• Burkhardt
    RE: wedstrijd

    Beste Vashton,

    Je aanmelding is goedgekeurd en omdat er nog maar één tekenwedstrijd bezig is, geef ik je hierbij toestemming om je wedstrijd te beginnen. Je hebt een week tijd op het topic te openen. Veel succes en plezier!

    Met vriendelijke groet,
    Burkhardt,
    Wedstrijdmoderator.


    Hallo allemaal,

    Ik heb besloten een tekenwedstrijd te organiseren.
    Waarom? Ik heb een passie voor kunst in het algemeen en denk dat ik na twee jaar kunsthumaniora toch genoeg ervaring heb om bepaalde werken te beoordelen en tips te geven.

    In deze wedstrijd is er plaats voor vijf tot tien mensen, die tot het einde zullen meedoen.
    Ik werk dus niet met een afvalsysteem, omdat ik van mening ben dat je alleen maar kunt groeien in wat je doet.

    Voor elke opdracht zal je zo'n anderhalve week krijgen, met een uitstel van 3 dagen mits reden.
    Voor de verbeteringen zal ik een ongeveer een halve week tellen en deze verbeteringen zullen in deze story terecht komen.

    Als je geen inspiratie hebt voor een opdracht, mag je éénmalig een Joker inzetten, deze geeft je vrijstelling van de opdracht. Maar wanneer de Joker gebruikt is, mag deze niet nog eens gebruikt worden. Denk dus goed na vooraleer je hem inzet.
    De mensen die op het einde hun Joker nog hebben krijgen één punt extra op hun geheel aantal scoren.

    Als je te laat inlevert is het -1 per dag. Als je helemaal niets inlevert, krijg je een nul.
    Ik hou ook rekening met plagiaat (dit tolereer ik dus helemaal niet).

    Voor de rest ben ik van plan ongeveer 5-6 opdrachten te verzinnen waarbij dus rekening gehouden wordt met:
    • Originaliteit /20
    • Netheid /10
    • De mate waarin men zich aan de opdracht heeft gehouden /10

    De uiteindelijke winnaar mag één story naar keuze promoten in drie verschillende Stories van mij...

    Dat allemaal gezegd zijnde; hier is opdracht 1.

    Opdracht 1:
    Rorchachs inktvlekken

    De deelnemers moeten op een blad papier een klodder verf spuiten (dit mogen meerdere kleuren zijn) en dit papier dan dubbelvouwen, zodat ze 1 random beeld krijgen.
    Ze moeten goed naar dit beeld kijken en bedenken wat ze erin zien. Hun eigen interpretatie van wat ze erin zien tekenen ze op een apart blad.
    Vervolgens sturen ze een afbeelding van de inktvlek en een afbeelding van hun eigen interpretatie hiervan in. Hierbij wil ik ook minstens twee afbeeldingen van het verwerkingsproces.

    Voorbeelden:
    Rorchach beeld: klik
    Eigen interpretatie: klik

    Rorchach beeld: klik
    Eigen interpretatie: klik
    Het kan natuurlijk veel simpeler dan het hierboven getoonde beeld. Als jij bijvoorbeeld twee mensen ziet, of een olifant, teken je dat!


    Opdracht 2:
    2,5D

    De deelnemers moeten een beeld maken waarbij het lijkt alsof de tekening uit het blad komt. Dit kan en mag op meerdere manieren en met een onderwerp naar keuze (mits de opdracht zelf al moeilijk genoeg is). Men moet gebruik maken van houtskool (Als dit niet mogelijk is gelieve iets te laten weten)

    Voorbeelden:
    1

    2

    3

    Afgeven: 09/01/15



    Nu, als je wilt deelnemen, graag hier beneden je naam, leeftijd en materiaalmogelijkheden achterlaten, zodat ik daar rekening mee kan houden!

    Deelnemers:
    Puffin_
    Allonsy

    [ bericht aangepast op 22 dec 2014 - 13:30 ]


    Made in China

    Heb je toestemming?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Heb je toestemming?


    Ja, anders zou ik het er niet op zetten. Ik ben bewust van de regels..

    [ bericht aangepast op 3 dec 2014 - 12:48 ]


    Made in China

    Leuk, sorry ik wil graag mee doen maar heb het druk http://www.quizlet.nl/foto.php?a=previous&id=260357 Klik daar voor een mooie draak! :D


    Live your live

    Ik kan niet tekenen, dus ik doe niet mee. Maar ik vind het altijd leuk om naar te kijken :Y)


    wat was dit ookalweer

    mette3 schreef:
    Leuk, sorry ik wil graag mee doen maar heb het druk http://www.quizlet.nl/foto.php?a=previous&id=260357 Klik daar voor een mooie draak! :D


    Uh... Random reclame :'D
    Ik zou echt super graag willen deelnemen. Ga echt net aan de examen periode beginnen... Dus tijd is schaars.
    En ik heb niet echt een artistieke aanleg echt totaal niet, zie je bij die andere wedstrijd van Einmama.. + geen goede materialen.
    Maar vet coole opdracht, als ik maar eens op papier zou kunnen krijgen wat in mijn kop zit.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Oh, oh! *steekt hand op* Ik, ik! :'D

    Naam: Sarah
    Leeftijd: 17 jaar
    Materialen: Uhm, te veel om op te noemen eigenlijk… Bijna alle verschillende hardheden van potloden, aquarelverf, aquarelpotloden, kleurpotloden, acrylverf, olieverf, houtskoolpotloden, ecoline, pastelkrijt, fineliners, kroontjespennen, houtskool, ik heb geloof ik ook nog ergens oost Indische inkt liggen (maar weet niet zeker) stiften (van de Ikea), verschillend soort papier, conté, en euhm… ja dat was het ongeveer.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2014 - 21:58 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    Oh, oh! *steekt hand op* Ik, ik! :'D

    Naam: Sarah
    Leeftijd: 17 jaar
    Materialen: Uhm, te veel om op te noemen eigenlijk… Bijna alle verschillende hardheden van potloden, aquarelverf, aquarelpotloden, kleurpotloden, acrylverf, olieverf, houtskoolpotloden, ecoline, pastelkrijt, fineliners, kroontjespennen, houtskool, ik heb geloof ik ook nog ergens oost Indische inkt liggen (maar weet niet zeker) stiften (van de Ikea), verschillend soort papier, conté, en euhm… ja dat was het ongeveer.


    Super :D Ik zet je erbij :D


    Made in China

    Vergilius schreef:
    (...)

    Uh... Random reclame :'D
    Ik zou echt super graag willen deelnemen. Ga echt net aan de examen periode beginnen... Dus tijd is schaars.
    En ik heb niet echt een artistieke aanleg echt totaal niet, zie je bij die andere wedstrijd van Einmama.. + geen goede materialen.
    Maar vet coole opdracht, als ik maar eens op papier zou kunnen krijgen wat in mijn kop zit.


    Jammer!
    Veel succes met je examens!


    Made in China

    Jammer dat ik niet kan tekenen, anders had ik meegedaan, want die eerste opdracht is echt heel origineel en leuk!
    Succes met je wedstrijd, Verena! (:


    16 - 09 - '17

    Ik ben nog aan het twijfelen, ik ga dit even opslaan en erover denken ^^

    Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb besloten om mee te doen ^^ Ben wel nog maar een beginnende tekenaar, maar ik zie dit vooral als een oefening om wat bij te leren~

    Naam: Talita
    Leeftijd: 15 jaar (eigenlijk 14 maar ik verjaar binnen een week dus ik zal al 15 opschrijven)
    Materialen: Niet zo veel, voornamelijk gewoon kleurpotloden en acrylverf, maar ik zou het gerust zien zitten om iets bepaald te kopen voor een opdracht als het niet immens veel kost.

    Allonsy schreef:
    Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb besloten om mee te doen ^^ Ben wel nog maar een beginnende tekenaar, maar ik zie dit vooral als een oefening om wat bij te leren~

    Naam: Talita
    Leeftijd: 15 jaar (eigenlijk 14 maar ik verjaar binnen een week dus ik zal al 15 opschrijven)
    Materialen: Niet zo veel, voornamelijk gewoon kleurpotloden en acrylverf, maar ik zou het gerust zien zitten om iets bepaald te kopen voor een opdracht als het niet immens veel kost.


    Dankjewel,
    Ik zet je erbij!


    Made in China

    Zijn er nog mensen die mee willen doen??


    Made in China

    Aan de mensen die zich reeds hebben ingeschreven. Jullie mogen al aan de opdracht werken en volgende week woensdag afgeven.

    De inschrijvingen zijn nog altijd geopend, maar als niet meer mensen geïnteresseerd zijn, doen we het met ons drie'tjes!


    Made in China

    MEEE!

    Naam: Leonie
    Leeftijd: veertien
    Materialen: Verf, Tekenpotloden 4h tot 6b, kleurpotloden, pastelpotloden, aquarelpotloden, genoeg tekenpapier zowel A3 als A4 en nog wat dingetjes die ik nu ff niet uit mijn hoofd weet ^^


    take me back to the basics and the simple life