• Bij een terreuraanslag op het hoofdkantoor van het satirische blad Charlie Hebdo zijn in Parijs 12 doden gevallen. Verder zijn er mensen gewond geraakt van wie er 4 slecht aan toe zijn. Onder de doden zijn twee politiemannen, waarschijnlijk de twee bewakers van het pand. De andere tien doden werkten voor Charlie Hebdo. Onder die doden zijn hoofdredacteur Stéphane Charbonnier van het blad en drie cartoonisten, meldt de Parijse politie.

    Gewapende mannen

    Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben het kantoor aangevallen. Volgens ooggetuigen schoten ze als gekken om zich heen. Daarbij riepen de mannen volgens ooggetuigen dat zij de profeet kwamen wreken.

    Goed voorbereid

    Waarschijnlijk wisten de daders dat er een belangrijke redactievergadering was. De mannen bleken verder verschillende namen van redacteuren te kennen. Zij riepen in het Frans iets over makers van spotprenten die de islam beledigen. Sommige ooggetuigen zeggen dat ze slecht Frans spraken, anderen zeggen dat het accentloos Frans was.
    Twee van de drie terroristen vluchtten na de aanslag in een auto. In het noordoosten van Parijs hebben zij een andere auto genomen. Volgens de jongste berichten zijn de twee spoorloos. En ook van de derde man ontbreekt voor zover bekend elk spoor.

    Veiligheidsmaatregelen

    De Franse autoriteiten hebben het dreigingsniveau voor aanslagen voor het centrum van Parijs verhoogd tot het allerhoogste niveau. Op tal van plaatsen in de Franse hoofdstad zijn extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Redacties van kranten en tijdschriften, grote warenhuizen, culturele instellingen en het openbaar vervoer worden extra beveiligd.

    Beveiliging

    De bedreigingen aan het adres van Charlie Hebdo hadden er al toe geleid dat het hoofdkantoor van het weekblad werd beveiligd. Zeker twee agenten bewaakten het pand.




    Bron: nos
    Beelden van de aanslag


    Je zou toch denken dat mensen vandaag de dag een betere manier hebben gevonden om hun mening aan de wereld te laten horen dan met bruut geweld. Het is misselijkmakend dat dit soort dingen nog gebeuren, en in deze mate. Laat de slachtoffers in vrede rusten en de daders snel gevonden worden. Wanneer stopt deze onzin?


    i put the fun in funeral

    Stylinsexual schreef:
    (...)

    Door wie..?


    Waarschijnlijk door 1 iemand van de Isis zelf. Volgens mijn bronnen (mijn vader :p) zou het kunnen door ;

    Ze moesten een bepaalde gebied innemen en dat is mislukt. Ze zijn dan terug gekeerd en ze zijn gevangen genomen en bij deze werden ze dan onthoofd.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Het is IS, niet ISIS.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Het is IS, niet ISIS.


    Ik snap ook niet hoe mensen bij ISIS komen :W


    26 - 02 - '16

    Insouciant schreef:
    (...)

    Ik snap ook niet hoe mensen bij ISIS komen :W


    Islamitische Staat In Syrië.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Insouciant schreef:
    (...)

    Ik snap ook niet hoe mensen bij ISIS komen :W


    Zo heetten ze vroeger, maar ze noemen zichzelf tegenwoordig alleen nog IS, oftwel Islamitische Staat.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Zo heetten ze vroeger, maar ze noemen zichzelf tegenwoordig alleen nog IS, oftwel Islamitische Staat.


    Ooh. Ik heb dat volgens mij nooit goed genoeg gevolgd om dat te weten. Ik weet wel dat het nu gewoon IS heet.


    26 - 02 - '16

    Kranten durven ook nog isis schrijven (;

    Ohgh het maakt niet uit. We weten allemaal wie het zijn.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 19:44 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    IS en ISIS is beide juist. Ik doe dit jaar een groot onderzoek rond radicalisering en ik ben alles echt aan het volgen.
    Ik heb net gehoord dat een van de twee broers een telefonisch interview had gegeven vlak voor ze stierven. Ze zouden gefinancierd zijn door Al Qaida. Ik weet natuurlijk ook niet hoe correct de bronnen allemaal zijn.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    IS en ISIS is beide juist. Ik doe dit jaar een groot onderzoek rond radicalisering en ik ben alles echt aan het volgen.
    Ik heb net gehoord dat een van de twee broers een telefonisch interview had gegeven vlak voor ze stierven. Ze zouden gefinancierd zijn door Al Qaida. Ik weet natuurlijk ook niet hoe correct de bronnen allemaal zijn.


    Volgens mij is dat wel zeer betrouwbaar, aangezien ze bij RTL Nieuws een stukje lieten horen van dat interview.


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Volgens mij is dat wel zeer betrouwbaar, aangezien ze bij RTL Nieuws een stukje lieten horen van dat interview.


    Oke, bij ons was het iets dat op de laatste moment binnenkwam.


    What would Emma do?

    Laatste binnengelopen bericht ;

    Klopjacht is nog niet voorbij. De vrouw die gisteren samen met een man paar mensen gijzelde in de Joodse winkel loopt nog vrij rond.

    Tijdens het binnenvallen van de politie gisteren rond 17.15 is deze vrouw gewoon naar buiten kunnen komen zonder gevat te worden.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 0:02 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Deze vond ik wel mooi en passend bij dit onderwerp:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik krijg altijd kippenvel als ik dat liedje van John Lennon hoor, ja. Ze hebben het er mooi bij afgebeeld. ;3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik krijg altijd kippenvel als ik dat liedje van John Lennon hoor, ja. Ze hebben het er mooi bij afgebeeld. ;3


    Indeed. Kippenvel..


    26 - 02 - '16

    Aserah schreef:
    Laatste binnengelopen bericht ;

    Klopjacht is nog niet voorbij. De vrouw die gisteren samen met Achmed paar mensen gijzelde in de Joodse winkel loopt nog vrij rond.

    Tijdens het binnenvallen van de politie gisteren rond 17.15 is deze vrouw gewoon naar buiten kunnen komen zonder gevat te worden.


    Die gijzelaar gijzelnemer (ik haal die woorden altijd door elkaar) heette geen Achmed.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 17:50 ]


    There is nothing more badass than being yourself