• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hij heeft Jiangs nieuwe telefoon kapot gegooid,' zuchtte Mia. 'Het is echt heel erg gemeen, maar Jiang is bang dat Bram alleen maar ergere dingen gaat doen als hij het aan de leraren meldt.'
    En gelijk heeft hij, dacht Mia somber. Toch was het te erg voor woorden als ze dit zomaar over hun kant zouden laten gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ''Dat zou ook nooit gebeuren,'' lachte Thomas. Hij zou nooit van zijn leven een jongen een kus geven, zeker niet bij zo een stom spel waar iedereen foto's kon maken. Het zou zijn hele reputatie verpesten. ''Ik zou het niet erg vinden om iemand anders te zoenen,'' sprak hij en keek naar de meisjestent. ''Zullen we ze laten schrikken?''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Ik wil niets doen. Jiang zal dat ook niet begrijpen,' zei Phoebe. 'Hij is helemaal niet van het terugpakken en wraak nemen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon haalde zijn schouders op. Waarom niet.
    'Oké dan. Hoe?"


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mia ging op haar luchtbed zitten en slaakte een zucht. Ze konden die jongen maar het beste proberen te negeren. Een andere optie zag ze niet - in elk geval niet een waarbij Jiang geen risico liep.
    'Laten we toch maar proberen er een paar leuke dagen van te maken. Gaan jullie zo mee naar het kampvuur?'
    Nu ze zo stil zat, kreeg ze het toch wel een beetje koud. Ze zag niet echt uit naar de nacht, waarbij ze waarschijnlijk ook geen oog dicht zou doen van de kou.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Vanzelfsprekend,' zei Isa, die vaag glimlachte, maar nog steeds in haar hoofd zat te bedenken hoe ze dit gedoe zou kunnen laten eindigen. 'Jullie ook, toch?' Ze keek naar Phoebe en Kate.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ga mee,' zei Kate. Het was misschien fijn geweest als ze meer vesten had meegenomen tegen de kou. Wat nu als er een manier was waarop de leraren Bram op heterdaad konden betrappen? Maar de ideeën lieten haar in de steek en ze schudde enkel haar hoofd.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Mia trok nog even een warmere trui en broek aan en liep toen met de anderen naar de kampvuurplaats toe. Er waren al wat jongens bezig om grote takken te verslepen en ze zag dat Qaasim en Joris bezig waren de boel aan te steken.
    Nu ze niet langer in beweging was, vond ze het best een beetje koud.
    'Zouden we zo gaan eten?' vroeg ze zich hardop af. Het was immers al donker en het laatste dat ze op hadden, was de lunch.
    Kate wees naar het keukenblok. 'Ze zijn daar macaroni aan het maken. Volgens mij kan iedereen straks een bord ophalen.'
    Mia vond dat wel fijn. Ze had er niet zoveel behoefte aan om met zijn allen rond de tafel te zitten. Al de hele dag was ze gedwongen geweest om met haar klasgenoten op te trekken - ook degenen die ze wat minder leuk vond - en het was wel fijn om zich even bij haar vriendinnen te kunnen terugtrekken.


    Omdat Thomas en Ramon beiden niet echt een goed idee hadden kunnen bedenken om de meiden te laten schrikken, besloten ze dat maar voor later op de avond te bewaren. Ze hadden zich nu over de houtvoorraad ontfermd, maar hij dacht niet dat hij daarmee iets kon goedmaken bij Phoebe. Ze was immers al weg. Hij hoopte maar dat ze het niet al te erg vond. Hij had net zijn armen vol hout laten vallen toen hij zich zijn dorstige keel herinnerde. O ja, hij zou drinken halen. Phoebe had hem wel erg van de wijs gebracht vandaag en hij kreeg het er een beetje benauwd van. Hij liep naar de grote koelbox die in het keukenblok stond en haalde er twee blikjes fris uit. Hij had Isa er ook één beloofd en wilde niet nog meer meiden boos maken. Hij nam eerst een paar slokken uit het blikje en liep toen naar het groepje meiden toe, dat op boomstammen rond het kampvuur was gaan zitten.
    'Deze had je nog te goed.' Hij hield Isa het blikje sinas voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Jaaa, dank je!' Isa grijnsde naar hem en opende haar blikje. 'Ik had al zo'n dorst, je bent een held!' Ze nam een flinke slok en sloot toen haar ogen om er extra van te genieten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon keek even naar haar genietende gezicht. 'Wat een blikje fris wel niet met een mens doet.'
    Hij nam zelf ook nog een slok en wierp een schichtige blik op Phoebe, maar die had haar gezicht van hem afgewend. Gauw richtte hij zijn blik weer op iemand anders, voordat meer mensen dan Thomas het zouden doorhebben.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Phoebe voeldezich met de minuut ellendiger worden toen ze naar Ramon en Isa luisterde. Ze glimlachte opgelucht toen Jiang naast haar kwam zitten.
    'Hé,' zei ze. 'Hoe gaat het?'
    Hij haalde zijn schouders op. 'Ik heb niets gezegd tegem mijn ouders, over mijn telefoon. Ik heb voor het eerst tegen ze gelogen,' zuchtte hij. 'Ik baal enorm van mezelf.'
    'Het is niet jouw schuld,' zei ze meelevend. 'En je hebt niet gelogem. Niet echt. Je vertelt het ze gewoon later.'
    'Lief dat je me probeert op te beuren, maar het helpt niet echt,' bekende hij. Phoebe glimlachte triest naar hem. 'Hoe gaat het met je arm?'
    'Best,' zei Phoebe ontwijkend. Ze draaide haar gezicht even weg en staarde voor enkele seconden naar Ramon. Hij zat nog steeds bij Isa.
    Jiang zuchtte opnieuw. Hij was niet de enige die niet de waarheid sprak vanavond.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Elin liep naar Layla toen ze eindelijk wer bij de kampeerplek waren.
    'Nou, ik denk dat hij echt nog in het donker zit,' zei ze uit het niets. Ze keek heel overduidelijk naar Jiang, die haar toch niet kon horen, en klopte het zand van haar broek. Dit was precies waarom ze niet door de bosjes had willen gaan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mia ging naast Phoebe zitten. Ze keek niet al te vrolijk. 'Hoe was jullie tocht?'


    'Tijd dat er dan een lichtje gaat schijnen,' grinnikte Layla. 'Op wie ga jij je zinnen zetten dit kamp?"


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kala = Timiligare


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Vreselijk,' mompelde Jiang.
    'Niet echt heel leuk nee,' beaamde Phoebe. 'Ik hoop dat de volgende activiteiten beter worden.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?