• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa ving maar laat op wat er gebeurde en zag nog net hoe Jiang een woeste Phoebe bij Bram en zijn maten wegsleurde. Isa volgde haar de meisjestent in en wachtte tot Phoebe haar in het oog kreeg. Toen dat gebeurde, trok ze haar wenkbrauwen verbaasd en bezorgd op. 'Wat was dat?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ze pesten Jiang. Ik haat het als iemand mijn vrienden pijn doet.' Zeker omdat hij zelf nooit een vlieg kwaad deed. 'Daar kan ik niet tegen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Isa rolde met haar ogen. 'Jemig. Ze houden ook nooit op, hè? Eigenlijk zouden we ze een keer met z'n allen terug moeten pakken. Gewoon... Weet ik veel. Ze laten merken hoe het voelt.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja.. ik wil me alleen niet tot hun niveau verlagen. Zo begin je een oorlog,' mompelde ze. Ze wist dat Bram niet van ophouden wist.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ise knikte en beet nadenkend op haar lip. 'Maar het is zó lullig, elke keer... Ik denk alleen dat het geen zin om boos op hem te worden. Vindt ie alleen maar grappig.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mia was blij toen ze terug kwam op het terrein. Ze liep in een rechte streep naar de toiletten gezien ze behoorlijk nodig moest, maar toen ze terug op het veld kwam zag ze haar vriendinnen nergens. Ze besloot maar eens in de tent te gaan kijken en keek Phoebe en Isa bezorgd aan toen ze hen zag. Ze keke niet al te vrolijk.
    'Wat is er gebeurd?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik dacht dat het groepje van Mia verdwaald zou raken haha :$


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ''Ben je bang dat je Phoebe moet kussen Ramon?'' Thomas lachte even spottend en liet zijn ogen richting het andere groepje afglijden.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'Ik ben eerder bang dat ik jou moet zoenen,' antwoordde hij.
    Al was hij inderdaad bang dat hij uitgerekend Phoebe moest kussen en hij van de zenuwen zou gaan blunderen. Als ze hem eens de kans gaf om hem te zoenen dan deed hij dat liever neit met anderen erbij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kate zag Thomas en Ramon verderop praten, schijnbaar over de meisjes. Ze had eerder gemerkt dat Ramon's aandacht sterk door iets afgeleid was. Gezien de richting waarin hij keek, was dit door één van de meisjes. Als hij toen al niet op haar af durfde te stappen om een praatje te maken, zou het nu vast geen Isa zijn waarop hij zijn oog had laten vallen. Ze schudde het raadsel voor nu van zich af, want ze had net gezien hoe Phoebe woedend langsliep en de meisjestent indook. Ze liep naar de tent en was aangenaam verrast Mia daar ook te zien.
    'Hallo,' glimlachte ze naar haar, waarna ze de grimmige gezichten van Phoebe en Isa ook in het vizier kreeg. 'Is alles in orde?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    'Hé,' reageerde Mia verrast toen ze Kate zag. 'Ik dacht dat je het kamp zou gaan overslaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Bram pest Jiang voortdurend. Ik kon me even niet inhouden,' mompelde Phoebe. Ze zuchtte.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat dacht ik ook bijna,' zei Kate tegen Mia. 'Maar mijn vader's project waar ik aan meehielp was gelukkig eerder klaar.'
    Ze hoorde toen wat Phoebe zei over Bram. Ze zuchtte. 'Het kamp is wel een stuk minder leuk met dat gepest.'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Isa balde haar vuisten. 'Bram is altijd al zo geweest, dat heeft niks met het kamp te maken. En hij is helaas niet de enige.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Klopt,' knikte Kate. 'Ik wenste alleen maar dat hij helemaal niet aanwezig was op kamp. Wat voor streek heeft hij nu uitgehaald?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney