• Vertel er wat over!

    Vow schreef:
    (...)
    Ik weet niet, maar alcohol en soa's zijn heel andere dingen. ;')
    nou, aangezien 80 procent van de mannen het virus draagt en je het al van handwerk kan krijgen..


    Je gaat me nu echt voorbij. Virus? Soa?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Je gaat me nu echt voorbij. Virus? Soa?

    80% van de mannen dragen het hpv virus met zich mee. Die kunnen overgedragen worden haar vrouwen waar ze seksuele handelingen mee hebben. Zelfs door aftrekken en vingeren al.

    Overkill schreef:
    (...)

    Je gaat me nu echt voorbij. Virus? Soa?


    HPV staat voor Humaan Pappiloma Virus

    Vow schreef:
    (...)
    80% van de mannen dragen het hpv virus met zich mee. Die kunnen overgedragen worden haar vrouwen waar ze seksuele handelingen mee hebben. Zelfs door aftrekken en vingeren al.


    Yeh, en het percentage vrouwen dat het bij zich draagt is niet veel lager. Evengoed is het niet echt een soa. Bijna iedereen krijgt namelijk HPV. De meesten merken dat niet eens, een klein percentage krijgt hierdoor echter baarmoederhalskanker of keelkanker. Er zijn nog wat andere vormen van kanker aan HPV gelinkt maar dit zijn de twee duidelijksten.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yeh, en het percentage vrouwen dat het bij zich draagt is niet veel lager. Evengoed is het niet echt een soa. Bijna iedereen krijgt namelijk HPV. De meesten merken dat niet eens, een klein percentage krijgt hierdoor echter baarmoederhalskanker of keelkanker. Er zijn nog wat andere vormen van kanker aan HPV gelinkt maar dit zijn de twee duidelijksten.

    bij vrouwen maar 11/12 % volgens de sites waar ik keek.

    80% staat hier. Lol, ik wist helemaal niet dat die prik specifiek daartegen was. Hadden ze het niet beter gewoon HPV-prik kunnen noemen dan? Aangezien het zover ik weet helemaal niet vanzelfsprekend is dat baarmoederhalskanker daardoor wordt veroorzaakt.


    i put the fun in funeral

    Vow schreef:
    (...)
    bij vrouwen maar 11/12 % volgens de sites waar ik keek.


    Dat is dan vermoedelijk prevalentie, in andere woorden het percentage van de bevolking dat op een specifiek moment besmet is. Gedurende het leven wordt 80% van de vrouwen besmet bij HPV. Meestal geneest dit dus weer waardoor je geen HPV meer draagt.

    Het RIVM gooit de prevalentie bijvoorbeeld op 8% van de vrouwen met HPV rond de 18 jaar en 22% rond de 22 jaar. Daarna neemt het weer langzaam af. Voor mannen kan ik zo snel geen cijfers vinden maar vermoed dat die ongeveer hetzelfde zijn.

    Overkill schreef:
    80% staat hier. Lol, ik wist helemaal niet dat die prik specifiek daartegen was. Hadden ze het niet beter gewoon HPV-prik kunnen noemen dan? Aangezien het zover ik weet helemaal niet vanzelfsprekend is dat baarmoederhalskanker daardoor wordt veroorzaakt.


    Dat is het wel. Nagenoeg alle vormen van baarmoederhalskanker ontstaan door HPV (dit door de manier waarop het HPVirus zich vermenigvuldigt)
    Het vaccin is tegen baarmoederhalskanker en werkt daartegen door je immuun te maken tegen het virus.


    Die 80% is dus incidentie, het percentage vrouwen dat gedurende hun leven HPV krijgt

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 18:42 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Nope. Het viel voor mij (naaldenangst) heel erg mee. Ik heb er ook geen last van gehad.
    Ik moest er drie halen, drie keer andere maand of zo hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Overkill schreef:
    80% staat hier. Lol, ik wist helemaal niet dat die prik specifiek daartegen was. Hadden ze het niet beter gewoon HPV-prik kunnen noemen dan? Aangezien het zover ik weet helemaal niet vanzelfsprekend is dat baarmoederhalskanker daardoor wordt veroorzaakt.

    kríjgen en het al drágen zijn verschillende dingen (: 80% van de mannen draagt het al en 80% van de vrouwen krijgt er mee te maken in haar leven.
    officieel heet het ook hpv-vaccinatie. Maar hpv wordt meteen aan baarmoederhalskanker gelinkt.
    er zijn tientallen hpv/baarmoederhalskanker soorten en de vaccinatie "helpt" alleen tegen de 2 meest voorkomende.

    UPDATE:
    Moet hem de 20e, over een week dus. ):
    Welke vonden jullie pijnlijker: de dubbele prik of deze prik?

    HorseLovertje word niet meer bewoond! Dit is my nieuwe profiel!

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 22:07 ]