• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Awh, echt jammer dat jullie je uitschrijven :c

    Ik ben nu bezig met het afronden van mijn eerste story ooit en daarna ga ik flink doorbikkelen om Schimmenspel nog op tijd af te krijgen. Dat gaat waarschijnlijk wel een race tegen de klok worden, maar met twee maanden WW-topic en één maand NaNo, moet dat lukken :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Ik wil ook zo graag meedoen -_- Maar ik ken mezelf. Ik schrijf een stuk. Ga twijfelen schrijf me uit en begin op nieuw.
    Ik heb nu wel een idee die ik helemaal ga uit werken voor volgend jaar. Heb alleen geen idee tot welke genre het valt. Als het past bij de thema's van volgend jaar doe ik zeker mee.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 17:25 ]

    Kan je je nog inschrijven?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Melizsa schreef:
    Kan je je nog inschrijven?
    Je kan je tot de laatste dag inschrijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mag je ook een verhaal met co-auteur opgeven?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Melizsa schreef:
    Mag je ook een verhaal met co-auteur opgeven?


    Heb je al bij de Story van de wedstrijd al bekeken? De meeste vragen zijn daar beantwoord. Misschien dat jouw vraag er ook tussen staat.


    - Samenvatting
    Natalya Bardova wordt door haar moeder in allerijl naar het keizerlijke hof geroepen, waar haar zuster op het punt staat zich te verloven met de tsar. Daar krijgt Natalya een geheim te horen dat heel haar leven op zijn kop zet. Wanneer de tsar de werkelijke reden van haar plotse aankomst in het paleis achterhaald, moet Natalya, om haar eer en die van haar familie te redden, op pad om de mythische vuurvogel te vinden, met als enige aanwijzing een mysterieuze ring.
    - Genre
    Avontuur
    - Link naar geactiveerde story
    http://www.quizlet.nl/stories/146890/de-vlucht-van-de-vuurvogel--soty/

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 21:53 ]


    “Sleep is cousin to death. And both are mine.”



    Samenvatting:
    2 privédetectives.
    1 slachtoffer.
    1 onopgeloste moord.
    Privédetectives Jack Austin en Samantha Black werken voor twee concurrerende bedrijven en worden op dezelfde zaak gezet - al weten ze niet dat de ander daar ook aan werkt. Het is de zaak van een zestienjarig meisje dat zelfmoord heeft op een schooluitje in Duitsland, Dani Grayson, maar haar beide ouders zijn het er over eens dat ze vermoord is...

    Genre: Detective

    Link naar de story: klik, of gebruik de link: http://www.quizlet.nl/stories/152205/spelen-met-vuur/

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 11:38 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Oe, net een idee gekregen voor een komedie. Ik ga het uitwerken, maar het is wel wat laat om nog te beginnen, toch ga ik het proberen (: . En als ik het niet op tijd afschrijf zal ik er gewoon nog verder aanschrijven!


    I wanna be a wizard!



    Samenvatting:
    Het meisje keek om zich heen. Er was geen uitweg meer. Het vuur omringde haar en ze begon te krijsen. Langzaam verbrandde ze. Haar moord is onopgemerkt gebleven.

    Jason Ackers en Jenna Palmers werken samen aan de dood op Evelyn Kuijpers. Het huis is helemaal vergaan en het lichaam van Evelyn is ook helemaal weg. Jason en Jenna hebben zo hen twijfels over of Evelyn nou werkelijk is vermoord. De twee zullen alles op alles moeten zetten om deze moord/dood te onderzoeken.

    1 moord,
    1 slachtoffer,
    2 detectives,
    1 oplossing



    Genre:
    Detective

    Link:
    De Brand

    [ bericht aangepast op 21 aug 2015 - 17:33 ]


    all because i liked a girl

    Wauw, dit topic word warmer en warmer, al die vuurstories! c:


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Wauw, dit topic word warmer en warmer, al die vuurstories! c:


    Haha, ja dat dacht ik ook al. Wel super leuk dat het hier weer wat drukker wordt. Het is immers de bedoeling van SOTY dat we gestimuleerd worden om te schrijven en Q levendig houden, dus hoe meer verhalen, hoe beter ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Haha, ja dat dacht ik ook al. Wel super leuk dat het hier weer wat drukker wordt. Het is immers de bedoeling van SOTY dat we gestimuleerd worden om te schrijven en Q levendig houden, dus hoe meer verhalen, hoe beter ^^


    Zo is dat! (:


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Oe, net een idee gekregen voor een komedie. Ik ga het uitwerken, maar het is wel wat laat om nog te beginnen, toch ga ik het proberen (: . En als ik het niet op tijd afschrijf zal ik er gewoon nog verder aanschrijven!

    Ik heb exact het zelfde, maar dan met een avontuur/fantasy verhaal. Achja, ik ga bezien tot hoever ik geraak en tja, als het niet op tijd af is, gewoon lekker verder schrijven eraan. Ik ga me er in ieder geval geen druk achter leggen, want dat doet af aan de kwaliteit, voor mij toch ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”



    Samenvatting:
    Wanneer Dann (35) een aangespoelde fles vind met een boodschap verandert heel zijn leven. Hij word opgezadeld met de vijf kinderen van zijn broer die in Australië woont, en deze blijken niet van de gewoonste te zijn. Hij probeert hen te negeren maar dat word onmogelijk als ze zelfs op zijn werk verschijnen. Ook zijn beginnende relatie komt in de gevarenzone te staan door zijn nieuwe huisgenoten, hoe gaat hij dit een maand lang volhouden?

    Genre: Komedie.

    Link: http://www.quizlet.nl/stories/152480/five-kids-in-a-bottle--soty/

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 22:48 ]


    I wanna be a wizard!