel jonge Tovenaars en Heksen geen lessen zouden kunnen volgen.



    Rollen
    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - TheHorcrux 6
    ×Cassandra Adira Zabini - Falahee 5
    ×June Mercendes - Vivir 4
    ×America Gaia Lazar - CharmedPaige 6
    ×Lillith `Lills` Genevieve Malfoy - Gently 2
    ×Silena Zoë Paetrix - Piaffe 5
    ×Hunter Lake Sharrow - Oneira 4
    ×Carfelia Lydia Romanoff - Sangster 10
    ×Lily Amanda Hale - Verityy 12
    ×Hope Cailla Elaine Woodward - Walker 17
    ×Aiden Luca Millefois - Descent 18
    ×Jade Ira Phernon - TheHorcrux 20
    ×Rose Sophia Cole - Verityy 20

    Mannen
    ×Colton Lucifer DiRomano - Falahee 10
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Forman 4
    ×Lewis Mercendes - Vivir 10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Eloquentiae 8
    ×Nathaniel Dylan Phellon - Oneira 10
    ×Robin McAdair - xBooBear 15
    ×Max Veran Phubar - Rosea 15

    Leraren
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Verityy 15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - TheHorcrux 12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Verityy 13
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - Natuurix 16
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies - TheHorcrux 18
    ×Christian Andersson -Anciens Runes 19
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA 7
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 18
    ×Amanda Sprouse -Herbology 19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 19


    Regels
    ×-OOC graag in het praattopic
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de dames
    ×Het Uniform voor de heren.
    ×Kamerindeling


    Topics

    ×Speeltopic 1


    Maandag 29-09 8:15
    Het weekend is voorbij gevlogen, leerlingen die in het zevende of achtste jaar zitten mochten zondag het kasteel verlaten met toestemming van de professoren. Het was een rustig weekend geweest, de leraren zaten veel op hun kantoren waardoor de leerlingen veel vrij spel hadden sinds er geen gangbewaker meer is.
    Over een half uur is het ontbijt over en zullen de leerlingen nog een kwartier hebben om naar de lessen te gaan. De meesten zullen al een tijdje wakker zijn, sommigen hebben zich verslapen. Al met al: Het schooljaar is begonnen, er staat na vandaag veel huiswerk op je bureau en het word weer een druk jaar met veel dingen op de Planning.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.


    [ bericht aangepast op 4 dec 2014 - 20:09 ]


    Little do you know


    June Mercendes


    Lily volgt me en ik loop samen met haar de trap op naar boven. In onze kamer pakt Lily een zak en gooit hem leeg op het bed. Ik kijk met twinkelende ogen toe, als een klein kind dat een snoepje krijgt. Niet dat dat me uitmaakt. Ik loop naar het bed en pak het eerste de beste snoep wat in mijn buurt ligt. Een Chocolate Frog. Snel maak ik het papiertje open, waarna die stomme kikker nog ontsnapt uit het raam ook. Ik zucht even. Heb ik weer. Nu loopt mijn eten weg. Vlug bekijk ik het plaatje wat erbij zat. Er staat ene Beatrix Bloxam op, geen idee wie dat moge zijn. Ik heb er toch niets aan, ik spaar die dingen niet. Het enige wat ik ermee kan is ze kwijt raken. Lewis spaart ze wel geloof ik, maar die ga ik hem dus echt niet geven.
    "Lil, spaar jij deze dingen?" Vraag ik haar, terwijl ik het eigenlijk maar raar vindt dat ik dat niet eens weet. Ik weet toch alles over Lily? Ondertussen pak ik een ander snoepje wat niet weg kan lopen. Ik haat die Choclate Frogs. Ik laat ze echt altijd ontsnappen. "Misschien kunnen we dalijk even een bezoekje brengen aan onze uilen, en o, Phoebe moet het plan ook nog horen. En Mer. Had Silena het nou wel of niet aan haar verteld voordat Jones binnen kwam vallen?" Mijn geheugen is dan ook echt vreselijk.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 16:59 ]


    She was always looking for more..


    Silena Zoë Paetrix
    Als Tommy web is zucht iik even. Dat moment krijgen we dus niet meer terug. Toch ben ik er ergens wel blij om. Voor hetzelfde geld was het Kjellberg geweest. Max pakt de deken van me af en gaat naast me liggen, waarna hij de deken over ons heen gooit. Zijn armen sluiten zich om mijn heupen en hij trekt me dichter naar zich toe. Ik glimlach en begraaf mijn gezicht tegen zijn borst. Dan komt de vraag waar ik het juist niet over wil hebben. "Hoe is het eigenlijk afgelopen met Jones?" Ik zucht en haal mijn hoofd van zijn borst af. Een klein kusje plant ik op het puntje van zijn neus. Waarna ik hem met een verveelde, maar geïrriteerde blik aan kijk. "Met z'n allen gezellig een weekje nablijven, ook jij en Aiden. " Een zucht rolt over mijn lippen. "Te beginnen bij vanavond." vervolg ik met irritatie. Het liefst zou ik zo willen blijven liggen, tegen Max aan. Niks doen en gewoon liggen. Wanneer ik gestommel op de trap hoor en naast de kamer van mij en Mer de deur va Lily en June's kamer opengaan, gevolg met gepraat bdenk ik me dat we misschien toch maar even weg moeten gaan. Jongens zijn dan ook nog eens niet toegestaan en we hebben al een week nablijven, en na het plan waarschijnlijk een hele berg strafwerk en erg veel nablijven. Ik zucht en maak me los ut Max' armen. "Misschien moeten we maar naar de Great Hall gaan. Lunch begint zometeen ook al." terwijl ik het zeg hoor ik mijn maag lichtjes rommelen. Ik heb nu echt even eten nodig. Ik hou van voedsel. Ik sta op en zoek op de grond naar mijn shirt. Het ding is felrood en ligt bij mijn voeten. De kamer spik en span, gelukkig maar. Als ik hier een week alleen zou moeten verblijven zou het echt veranderen in een vuilnisbelt. Mijn shirt trek ik weer over mijn hoofd en ik ga, wachtend, op de rand van mijn bed zitten. Mijn wand pak ik van mijn nachtkastje en ik grijns. Mijn grijns siert mijn gezicht het grootste gedeelte van de dag en ik ben dan ook nauwelijks te zien zonder grijns of glimlach.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale
    "I can't tell if it's killing me or making me stronger"


    June kijkt gretig naar de berg met eten en ziet eruit als een klein kindje dat moet wachten voordat ze een snoepje mag pakken. Ze loopt naar het bed toe en pakt het eerste snoep wat binnen haar handbereik ligt. Het is een Chocolate Frog. Ik haat die dingen, ze bewegen en dan moet je ze ook nog opeten? Dat is denk ik ook de reden waarom er zoveel in de zak zaten, ik eet ze niet dus uiteindelijk ligt er een enorme ophoping van Chocolate Frogs onderin de zak. June maak hem snel open, iets te snel waardoor de kikker ontsnapt uit het openstaande raam. Ik bijt op mijn lip om niet te lachen. Ook een nadeel aan Chocolate Frogs: ze lopen weg.
    "Lil, spaar jij deze dingen?" vraagt June. Dat is ook weer zo'n raar punt aan mij: ik haat Chocolate Frogs maar toch spaar ik de plaatjes.
    "Jup" zeg ik instemmend en zelf pak ik een ketelkoek die een beetje geplet is. June pakt een ander snoepje wat niet weg kan lopen en stopt het in haar mond.
    "Misschien kunnen we dadelijk even een bezoekje brengen aan onze uilen, en o, Phoebe moet het plan ook nog horen. En Mer. Had Silena het nou wel of niet aan haar verteld voordat Jones binnen kwam vallen?" vraagt ze met haar mond vol. Typisch weer iets voor June, zo erg met haar gedachten met iets anders bezig zijn waardoor ze de andere dingen helemaal vergeet.
    "Nee, ze had het nog niet verteld. Het is inderdaad een goed plan om Phoebe en mer te zoeken om het plan te vertellen. Nu Silena" ik zocht naar de juiste woorden.
    "Druk bezig is"


    -


    Robin McAdair
    Na mijn antwoord grinnikt Jade.
    "Je werd daar al op je vingers getikt als je met je handen at, laat staan wanneer je je vork verkeerd vast had. Of wanneer je - je ene hand op je schoot had liggen en niet op tafel" ze rolt met haar ogen. "Recht op lopen en zitten was een must, alles móest volgens de etiquette natuurlijk"
    Ik lach. "Levensgevaarlijk, die etiquette. Straks houd je je er nog aan ook! Wat moet er dan wel niet van je gedacht worden?"
    "En na wat ik hier heb meegemaakt boeit het ze niet hoe je zit of eet, zolang je eten maar op je bord blijft liggen"
    Ik lach weer. "Moet je eten op je bord blijven? Dan vrees ik dat ik me nooit aan de regels heb gehouden. Hoe eet je eigrnlijk zonder dat je eten van je bord af gaat?"
    Na een tijdje komt er een blond meisje bij ons zitten. Haar ogen staan kil en arrogant. Gezellig persoon.
    Daarna komt er nog een meisje bij. Rose? Rosie? Zoiets in elk geval.
    "Ik zou niet met haar omgaan, ze is net zoals haar familie. Iemand die een hekel heeft aan mensen die niet van hetzelfde soort als haar zijn" zegt ze meteen. Blijkbaar is er iets tussen die twee gebeurt.
    "Ja dacht ik al toen de arrogantie er vanaf straalde" zegt Jade.
    Vervolgens volgt er een woordenwisseling waar ik eigenlijk weinig van begrijp. Ze zijn het in elk geval niet met elkaar eens en als het jongens waren geweest zouden ze elkaar al wel een aantal klappen hebben gegeven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    June Mercendes


    Ik geef Lily het plaatje wat bij mijn Chocolate Frog zat en kijk toe hoe zij zelf een ketelkoek pakt.
    "Nee, ze had het nog niet verteld. Het is inderdaad een goed plan om Phoebe en mer te zoeken om het plan te vertellen. Nu Silena..... Druk bezig is" Ik lach even om Lily's geniale woordkeuze. Blijkbaar wist ze niet echt hoe ze het moest noemen.
    "Zullen we dan maar?" Vraag ik Lily terwijl ik alvast richting de deur loop. "Weet jij waar die twee kunnen zijn?" Zeg ik als ik de deur al open heb gedaan en even stil sta op de gang. Waar zou ik zijn als ik Phoebe of Mer was? Vraag ik mezelf af. Dat soort vragen stel ik altijd aan mezelf, maar ik weet ze nooit te beantwoorden. Deze keer ook niet, maar ik heb gewoon geen zin om heel de school door te moeten lopen. Ik voel me wel een beetje schuldig tegenover Phoebe dat iedereen behalve zij bij elkaar was, maar zij heeft wel één voordeel: geen nablijven zoals de rest van ons. Hoewel ik nou ook nog net zo niet weet of dat wel zo leuk is als er verder niemand is.


    She was always looking for more..


    Timothy "Tommy" Cleaver

    Ik loop Silena's kamer uit en kijk even om me heen. Op dit moment heb ik gewoon behoefte aan mensen om me heen. Zoals altijd, eigenlijk.
    Ik loop de trap af, de Common Room in en zie Aiden zitten. June en Lily moeten al weggegaan zijn. Ik laat mezelf naast haar op de bank (?) zakken,
    "We hebben het goed voor elkaar, he. Eerst Lewis en ik, nu ook nog Jones die duidelijk het woord redelijkheid niet kent." Ik kijk naar haar en glimlach - ondanks de situatie, het nablijven en eigenlijk alles - breed. Alles is beter, zolang je lacht.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Max Veran Phubar


    Silena zucht, en plant een kusje op mijn neus. Dit doet ze nou altijd als ze iets niet leuks gaat zeggen.
    'Met z'n allen gezellig een weekje nablijven, ook jij en Aiden. Te beginnen bij vanavond,' zucht ze. Woehoe. Silena is stil, en zegt niets meer. Het is fijn, zo lekker liggen, maar nieuwe voetstappen klinken alweer. Het zijn Lily en June, die zojuist de deur naast Silena's kamer hebben geopend.
    Met een zucht maakt Silena zich los uit mijn armen. 'Misschien moeten we maar naar de Great Hall gaan. Lunch begint zometeen ook al,' zegt ze. Haar maag rommelt bijna meteen nadat ze het gezegt heeft. Ze plukt haar shirt van de vloer en doet hem weer aan. Ondertussen zoek ik de kamer door naar de mijne, maar die lijkt magisch verdwenen te zijn.
    'Hier, pak deze maar,' grinnikt Silena. Ze haalt een shirt onder haar kussen vandaan; mijn rode die ik al een tijdje kwijt was. Het lijkt erop dat ze erin slaapt.
    'Maar dan steel ik je pyjama,' zeg ik. Eigenlijk vind ik het wel grappig dat ze slaapt in mijn shirt.
    'Geen probleem, ik gebruik het shirt dat je nu even niet kan vinden wel,' zegt ze grinnikend. Ik trek het shirt over mijn hoofd, en met mijn hand in de van Silena lopen we haar kamer weer uit, naar de lunch toe.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aiden Luca Millefois


    Kleedkamers • Outfit


    Als ik Tommy de trap af zie lopen verschijnt er een brede grijns op mijn gezicht. Ik mocht hem heel erg. Hij liet zich naast me op de bank ploffen.
    "We hebben het goed voor elkaar, he. Eerst Lewis en ik, nu ook nog Jones die duidelijk het woord redelijkheid niet kent." Mijn grijns wordt zo mogelijk nog groter. "Inderdaad, ik weet niet hoe ik twee weken Kjellberg en anderhalve week Jons moet gaan uithouden. Maar Sileens plan maakt dat allemaal goed. Ik moet haar eigenlijk nog vertellen dat het denk ik toch niet zo handig is dat ik morgen met haar naar de Diagon Alley ga" zeg ik meer in mezelf dan tegen Tommy "De herdenking zal wat langer duren dan normaal omdat het nu 3 jaar geleden is". Verschrikt sla ik mijn handen voor mijn mond. Merde, hoe ging ik mezelf híer uit praten?

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 21:45 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.


    Silena Zoë Paetrix
    Wanneer ik mijn shirt weer aan heb en vanaf mijn plek op het bed kijk hoe Max rond loopt en zoekt naar zijn shirt lach ik. Shirts kwijt. Dit is niet de eerste keer. Vorig jaar is hij een rood shirt vergeten wat ik, vanzelfsprekend, geclaimd heb als pyjama. Ik graai onder mijn kussen naar het rode shirt. "Hier, pak deze maar" lach ik. "Maar dan steel ik je pyjama.." Ik lach. "Sukkel." nog steeds lachend zeg ik het woordje, wat natuurlijk zo weer uit mijn mond is gefloept, aangezien het woordje niet beledigend bedoeld was lachen we gewoon door. "Geen probleem. Ik gebrik het shirt wat je nu kwijt ben geraakt wel." zefg ik nog steeds grinnikend. Ik pak zijn hand en kijkt betreurd naar zijn onderhand niet meer blote buik. De glimlach op mijn gezicht ligt er nog steeds. We lopen naar beneden, naar de common room en ik kijk even om me heen. Als ik Tommy zie zitten steek ik mijn tong naar hem uit. We zijn al klaar en hebben niks gedaan. De rare vis. Ik doe de deur open en loop er, na er zeker van te zijn dat er geen leraar is, uit met mijn hand nog steeds verstrengelt met die van Max. Een stukje verderop staan Lily en June en ik sleep Max er mee naartoe. "Haii. Lopen jullie mee naar de Great Hall. Ik heb voedsel nodig."


    take me back to the basics and the simple life


    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Inderdaad, ik weet niet hoe ik twee weken Kjellberg en anderhalve week Jons moet gaan uithouden. Maar Sileens plan maakt dat allemaal goed. Ik moet haar eigenlijk nog vertellen dat het denk ik toch niet zo handig is dat ik morgen met haar naar de Diagon Alley ga." Ik frons even en kijk haar dan lichtelijk verward aan. Vanuit mijn ooghoeken zie ik Silena haar tong uitsteken en ik knipoog plagend naar haar. "De herdenking zal wat langer duren dan normaal omdat het nu 3 jaar geleden is." Nu wordt de frons alleen maar groter. Ten eerste: herdenking. Ten tweede: drie jaar geleden? Daar weet ik niets van. Even twijfel ik om er naar te vragen, maar misschien is het juist wel goed als ik het weet, net zoals het misschien goed is als mensen het van mij weten.
    "Welke herdenking?" Ik vraag het met een serieuze stem en kijk haar indringend aan.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Lily Amanda Hale
    "I can't tell if it's killing me or making me stronger"


    "Zullen we dan maar?" vraagt June. Ik knik en samen lopen we richting de deur.
    "Weet jij waar die twee kunnen zijn?" zegt ze nadat ze de deur open heeft gedaan en op de gang staat. Ik denk even na maar eigenlijk heb ik geen idee waar ze zouden kunnen zijn. Mer is misschien nog ergens buiten en Phoebe zou overal kunnen zijn. Wel balen voor haar dat ze er niet bij was, maar dat heeft haar wel een hoop strafwerk gescheeld.
    "Ik zou geen idee hebben. Misschien zijn ze in het buitenhuisje?" stel ik voor. We lopen samen de trap af en staan weer in de Common Room. Ik zie dat ook Max en Silena de trap af komen lopen, hun handen in elkaar verstrengeld.
    "Haii. Lopen jullie mee naar de Great Hall. Ik heb voedsel nodig" zegt Silena vrolijk.
    "Is het dan al lunchtijd?" ik had totaal niet op de tijd gelet.


    -


    Silena Zoë Paetrix
    "Is het dan al lunchtijd?" klinkt Lily's stem verbaasd, waardoor ik even grinnik. "To be honest, ik heb geen idee. Maar we bijna. Volgensmij is het vijf voor een ofzo?" vragend kijk ik June, Lily, en Max iets langer, aan. Ik ben nooit goed geweest met tijden onthouden maar ik weet wel dat het bijna lunchtijd moet zijn, er van uitgaande van mijn honger. Geloof me, ik eet best veel tijdens een ontbijt en als ik dan weer honger heb, dan moet het wel ongeveer etenstijd zijn. "Vast wel. Ik krijg namelijk honger." Ik weet dat je, als je het zo goed hebt als wij het hebben, eigenlijk geen honger moet zeggen. But I don't fucking give a shit.



    beetje kort. I know.


    take me back to the basics and the simple life


    June Mercendes


    "Ik zou geen idee hebben. Misschien zijn ze in het buitenhuisje?" Ik knik en loop met haar mee naar beneden, waar we Max en Silena tegenkomen. Ik begroet hun vrolijk. Ligt het nou aan mij of heeft Max een ander shirt aan, denk ik even fronsend. Het zou wel aan mij liggen. Ik wist niet eens of Silena Mer nou wel of niet het plan had verteld. Ik haal het vast door elkaar met gisteren of zo. Daarom zeg ik er ook niets over, omdat ik anders weer vage blikken krijg toegeworpen.
    "Haii. Lopen jullie mee naar de Great Hall. Ik heb voedsel nodig" Zegt Silena en ik kijk op. Bij het woord voedsel trekt ze gelijk mijn aandacht.
    "Is het dan al lunchtijd?" Vervolgd Lily. Zelf heb ik geen idee hoe laat het is, maar ik heb wel trek.
    "To be honest, ik heb geen idee. Maar we bijna. Volgensmij is het vijf voor een ofzo? Vast wel. Ik krijg namelijk honger." Zegt Silena op Lily's vraag.
    "Ik hoop het wel. Ik heb zo'n honger." Klaag ik ook al heb ik al snoep op net. Ik zou vast voller zitten als die stomme kikker niet weg was gelopen. Ik haat kikkers bij deze. Chocolade of echt. Ach ja, het zal allemaal weer goed komen als het nu lunchtijd is. Ik hoop het maar. Ik hoop het heel erg.


    She was always looking for more..

    Aiden Luca Millefois


    Kleedkamers • Outfit


    "Welke herdenking?" vroeg Tommy bedenkelijk. "Ehm.. Een vriend van mij ehm" Ik was vreselijk in liegen. Moest ik hem vertellen? Niemand wist het, alleen mijn ouders en pleegouders. En de school natuurlijk. "Ehm... Het gaat over mijn zus -tweeling zus eigenlijk. Ze is drie jaar gelden overleden" Tranen vullen mijn ogen "Maar ik heb het gevoel dat het mijn schuld is. Ze liep weg die nacht en.. en toen vond ik haar die ochtend in het bos. D-dood" De tranen stromen nu over mijn wangen. Ik sla mijn handen voor mijn gezicht. "Ik-k... sorry dat je me zo moet zien" snik ik hard. Ik schaamde me heel erg dat Tommy me op mijn slechts had gezien. Ik had me altijd groot gehouden, maar ergens voelde het ook goed. Als een last die van mijn schouders afviel.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 21:45 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Phoebe Dana Jacksons


    Nadat iedereen weg liep ben ik een boek gaan lezen toen het ontbijt weer verdween. Na een uur wachten heb ik wel door dat niemand terug zal komen. Dus beluit ik maar gewoon naar de Bibliotheek te gaan.
    Ik sta op en loop richting de uitgang van de grote hal, het trappenhuis in en recht door richting de bibliotheek. Eenmaal in de bibliotheek loop ik door naar de leesboeken. Ik zet mijn laatst gelezen boek terug en ga vrolijk op zoek naar een ander. Al hoop ik dat er nog interessante boeken zijn die ik niet gelezen heb..


    Little do you know