• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dan blijf je toch hier?' zei Joris schouderophalend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hoorde ik mijn naam?' zei Isa, die haar naam had opgevangen in het gesprek van Ramon en Thomas. 'Was het positief of negatief?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'We vroegen ons af met wie van ons je het liefst zou gaan daten,' antwoordde Ramon met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hmm.' Isa keek hem lachend aan. 'Jullie hebben beide je plus- en minpunten, hè? Ik denk dat ik daarvoor toch echt eerst een lijstje moet maken met al die plusjes en minnetjes.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou, ga dat lijstje dan maar maken. Dan maken wij een vergelijking tussen jou en Kyra en hebben we vannacht misschien wel een dubbeldate.' Hij bewoog zijn wenkbrauwen op en neer, hoewel hij een date met Kyra niet echt interessant vond en hij Thomas hoe dan ook snel kwijt wilde zijn bij een dubbeldate.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Oh, jeetje, heb ik ook concurrentie?' grijnsde Isa. 'Dan moet ik me wel goed gedragen, natuurlijk...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Phoebe had tot haar geluk een hoop takken gevonden en liep met haar armen vol terug naar het kamp. Haar ogen gleden naar Ramon en Isa, die met elkaar stonden te praten, evenals Thomas. Praten met Isa was uiteraard veel interessanter dan hout zoeken met een klungel als zij. Ze zuchtte en liep met een boog om heen. Ze liet de takken vallen bij het verzamelpunt en wreef met een pijnlijk gezicht over haar arm, die duidelijk overbelast was geraakt vandaag.
    Phoebe zeeg neer op een bankje en haalde haar telefoon tevoorschijn. Hopelijk was Jiang gauw terug. Vlug stuurde ze hem een appje.

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 14:36 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Thomas grijnsde richting de twee en haalde zijn schouders op, ''dat je daar nog een lijstje voor moet maken. Ik had mijn keuze al lang geweten,'' sprak hij en hij wees subtiel richting zichzelf om er vervolgens een sarcastische hoest te forceren.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Maar het is van jou ook bekend dat je een groot fan bent van jezelf,' reageerde Isa grijnzend. Als ze werkelijk had moeten kiezen, lag haar voorkeur sowieso bij Ramon. Thomas zag er best leuk uit en hij was bij vlagen ook gezellig en aardig, maar hij kon ook arrogant en kortaf zijn; het hing van zijn bui af. Ramon was stabieler en bovendien kon ze zijn sportieve instelling goed waarderen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon luisterde met een zweem van een glimlach naar de twee, maar zijn oog viel toen op Phoebe, die een aantal takken naar het kampvuur sleepte en daarna op een bankje ging zitten. Hij had gezegd wat te gaan drinken en was daarna echt van plan geweest om te gaan helpen, maar nu hij hier met anderen stond te praten moest dat wel als een stomme smoes klinken.
    'Ik ga wat drinken en dan zorgen dat dat kampvuur gaat branden. Ik moet wel punten scoren natuurlijk,' vervolgde hij met een grijns en hij keek Isa aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja, dat is een plusje op jouw lijstje,' zei Isa lachend. 'Als je ook nog wat drinken voor mij meeneemt, krijg je er zelfs twee.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kern = Kala


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ''Ik wil ook wel wat drinken voor je halen als ik daarmee zijn punten kan stelen,'' Thomas glimlachte onschuldig en liet zijn blik op Ramon vallen. ''Ik vind dat we vanavond spin the bottle moeten spelen.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Alsjeblieft niet,' snoof Ramon. 'Ik bepaal liever zelf met wie ik zoen.' Hij keek even naar de kampvuurplaats, waar aardig wat takken lagen. Phoebe had al behoorlijk wat gedaan. Phoebe...
    Hij wendde zijn gezicht af. Hij wilde niet dat hij zich het hele jaar door haar zou laten beïnvloeden.
    'Ik doe dan liever Truth or Dare of iets. Kunnen we lachen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Phoebe sprong opgelucht overeind toen ze eindelijk Jiang en zijn groepje aan zag komen lopen.
    'Jiang!' zei ze blij. Hij keek echter boos en bedrukt, iets wat ze niet van hem gewend was.
    'Wat is er?' vroeg ze bezorgd.
    'Niets,' zei hij. 'Er is niets.'
    Ze keek hem scherp aan. 'Zeg het alsjeblieft. Ik zie toch dat er iets is?'
    Hij zuchtte en haalde zijn telefoon uit zijn zak. 'Bram heeft hem kapot gegooid.'
    Phoebe staarde hem verbijsterd aan. 'Hij heeft wat?' fluisterde ze.
    'Hij gaat niet meer aan,' antwoordde Jiang triest. Phoebe kon haar oren niet geloven en griste de telefoon uit zijn hand. Haar ogen gleden over het terrein en ze liep op Bram af.
    'Wat zijn dit voor laffe streken?' siste ze. 'Vond je het leuk? Die telefoon kapot gooien? Jullie hebben je vast doodgelachen.'
    'Behoorlijk ja,' zei hij met een valse grijns.
    Phoebe gaf hem kwaad een duw en slaakte een kreet toen iemand haar haar vast greep.
    'Au! Blijf van me af.'
    Jiang was naar hen toe gerend en trok Phoebe bij Bram weg. 'Hij is het niet waard, laat het.'
    'Hoe kun je dat nu zeggen?' zei ze gefrustreerd. Ze liep weg bij Jiang en begon te ijsberen in de tent van de meisjes.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?