• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Kerstdino schreef:
    Gefeliciteerd! Beide echt heel erg mooie verhalen. (:


    26 - 02 - '16

    Het is al vaak gezegd, maar jullie verdienen een staande ovatie. Het afwerken van een verhaal verdient respect. (Zeker als het in de laatste week van November moet.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik ben zo benieuwd naar de thema's van dit jaar!

    Gefeliciteerd Anna, en ook aan Natas! Gewoon al een heel verhaal afronden is echt knap. Jullie hebben er duidelijk werk in gestoken!


    Ik wil een tuin vol egels

    -

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 12:06 ]


    obsessive rage

    Oké, stomme vraag, want ik geloof dat er al een antwoord staat in de regels, maar ik stel 'm toch maar, want het zou een beetje stom zijn als dit toch blijkt te mogen maar ik dacht van niet.

    Je mag geen verhaal inschrijven dat er al is. Maar geldt dit ook als je echt nog maar een week of twee geleden begonnen bent? Ik geloof van niet, maar ik wil het toch voor de zekerheid even weten, anders doe ik sowieso mee.


    Ik heb het al gevonden (:

    [ bericht aangepast op 2 jan 2016 - 16:33 ]


    obsessive rage

    Wauw, Anna, supergefeliciteerd!! Je verdient het echt!
    Ik heb heel erg ontzag voor jouw doorzettingsvermogen, want ondanks de moeilijkheden, heb je je verhaal toch nog afgekregen en er zelfs mee gewonnen!! Echt, proficiat! *O* *O*
    En Natas, ook jij heel knap gedaan!! Zodra je het uitgeeft wil ik graag een melding ontvangen hier :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Gefeliciteerd Lily_Evans! Schimmenspel is een heel mooi verhaal en dan ook een terechte winnaar, hoewel ik het Natascha ook wel had gegund.


    Physics is awesome

    ProngsPotter schreef:
    Wauw, Anna, supergefeliciteerd!! Je verdient het echt!
    Ik heb heel erg ontzag voor jouw doorzettingsvermogen, want ondanks de moeilijkheden, heb je je verhaal toch nog afgekregen en er zelfs mee gewonnen!! Echt, proficiat! *O* *O*
    En Natas, ook jij heel knap gedaan!! Zodra je het uitgeeft wil ik graag een melding ontvangen hier :Y)

    Ah dankjewel! (:
    Als het zover is zie je het vast wel langskomen. ^^
    Ik ga hem nu in ieder geval inactiveren. Wat dat betreft is het wel fijn dat er een werkende link in het volgende topic met de winnaar staat. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)
    Ah dankjewel! (:
    Als het zover is zie je het vast wel langskomen. ^^
    Ik ga hem nu in ieder geval inactiveren. Wat dat betreft is het wel fijn dat er een werkende link in het volgende topic met de winnaar staat. (:


    Topp hahah :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Inktzwart schreef:
    Ik ga dit jaar denk ik wel meedoen, eens moet de eerste keer zijn. (Gelukkig is dit genre niet de eerste keer, de eerste keer daarvan was namelijk echt lastig >.<)


    Ik weet niet of ik hieruit nou juist opmaak dat je al bezig bent met een verhaal binnen een van de genres die nog in deze beginpost staan, maar mocht dat wel zo zijn: wat er nu nog staat als genres, zijn de oude genres van 2015. De editie van SOTY van 2016 komt zo snel mogelijk. Waar er dan over kan/mag worden geschreven in deelnemende verhalen is nog niet bekend, dus wacht nog even tot je dat weet! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gefeliciteerd!


    16 - 09 - '17

    Sorry dat ik nog een vraag stel, maar goed, better be safe than sorry: Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd, maar ik ben nog wat aan het wachten op SOTY om te kijken of het binnen het thema past (want daar krijg ik sowieso een hele hoop motivatie van). Mijn vraag: Stel dat ik nu, 2 januari, begin te schrijven en het blijkt binnen SOTY te passen, mag ik het dan inschrijven? Ik twijfel omdat ik langs de ene kant iets had van 'het jaar is al bezig', maar langs de andere kant 'SOTY is nog niet bezig'. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Probie schreef:
    Sorry dat ik nog een vraag stel, maar goed, better be safe than sorry: Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd, maar ik ben nog wat aan het wachten op SOTY om te kijken of het binnen het thema past (want daar krijg ik sowieso een hele hoop motivatie van). Mijn vraag: Stel dat ik nu, 2 januari, begin te schrijven en het blijkt binnen SOTY te passen, mag ik het dan inschrijven? Ik twijfel omdat ik langs de ene kant iets had van 'het jaar is al bezig', maar langs de andere kant 'SOTY is nog niet bezig'. :')


    Zolang het nog nooit op Q heeft gestaan mag het volgens mij. Maar vraag het nog even na bij een moderator.

    Fyrmester schreef:
    (...)

    Zolang het nog nooit op Q heeft gestaan mag het volgens mij. Maar vraag het nog even na bij een moderator.


    Nou ja, zo lang het nooit op Q heeft gestaan kunnen ze het niet controleren, maar op zich mag je er (of dat nu op Q stond of niet) nog niets aan geschreven hebben. Mijn vraag was eigenlijk of men rekent vanaf het begin van SOTY of vanaf 01/01/JAAR 00:00. Maar toch bedankt!


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried