• Bij een terreuraanslag op het hoofdkantoor van het satirische blad Charlie Hebdo zijn in Parijs 12 doden gevallen. Verder zijn er mensen gewond geraakt van wie er 4 slecht aan toe zijn. Onder de doden zijn twee politiemannen, waarschijnlijk de twee bewakers van het pand. De andere tien doden werkten voor Charlie Hebdo. Onder die doden zijn hoofdredacteur Stéphane Charbonnier van het blad en drie cartoonisten, meldt de Parijse politie.

    Gewapende mannen

    Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben het kantoor aangevallen. Volgens ooggetuigen schoten ze als gekken om zich heen. Daarbij riepen de mannen volgens ooggetuigen dat zij de profeet kwamen wreken.

    Goed voorbereid

    Waarschijnlijk wisten de daders dat er een belangrijke redactievergadering was. De mannen bleken verder verschillende namen van redacteuren te kennen. Zij riepen in het Frans iets over makers van spotprenten die de islam beledigen. Sommige ooggetuigen zeggen dat ze slecht Frans spraken, anderen zeggen dat het accentloos Frans was.
    Twee van de drie terroristen vluchtten na de aanslag in een auto. In het noordoosten van Parijs hebben zij een andere auto genomen. Volgens de jongste berichten zijn de twee spoorloos. En ook van de derde man ontbreekt voor zover bekend elk spoor.

    Veiligheidsmaatregelen

    De Franse autoriteiten hebben het dreigingsniveau voor aanslagen voor het centrum van Parijs verhoogd tot het allerhoogste niveau. Op tal van plaatsen in de Franse hoofdstad zijn extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Redacties van kranten en tijdschriften, grote warenhuizen, culturele instellingen en het openbaar vervoer worden extra beveiligd.

    Beveiliging

    De bedreigingen aan het adres van Charlie Hebdo hadden er al toe geleid dat het hoofdkantoor van het weekblad werd beveiligd. Zeker twee agenten bewaakten het pand.




    Bron: nos
    Beelden van de aanslag


    Je zou toch denken dat mensen vandaag de dag een betere manier hebben gevonden om hun mening aan de wereld te laten horen dan met bruut geweld. Het is misselijkmakend dat dit soort dingen nog gebeuren, en in deze mate. Laat de slachtoffers in vrede rusten en de daders snel gevonden worden. Wanneer stopt deze onzin?


    i put the fun in funeral

    Prefect schreef:
    (...)
    Behalve dan dat deze aanval gepleegd is in naam van Allah. Het irriteert me een beetje dat iedereen na zo'n aanval gelijk schreeuwt hoe dit helemaal losstaat van geloof, terwijl dit juist alles met geloof te maken heeft. Niet dat ik hiermee alle Moslims probeer aan te vallen, maar feit blijft wel dat de laatste tijd terroristische aanslagen vooral worden gepleegd uit naam van de Profeet/Allah. Door vervolgens te zeggen dat dit niks met de Islam te maken heeft, negeer je het feit dat deze aanvallen een duidelijk religieus karakter hebben en maak je het ook lastiger om zulke acties te doorgronden en erachter te komen waarom mensen zulke acties plegen.


    Ik heb een idee, zullen we verder praten als jij de Koran hebt gelezen?


    wat was dit ookalweer

    Stylinsexual schreef:
    (...)

    Ik heb een idee, zullen we verder praten als jij de Koran hebt gelezen?


    Ze zegt niet dat ze dit doen omdat dit in de Koran staat, of omdat het geloof zo is. Ze zegt enkel dat deze acties wél gepleegd worden in de naam van het geloof en hoe erg je er ook op tegen bent, het is wel zo. Naar mijn mening komt dat omdat het geloof nog relatief jong is, de christenen en katholieken hebben dit ook allemaal gedaan, nog niet eens zo lang geleden. Dat betekent niet dat het geloof dit goed zal keuren, of ertoe aanspoort.


    Your make-up is terrible

    Prefect schreef:
    (...)
    Behalve dan dat deze aanval gepleegd is in naam van Allah. Het irriteert me een beetje dat iedereen na zo'n aanval gelijk schreeuwt hoe dit helemaal losstaat van geloof, terwijl dit juist alles met geloof te maken heeft. Niet dat ik hiermee alle Moslims probeer aan te vallen, maar feit blijft wel dat de laatste tijd terroristische aanslagen vooral worden gepleegd uit naam van de Profeet/Allah. Door vervolgens te zeggen dat dit niks met de Islam te maken heeft, negeer je het feit dat deze aanvallen een duidelijk religieus karakter hebben en maak je het ook lastiger om zulke acties te doorgronden en erachter te komen waarom mensen zulke acties plegen.


    Wat ik bedoel is dat het losstaat van het oorspronkelijke geloof. De islam roept op tot tolerantie en veroordeelt geweld. Terroristen vervormen en interpreteren een geloof tot het is wat zij willen dat het is.

    De Islam is de religie van vrede en barmhartigheid voor alle mensen. Allah (Verheven is Hij) zegt in de Koran: “Dit (de Verzen van de Qor-aan) zijn inzichten voor de mensen (die het doel van het leven en de middelen om dat doel te verwezenlijken verduidelijken), en een leiding en een barmhartigheid voor een overtuigd volk.” (Koran 45:20.)
    “Er is geen dwang in de religie. Werkelijk, het rechte pad (van leiding) is duidelijk onderscheiden van het slechte pad (van dwaling). Wie dan de taaghoet (alles wat onterecht aanbeden wordt met diens tevredenheid) verwerpt en in Allah gelooft, hij heeft dan werkelijk het meest betrouwbare (of stevigste) houvast gegrepen [d.w.z. imaan (geloof), of de Islaam], dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend.” (Koran 2:256.)

    En zo kan ik er nog veel meer vinden.

    Een extremist neemt kleine stukjes tekst en gebruikt die om zijn daden te rechtvaardigen. Voor mij heeft een aanslag in de verste verte niets met de islam te maken. Misschien heb je gelijk en gaat het over geloof, maar dan is het wel hun eigen geloof en niet datgene dat moslims hebben.


    What would Emma do?

    Stylinsexual schreef:
    (...)

    Ik heb een idee, zullen we verder praten als jij de Koran hebt gelezen?

    Ik heb ook een idee, zullen we verder praten als jij de filmpjes van de aanslag gekeken hebt waarin duidelijk 'Allah Akbar' en iets in de trant van 'We hebben de Profeet gewroken' wordt geschreeuwd? Ik heb helemaal niets gezegd over de Koran, alleen dat deze aanslagen een duidelijk religieus karakter hebben en dat je geen problemen oplost door te zeggen dat dit niks met de Islam te maken heeft. Ik neem aan dat dat is wat iedereen het liefst ziet, toch? Dat zulke aanslagen voorkomen kunnen worden.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 14:10 ]

    Leuke vooruitzichten
    Terreurorganisatie ISIS claimt de verantwoordelijkheid van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo. Volgens ISIS is de aanslag van woensdag slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
    'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei ISIS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt.'

    ISIS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.


    Bron


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Leuke vooruitzichten
    Terreurorganisatie ISIS claimt de verantwoordelijkheid van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo. Volgens ISIS is de aanslag van woensdag slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
    'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei ISIS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt.'

    ISIS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.


    Bron



    Mijn maag draait om

    ^ ik las het ook net. Vreselijk gewoon.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Franknfurter schreef:
    ^ ik las het ook net. Vreselijk gewoon.
    ik weet niet of ik nu bang moet zijn

    Ik heb de indruk dat ze voor oproer willen zorgen zodat wij een tegenreactie doen en ze dan een echte reden hebben tot aanval.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik heb de indruk dat ze voor oproer willen zorgen zodat wij een tegenreactie doen en ze dan een echte reden hebben tot aanval.
    ik hoop het want als wij terugreageren hebben E een reden

    Cherilyn schreef:
    (...)


    Mijn maag draait om


    De mijne ook..
    ;-;

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 14:58 ]


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    Leuke vooruitzichten
    Terreurorganisatie ISIS claimt de verantwoordelijkheid van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo. Volgens ISIS is de aanslag van woensdag slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
    'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei ISIS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt.'

    ISIS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.


    Bron


    Ik geloof het niet.


    Your make-up is terrible

    Avarosa schreef:
    Leuke vooruitzichten
    Terreurorganisatie ISIS claimt de verantwoordelijkheid van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo. Volgens ISIS is de aanslag van woensdag slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS.
    'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei ISIS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt.'

    ISIS heeft het op alle landen gemunt die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.


    Bron


    Was te verwachten. Ik ben benieuwd wat de reactie van Europa en de VS hierop zal zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Eerst zien, dan geloven.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er is een gijzeling gaande in een Joodse supermarkt in Parijs. Een van de gijzelnemers zou donderdag die agente dood hebben geschoten (die eerst niks met Charlie Hebdo te maken zou hebben), maar nu geloven ze dat hij banden heeft met de twee terroristen van woensdag.


    Your make-up is terrible