• Het is eind december en we naderen de start van een gloednieuw jaar. Wat gaat de tijd toch snel, niet? Tijd om even stil te staan bij wat er dit jaar allemaal is gebeurd. 2014: het jaar van de alcoholleeftijdverhoging, de krimcrisis, de winterspelen in Sotsji, de MH17, het kalifaat van IS, het wk voetbal, Ferguson en zwartepiet. Hiernaast is er natuurlijk van alles gebeurd in jullie persoonlijke levens. Daarom stel ik nu, voor de vierde keer alweer, de vraag: lieve Q'ers, hoe was jullie jaar?

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8

    Zoals jullie zien was 2013 een beetje een ongeluksjaar voor Quizlet. Dit jaar was voor mij een bijzonder jaar. Op het gebied van liefde en relaties is veel gebeurd, leuke en minder leuke dingen. Dat heeft 2014 voor mij grotendeels gevormd. Daarom geef ik dit jaar het cijfer 6.8


    i put the fun in funeral

    Een 6. Dingen gingen niet bepaald goed dit jaar.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 12:29 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    6,3. Ik kan absoluut niet zeggen dat dit mijn beste jaar was door vele omstandigheden, maar ik denk niet dat ik al te veel mag klagen want het kan nog vele, vele malen erger.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Laat ik het maar houden op een 6,5.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Elke dag een tegenslag.
    3,7.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Niet super, niet slecht..
    Een 6,5


    Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome. Dag irritatie, hallo inspiratie!

    Ik weet niet of ik vorig jaar hier aan meedeed, maar ik geef het een 6. Ik leuke momenten gehad en leuke mensen leren kennen, maar opnieuw veel tegenslag gehad. Hopelijk is 2015 beter.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Een 5,6. Het eerste deel was echt verschrikkelijk en toen had ik het waarschijnlijk ook een 3 gegeven, maar het tweede deel was echt leuk en ik ben weer blij met mijn leven, maar alsnog zijn er genoeg dingen gebeurd ook in de wereld, dat ik het net geen voldoende kan geven.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik weet nog dat ik 2013 echt een heel laag cijfer gegeven heb, maar 2014 is gelukkig veel beter verlopen. ;3 Hoe verder ik kwam, hoe beter het ging! Dus ik ben blij en dit jaar heeft toch wel een voldoende verdiend, waardoor ik het een 6 geef. Misschien niet het hoogste, maar wel veel beter dan die 1 of 2 van het jaar er voor.
    Oh en ik ben dankbaar voor de nieuw gevormde vriendschappen en de oude die ik in 2013 heb achter kunnen laten!

    [ bericht aangepast op 27 dec 2014 - 17:48 ]


    Your make-up is terrible

    6.5. Iedereen ging dood, maar ik niet, dus dat is al een plus. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    6.5. Iedereen ging dood, maar ik niet, dus dat is al een plus. :')

    That's the spirit. c:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    7,5

    Heb super leuke dingen meegemaakt zoals uitwisseling en dat ik een vriend kreeg, maar heb toch ook wel nare dingen te horen gekregen. Maar we blijven positief!


    Treat people with kindness

    Een 7 (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Een 1.


    There is nothing more badass than being yourself

    2013 had ik een 8 gegeven, wat ik als ik er nu op terug kijk, misschien iets aan de hoge kant was.
    Dit jaar heb ik vrij veel positieve dingen meegemaakt, waaronder nieuwe vrienden krijgen via mijn buurjongen en via de club, voor het eerst naar de Grote Improvisatieshow zijn geweest, overgegaan naar het tweede jaar van mijn studie, al negentien maanden een relatie hebben met mijn vriend, geen familieleden die zijn overleden.
    2014 krijgt van mij een 9.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    6,8. Als ik zo de voor- en nadelen van 2014 bij elkaar optel, kom ik op meer voordelen. Ik heb in elk geval veel geleerd dit jaar, het is alleen jammer dat ik deze lessen heb moeten leren door middel van ongelukkige gebeurtenissen.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.