• Het is eind december en we naderen de start van een gloednieuw jaar. Wat gaat de tijd toch snel, niet? Tijd om even stil te staan bij wat er dit jaar allemaal is gebeurd. 2014: het jaar van de alcoholleeftijdverhoging, de krimcrisis, de winterspelen in Sotsji, de MH17, het kalifaat van IS, het wk voetbal, Ferguson en zwartepiet. Hiernaast is er natuurlijk van alles gebeurd in jullie persoonlijke levens. Daarom stel ik nu, voor de vierde keer alweer, de vraag: lieve Q'ers, hoe was jullie jaar?

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8

    Zoals jullie zien was 2013 een beetje een ongeluksjaar voor Quizlet. Dit jaar was voor mij een bijzonder jaar. Op het gebied van liefde en relaties is veel gebeurd, leuke en minder leuke dingen. Dat heeft 2014 voor mij grotendeels gevormd. Daarom geef ik dit jaar het cijfer 6.8


    i put the fun in funeral

    Chandler schreef:
    Een 9! Ik heb ontzettend veel geleerd en gedaan. Persoonlijk denk ik echt dat ik heel veel over mezelf heb geleerd. Het was een goed jaar. (:

    [ bericht aangepast op 25 dec 2014 - 16:06 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Een 11. Ik had dit jaar een dak boven mijn hoofd, elke dag meer dan voldoende voedsel om mijn buik rond te eten, ik mocht als vrouw/meisje naar school, had recht op onderwijs en educatie. Er heerst hier geen oorlog, mijn huis staat nog overeind. Ik heb liefhebbende ouders, familie en vrienden. Meer kan ik mij niet wensen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Firth schreef:
    Een 11. Ik had dit jaar een dak boven mijn hoofd, elke dag meer dan voldoende voedsel om mijn buik rond te eten, ik mocht als vrouw/meisje naar school, had recht op onderwijs en educatie. Er heerst hier geen oorlog, mijn huis staat nog overeind. Ik heb liefhebbende ouders, familie en vrienden. Meer kan ik mij niet wensen.


    Dit vind ik nou een mooie gedachte.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sura schreef:
    (...)

    Dit vind ik nou een mooie gedachte.


    Zeg dat wel.


    i put the fun in funeral

    een 6 en daar is een reden voor. Ik werd niet gezien door mensen, veel mensen waren tegen mij. Een of andere naar hardloze teefje wilde graag dat ik er alleen voor sta en omdat 2013 leuke jaar was dan 2014.


    nobody say it was easy

    Een 8! Heb veel leuke dingen gedaan dit jaar en ben overgegaan naar 4 Havo. Hoop dat 2015 net zo'n leuk jaar wordt als 2014 (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Een 9,9. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als dit jaar. Alles ging goed op school, ben van club veranderd en dat was serieus mijn beste beslissing ooit. Heb daardoor zoveel geweldige mensen leren kennen. Die 0,1 gaat verloren door alle stress en wat familiale problemen. Ik vrees wel dat volgend jaar een stuk minder wordt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik had een moeilijk jaar, maar ik heb veel geleerd en toch wel mooie dingen meegemaakt. Dit jaar krijgt van mij een 10.


    26 - 02 - '16

    Een 8.5!


    take me back to the basics and the simple life

    4.

    Want ik ben ontslagen bij de KLM, mijn oom is overleden en het ging uit met mijn vriend (boven op dat, werd ik weggepest)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik heb nog nooit zo'n naar jaar gehad... Hij krijgt een 1,5. Onwijs veel ziek geweest en veel vervelende dingen die bij die ziekte kwamen kijken. Die 0,5 omdat ik toch nog wel een heel bijzonder iemand heb ontmoet dat wel een klein lichtpuntje is (geweest).


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Een 4.
    Laten we zeggen dat ik betere jaren heb meegemaakt, mensen hebben me gebruikt om beter te worden en mijn vertrouwen geschonden. Er zijn meer redenen, maar die deel ik liever niet op internet.

    Een 7.5;
    ik zou minder willen geven, maar aangezien dit jaar veel beter was dan 2013 verdient dit een deftig getal. Ik heb namelijk mezelf beter leren kennen; nieuwe mensen (die hopelijk goede vrienden blijven/worden) ontmoet, vriendschapsbanden versterkt en nutteloze verbroken (aan het verbreken); een aantal zaken achter me kunnen laten. Helaas zit ik momenteel nog altijd een paar dingen op mijn hart. En is mijn gezondheid nog geen 100%, mede door al de stress.
    Hopen dat 2015 verder gaat in de trend die ik nu aan het zetten ben. Als dat zo is; zal het zeker een achtje worden. Ik ben hoopvol.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Firth schreef:
    Een 11. Ik had dit jaar een dak boven mijn hoofd, elke dag meer dan voldoende voedsel om mijn buik rond te eten, ik mocht als vrouw/meisje naar school, had recht op onderwijs en educatie. Er heerst hier geen oorlog, mijn huis staat nog overeind. Ik heb liefhebbende ouders, familie en vrienden. Meer kan ik mij niet wensen.


    This one made me smile c: Ik vind het namelijk zo mooi gezegd!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Doe maar een één. Twee idolen van me zijn overleden, mijn vriend en ik zijn uit elkaar, mijn moeder is ziek, etc.
    De één is enkel voor het feit dat ik afgestudeerd ben met een onderscheiding, zo ongeveer het enige goede dat ik dit jaar voor elkaar gekregen heb.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.