• Vertel er wat over!

    Britsanity schreef:
    (...)

    In mijn tijd - toen het nog 3 prikken waren - was het net op de markt verschenen en was het maar de vraag of het überhaupt wel werkte. Sommige doctoren zeiden van wel, anderen van niet. Zoals Swarog al zei, er zijn meerdere ziektens waarvoor mensen niet ingeënt worden.
    Als je kijkt naar mijn beroep, heb ik aanzienlijk meer kans om te overlijden aan rabiës of tetanus dan baarmoederhalskanker. Als ik naar de huisarts ga om hiervoor een (preventieve) vaccinatie te krijgen - want dat is de baarmoederhalskanker vaccinatie ook - krijg ik na een hoop ellende misschien een preventieve tetanus vaccinatie maar no fucking way dat ze me een rabiës enting zetten (hoewel ik een verhoogd risico heb op beide ziektes)... Dat vind ik nou geen logische redenering ;)

    Dus, zodra ze preventief tegen rabiës gaan enten, sta ik als eerste in de rij! :Y)


    Je kan preventief rabiës enten, maar kost wel geld :') Ik heb nu ook mn rabiës entingen bijna gehad, duur geintje. En als ik dan gebeten wordt door een hond, (bestaat een kans, ga in Roemenie een zwerfhonden castratie project doen) en het is mogelijk een rabiës overbrenger moet ik 2 vaccins halen omdat ik dan alsnog kans heb om besmet te raken :') Great guys. Er bestaat zelfs een volledige entingen, dan zijn het 5 entingen, ben je volledig beschermt maar betaal je wel 1400 euries. Gekkenwerk :p


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Kaiser schreef:
    (...)

    Je kan preventief rabiës enten, maar kost wel geld :') Ik heb nu ook mn rabiës entingen bijna gehad, duur geintje. En als ik dan gebeten wordt door een hond, (bestaat een kans, ga in Roemenie een zwerfhonden castratie project doen) en het is mogelijk een rabiës overbrenger moet ik 2 vaccins halen omdat ik dan alsnog kans heb om besmet te raken :') Great guys. Er bestaat zelfs een volledige entingen, dan zijn het 5 entingen, ben je volledig beschermt maar betaal je wel 1400 euries. Gekkenwerk :p


    Holy shit o.o


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat voel je dan? Leg eens uit, bijvoorbeeld dat het net zoiets is als je met je haarborstel in je schouder prikt? Leg eens uit, hihi! Hoeveel procent deed de prik bij jullie pijn, als je het in procenten uitrekent?

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 20:18 ]

    HorseLovertje schreef:
    Wat voel je dan? Leg eens uit, bijvoorbeeld dat het net zoiets is als je met je haarborstel in je schouder prikt? Leg eens uit, hihi! Hoeveel procent deed de prik bij jullie pijn, als je het in procenten uitrekent?


    Bruh, you're overthinking it


    quidquid excusatio prandium pro

    HorseLovertje schreef:
    Wat voel je dan? Leg eens uit, bijvoorbeeld dat het net zoiets is als je met je haarborstel in je schouder prikt? Leg eens uit, hihi! Hoeveel procent deed de prik bij jullie pijn, als je het in procenten uitrekent?


    Het is gewoon even een gemeen prikje van twee a drie secondes. Daarna doen ze er een pleister op, en heb je beetje een raar gevoel in je arm de rest van de dag, maar echt pijn doet het niet echt. Tenzij je je arm niet genoeg beweegt want dan krijg je spierpijn.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Bruh, you're overthinking it


    Ja! Hoe meer je erover nadenkt/piekert, hoe vervelender het zal worden.


    26 - 02 - '16

    HorseLovertje schreef:
    Wat voel je dan? Leg eens uit, bijvoorbeeld dat het net zoiets is als je met je haarborstel in je schouder prikt? Leg eens uit, hihi! Hoeveel procent deed de prik bij jullie pijn, als je het in procenten uitrekent?

    Je hebt toch wel eens eerder een prik gehad? Precies zo voelt het. Het is echt alleen maar een kort prikje (het voelt niet als een haarborstel, maar als een naald, maar alleen maar heel kort en op een heel klein plekje), daarna voel je er niks meer van, behalve mogelijk wat spierpijn die ook wel meevalt. Maak je maar geen zorgen, het is echt zo weer over.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Bij mij deed het zeer :'D Niet de prik zelf, maar het gevoel achteraf in mijn arm. Ik heb wel al gehoord dat de prik zelf ook heel pijnlijk kan zijn.


    What would Emma do?

    HorseLovertje schreef:
    Wat voel je dan? Leg eens uit, bijvoorbeeld dat het net zoiets is als je met je haarborstel in je schouder prikt? Leg eens uit, hihi! Hoeveel procent deed de prik bij jullie pijn, als je het in procenten uitrekent?

    Ik had eigenlijk gewoon het gevoel alsof dat de naald kort mijn huid raakte, maar er niet in ging en ik was eerst ook nogal verbaasd toen ze zeiden dat het al gedaan was, om eerlijk te zijn. :'D Je moet zeker niet zo stressen, want dat zorgt er juist voor dat je op het moment zelf heel gespannen gaat zijn en misschien ook gaat schrikken van de naald, wat natuurlijk niet echt handig is tegen de pijn. Gewoon rustig blijven, aan iets anders denken en je inbeelden dat ze je helemaal niet gaan prikken. En uit de buurt blijven van de mensen die 'm al gehad hebben of die ook niet zo goed tegen pijn kunnen, want bij ons waren er echt veel meisjes die zaten te huilen en elkaar aan het opfokken waren en bang probeerden te maken. Het voelt voor iedereen anders, maar bij mij viel het zo ontzettend goed mee dat het me echt niks uit zou maken als ik 'm nu nog eens zou moeten krijgen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Deed de prik zelf geen pijn? Of voel je het wel of een beetje?
    En hoe lang zetten ze dat ding in je arm, 1 seconde ofzo? ):

    HorseLovertje schreef:
    Deed de prik zelf geen pijn? Of voel je het wel of een beetje?
    En hoe lang zetten ze dat ding in je arm, 1 seconde ofzo? ):


    Waar maak je je zo druk om? Het stelt echt niks voor hoor. Als je geen problemen hebt gehad met eerdere prikken, heb je dat ook niet met deze.


    i put the fun in funeral

    Ik had wel problemen met andere prikken, ik was doodsbang.. maar toen ie er eenmaal inzat deed het niet zo heel veel pijn mee...

    HorseLovertje schreef:
    Deed de prik zelf geen pijn? Of voel je het wel of een beetje?
    En hoe lang zetten ze dat ding in je arm, 1 seconde ofzo? ):


    Het stelt inderdaad niet echt veel voor. Als je je zo druk gaat maken dan word je alleen maar banger, en als je helemaal gespannen die prik laat doen is het ook niet fijn voor die mensen, aangezien je je arm moet ontspannen.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Het stelt niet heel veel voor. Gewoon rustig blijven, als jezelf helemaal ophef erover maakt, dan duurt het langer en word jij alleen maar gekker in je hoofd.
    Ik vond overigens de sinasprik of hoe je die noemt, veeel meer pijn doen. Deze prik is te doen. Goodluck!!


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Voelt dat net als de cola prik maar dan minder?