• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know

    Pernilla Tyra Kjellberg


    Ze had haar eten op maar het duurde nog een uur voor ze weer les zou hebben, dus bleef ze nog even in de grote zaal zitten.
    Zo meteen weer les van die ondankbare en arrogante zevende jaars. Niet dat ze het wilde, maar ze wist dat er geen mogelijkheid ging komen dat die leerlingen haar gingen mogen. Al helemaal niet na dat het Professor Kjellberg was geweest die Lily Hale had opgehaald en haar het nieuws vertelde dat ze moest vertrekken vanwege haar ouders. De leerlingen haatten haar alleen nog maar meer dan ooit te voren, alsof Pernilla degene was die had geregeld dat Lily Hale weg ging.
    Ineens klonk er geschreeuw in de zaal, Kjellberg stond op en keek toe hoe er een aantal meiden cirkelden om een jong meisje heen, Dove Paetrix als ze het goed kon zien. Haar zus stond er zo te zien ook bij, één van de paar die een gil gaf. Pernilla twijfelde niet, ze liep er op af om te kijken wat er aan de hand was.
    "Aan de kant, geef de jongedame wat lucht mensen!" riep ze, lichtelijk bezorgd om het jonge meisje. Ja, geloof het of niet, deze vrouw had stiekem toch wel een hart diep van binnen. Het zag er niet uit alsof het meisje gezond was, haar huid was verbleekt.
    "Kom op, ze moet naar de ziekenboeg!" zei de professor en zonder te twijfelen tilde ze het jonge meisje op, zwaar was ze niet door haar tengere lichaam, en ze verwachtte toch niet dat een jongeman het meisje zou willen dragen. Misschien was er weinig aan de hand, misschien was het meisje wel doodziek, Pernilla wist het niet. Dus besloot ze het maar in de handen van de ziekenboeg te leggen. Daar zouden ze wel raad weten met het meisje...
    Eenmaal in de ziekenboeg legde ze het meisje op één van de bedden waarna ze naar achteren liep om de heler te roepen.
    "Henriette! We hebben je hulp nodig, snel" riep ze, en de vrouw kwam al snel tevoorschijn om de jonge leerlinge te helpen.


    Als iemand tegen deze post is hoor ik dat graag, but I figured someone had to help the girl x'D


    Little do you know

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Social
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Wanneer ik een blik werp op Daniel – beantwoordt hij deze met een grijns waardoor ik even moet giechelen. Wanneer ik naar Logan kijk, werpt hij net een vage blik naar Daniel waardoor ik even frons en mijn hoofd een tikkeltje scheef. Na mijn geklaag over Kjellberg grinnikt Logan even waardoor ik ook even lach. Ik vraag hem dezelfde de vraag – hem imiterend – waardoor Daniel moet lachen en Logan glimlacht even.
    'Gelukkig is er goed gezelschap, dat maakt het een stuk beter,' antwoordt Daniel mij en hij kijkt me veelbetekenend aan waardoor ik even moet blozen en charmant glimlach.
    'Well, ik vindt het in elk geval verschrikkelijk,' zegt Logan dan droog en ik kijk hem schuin aan.
    'Je gaat me niet vertellen dat je nog geen vriendinnetje hebt!' zeg ik verbaasd en kijk hem met grote ogen aan.
    'Heb jij niet heel toevallig één of andere vriendin hiermee naartoe genomen?' zegt hij vervolgens grappend – geen vriendinnetje dus – maar ik kijk hem grijnzend aan.
    'Ik ken genoeg leuke vrijgezelle mensen voor je hoor, ik bijvoorbeeld,' dat laatste zeg ik grappend en ik knipoog even. 'Nee grapje, maar ik heb Chloe en Mabel,' ik kijk even naar een groepje meiden verderop.
    'Dat meisje met het stijle, bruine haar rechts – dat is Mabel,' ik wijs voor de verduidelijking even. 'Geen idee waar Chloe is waarschijnlijk in de les, zesde jaars,' leg ik uit en schuif mijn bord weg die inmiddels leeg is.
    Na mijn voorstel om de eerste les gewoon te skippen – het is toch Kjellberg en het is toch maar Muggle Studies – antwoordt Daniel meteen.
    'Twee uur, het is een blokuur, nog leuker dus,' zegt Daniel sarcastisch waardoor ik zogenaamd vermoeid kreun. 'Maar skippen klinkt als een geweldig idee.' voegt hij eraan toe waardoor ik naar hem glimlach.
    'I'm in,' zegt Logan en ik kijk hem enthousiast aan. 'Tenzij jullie twee me er niet bij willen hebben uiteraard.' voegt hij eraan toe en ik schud giechelend mijn hoofd.
    'Natuurlijk mag je mee, gezellig toch? Sowieso zijn we nog geen stelletje dus nog geen reden tot klef date gedoe,' ik knipoog naar Daniel. Opeens klinkt er een gil en ik zie net een jong meisje flauwvallen en een hele menigte zich rond haar verzamelen.
    'Sacre bleu!' roep ik geschrokken naar adem happend uit en kijk geschrokken naar het tafereel. Plotseling komt niemand minder dan Kjellberg zich mengen met de situatie en verdwijnt ze geen minuut later met het meisje in haar armen naar de hospitalwing.
    'Was dat nou echt Kjellberg die enige vorm van sympathie toonde?' flap ik er verbaasd uit.


    I just caught the wave in your eyes


    Daniël John Green


    "Wel, ik vind het in elk geval verschrikkelijk," zegt Logan op Alyssa's vraag hoe wij het hier vinden. Goh, wat een verrassing. Dat hadden we nou echt niet gedacht met zijn chagrijnige houding de hele tijd sinds we hier zijn. Ja, Logan is echt ons zonnetje in huis.
    "Je gaat me niet vertellen dat je nog geen vriendinnetje hebt!" zegt Alyssa verbaasd.
    "Heb jij niet heel toevallig één of andere vriendin hiermee naartoe genomen?" vraagt Logan haar vervolgens en beantwoordt daarmee meteen haar vraag/uitroep. Ik grinnik.
    "Ik ken genoeg leuke vrijgezelle mensen voor je hoor, ik bijvoorbeeld," zegt Alyssa grijnzend terwijl ze knipoogt.
    "Nou ja zeg! En ik dacht nog wel dat je hier was omdat ik zulk leuk gezelschap ben. Blijk je hier alleen maar voor Logan te zijn!" roep ik quasi-verontwaardigd uit. Ik probeer heel verontwaardigd te kijken maar dat lukt niet echt, dus geef ik het maar op en grijns.
    "Nee grapje, maar ik heb Chloe en Mabel." ze kijkt even naar een paar meiden die iets verderop zitten.
    "Dat meisje met het steile, bruine haar rechts – dat is Mabel. Geen idee waar Chloe is waarschijnlijk in de les, zesde jaars," vervolgt ze.
    "I'm in," zegt Logan over Alyssa's opmerking om de komende les maar gewoon te skippen.
    "Tenzij jullie twee me er niet bij willen hebben uiteraard," voegt hij eraan toe, mijn gedachten verwoordend. Nee, ik wil hem er niet bij hebben, al zeg ik niks. Tijd met Alyssa alleen is precies wat ik nodig heb om die laatste stap te zetten.
    Helaas lijkt Alyssa mijn mening niet te delen want ze schud giechelend haar hoofd en zegt "Natuurlijk mag je mee, gezellig toch? Sowieso zijn we nog geen stelletje dus nog geen reden tot klef date gedoe." Ze knipoogt even en ik grijns terug naar haar, al baal ik wel. Nu gaat Logan sowieso mee. Wel viel me het gebruik van het woord 'nog' op. Blijkbaar ziet ze het als een mogelijkheid en kan het nog gebeuren.
    Gelukkig hoef ik niet te antwoorden want precies op het moment dat ik wil antwoorden, klinkt er een gil. Als ik omkijk, zie ik dat een jong meisje is flauwgevallen.
    "Sacre bleu!" roept Alyssa uit als ze het ziet. Plotseling komt Kjellberg - juist van alle mogelijke leraren Kjellberg - naar voren en verdwijnt met het meisje in haar armen.
    "Was dat nou echt Kjellberg die enige vorm van sympathie toonde?" zegt Alyssa verbaasd.
    "Ik denk het, of ben ik nu aan het hallucineren?" antwoord ik. "Alhoewel ze waarschijnlijk weinig keuze heeft. Het is vast niet zo goed voor de school als er echt ernstige dingen gebeuren omdat leraren niet ingrijpen en dan is ze haar baan kwijt, dus het zal wel eigenbelang zijn."

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 18:49 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Chloë Xanthippe Theodorious

    De brunette waar ik naast ben gaan zitten glimlacht even en stelt zich dan voor als Phoebe. Vervolgens vraagt ze me van welke school ik kom, met een nieuwsgierige ondertoon in haar stem. Ik sta op het punt te antwoorden als de leraar kucht. Zijn gekuch was diudelijk bedoelt om ons bij de les te houden, in ploaats van te praten. Phoebe kijkt dan ook snel naar voren. Ik kijk ook even naar de leraar, maar al snel vervalt deze in een saai verhaal over de lesstof. Al snel besuluit ik dat dit niet een heel nuttig verhaal is, gezien ik het zelf ook wel uit zou kunnen vogelen. Ik richt me weer tot Phoebe en vertel haar dat ik van Beauxbatons kom. Tijdens het uitspreken van de naam van de school is meteen weer duidelijk dat ik niet uit Frankrijk kom, gezien mijn uitspraak nog altijd een soort Grieks randje heeft. "Kom jij ook van een andere school, of van Oxford?", vraag ik haar vervolgens.


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon


    Robin McAdair


    Ik kijk om me heen. De meeste mensen zijn naar de les toe, op een paar groepjes na. "Ik heb toch zo'n zin in het bal," hoor ik een vijfdejaars die langsloopt zeggen en ik zucht. Ik heb daar dus totaal geen zin in. Dansen en mensen, echt mijn twee favoriete dingen, hoor het sarcasme. Het is dat het verplicht is, anders zou ik niet komen. Nu ga ik de avond aan de zijlijn moeten doorbrengen en toekijken hoe anderen het wel leuk vinden terwijl ik allerlei excuses bedenk om vooral weg te kunnen.
    Opeens klinkt er een gil en ik zie meerdere mensen opkijken. Heel iets verderop ligt een klein meisje en een paar anderen staan om haar heen. Vanuit het niet verschijnt Kjellberg opeens die het meisje optilt en meeneemt, waarschijnlijk naar de hospital wing.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Belle Coeh


    "Tja, nu heb ik een smoesje om te laat aan te komen bij de les omdat ik dacht dat er iets anders stond" antwoordt Jonah lachend terwijl hij het papier dat een rooster moet voorstellen maar dus niet erg leesbaar meer is, opvouwt en in zijn tas stopt. Ik vraag me af waarom hij dat doet, hij heeft er toch weinig meer aan.
    Ik lach. "Dat is ook waar al denk ik niet dat de leraren het echt zullen kunnen waarderen. Ik zou het tenminste niet als een goed excuus beschouwen als ik leraar geweest zou zijn, maar dat kan aan mij liggen."
    Ik realiseer me ineens dat ik alweer bijna bij hem op schoot zit - goed bezig Belle - en schuif snel een stuk op, in de hoop dat het hem niet echt is opgevallen, al verwacht ik dat niet. Het is niet zo dat het niet opvalt als iemand - zelfs onbewust - bijna bij je op schoot klimt.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    LOGAN STANLEY BURCHARD
    Durmstrang ~ 7th Year

    "Je gaat me niet vertellen dat je nog geen vriendinnetje hebt!" Roept Alyssandra vol verbazing uit, waar ik om moet lachen. Alsof dat zo verbazingwekkend is. Als antwoord haal ik even mijn schouders op, als een teken dat het me eigenlijk allemaal niet erg veel uitmaakt. Ik ben meestal niet echt degene die vooraan in de rij staat om een relatie te krijgen. Ik heb niet zoveel zin om daar allemaal moeite voor te moeten doen. Maar aan de andere kant is het leven hier op Oxford zonder meisjes erin vast en zeker nog erger.
    "Ik ken genoeg leuke vrijgezelle mensen voor je hoor, ik bijvoorbeeld," Als reactie daarop glimlach ik even mijn sexy glimlach voor de grap.
    "Nou ja zeg! En ik dacht nog wel dat je hier was omdat ik zulk leuk gezelschap ben. Blijk je hier alleen maar voor Logan te zijn!" Brengt Daniël er quasi beledigd tussendoor.
    "Tuurlijk. Hoe had je dat niet kunnen zien aankomen Daniël?" Gooi ik er nog even bovenop.
    "Nee grapje, maar ik heb Chloe en Mabel." Zegt Alyssa dan. Nieuwsgierig volg ik haar blik naar één van de tafels, waar een aantal meisjes zitten. Een paar daarvan herken ik ergens vaag van, maar ik weet niet precies waarvan. Dan herinner ik me de mislukte avond van het feest, waar het weggaan van een meisje zorgde voor het eindigen van het feest voordat het ook maar begonnen was. Niet mijn beste herinnering van deze school tot nu toe. "Dat meisje met het stijle, bruine haar rechts – dat is Mabel," Gaat ze door. Meteen richt ik me op het meisje, wie er op het eerste gezicht wel leuk uitziet. Ik besluit haar gezicht maar eens te onthouden. "Geen idee waar Chloe is waarschijnlijk in de les, zesde jaars," Gaat Alyssa weer door, waar ik even kort op knik. Daarna gaat het gesprek over naar het eventuele skippen van de twee aankomende uren met Kjellberg. Ik wacht af als ik heb gevraagd of ik ook mee mocht. Daar lijken de meningen over te verschillen. "Natuurlijk mag je mee, gezellig toch? Sowieso zijn we nog geen stelletje dus nog geen reden tot klef date gedoe," Zegt Alyssandra vrolijk, waarna ik glimlach. Ergens vindt ik het alleen maar grappiger als ik Daniël zie kijken met een gezicht wat uitroept dat hij mij dus absoluut niet mee wilt. Nog voordat ik daarop kan antwoorden hoor ik ineens iemand gillen en als ik in die richting kijk zie ik dat er een klein meisje is flauwgevallen. Veel aandacht besteed ik er niet aan, gezien dat ze al een aantal mensen om haar heen heet staan. Daarna komt nota bene zelfs Kjellberg op het meisje aflopen, waarna ze haar de zaal uitbrengt. "Was dat nou echt Kjellberg die enige vorm van sympathie toonde?" Zegt Alyssa vol ongeloof.
    "Ik denk het, of ben ik nu aan het hallucineren? Alhoewel ze waarschijnlijk weinig keuze heeft. Het is vast niet zo goed voor de school als er echt ernstige dingen gebeuren omdat leraren niet ingrijpen en dan is ze haar baan kwijt, dus het zal wel eigenbelang zijn." Zegt Daniël vervolgens, waarna ik even grinnik.
    "En komt er dan niet in jullie op dat ze misschien wel gewoon niet wilt dat dat kind iets overkomt?" Vraag ik zo gewoon mogelijk. "Ik bedoel, stel nou dat ze iemand minder heeft om uit te kafferen." Vervolg ik. "Maar wat willen jullie tortelduifjes gaan doen? De zonsondergang tegemoet lopen, romantische boswandelingen?" Ik glimlach even. "Dat kan vast ook leuk zijn met z'n drieën."

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 15:16 ]


    She was always looking for more..


    Silena Zoë Paetrix
          Tot mijn grote verbazing is het Kjellberg die gehaast aan komt lopen, en Dove voorzichtig van het bankje af tilt, om vervolgens gehaast naar de ziekenboeg te lopen. Lichte tranen lopen over mijn wangen terwijl ik me probeer te vermannen, waarschijnlijk is ze slechts flauwgevallen en is er niks ernstigs aan de hand. Toch weet ik dat niet zo zeker. Ik loop vlug achter Kjellberg aan, en zie hoe Dove op een ziekenbed wordt gelegd. Om niet volledig onbeleefd te zijn, murmel ik een klein bedankje naar Kjellberg, ookal mag ik haar nou niet bepaald meer omdat ze Dove hier heen heeft gebracht. Het blijft Kjellberg. Ik haal van een ander bed een stoel vandaan en ga naast Dove zitten. Het maak me niks uit dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat ik hier zit omdat ze moeten kijken wat er is met haar. Regels hebben me nooit wat uitgemaakt. Ze zijn er immers om gebroken te worden, niet waar? Met mijn hand haal ik voorzichtig een paar strengen haar van haar voorhoofd vandaan.


    take me back to the basics and the simple life

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Social
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          'Nou ja zeg! En ik dacht nog wel dat je hier was omdat ik zulk leuk gezelschap ben. Blijk je hier alleen maar voor Logan te zijn!' roept Daniel quasi verontwaardigd uit waardoor ik moet giechelen en ik wiebel wat op zijn schoot zodat ik beter op zijn schoot zit.
    'Oh je bent ook leuk gezelschap, heel erg leuk,' ik knipoog even naar hem.
    'Tuurlijk. Hoe had je dat niet kunnen zien aankomen Daniël?' dikt Logan nog even alles aan waardoor ik weer moet giechelen en zijn grijns ook even beantwoord.
    'Ja Daniel, dat je dat nou niet hebt zien aankomen,' grinnik ik en prik even in zijn zij.
    Het gesprek verandert van onderwerp en we besluiten Muggle Studies te skippen en inplaats daarvan lol te maken, veel leuker toch? Als Logan vraagt of hij mee mag – reageer ik enthousiast waardoor hij even moet glimlachen – toch een minder grote chagrijn dus dan je zou verwachten.
    Vervolgens is er een hoop commotie rond een meisje dat is flauwgevallen en wanneer ik een opmerking over Kjellberg maak die degene was geweest die te hulp geschoten kwam.
    'Ik denk het, of ben ik nu aan het hallucineren?" antwoord Daniel. "Alhoewel ze waarschijnlijk weinig keuze heeft. Het is vast niet zo goed voor de school als er echt ernstige dingen gebeuren omdat leraren niet ingrijpen en dan is ze haar baan kwijt, dus het zal wel eigenbelang zijn.' voegt hij eraan toe en ik knik een beetje afwezig, het arme kind.
    'En komt er dan niet in jullie op dat ze misschien wel gewoon niet wilt dat dat kind iets overkomt?' vraagt Logan zo gewoon mogelijk waardoor ik frons – wat bedoelt hij daar nou weer mee?. 'Ik bedoel, stel nou dat ze iemand minder heeft om uit te kafferen.' vervolgt hij. Nou, daar is mijn antwoord en ik schiet in de lach en kijk hem geamuseerd aan.
    'Ja ik denk dat – dat het inderdaad is,' giechel ik.
    'Maar wat willen jullie tortelduifjes gaan doen? De zonsondergang tegemoet lopen, romantische boswandelingen?' glimlacht hij vervolgens. 'Dat kan vast ook leuk zijn met z'n drieën.' voegt hij eraan toe waardoor ik even met mijn ogen rol.
    'Maar dat is dan toch lang zo romantisch niet meer?' verzucht ik en kijk hem aan. 'Wat nou als we jou nou halverwege van een klif duwen?' ik knipoog even grijnzend naar hem en kijk ook Daniel even wenkbrauwwiebelend aan.
    'Of Daniel,' grap ik nog even. 'Nee hoor, zo wreed ben ik niet hoor.' giechel ik en leun wat achterover tegen hem aan.


    I just caught the wave in your eyes

    Phoebe Dana Jacksons


    Na een korte stilte verteld ze me dat ze van Beauxbatons is, ik knik. Ze klinkt niet frans, maar dat is net zoals hoe ik bijna geen Zweeds kan. Ik kan tot zover Zweeds dat ik me nog kan redden met gesprekken waarin ik iets koop of zo, maar daar blijft het redelijk bij -ja op de scheldwoorden na dan-
    Dan vraagt Chloe of ik ook van één van de andere scholen kom of niet, ik schud mijn hoofd.
    "Nee, gewoon van Oxford" grinnik ik. Zo jammer dat wij niet naar de andere scholen mochten... iedereen moest naar Oxford en dat was het... vind het uitwisselingsproject tot zover niet zo bijzonder, het is gewoon net of hebben we veel nieuwe leerlingen dit jaar en that's it.
    Misschien dat er vanavond op het bal nog wat word aangekondigd, aangezien we nooit een bal hebben verwacht ik dat wel.
    "Wat vind jij zover van Oxford?" vraag ik haar dan als de leraar druk aan het praten is over weet-ik-veel-wat. Zijn stem is zo monotoon dat ik gewoon niet wil luisteren. Andersson is gewoon een saaie vent en hij zou zijn baan moeten opzeggen ofzo. Het is wel duidelijk dat hij dit niet wil, en dat maakt de lessen echt enorm saai..


    Little do you know


    Dove Laneya Paetrix

    Nadat ik mijn positieven verloren heb, komen er allerlei gedachten, beelden en gevoelens op in mijn hoofd. Sommige zijn prettig, anderen heel naar. Ik probeer ze te verdrijven en wakker te worden, maar wat ik ook probeer, het is weggegooide energie. Nog steeds voel ik die constante ondraaglijke pijn die iets van me lijkt te willen, maar we niet duidelijk zegt wat. Het blijft maar trekken en zeuren, maar als ik niet weet wat het wil, kan ik er ook weinig aan doen.
          Van de buitenwereld pik ik niet veel meer op. Ik probeer me te concentreren, maar mijn ogen hebben geen zin om open te gaan en bovendien is mijn lichaam te moe om ook maar een enkele beweging te maken.
    Om me heen voel ik paniek en onrust. Ik wil de mensen geruststellen, maar ik weet zelf ook dat het niet goed gaat en dat ik zou liegen als ik zou zeggen dat het goed met me ging.
    Ik voel twee armen om me heen, waarna ik een beetje heen en weer wordt gehobbeld. Daarna voel ik iets zachts onder me. Waar ik ben, wat er is gebeurd of wie dat gedaan heeft, weet ik niet. Het puf om daarover na te denken heb ik nu even niet. Het enige wat ik weet is dat ik even wat slaap nodig heb en langzaam val ik in een diepe onrustige slaap.


    [Ik laat haar nog maar eventjes liggen ^^]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    "Dat is ook waar al denk ik niet dat de leraren het echt zullen kunnen waarderen. Ik zou het tenminste niet als een goed excuus beschouwen als ik leraar geweest zou zijn, maar dat kan aan mij liggen." was haar antwoord op dat ik zei dat ik mijn verprutste rooster wel als excuus kon gebruiken om te laat te komen. Een grinnik rolt over mijn lippen, het is dat ik weet dat ze in Ravenclaw zit, maar ik vind haar echt een typische Ravenclaw. En ik weet niet of het komt omdat ze zo'n typische Ravenclaw lijkt of niet, maar ik vind haar aardig.
    "Hm, ja.. nou.. je verpest mijn fantasie" zeg ik dan met een kinderlijke toon terwijl ik haar pruilend aan kijk. Echter kan ik mijn gezicht niet lang in de plooi houden en schiet ik vanzelf in de lach.
    Er ontstaat nogal onrust achter mij maar in plaats van zoals alle andere ramp toeristen in deze zaal blijf ik gewoon zitten en besteed ik er weinig aandacht aan. Het enige wat ik meekrijg is dat er ineens een professor langs ons heen komt met nogal haast en een jong meisje in haar armen, zal wel flauw gevallen zijn of iets dergelijks. Niet dat het mij veel uit maakt, het meisje word er echt niet beter van als zoveel mensen hun neus er tussen gaan steken of zo.


    Little do you know


    Daniël John Green


    "Oh je bent ook leuk gezelschap, heel erg leuk,'" zegt Alyssa met een knipoog en ik grijns terug.
    "Tuurlijk. Hoe had je dat niet kunnen zien aankomen Daniël?" antwoordt Logan op mijn 'verontwaardigde' uitroep. Als antwoord geef ik hem een duw terwijl ik lach. Het gaat niet heel soepel aangezien Logan bijna buiten mijn bereik zit en Alyssa ook nog eens bij mij op schoot zit en het is niet mijn bedoeling haar van mijn schoot te gooien.
    "Ja Daniel, dat je dat nou niet hebt zien aankomen" zegt Alyssa vervolgens en ze prikt me in mijn zij. Dat kan ik natuurlijk niet zomaar laten gebeuren en grijnzend kietel ik haar in haar zij.
    Logan schijnt erg blij te zijn met het feit dat hij mee mag, tenminste dat leid ik af van het feit dat hij sinds dagen niet meer zo chagrijnig kijkt en zelfs glimlacht. Als hij even naar mij kijkt - en dus waarschijnlijk wel doorheeft dat ik hem niet mee wil hebben - lijkt hij alleen maar vrolijker te worden. Blijkbaar vindt hij het wel grappig.
    Door mijn antwoord tegen Alyssa dat ik denk dat ik aan het hallucineren ben als Kjellberg met het meisje wegloopt, moet Logan even grinniken.
    "En komt er dan niet in jullie op dat ze misschien wel gewoon niet wilt dat dat kind iets overkomt?" vraagt hij. Ik kijk hem met een wenkbrauw opgetrokken aan. Natuurlijk, dat is het vast. . "Ik bedoel, stel nou dat ze iemand minder heeft om uit te kafferen," vervolgt hij, iets wat een stuk waarschijnlijker is.
    "Ja ik denk dat – dat het inderdaad is," antwoordt Alyssa giechelend.
    "Maar wat willen jullie tortelduifjes gaan doen? De zonsondergang tegemoet lopen, romantische boswandelingen?" Hij glimlacht. "Dat kan vast ook leuk zijn met z'n drieën."
    Hierop rolt Alyssa met haar ogen. "Maar dat is dan toch lang zo romantisch niet meer?"
    "Jij was degene die zei dat hij mee mocht," zeg ik plagerig tegen haar terwijl ik haar in haar zij prik.
    "Wat nou als we jou nou halverwege van een klif duwen?" zegt ze tegen Logan terwijl ze knipoogt en me aankijkt terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelt.
    "Of Daniel. Nee hoor, zo wreed ben ik niet hoor," voegt ze er meteen aan toe en ze leunt achterover.
    "Ik vind het toch een beter idee om Logan van de klif te duwen," zeg ik lachend. Sowieso ben ik wel benieuwd hoe ze mij van die klif af wilden duwen. Mijn lengte - en training - heeft zo zijn voordelen en de meeste mensen zijn niet sterker dus dat zou nog een flinke klus voor ze worden.
    "Of we duwen jou van die klif af," vervolg ik.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Belle Coeh


    Hij moet grinniken om mijn antwoord.
    "Hm, ja.. nou.. je verpest mijn fantasie," zegt hij vervolgens heel kinderlijk terwijl hij me pruilend aankijkt. Hij houdt het niet lang vol en schiet in de lach. Ik probeer zo serieus mogelijk te kijken, al lukt dat ook niet helemaal, en geef hem een schouderklopje.
    "Het spijt me ontzettend," zeg ik zo overdreven dat hij - mocht hij op de een of andere manier nog denken dat ik serieus ben, al zou hij dan wel heel dom zijn en ik denk niet dat hij dom is - op geen mogelijke manier het zou kunnen interpreten als gemeend.
    "Hoe kan ik het ooit goedmaken?" Ik lach en wil hem een elleboogstoot geven, maar zoals gewoonlijk heeft de zwaartekracht een hekel aan mij en in plaats van dat ik hem raak, val ik bijna op de grond waardoor ik begin te lachen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    JUNE MERCENDES
    Oxford Academy ~ 7th Year

    Ik zucht opluchtend als ik eindelijk iemand van richting de lerarentafel aan komt lopen. Voordat ik me ook maar heb omgedraaid kom ik tot de conclusie dat dat wel professor Adams of zo iemand zal zijn. Mijn hersens weten dan ook niet helemaal hoe ze moeten reageren als ik het beeld van Kjellberg op mijn netvlies krijg gebrand. Daar trek ik toch wel even een wenkbrauw bij op.
    "Aan de kant, geef de jongedame wat lucht mensen!" Ik ben blijkbaar zo geschrokken van Dove die op de grond ligt dat ik begin te hallucineren. Ik vindt het overigens ook best wel knap van mezelf dat mijn hoofd de stem van Kjellberg zo perfect imiteert. Die heb ik in elk geval wel vaak genoeg gehoord in mijn nachtmerries. In mijn schoktoestand denk ik er niet eens na en doe ik wat de stem zegt - ik loop een paar passen achteruit. "Kom op, ze moet naar de ziekenboeg!" Vervolgd mijn geïmiteerde Kjellberg, waarna Dove door haar wordt opgetild. Oké, dat is vreemd. Veel tijd om daarover na te denken heb ik niet, omdat ze de Great Hall uitloopt, met Silena erachteraan. Ik besluit ze maar te volgen, ik ben er niet de persoon voor om rustig af te wachtten totdat iemand me komt kalmeren om te zeggen dat de Dove dragende Kjellberg allemaal een hele vage grap was. De hele wandeling naar de ziekenboeg voel ik me erg raar, niet wetend wat er nu echt is en wat niet. Vaag doet de manier waarop iedereen achter elkaar aanloopt me denken aan een soort optocht of zoiets. Als ik niet zo verward was geweest had ik erom gelachen. Eenmaal in de ziekenboeg legt Kjellberg Dove neer op één van de keurig opgemaakte bedden, waarna ze iemand roept. "Henriette! We hebben je hulp nodig, snel" Zegt ze. Op dat moment hoor ik Silena een bedankje mompelen aan Kjellberg - ook wel het moment waarop ik mezelf officieel voor gek verklaar. Ik had niet echt verwacht om de woorden 'Silena', 'bedanken' en 'Kjellberg' bij elkaar samen in een zin te horen. Leef ik nog steeds in de werkelijkheid? Ik kijk even toe hoe Silena ergens een stoel vandaan pakt en naast Dove plaatsneemt. De manier waarop ze wat haar uit haar gezicht weghaalt is zo liefkozend, en ik heb het idee dat ik ze maar even alleen moet laten. Uiteindelijk komt er een vrouw - Henriette waarschijnlijk - aangelopen. Op dat moment besluit ik maar eens te vertellen wat er is gebeurd.
    "Ze.. Ze wilde naar ons toe lopen, maar ze leek heel vermoeid.. En toen, opeens viel ze flauw." Mijn stem hapert een beetje tijdens het praten, niet goed wetend wat ik precies moest zeggen. Verder is er niet veel wat ik kan doen, dus sta ik er maar een beetje rusteloos bij.


    She was always looking for more..