• Vertel er wat over!

    Ik heb deze nooit gehad, maar wel andere vaccinaties. Ik had er nooit echt een probleem mee, terwijl ik een vreselijk lage pijngrens heb.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bij mij deden ze fokking pijn maar dat was omdat ze gewoon verkeerd gezet waren xd

    Het zijn 2 prikken, las ik, dus dat is mooi.
    Niet kijken, arm ontspannen en niet bang zijn.
    Ik ben best wel bang voor prikken.. );

    De prik zelf viel mee, maar ik ben ook iemand die nooit veel schrik heeft gehad van spuitjes. Ik kreeg daarna wel een dag of 2 spierpijn aan mijn arm, maar kon ermee leven. Als je linkshandig bent, laat je dan wel in je rechterarm prikken.. >.> (Of omgekeerd natuurlijk.)


    Ik wil een tuin vol egels

    HorseLovertje schreef:
    Het zijn 2 prikken, las ik, dus dat is mooi.
    Niet kijken, arm ontspannen en niet bang zijn.
    Ik ben best wel bang voor prikken.. );

    Ik dacht dat het er normaal 3 waren? ;o


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Ik dacht dat het er normaal 3 waren? ;o

    Ik heb er ook maar twee gekregen, geloof ik, maar daar ben ik niet zeker van.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    FiftyShades schreef:
    (...)
    In de tijd van de eerste lichting (de mensen die nu ongeveer 18 tm 22 zijn) was het nog maar de vraag of de prik wel werkte, omdat het zo ineens op de markt kwam.
    "Iets beter dan niets", dan kan je net zo goed alle medicijnen van de wereld nemen, aangezien "iets beter is dan niets".


    Ja, maar dat is toch niet het argument dat zij gebruikte? Ik ben ook van de eerste lichting overigens.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ja, maar dat is toch niet het argument dat zij gebruikte? Ik ben ook van de eerste lichting overigens.

    Ik denk niet dat je de goede reactie voor je hebt. De "zij" waar je het over hebt was jezelf. Wat jij van mij quote is mijn reactie op die van jou.

    Friendzone schreef:
    (...)
    Ik heb er ook maar twee gekregen, geloof ik, maar daar ben ik niet zeker van.

    Ik heb het snel eens opgezocht. En als ik het juist heb, waren het altijd 3 spuitjes vroeger maar is tegenwoordig 2 al voldoende.


    Ik wil een tuin vol egels

    Heeft iemand nog wat tips wat ik kan Den als ie gezet moet worden?

    HorseLovertje schreef:
    Heeft iemand nog wat tips wat ik kan Den als ie gezet moet worden?


    Ontspannen en niet naar de prik kijken. Daarna je arm goed en veel blijven bewegen. Dan krijg je de dag daarna een stuk minder pijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    HorseLovertje schreef:
    Heeft iemand nog wat tips wat ik kan Den als ie gezet moet worden?
    Niet kijken naar de prik en probeer met iemand te praten ofzo.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik kijk altijd juist naar de prik zodat ik weet wanneer ik iets ga voelen, inderdaad veel bewegen als het lukt. Heb hem zelf ook gehaald, 3x, lichte spierpijn van gehad en de prik zelf stelde niets voor. =]

    Nu bezig met mijn vaccins voor mijn reis over een tijdje, ik had echt ontiegelijke spierpijn van de DTP prik en de hepatitis deed harstikke pijn tijdens het prikken zelf =[ Over een maand ook nog weer herhalen, maar dan gaat vriendlief mee :3


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    HorseLovertje schreef:
    Heeft iemand nog wat tips wat ik kan Den als ie gezet moet worden?


    Als je hem in de arm laat zetten, laat hem dan in de arm zetten waarmee je niet schrijft.


    16 - 09 - '17

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat vind ik niet echt een logische redenering. Iets is beter dan niets, dus waarom ervoor kiezen om hem dan maar helemaal niet te nemen?

    De prik doet geen pijn. Om een of andere reden krijg je van deze wel echt spierpijn tho.


    In mijn tijd - toen het nog 3 prikken waren - was het net op de markt verschenen en was het maar de vraag of het überhaupt wel werkte. Sommige doctoren zeiden van wel, anderen van niet. Zoals Swarog al zei, er zijn meerdere ziektens waarvoor mensen niet ingeënt worden.
    Als je kijkt naar mijn beroep, heb ik aanzienlijk meer kans om te overlijden aan rabiës of tetanus dan baarmoederhalskanker. Als ik naar de huisarts ga om hiervoor een (preventieve) vaccinatie te krijgen - want dat is de baarmoederhalskanker vaccinatie ook - krijg ik na een hoop ellende misschien een preventieve tetanus vaccinatie maar no fucking way dat ze me een rabiës enting zetten (hoewel ik een verhoogd risico heb op beide ziektes)... Dat vind ik nou geen logische redenering ;)

    Dus, zodra ze preventief tegen rabiës gaan enten, sta ik als eerste in de rij! :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss