• Bij een terreuraanslag op het hoofdkantoor van het satirische blad Charlie Hebdo zijn in Parijs 12 doden gevallen. Verder zijn er mensen gewond geraakt van wie er 4 slecht aan toe zijn. Onder de doden zijn twee politiemannen, waarschijnlijk de twee bewakers van het pand. De andere tien doden werkten voor Charlie Hebdo. Onder die doden zijn hoofdredacteur Stéphane Charbonnier van het blad en drie cartoonisten, meldt de Parijse politie.

    Gewapende mannen

    Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben het kantoor aangevallen. Volgens ooggetuigen schoten ze als gekken om zich heen. Daarbij riepen de mannen volgens ooggetuigen dat zij de profeet kwamen wreken.

    Goed voorbereid

    Waarschijnlijk wisten de daders dat er een belangrijke redactievergadering was. De mannen bleken verder verschillende namen van redacteuren te kennen. Zij riepen in het Frans iets over makers van spotprenten die de islam beledigen. Sommige ooggetuigen zeggen dat ze slecht Frans spraken, anderen zeggen dat het accentloos Frans was.
    Twee van de drie terroristen vluchtten na de aanslag in een auto. In het noordoosten van Parijs hebben zij een andere auto genomen. Volgens de jongste berichten zijn de twee spoorloos. En ook van de derde man ontbreekt voor zover bekend elk spoor.

    Veiligheidsmaatregelen

    De Franse autoriteiten hebben het dreigingsniveau voor aanslagen voor het centrum van Parijs verhoogd tot het allerhoogste niveau. Op tal van plaatsen in de Franse hoofdstad zijn extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Redacties van kranten en tijdschriften, grote warenhuizen, culturele instellingen en het openbaar vervoer worden extra beveiligd.

    Beveiliging

    De bedreigingen aan het adres van Charlie Hebdo hadden er al toe geleid dat het hoofdkantoor van het weekblad werd beveiligd. Zeker twee agenten bewaakten het pand.




    Bron: nos
    Beelden van de aanslag


    Je zou toch denken dat mensen vandaag de dag een betere manier hebben gevonden om hun mening aan de wereld te laten horen dan met bruut geweld. Het is misselijkmakend dat dit soort dingen nog gebeuren, en in deze mate. Laat de slachtoffers in vrede rusten en de daders snel gevonden worden. Wanneer stopt deze onzin?


    i put the fun in funeral

    ^ en daar zouden al twee doden bij gevallen zijn :/


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Daar zijn ze het nog niet over eens, volgens mij.

    Hier kan je de gijzeling live volgen.


    Your make-up is terrible

    Verschrikkelijk..


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Wat is er toch in godsnaam aan de hand in Parijs? Zou dit zo'n geval zijn van copiecats? Als ze iets zien, haalt het ze over de schreef het ook zelf te doen.
    Verschrikkelijk voor alle families!

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 16:11 ]


    What would Emma do?

    Stylinsexual schreef:
    (...)

    Ik irriteer me er een beetje aan dat het 'moslims en Islam' is in jouw ogen. Want ik kan je vertellen dat in de Koran staat dat dit soort gedrag absoluut niet goed is, dus overal moslim/Islam voorzetten vind ik ook onzinnig. Die mensen hebben niets met het Islam te maken, een goed gezonde moslim zou er namelijk niet eens aan denken. Dus ik denk dat psychopaten of zo iets dergelijks een eerlijkere naam zou zijn dan moslims.

    Mja. Niet gemeen bedoelt :'d


    Lol, volgens mij zei ik letterlijk "psychopaten?" Bovendien heb ik nergens gezegd dat dit gedaan is door moslims, maar dat er op social media door een groep moslims zeer fel wordt gereageerd en deze gebeurtenis de schuld zou zijn van Amerika (conspiracy etcetera). Daarbij heb ik benadrukt dat er iets uit naam van een religie wordt gedaan. Dat is iets anders dan hen (de daders) de titel moslims geven, wat jij suggereert, wat ik overigens niet eens gedaan heb. Ik vind het een beetje jammer dat je mijn woorden verdraait, want ik weet zelf heus wel dat geen enkele religie voor geweld en verderf staat. Ik zie deze psychopaten ook niet als moslims. Wat ik wel vervelend vind, is dat jij mij woorden in de mond legt. Ik had het namelijk over de uitingen op social media en niet over de identiteit of geloofsovertuiging van de daders ; )


    -

    17.07: Parijs nieuws
    Rookwolken boven de drukkerij in Dammartin-en-Goële

    17.15: Franse politie dringt joodse supermarkt binnen
    Aan de joodse supermarkt in Parijs, waar nog steeds enkele mensen worden gegijzeld, wordt geschoten. De politie is bezig met een bestorming. Er werden naast schoten ook vier explosies gehoord.

    17.21: Is de hel in Parijs eindelijk ontkoopt?
    Volgens lokale politiemensen zijn de broers Kouachi gedood bij de inval in de drukkerij. Die informatie is nog niet officieel bevestigd.

    17:24: Enkele gegijzelden bevrijd uit joodse supermarkt
    Volgens verschillende bronnen zijn meerdere gijzelaars uit de joodse supermarkt in Parijs bevrijd. Het is onduidelijk om hoeveel mensen het precies gaat. Een vrouw heeft het gebouw zeker kunnen verlaten.

    De Franse politie bevestigd dat de vrouw waar ze veel in het nieuws spiculeerde gereed is. Een belgische journaliste (bevindt zich 5km van het voorval in pareis) bevestigd dat de twee broers zijn omgekomen.

    Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 17:35 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    De gijzelnemer in Parijs zou nu ook gedood zijn en de gijzelaar uit Dammartin-en-Goële is ongedeerd.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 17:29 ]


    Your make-up is terrible

    Gelukkig dat de gijzeling gedaan is zonder dat de slachtoffers omgekomen zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    Aserah schreef:
    Te veschrikkelijk voor woorden. Met angst begin ik nu te leven ...

    17.07: Parijs nieuws
    Rookwolken boven de drukkerij in Dammartin-en-Goële

    17.15: Franse politie dringt joodse supermarkt binnen
    Aan de joodse supermarkt in Parijs, waar nog steeds enkele mensen worden gegijzeld, wordt geschoten. De politie is bezig met een bestorming. Er werden naast schoten ook vier explosies gehoord.

    17.21: Is de hel in Parijs eindelijk ontkoopt?
    Volgens lokale politiemensen zijn de broers Kouachi gedood bij de inval in de drukkerij. Die informatie is nog niet officieel bevestigd.

    17:24: Enkele gegijzelden bevrijd uit joodse supermarkt
    Volgens verschillende bronnen zijn meerdere gijzelaars uit de joodse supermarkt in Parijs bevrijd. Het is onduidelijk om hoeveel mensen het precies gaat. Een vrouw heeft het gebouw zeker kunnen verlaten.

    De Franse politie bevestigd dat de vrouw waar ze veel in het nieuws spiculeerde gereed is. Een belgische journaliste (bevindt zich 5km van het voorval in pareis) bevestigd dat de twee broers zijn omgekomen.

    Ik probeer jullie op de hoogte te houden.


    17.28: Breaking News: Broers gedood door Franse politie in Dammartin-en-Goële
    Volgens het Franse persagentschap AFP zijn de broers Kouachi door de Franse politie gedood, bij de inval van de drukkerij waar ze zich schuilhielden.


    Parijs kan eindelijk rouwen en de drama dat zich afspeelde in Frankrijk stukje bij stukje kunnen verwerken. En een waardig applaus voor de agenten die Frankrijk gelost hebben van de Hel.

    #JeSuisCharlie

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 17:34 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Aserah schreef:
    (...)

    17.28: Breaking News: Broers gedood door Franse politie in Dammartin-en-Goële
    Volgens het Franse persagentschap AFP zijn de broers Kouachi door de Franse politie gedood, bij de inval van de drukkerij waar ze zich schuilhielden.


    Parijs kan eindelijk rouwen en de drama dat zich afspeelde in Frankrijk stukje bij stukje kunnen verwerken. En een waardig applaus voor de agenten die Frankrijk gelost hebben van de Hel.

    #JeSuisCharlie


    Ook de andere gijzelnemer is bevestigd dood te zijn.


    Your make-up is terrible

    Aserah schreef:
    (...)

    17.28: Breaking News: Broers gedood door Franse politie in Dammartin-en-Goële
    Volgens het Franse persagentschap AFP zijn de broers Kouachi door de Franse politie gedood, bij de inval van de drukkerij waar ze zich schuilhielden.


    Parijs kan eindelijk rouwen en de drama dat zich afspeelde in Frankrijk stukje bij stukje kunnen verwerken. En een waardig applaus voor de agenten die Frankrijk gelost hebben van de Hel.

    #JeSuisCharlie


    Engeland en de VS zijn als volgende aan de beurt, heeft de IS laten weten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    (...)

    Engeland en de VS zijn als volgende aan de beurt, heeft de IS laten weten.


    Ze zijn ook niet erg slim als ze dat zeggen.


    Your make-up is terrible

    Ja klopt.

    Dat heen over de Isis, geloof er maar niet super veel van. Eerst zien dan geloven. Want wat er gebeurt is in Parijs is niet afkomstig van de Isis, ze hebben het wel gezegd, maar op het nieuws zeggen ze overal dat ze extrimisten waren, maar geen verbanden met de Isis!

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 17:48 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ze zijn ook niet erg slim als ze dat zeggen.
    Dat is om iedereen bang te maken. Ze willen niet anders dan aandacht hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aserah schreef:
    Ja klopt.

    Dat heen over de Isis, geloof er maar niet super veel van. Eerst zien dan geloven. Want wat er gebeurt is in Parijs is niet afkomstig van de Isis, ze hebben het wel gezegd, maar op het nieuws zeggen ze overal dat ze extrimisten waren, maar geen verbanden met de Isis!


    Juist wel. "Ze zin deze operatie begonnen in Parijs en morgen zijn het VK, de VS en andere landen aan de beurt."


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried