• Harry Potter and the order of the phoenix


    Harry Potter en zijn vrienden keren terug naar Hogwarts voor hun vijfde schooljaar.
    Zoals iedereen het al waarschijnlijk verwacht had, zal dit jaar wederom geen rustige jaar worden voor Harry Potter. De tegenovergestelde juist, dit jaar heeft hij het zwaarder dan normaal. Zo is er een nieuwe lerares voor Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, die door het Ministerie is gestuurd later zelfs Perkamentus heeft weten weg te jagen waardoor zij de nieuwe "tijdelijke" schoolhofd word. De Ochtendprofeet blijft maar artikelen plaatsen dat Harry Potter en Albus Dumbledore leugenaars zijn en Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden nooit is teruggekeerd. Hoe gaat Harry Potter het deze keer aanpakken?




    •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••INVULLEN••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••




    Welkom heksen en tovenaars, bij deze prachtige school, Hogwarts school of witchcraft and wizardry! Vul deze aanmeldingsformulier in en word een deel van deze dodelijke en afschuwelijke jaar waar je waarschijnlijk van zult gaan genieten!


    Invullijstje student, Je mag bestaande rollen nemen (Harry Potter, Severus Snape, Ron Weasley ect.)
    ( * = hoeft je niet in te vullen) :

    - naam + achternaam
    - leeftijd
    - leerjaar
    - afdeling
    - vrienden/familie
    - beste vakken
    - slechtste vakken
    - karakter
    - uiterlijk
    - *zwerkbal functie
    - *klassen oudste (ja/nee)
    - *hoofd monitor (ja/nee)



    Invullijstje professor, afdelingshoofd, schoolhoofd ( * = hoeft je niet in te vullen) :
    - naam + achternaam
    - leeftijd
    - geschiedenis
    - vrienden/familie
    - vakken
    - karakter
    - uiterlijk
    - *schoolhoofd (ja of nee)
    - *afdelingsleider (ja of nee)




    •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••ROLLEN••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••




    Luna Lovegood - Gellert
    Alyssa - Slytherin - _SuRvIvOr_


    Rollen:

    Gryffindor :
    hermione Jean granger - 5 - 1.2 Klassenoudste - 1.2 Starlord
    Amelie Rosanne Hale - 7 - 1.2 Verityy
    Lily Amanda Hale - 4 - 1.2 - Verityy
    Ginny Weasley - 4 - 1.6 - Vivir

    Fred Weasley - 7 - 1.7 - OutlawQueen
    George Weasley - 7 - 1.3 - SphinxX
    Ralf Auron - 5 - 1.3 - SphinxX
    Harry Potter - 5 - 1.5 - Gellert
    Campbell Saunders - 6 - 1.3 - Leora


    Ravenclaw :
    Hide Thurston - 6 - 1.1 - Seto
    Pipkin Thurstone - 7 - 1.1 - Seto
    Elizabeth Skylar Argent - 5 - 1.7 - Minewt

    Hufflepuff :
    June Mercendes - Huflepuff - 1.2 - Vivir

    Slytherin :
    Kealan Dereck Moore - 7 - 1.3 - Leora
    Jonathan Joshua Barret - 7 - 1.7 - OutlawQueen

    Elise Katherina Jones - 7 - 1.5 - Verityy
    Chanel Coldblood - 6 - 1.7 - TheseWords
    Catherine 'Cathy' Lydia - 5 - 1.7 - Cissy

    Profesoren :
    Dolores Jane Umbridge - DADA - Vivir


    geesten :
    Lucka Mckinnon - 4 - 1.7 - Seto

    totaal RPG'ers : een ondersteboven negen



    ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••SPECIALE FUNTIES••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••




    klassenoudste :

    Gryffindor : hermione Jean granger - 5 - 1.2 Klassenoudste - 1.2 Starlord
    meisje :
    jongen :

    Hufflepuff :
    Meisje :
    jongen :

    Ravenclaw :
    Meisje :
    Jongen :

    Slytherin :
    Meisje :
    Jongen :


    Zwerkbalteam :
    Zwadderig
    Chaser 1 : Elise Katherina Jones - 7 - 1.5 - Verityy
    Chaser 2 :
    Chaser 3 :
    Keeper : Kealan Dereck Moore - 7 - 1.3 - Leora
    Beater 1 :
    Beater 2 :
    Seeker :
    aanvoerder : Kealan Dereck Moore - 7 - 1.3 - Leora

    Hufflepuff
    Chaser 1 :
    Chaser 2 :
    Chaser 3 :
    Keeper : June Mercendes - Huflepuff - 1.2 - Vivir
    Beater 1 :
    Beater 2 :
    Seeker :
    aanvoerder :

    Ravenclaw
    Chaser 1 : Hide Thurston - 6 - 1.1 - Seto
    Chaser 2 :
    Chaser 3 :
    Keeper :
    Beater 1 :
    Beater 2 :
    Seeker :
    aanvoerder : Hide Thurston - 6 - 1.1 - Seto

    Griffoendor
    Chaser 1 : Amelie Rosanne Hale - 7 - Gryffindor - 1.2 Verityy
    Chaser 2 :
    Chaser 3 :
    Keeper :
    Beater 1 : George Weasley - 7 - 1.3 - SphinxX
    Beater 2 : Fred Weasley - 7 - 1.7 - OutlawQueen
    Seeker : Harry Potter - 5 - 1.5 - Gellert
    aanvoerder :


    afdelingshoofd (liever dezelfde afdelingshoofden als die van de boeken) :

    Gryffindor :
    Ravenclaw :
    Hufflepuff :
    Slytherin :


    Headmaster : Dolores Jane Umbridge - Vivir

    hoofdmonitor meisje: Amelie Rosanne Hale - 7 - Gryffindor - 1.2 Verityy
    hoofdmonitor jongen: Kealan Dereck Moore - 7 - 1.3 - Leora

    REGELS :

    *je mag zoveel karakters als je wilt aanmaken, maar verwaarloos ze niet a.u.b, helemaal bij bestaande rollen.
    *als je iets wilt zeggen of vragen, tussen haakjes
    *hou het netjes a.u.b.
    *volgt de verhalenlijn van J.K Rowling. oke, dus niet 100% alles van de boeken overnemen. gewoon de belangrijkste punten; dus over de orde en al.
    *min. 100 woorden per post.
    *geen ruzies a.u.b.
    *als je niet meer mee doet, ga je netjes afmelden.
    *Geen andere personages besturen tenzij je daar toestemming voor hebt van de persoon zelf
    *en heb vooral veel plezier
    *en geef me een reepje chocolade
    *en er is altijd wel plaats voor een nieuwe karakter, ook al zijn we in het midden van de jaar. Maar weet dat het insprigen wel moeilijk kan gaan worden dan.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    wuaw wauw wat?? hoe kan je zo snel posten D;


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    wuaw wauw wat?? hoe kan je zo snel posten D;


    ik had de post al klaar liggen en voegde alleen die van jou er aan toe en toen was het klaar :Y)


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    SphinxX schreef:
    (...)

    ik had de post al klaar liggen en voegde alleen die van jou er aan toe en toen was het klaar :Y)


    Och ik heb niks klaarliggen. laat me even denken hoor x'D en eigenlijk.. nu ga ik denken dat camp ook moet douchen (A) :p ach dan stinkt hij maar naar terzielers. George is niks anders gewend van hem xd


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    (...)

    Och ik heb niks klaarliggen. laat me even denken hoor x'D en eigenlijk.. nu ga ik denken dat camp ook moet douchen (A) :p ach dan stinkt hij maar naar terzielers. George is niks anders gewend van hem xd


    hij moet die brief nog lezen ook (flower)


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    SphinxX schreef:
    (...)

    hij moet die brief nog lezen ook (flower)


    Daarom gaat hij ook niet douchen. Niet dat het kan; George heeft alles op slot gedaan dx


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    (...)

    Daarom gaat hij ook niet douchen. Niet dat het kan; George heeft alles op slot gedaan dx


    das waar =] en schrijven jij :D


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Eigenlijk wat een kille brief; niet zo van hoi; lieve; maar meteen bam : George Weasley xD


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    Eigenlijk wat een kille brief; niet zo van hoi; lieve; maar meteen bam : George Weasley xD


    George heeft zijn vraag gewoon direct geschreven, en hij schreef het zo op dat het leek alsof het een dood normale vraag was die je wel elke dag kan stellen x')


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    is leo in leerlingenkamer? xd


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    is leo in leerlingenkamer? xd


    uhm, doe maar van wel.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Campbell Saunders

    ‘Ach, het is iets dood normaals voor mam. Ze had het eigenlijk tijdens kerst gemaakt, maar ze had de kans niet om het aan jou te geven. Ik ga even snel douchen Camp; ik ruik namelijk naar Terzielers voer. Serieus, ik weet nog steeds niet wat ze zijn en wat voor vlees het is, maar het stinkt gruwelijk en ik moet deze geur zo snel mogelijk van me weg krijgen.’
    Nutteloos knikte ik wat hij niet kon zien gezien hij zijn kleding pakte en de slaapkamers verliet. Zachtjes zuchtte ik voordat mijn blik weer op de trui viel. Zachtjes streek mijn hand over de gebreide wol voordat ik het oppakte en uit elkaar vouwde zodat het een trui vorm had die ik van alle kanten bekeek. Ik had nooit gedacht dat iemand zo iets uit wol kon maken; maar er waren al meerdere dingen mogelijk gebleven wat ik voor onmogelijk had gehouden bij George thuis.
    Zachtjes legde ik de trui weer neer op het bed tot mijn blik viel op een stuk perkament. Aarzelend keek ik naar het stukje perkament; had.. had ze wat naar mij geschreven- en als dat zo was; waarom zou ze in vredesnaam naar míj schrijven? Voorzichtig alsof het stukje perkament van glas gemaakt was; viste ik het op om het open te vouwen.

    George Weasley,

    Zachtjes ontsnapte een zachte zucht uit mijn mond. Het was niet voor mij; ik had eigenlijk dan ook niets goeds in deze brief verwacht als die naar mij verstuurd was of naar… Nathaniel..
    Verbaasd keek ik naar Nathaniels naam en naar mijn naam tot het dooddoeners gedeelte voordat ik opkeek en mijn mond wat openviel. Merlin; wat is dit. Ik mag niet verder lezen- maar het ging over mijn familie. Is daar niet een bepaalde regel voor; dat je dingen mag lezen wat overduidelijk over jou en je familie gaat? Ze heeft al eerder George willen laten zien dat ik niet goed voor hem was; wie weet deed ze het nu weer. Heb ik niet ergens het recht om te weten? Te weten dat ze me haat en dat ze stiekem glasscherven in de trui heb gedaan zodat ik langzaam dood zou bloeden? Het zou niet eens het raarste zijn wat ik tot nu toe had meegemaakt.

    George Weasley,
    Hoe kun je dit in Merlijns naam het in een brief schrijven? Dit is echt niets kleins, en het is denk ik beter als je wacht tot je weer thuis bent.
    Je vader vind dit ook een slecht idee, afschuwelijk zelfs. En hij en ik, we raden je aan om nog eens over deze absurde plan van jou te denken. Er is ook nog een Nathaniel, en Campbell zijn ouders, dooddoeners allemaal.

    Ik weet dat je deze idee van jou niet meteen gaat uitvoeren; je bent nog jong. Alles kan nog gebeuren en veranderen. Het is erg gevaarlijk, George. Ik weet hoeveel je van hem houd, zo weet je vader dat ook, maar het is erg gevaarlijk.
    Ik ben wel ergens blij dat je me dit toch verteld hebt; dit had ik niet verwacht toen ik de uil binnen kreeg, noch je vader.

    Je weet wel dat we er alles voor doen om jullie blij en gelukkig te maken? Dit is eigenlijk ook wel puur jouw keuze George; en ik weet dat je hierdoor misschien ook echt gelukkig zal worden, maar ik zeg zelf dat het echt niet kan met zijn ouders en zijn broer. Je weet wat Nathaniel hem vorig jaar aan had gedaan.

    Voor het geval dat je niet naar ons gaat luisteren, en ik weet dat je dat niet gaat doen, wacht tenminste tot aan de kerst of zomervakantie, dan kunnen we er wel meer op in gaan.

    En tijdens kerst van vorig jaar had ik overigens een trui met een "C" voor Campbell gemaakt maar kreeg nooit de kans om het aan hem te geven. Ik heb het samen met de brief in het pakketje gestopt, geef jij het aan Campbell?

    Liefs, van mam en pap

    Met een frons liet ik de brief losjes in mijn hand liggen terwijl ik op keek naar de deur voor ik me weer op de brief richtte. ‘…Dooddoeners allemaal… je vader vind dit ook een slecht idee, afschuwelijk zelfs.. wacht tenminste tot aan de kerst of zomervakantie..’ abrupt stond ik op waar ik de brief op mijn bed liet vallen voordat ik nerveus begon te ijsberen. Kerst of zomervakantie.. dan ging hij me iets vertellen. Wat? Het was gevaarlijk- dacht hij dat hun het wat uitmaakt als hij het mij uitmaakte? Waarom zei hij dit niet tegen mij maar tegen zijn moeder. Nerveus liet ik mijn hand door mijn haar gaan voordat ik naar mijn gewaad greep die ik over mijn hoofd heen gooide en het papiertje stevig in mijn zak klemde. Ik- ik moest hulp van iemand hebben; misschien begreep ik alles verkeerd; hoewel dit alles er nogal duimendik boven op stond- maar dat had ik gister ook toen ik dacht dat hij zelfmoord aan het plegen was. Automatisch gleden mijn afgekloven vingers weer naar mijn mond voordat ik snel naar mijn boeken keek en maar willekeurig er een paar pakte voordat ik snel de trap af ging om de leerlingenkamer in te lopen waar mijn slachtoffer van dit jaar weer klaar stond om weer gebruikt te worden door mij; Leo. Binnen een paar stappen zat ik bij hem op de bank en hoewel het er misschien raar of eng uit zag; staarde ik hem met grote ogen aan voordat ik mijn boeken op het tafeltje zetten. ‘Leo; ik heb je hulp nodig- kan- kan je iets geheim houden?’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leo Jordaan

    Nog een zin, nog een bladzijde. Nog een lap tekst, nog een woord die ik niet begrijp. Mijn ogen dwaalden over de stukken tekst door van geschiedenis van de toverkunsten. Het was voor ons als huiswerk opgekeken. Maar Merlin, het boeit me niet wat die ene grote tovenaar heeft verricht, hij is al dood. En ik hoef niet de koboldenopstand te kennen; het is in de verleden gebeurd, waarom in Merlijns naam zou ik het voor in de toekomst nodig hebben? Ik denk alleen als je een professor van geschiedenis van de toverkunsten wilt worden later, maar waarom je aan je studenten zulke dingen leert is weer de vraag. Het is een hele rotonde; deze les is totaal niet nuttig.
    Wat wel nuttig voor de jongen was die naast mij zat, was ik. Want Campbell Saunders keek me met zijn gigantische grote ogen aan waardoor ik wat bang werd en mijn boek zachtjes liet dalen.
    ‘uh-’
    ‘Leo; ik heb je hulp nodig- kan- kan je iets geheim houden?’
    Ik fronste mijn voorhoofd en klapte de boek dicht.
    ‘wat is er aan de hand?’ vroeg ik en keek hem zijdelings aan.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Campbell Saunders

    ‘wat is er aan de hand?’ Langzaam voelde ik mijn wangen wat roder worden voordat ik om me heen keek om te kijken of er geen Weasley rond liep. ‘Ik-ikuhmm..’ begon ik zachtjes.
    ‘Ik- George heeft iets op de post gekregen en.. ik.. hij- ik dacht dat het een brief naar mij was; maar het ging over mij… en.. ik ben nogal iemand die snel in conclusie gaat denken en niet in allerlei opties- en jij kent hem blijkbaar beter naar mij… net zoals gister.. dus.. dus..’ met een zucht haalde ik sneaky het stuk perkament uit mijn zak voordat ik hem openklapte en voor Leo zetten.
    ‘Lees; alsjeblieft.’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leo Jordaan

    ‘Ik-ikuhmm.. Ik- George heeft iets op de post gekregen en.. ik.. hij- ik dacht dat het een brief naar mij was; maar het ging over mij… en.. ik ben nogal iemand die snel in conclusie gaat denken en niet in allerlei opties- en jij kent hem blijkbaar beter naar mij… net zoals gister.. dus.. dus..’
    Hij keek even om zich heen voordat hij een stuk perkament tevoorschijn haalde en die aan mij overhandigde.
    ‘Lees; alsjeblieft.’
    Verbaasd keek ik naar de stuk perkament voordat ik het openklapte en het begon te lezen.

    George Weasley,
    Hoe kun je dit in Merlijns naam het in een brief schrijven? Dit is echt niets kleins, en het is denk ik beter als je wacht tot je weer thuis bent.Je vader vind dit ook een slecht idee, afschuwelijk zelfs. En hij en ik, we raden je aan om nog eens over deze absurde plan van jou te denken. Er is ook nog een Nathaniel, en Campbell zijn ouders, dooddoeners allemaal.

    Ik weet dat je deze idee van jou niet meteen gaat uitvoeren; je bent nog jong. Alles kan nog gebeuren en veranderen. Het is erg gevaarlijk, George. Ik weet hoeveel je van hem houd, zo weet je vader dat ook, maar het is erg gevaarlijk.Ik ben wel ergens blij dat je me dit toch verteld hebt; dit had ik niet verwacht toen ik de uil binnen kreeg, noch je vader.

    Je weet wel dat we er alles voor doen om jullie blij en gelukkig te maken? Dit is eigenlijk ook wel puur jouw keuze George; en ik weet dat je hierdoor misschien ook echt gelukkig zal worden, maar ik zeg zelf dat het echt niet kan met zijn ouders en zijn broer. Je weet wat Nathaniel hem vorig jaar aan had gedaan.Voor het geval dat je niet naar ons gaat luisteren, en ik weet dat je dat niet gaat doen, wacht tenminste tot aan de kerst of zomervakantie, dan kunnen we er wel meer op in gaan.

    En tijdens kerst van vorig jaar had ik overigens een trui met een "C" voor Campbell gemaakt maar kreeg nooit de kans om het aan hem te geven. Ik heb het samen met de brief in het pakketje gestopt, geef jij het aan Campbell?

    Liefs, van mam en pap


    Even liet ik mijn ogen nog op een aantal stukjes tekst rollen voordat ik het weer dichtklapte en mijn schouders ophaalde.
    '..het gaat overduidelijk over jou.' Concludeerde ik alsof hij dat nog niet wist en knikte wat met mijn hoofd, alsof ik de schoolhoofd was die een ernstige beslissing nam.
    'Maar ik denk niet dat het iets ergs is, want er staan ook een hoop positieve dingen in. Oh merlin, waarom staat het überhaupt zo onduidelijk?'
    Ik klapte de perkament weer open en ergens kreeg ik de gevoel dat ik de vriendschap tussen mij en George hiermee nog eens ga breken. Maar ach ja.
    'Ik bedoel, zijn moeder heeft zo te zien een tryi voor jou gemaakt. Waarom zou ze dat doen als ze juist negatieve dingen zou zeggen over jou? En- en-'
    Ik begon alles weer snel door te lezen en wees met mijn vrije hand naar een stuk tekst.
    ' " Dit is eigenlijk ook wel puur jouw keuze." Nou, pas maar op dan. George is zo te zien ergens van plan.' Concludeerde ik en klapte de perkament weer dicht om die terug in Campbell zijn handen te drukken.
    'Eigenlijk, in de eerste instantie moest je denk ik die brief gewoon niet doorlezen toen je zijn naam daar boven in zag staan. Ik bedoel, er staat letterlijk "George Weasley." Maar als ik jou was zou ik me er niet zo veel op letten; het is vast niets. George is niet zo een persoon die ernstige dingen zou gaan doen. Afgezien van mijn neus breken dan.'

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 19:36 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Campbell Saunders

    ‘..Het gaat overduidelijk over jou. Maar ik denk niet dat het iets ergs is, want er staan ook een hoop positieve dingen in. Oh merlin, waarom staat het überhaupt zo onduidelijk?' ietwat gestrest haalde ik mijn schouders op. Hopend op meer en duidelijker antwoord van hem alsof hij een soort George-encyclopedie is.
    ‘'Ik bedoel, zijn moeder heeft zo te zien een tryi voor jou gemaakt. Waarom zou ze dat doen als ze juist negatieve dingen zou zeggen over jou? En- en-' ' " Dit is eigenlijk ook wel puur jouw keuze." Nou, pas maar op dan. George is zo te zien ergens van plan.' Zachtjes gleed er een zucht op mijn lippen voordat ik mijn rug tegen de bankleuning plaatste en het stukje perkament veilig terug borg in mijn zak.
    'Eigenlijk, in de eerste instantie moest je denk ik die brief gewoon niet doorlezen toen je zijn naam daar boven in zag staan. Ik bedoel, er staat letterlijk "George Weasley." Maar als ik jou was zou ik me er niet zo veel op letten; het is vast niets. George is niet zo een persoon die ernstige dingen zou gaan doen. Afgezien van mijn neus breken dan.' Zachtjes schudde ik mijn hoofd.
    ‘Oké ik weet- ik dacht echt dat het voor mij was- want het kwam uit de trui- en toen ik het weer dicht wilde vouwen om zijn privacy te schenden zag ik mijn naam en dat van mijn broer.’ Nerveus legde ik mijn hand tegen mijn hoofd. ‘Oh merlin; ik wens dat dit papiertje er niet tussen zit- wat moet ik doen; Leo? Moet ik iets vragen- moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik zijn privacy geschonden heb of moet ik het stiekem verbergen voor hem; verbranden? Wat moet ik doen..’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya