• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know


    LOGAN STANLEY BURCHARD
    Durmstrang ~ 7th Year

    Ik grinnik even een beetje als Alyssa en Daniël me beiden met een onbegrijpend gezicht aankijken als ik bezig ben met mijn opmerking over Kjellbers nobele daad wat het flauwgevallen meisje betreft. Maar gelukkig verdwijnt het onbegrip als ik mijn zin afmaak en zeg dat ze het waarschijnlijk deed omdat ze niet wilde dat ze iemand minder zou hebben om het leven zuur te maken.
    "Ja ik denk dat – dat het inderdaad is," Zegt Alyssa op die opmerking. Daarna - als ik verder ga over wat voor romantische dingen ze dadelijk tijdens de komende twee uur van plan zijn, en daarna even duidelijk de nadruk leg op mijn aanwezigheid - rolt Alyssa met haar ogen.
    "Maar dat is dan toch lang zo romantisch niet meer?" Dan ben juist ik degene die met mijn ogen rol, alsof ze dus helemaal geen punt heeft.
    "Jij was degene die zei dat hij mee mocht," Voegt Daniël eraan toe. Ik knik instemmend.
    "Wat nou als we jou nou halverwege van een klif duwen?" Gaat Alyssa dan weer verder. Daar trek ik een wenkbrauw bij op. "Of Daniel. Nee hoor, zo wreed ben ik niet hoor," Gaat ze verder.
    "Tuurlijk. Het is vast heel wreed om Daniël van een klif te duwen, terwijl dat bij mij geen enkel probleem lijkt te zijn." Zeg ik quasi beledigd.
    "Ik vind het toch een beter idee om Logan van de klif te duwen," Zegt Daniël weer. "Of we duwen jou van die klif af," Vervolgd hij tegen Alyssa.
    "Dat laatste vindt ik persoonlijk toch wel een beter idee. Ik ben namelijk best wel gesteld op mijn leven." Zeg ik dan weer. "Maar ik vindt het ook wel knap dat als ik over romantische dingen begin, jullie het gesprek weten om te zetten naar bepaalde mensen van kliffen gooien. Eigenlijk hebben jullie mijn hulp gewoon nodig. Zonder mij komen jullie nergens behalve bij de onderkant van die klif." Grap ik even, waarna ik nog een broodje pak.


    She was always looking for more..

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Social

          'Jij was degene die zei dat hij mee mocht,' merkt Daniel dan plagend op waarna hij me in mijn zij prikt. Ik schiet overeind en maak ik een vage beweging op zijn schoot voor ik even naar hem omkijk en dan weer naar Logan die instemmend knik en ik rol met mijn ogen naar he – net zoals hij had gedaan na mijn opmerking. Dan maak ik een opmerking over een van hen een klif te duwen halverwege.
    'Tuurlijk. Het is vast heel wreed om Daniël van een klif te duwen, terwijl dat bij mij geen enkel probleem lijkt te zijn,' zegt Logan dan quasi-beledigd waardoor ik even grinnik en ik houd mijn hoofd een beetje scheef en kijk hem geamuseerd aan.
    'Ik vind het toch een beter idee om Logan van de klif te duwen,' zegt Daniel dan droogjes waardoor ik even knik en grijns. 'Of we duwen jou van die klif af,' zegt hij dan tegen me, een protesterend geluidje ontsnapt mijn lippen en ik kijk hem vanonder mijn wimpers even met samengeknepen aan.
    'Dat laatste vindt ik persoonlijk toch wel een beter idee. Ik ben namelijk best wel gesteld op mijn leven.' ik schud mijn hoofd even en kijk hem ook waarschuwend aan, voordat ik toch even moet lachen.
    'Maar ik vindt het ook wel knap dat als ik over romantische dingen begin, jullie het gesprek weten om te zetten naar bepaalde mensen van kliffen gooien. Eigenlijk hebben jullie mijn hulp gewoon nodig. Zonder mij komen jullie nergens behalve bij de onderkant van die klif,' ik grinnik even voordat ik mijn gezicht weer in de plooi trek en hem droog aankijk.
    'Het is maar wat je romantisch noemt, jij vind strandwandelingen romantisch en wie weet vind ik het wel leuk om mensen van kliffen te duwen,' zeg ik schouderophalend voordat ik zijn voorbeeld volg door een broodje te pakken waaraan ik begin te plukken. Mijn masker weet ik echter niet lang op te houden en ik krijg een spontane lachbui. Ik weet mezelf tot bedaren te krijgen en ik kijk hem en Daniel even blozen aan.
    'Maar wat wordt het nou? Ditchen we Logan of niet?' ik kijk Daniel even vragend aan. 'Beslis jij maar.' voeg ik eraan toe voordat ik even naar Logan kijk en glimlach.


    I just caught the wave in your eyes


    BLAINE THOMAS CLEAVER

    Ik werd wakker door de zonnestralen die door mijn gordijn door gleden. Ik wierp een blik op de klok om erachter te komen dat het veel te laat was. Nou ja, veel te laat; ik was in ieder geval een stuk later wakker dan normaal. Wat hiervan de reden was wist ik niet, maar wel wist ik dat ik me enorm snel klaar moest maken. Ik vloog in de kleren die ik gister ook gedragen had en haalde mijn hand even door mijn haar. Het zag er niet geweldig uit, maar het kon er wel meer door dus schoot ik vliegensvlug mijn kamer uit om naar de eetzaal te rennen.
    Eenmaal daar aangekomen keek ik om me heen om te zien of er nog iemand was waar ik bij kon gaan zitten. Even leek het erop dat iedereen al weg was, maar toen zag ik opeens een bekende; America. Ik liep naar haar toe en pakte snel een broodje bij de tafels met eten. Er zat niets op, maar dat vond ik niet zo erg. Broodjes zonder beleg vond ik eerlijk gezegd even lekker als met beleg.
    Naast America zag ik nog een ander meisje dat ik me nog niet eerder opgevallen was. Ik lette niet echt op mijn medeleerling, dus daar kon het aan liggen, maar voor mijn gevoel was ze gewoon nieuw hier.
    "Hé America!" Groette ik America, waarna ik me naar het nieuwe meisje richtte. Ik stak mijn hand uit, zodat zij deze kon schudden. "Ik ben Blaine." Stelde ik mezelf voor.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Shocked

          Een vriendelijk uitziend meisje aan de andere kant van de tafel lijkt nogal moeite te hebben met een grote brok eten dat in haar mond zit gepropt, ik ken het probleem, ik eet ook altijd met veel te grote happen. Ze weet het uiteindelijk toch door te slikken.
    'Hey, ik ben June en dit is Silena. Leuk om kennis te maken,' glimlacht ze en steekt haar hand naar ons uit waardoor ik ook glimlach en haar hand aanpak en die kort schud. Ik kijk ook even naar het meisje naast haar en glimlach ook naar haar maar net als ik mezelf wil voorstellen gebeuren er van allerlei dingen opeens tegelijk.
    'Dove!' schreeuwt Silena uit en dan zie ik net een jong meisje op de grond in elkaar zakken.
    'Iemand, help!' roept June uit en meteen sta ik op en begin als een gestoorde gek naar de lerarentafel te seinen door te zwaaien. In mijn haast bij het opstaan stoot ik mijn glas met drinken om en valt deze over mijn eten heen en maakt mijn toast een drappige substantie. Ik besteed er weinig aandacht aan en opgelucht zie ik een leraar op ons afkomen, Kjellberg van Muggle Studies. Verbaasd volg ik haar en zie hoe ze het meisje van de grond tilt, wat dingen roept en dan de zaal uit verdwijnt met Dove in haar armen en June en Silena en haar kielzog. Wat is er net in godsnaam gebeurd? Een beetje verdwaasd zak ik weer neer op de bank en kijk America aan.
    'Gewoon ontbijten kan dus ook al niet meer,' fluister ik, meer tegen mezelf dan tegen iemand anders en besef me dan dat – dat ontzettend bot klinkt. 'Ik bedoel– laat maar.' zeg ik haastig achteraan en staar naar mijn eten dat er nu alles behalve smakelijk uitziet en ik pak het van mijn bord voordat ik he weer laat neervallen en kijk er een beetje beteuterd naar terwijl het een beetje zwemt in het vocht, gelukkig had ik beide toch al bijna op. Zuchtend schenk ik mijn glas maar weer opnieuw vol en neem er een slokje van. Dan valt mijn oog op een jongen – die ik overigens bijzonder knap vind maar dat ter zijde – die aankomt lopen. Hij loopt op ons – mij, America en Mabel – af terwijl hij een broodje pakte en eerst America begroet.
    'Hé America!' zegt hij, die kennen elkaar dus al. Dan richt hij zich tot mij en ik kijk hem even schuin aan, nope nog nooit eerder gezien, of wel maar ben ik het vergeten – hoewel ik zo'n gezicht niet snel vergeet. Ik word wakker uit mijn gedachten als ik opeens een hand dicht bij mijn gezicht zie, die bij hem hoort en ik kijk er even schaapachtig naar voordat ik besef wat ik moet doen.
    'Ik ben Blaine,' stelt hij zich voor en haastig beweeg ik mijn hand richting de zijne waarbij ik met mijn arm – weer – tegen mijn drinken stoot, en alweer valt het over mijn eten heen dat niet nog smeriger kon worden dan het al was.
    'Nee niet weer!' roep ik zuchtend uit en zet het glas overeind en probeer onhandig de tafel een beetje droog te krijgen, voordat het ervan af gaat druipen of iets dergelijks. Tegelijkertijd steek ik mijn andere vrije hand uit naar Blaine terwijl ik even naar hem bloos en me daarna volledig tot hem richt.
    'Uhm hi ik ben Jamie-Lee,' ik schud zijn hand en probeer niet iets stoms te doen, daar ben ik namelijk pro in. 'Maar noem me maar Jamie, Jamie-Lee is zo'n stomme naam.' dat laatste had ik helemaal niet willen zeggen en ik bloos alweer en geef mezelf een heel harde facepalm in mijn gezicht.
    'Volgens mij heb ik je nog nooit gezien dus je komt denk ik niet van Hogwarts,' het was een vraag maar ik melde het meer als een constatering en alweer kan ik mezelf wel slaan maar goed, blijven glimlachen Jamie.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2015 - 21:59 ]


    I just caught the wave in your eyes


    BLAINE THOMAS CLEAVER

    Het meisje beweegt haar hand haastig naar de mijne, maar in haar snelle beweging stoot ze tegen haar drinken, waardoor het over haar eten valt wat er nu echt heel erg zompig uit ziet. "Nee niet weer!" roept ze uit, waardoor er een trekje aan mijn grijns komt. Een onhandig meisje dus, die zijn altijd leuk.
    Ze probeert de tafel te drogen, maar tevergeefs ze lijkt het juist erger te maken. Ook steeds ze een hand naar de mijne uit, waarna ze deze schud. "Uhm hi ik ben Jamie-Lee," stelt ze zichzelf voor. Bijzondere naam, schiet er door mijn hoofd. Niet dat ik daar iets negatiefs mee bedoel. Eigenlijk vind ik het wel een leuke naam. "Maar noem me maar Jamie, Jamie-Lee is zo'n stomme naam."
    Hiervan komt er een lach over mijn lippen. Meisjes zijn soms zo'n onzeker, waardoor ze zichzelf in een negatieve spotlight gaan zetten, terwijl ze eigenlijk juist heel erg leuk zijn.
    "Vind je het oke als ik je Jamie-Lee noem?" Vraag ik dan. Ik vind haar wel een Jamie-Lee om eerlijk te zijn.
    "Volgens mij heb ik je nog nooit gezien dus je komt denk ik niet van Hogwarts," constateert ze dan. Hier moet ik haar wel gelijk in geven. Ik vind het dan ook niet zo heel raar dat ze mij nog nooit op heeft gemerkt.
    "Klopt." Antwoord ik eerst kort, om mijn antwoord een seconde later te verlengen met; "Wel apart dat ik je nog niet eerder was opgevallen. Ik had eerlijk gezegd wel iets anders verwacht voor een jongen die zo knap is als ik." Hierna laat ik haar mijn bekende scheve grijns zien. Ik wil niet dat ze denkt dat ik heel arrogant ben, wat ik dan ook niet ben.
    "Zal ik even wat doekjes halen? Of wat nieuw eten?" Vraag ik zo behulpzaam als ik ben, terwijl mijn blik naar de tafel afdwaalt.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Embarrassed

          Hij lijkt mijn gestuntel ontzettend leuk te vinden aan zijn grijns te zien, waardoor ik nog meer moet blozen. Wanneer ik mezelf voorstel, nog steeds stuntelend met mijn natte eten en over mijn – volgens mij – stomme naam klaag, moet hij lachen.
    'Vind je het oke als ik je Jamie-Lee noem?' vraagt hij dag en ik kijk hem even scheef aan en denk er over na. "Hm.. Okay vooruit dan.' geef ik toe en glimlach even naar hem. Wanneer ik constateer dat hij niet van Hogwarts komt, knikt hij.
    'Klopt,' zegt hij dan eerst en ik knik, dat verklaart waarom ik hem dus nog nooit heb gezien. 'Wel apart dat ik je nog niet eerder was opgevallen. Ik had eerlijk gezegd wel iets anders verwacht voor een jongen die zo knap is als ik.' grijnst hij scheef – wat een leuke lach – en daar zit ik dan met een mond vol tanden. Volgens mij hangt mijn mond nu open en ik staar hem even aan.
    'Nee inderdaad, een knap persoon als jij onthoud ik meestal wel,' fluister ik afwezig en besef me dan wat ik heb gezegd en schrik wakker. 'Ik bedoel... Uh...' stotter ik en sla mezelf in gedachten voor mijn kop – en tot mijn grote ergernis ook in het echt waardoor ik moet blozen. Met wangen die de kleur 'tomaat' hebben bereikt kijk ik hem beschaamd aan.
    'Zal ik even wat doekjes halen? Of wat nieuw eten?' gelukkig, hij verandert van onderwerp! Ik denk even na en schud dan mijn hoofd.
    'Uhm nee dat hoeft niet hoor, je hoeft die moeite niet voor me te doen,' glimlach ik en staar dan naar mijn eten 'En dat eten, ik was toch een soort van bijna klaar.' ik haal mijn schouders op en kijk hem dan aan.
    'Niet van Hogwarts dus? Waar kom je dan vandaan? Ik hoor geen Frans accent dus ik neem aan niet van Beauxbatons,' zeg ik dan, half tegen mezelf en half tegen hem en glimlach dan weer naar hem.


    I just caught the wave in your eyes

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Ze geeft me een schouderklopje en zegt; "Het spijt me ontzettend" het klinkt extreem overdreven wat laat horen dat ze het niet meent. En ik kijk haar pruilend aan.
    "Dat vind ik heel fijn dat het je spijt" lach ik vervolgens met een sarcastische ondertoon, aangezien ze het totaal niet zei alsof ze het meende dat het haar speet. Dan vraagt ze me wat ze kan doen om het goed te maken waarna ik even nadenk, als ze me een stootje wil geven mist ze en valt ze bijna op de grond. Een lach rolt over mijn lippen, dit meisje is best een kluns en ik snap niet hoe ik haar nooit gezien heb op Hogwarts.
    "Een nieuw rooster halen kan ik zelf wel" grinnik ik dan bedenkelijk, zo creatief als ik ben gaat het nog wel even duren voor ik iets bedenk... maar als ik dan iets bedacht heb is het vaak ook wel de moeite waard -nee grapje, ik ben echt niet zo creatief-
    "Wel, oké, ik weet niets" lach ik dan uiteindelijk tegen haar.


    Little do you know


    BLAINE THOMAS CLEAVER


    Gelukkig vindt ze het goed als ik haar Jamie-Lee noem. Ik zou het jammer vinden als ze het om één of andere reden zou afkeuren.
    Na mijn ietwat arrogante opmerking - die natuurlijk bedoelt was als grapje, lijkt het even alsof ze naar me aan het staren is. Sommige mensen zouden dat echt heel ongemakkelijk vinden, maar ik vind het eigenlijk best wel grappig. "Nee inderdaad, een knap persoon als jij onthoud ik meestal wel," hoor ik haar dan zachtjes zeggen, waarna ze zich lijkt te schamen voor wat ze zij doordat ze lichtelijk begint te stotteren en er een rode kleur uitslaat in haar gezicht.
    Ik weet nu al zeker dat ik dit meisje wel mag en dat er wel lol met haar te beleven valt. Nou ja, nu is het vooral leuk voor mij, maar als zij zich meer op haar gemak zal gaan voelen, zal het insgelijk zijn.
    Nieuwe doekjes of eten hoef ik voor haar niet te gaan halen. Niet dat ik dat erg vind, maar ik had graag iets voor haar gedaan. Wat opmerkelijk is, aangezien ik meestal echt heel erg lui ben.
    "Niet van Hogwarts dus? Waar kom je dan vandaan? Ik hoor geen Frans accent dus ik neem aan niet van Beauxbatons," vraagt ze me dan. Ik ga op de rand van de tafel zitten om daar een seconde over mijn antwoord na te denken. "Ik kom van hier. Verder heb ik eerst thuis les gehad en nu ben ik dus hier." antwoord ik dan. Ik weet dat mijn antwoord een beetje vaag is, maar ik heb echt geen zin om iedereen te werkelijke reden dat ik hier ben uitgebreid uit te gaan leggen. Ik zal het ooit wel een keer vertellen aan de mensen waarvan ik het belangrijk vind dat ze het weten, maar nu maakt het allemaal nog niet zoveel uit voor mijn gevoel.
    "Ga je vandaag nog iets doen?" Vraag ik haar dan. Ikzelf heb nog niet echt plannen voor vandaag, dus als zij iets weet om te doen, zou ik maar al te graag meedoen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Getting more confident

          Hij lijkt mijn gestaar naar hem en mijn daaropvolgende opmerking alleen maar grappig te vinden waardoor mijn knalrode kleur snel wegtrekt, gelukkig, hij kijkt me niet raar aan of iets dergelijks, zoals veel mensen voor hem hebben gedaan.
    'Ik mag deze Blaine wel,' schiet er door mijn gedachten en kennelijk zeg ik dat ook meteen hardop. 'Ik zei dat toevallig niet hardop, of wel?' giechel ik en kijk hem vanonder mijn wimpers onderzoekend aan.
    'Ik kom van hier. Verder heb ik eerst thuis les gehad en nu ben ik dus hier,' beantwoordt hij mijn vraag over waar hij vandaan komt en ik knik bedenkelijk en frons even, dat was een.. apart antwoord. Ik houd mijn hoofd even scheef en kijk hem twijfelend aan, hij lijkt niet alles te vertellen, maar besluit niet door te vragen gezien hij het me anders wel gewoon had verteld, gevoelig onderwerp neem ik dan maar aan.
    'Ga je vandaag nog iets doen?' vraagt hij me dan en ik begin te glimlachen en schud dan mijn hoofd. Ergens vind ik het heel leuk dat hij me dat vraagt, want indirect vraagt hij me dan uit. Wacht nee, eigenlijk niet, maar zo doen die jongens dat altijd in de boeken. Ik zucht over de discussie in mijn hoofd, ik bedoel waarom denk ik überhaupt aan een date met hem, ik vind hem toch niet leuk? Hoewel... Hij is wel knap en bovendien ook leuk gezelschap en... Nogal onbereikbaar Jamie, spreekt mijn onderbewustzijn me steng toe en merkt daarbij ook gelijk op dat een jongens als Blaine vast ook al een vriendinnetje heeft.
    'Nee eigenlijk niet, ik ga zo naar Muggle Studies..,' kap ik de discussie in mijn hoofd af en ik maak een sarcastisch juich-gebaar 'Leuk, met Kjellberg, ik ken haar een paar weken en mag haar nu al beslist niet.' verzucht ik.
    'Maar uhm.. misschien kunnen we wat gaan drinken samen ergens vandaag?' vraag ik licht blozend en kijk hem zwak glimlachend aan. 'Hoewel ik geen idee heb waar we dan heen zouden moeten maar daar heb ik jou voor.' voeg ik er aan toe en kijk hem afwachtend aan. Hopelijk wijst hij me nu niet af, want dat zou echt gênant zijn.


    I just caught the wave in your eyes


    Daniël John Green


    "Tuurlijk. Het is vast heel wreed om Daniël van een klif te duwen, terwijl dat bij mij geen enkel probleem lijkt te zijn," zegt Logan als Alyssa zegt dat het wreed zou zijn mij van een klif te duwen.
    Alyssa grinnikt even maar zegt niks van de obvious antwoorden, dus besluit ik die maar te geven.
    "Dat klopt," zeg ik met een serieus gezicht. "Je snapt het."
    Op mijn opmerking dat we ook Alyssa van de klif af kunnen gooien, zegt Logan dat hij dat een beter idee vindt ondat hij wel gesteld op zijn leven is.
    Alyssa maakt een protesterend geluidje wat best schattig klinkt en ik glimlach naar haar.
    "Maar ik vindt het ook wel knap dat als ik over romantische dingen begin, jullie het gesprek weten om te zetten naar bepaalde mensen van kliffen gooien. Eigenlijk hebben jullie mijn hulp gewoon nodig. Zonder mij komen jullie nergens behalve bij de onderkant van die klif."
    Alyssa moet hierom grinniken en hoewel ik het niet grappig vind - subtiele hint van Logan dat hij dus mee wil - lach ik ook.
    "Het is maar wat je romantisch noemt, jij vind strandwandelingen romantisch en wie weet vind ik het wel leuk om mensen van kliffen te duwen," antwoordt ze hem.
    "Moet ik me nu zorgen gaan maken over dat ik ook ooit onder aan een klif terecht kom?" fluister ik in haar oor.
    Heel lang kijkt ze niet serieus en ze krijgt een lachbui. Als ze zich weer onder controle heeft kijkt ze me blozend aan. Het feit dat ze ook blozend naar Logan kijkt negeer ik.
    "Maar wat wordt het nou? Ditchen we Logan of niet?" zegt ze terwijl ze me vragend aankijkt.
    "Beslis jij maar," voegt ze eraan toe.
    Ja. Als het aan mij ligt is het antwoord ja, we ditchen Logan. Helaas kan ik dat niet zeggen want hij is mijn beste vriend en het zou niet aardig zijn om te zeggen. Sowieso, zelfs als ik het zou zeggen, zou Alyssa het raar vinden dat ik zo gemeen tegen mijn beste vriend ben en zou het toch geen nut hebben. Kan Logan niet gewoon even zich subtiel terugtrekken zoals een vriend zou moeten doen? Hij vindt vast wel iemand anders om bij rond te hangen.
    "Nee hoor, blijf gerust," zeg ik tegen Logan. Ga! wil ik erachteraan schreeuwen maar dat kan niet dus ik glimlach maar.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Belle Coeh


    "Dat vind ik heel fijn dat het je spijt," zegt hij lachend op mijn overdreven spijtbetuiging. Ik lach om de sarcastische ondertoon en stiekem ben ik wel blij - eindelijk iemand die ook doorheeft dat het niet serieus bedoeld was.
    Door mijn spectaculaire valactie - ja, die kunst heb ik ondertussen geperfectioneerd - moet hij weer lachen en ik grinnik. Ik ben mijn gebrek aan evenwicht ondertussen wel gewend en tja, ik kan er weinig aan veranderen, dus waarom er niet gewoon om lachen?
    "Een nieuw rooster halen kan ik zelf wel," zegt hij als antwoord op mijn vraag hoe ik het goed kan maken. Vervolgens kijkt hij heel bedenkelijk alsof hij met iets heel raars gaat komen hoe ik het goed kan maken.
    "Wel, oké, ik weet niets," zegt hij vervolgens.
    "Betekent dat dat je me nu vergeven hebt of dat je zo meteen iets gaat bedenken en dat ik dat nog te horen ga krijgen?" vraag ik hem lachend terwijl ik mijn haar uit mijn gezicht haal. Mocht hij voor de tweede optie gaan, betekent dat sowieso dat we elkaar nog vaker zullen spreken, want dan moet hij me natuurlijk vertellen hoe ik het ooit goed kan maken - al betekent dat eerste niet dat we elkaar nooit meer spreken, maar die kans is groter. Ik zou het niet erg vinden als we vaker bij elkaar zitten. Ik vind hem best aardig en ook makkelijk om mee te praten. Ergens vraag ik me wel een beetje af hoe we al zo lang bij elkaar op school hebben kunnen zitten zonder ooit een woord te wisselen maar dat antwoord is best simpel: hij is Slytherin. Hoewel de houses mij niet zoveel uitmaken, was er toch wel een bepaalde scheiding en zeker Slytherin was wel echt een apart House.
    "I'm the girl that can't walk in heels without killing myself...or someone else."


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    BLAINE THOMAS CLEAVER



    "Ik mag deze Blaine wel," hoor ik van Jamie-Lee's kant komen. Weer voel ik een lach opkomen, maar deze probeer ik maar even te onderdrukken, waardoor ik er waarschijnlijk uitzie als een walvis die probeert te niezen, maar waarbij de nies niet wil komen.
    "Ik zei dat toevallig niet hardop, of wel?" vraagt ze me dan giechelend. Deze vraag beantwoord ik met een simpele knik met mijn hoofd.
    Op mijn vraag begint ze eerst te glimlachen. Ik hoop dat dat niet komt doordat ze al iets heel leuks gaat doen vandaag, dat wanneer ze eraan denkt haar mondhoeken omhoog gaan, maar dat er een andere reden voor deze glimlach is.
    "Nee eigenlijk niet, ik ga zo naar Muggle Studies..," antwoordt ze dan. Aan haar gezichtsuitdrukking zie ik dat ze er nou niet bepaald echt zin in heeft.Ook maakt ze een sarcastisch juich-gebaar "Leuk, met Kjellberg, ik ken haar een paar weken en mag haar nu al beslist niet."
    Dat begrijp ik eigenlijk compleet. Ook bij mij is Kjellberg nou niet bepaald een geliefde lerares.
    'Maar uhm.. misschien kunnen we wat gaan drinken samen ergens vandaag?' vraagt ze dan, terwijl ik een lichtelijke blos op haar wangen zie verschijnen. Ook glimlacht ze naar me. Ze heeft echt een schattig gezicht. "Hoewel ik geen idee heb waar we dan heen zouden moeten maar daar heb ik jou voor." vervolgt ze haar voorstel.
    "Oh ja, de lessen." reageer ik eerst op haar eerdere antwoord. "Ik moet natuurlijk ook, maar heb echt geen zin." Even zucht ik. Ik ben nou niet bepaald een leergierig persoon. Als ik wil kan ik de stof snel oppakken, maar meestal heb ik er gewoon niet zoveel zin in, zoals vandaag dus.
    "Ik heb een beter idee." zeg ik dan. "Wat nou als we de lessen skippen en na het ontbijt gaan?" Even kijk ik haar uitdagend aan. Ik weet niet wat ze er van zal gaan vinden. Ze ziet er wel uit als een braaf meisje, maar good girls are bad girls that haven't been caught yet, dus misschien...
    "Of durf je niet?" daag ik haar nog meer uit.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 14:57 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Challenged

          'Oh ja, de lessen,' merkt hij op waardoor ik even moet grinniken, ik moet toegeven dat ik in hem geen nerd had verwacht en mijn vermoeden blijkt juist te zijn. 'Ik moet natuurlijk ook, maar heb echt geen zin.' ik giechel nogmaals, zoals ik al dacht, de drop-out type jongen.
    'Ik heb een beter idee,' zegt hij dan en nu heeft hij mijn volle aandacht en ik kijk hem nieuwsgierig aan. 'Wat nou als we de lessen skippen en na het ontbijt gaan?' zegt hij dan en hij kijkt me geamuseerd aan, met een spoor van amusement. Ik slik even terwijl mijn wangen beginnen te branden, hij lijkt kennelijk wel door te hebben dat ik redelijk braaf ben, maar dan heb je mijn koppige kant die hem dat leedvermaak niet gunt. 'Of durf je niet?' voegt hij er nog meer aan toe, met een uitdagende toon en hier komt mijn Gryffindor kant meekijken. Ik trek even een wenkbrauw op en kijk hem uitdagend terug aan, mijn verlegenheid is nu ver te zoeken.
    'Is dit een uitdaging?' vraag ik eerst poeslief. 'Zo ja; challenge accepted,' ik grijns even en knipoog naar hem voordat ik er nog even aan toevoeg. 'Want daag nooit een Gryffindor uit.' ik houd mijn hoofd een beetje scheef en wacht zijn reactie af.
    'Dus wat mij betreft kunnen we nu wel gaan, tenzij jij niet durft natuurlijk,' grap ik en kijk hem plagend aan – lekker op dreef Jamie. Waar deze kant van mij vandaan komt weet ik niet, alsof ik indruk op Blaine wil maken... Verwarrend.


    I just caught the wave in your eyes


    BLAINE THOMAS CLEAVER



    Ze trekt een wenkbrauw op, terwijl ze uitdagend naar me kijk. Een deel van me begint te joelen; ze heeft dus ook zo'n kant.
    "Is dit een uitdaging?" vraagt ze me dan. "Zo ja; challenge accepted," Ze geeft me met een grijns een knipoog. 'Want daag nooit een Gryffindor uit."
    Gryfiindor zegt me niet zoveel, maar ik heb al wel door dat het zeker iets moet zijn, want zoals zij erover praat...
    Ze houdt haar hoofd schuin en kijkt me afwachtend aan. "Yes" zeg ik, alsof ik een klein kind ben dat iets mag van zijn moeder. Ik maak er ook de passende armbeweging bij.
    "Dus wat mij betreft kunnen we nu wel gaan, tenzij jij niet durft natuurlijk," zegt ze dan plagend. Hoewel ik haar andere kant zeer schattig vond, mag deze kant er ook zeker zijn, merk ik op. De meeste mensen mag ik eigenlijk wel. Of ze nou verlegen zijn of juist heel erg extravert; in iedereen vind ik wel iets waardoor ik het met dat persoon kan vinden, wanneer er dan blijkt dat een persoon meerdere kwalitatieve kanten heeft, stijgt deze wel in mijn aanzien.
    "Ik weet niet hoor." zeg ik dan met een lichtelijk 'bang' stemmetje. "Durven we het wel om jouw honderd procent aanwezigheids score te breken?" Ik kijk zogenaamd bang met een vleugje van uitdagendheid. Hoewel mijn opmerking misschien anders doet denken, hoop ik dat dat geen probleem voor haar is. Ik heb wel zin om een dagje met dit meisje te gaan spijbelen.
    Ik kijk rond de zaal om te ontdekken dat de meeste mensen inmiddels wel zijn afgesijpeld om naar de lessen te gaan. "Misschien moeten we maar snel gaan, anders komen ze ons hier regelrecht naar de lessen sturen." deel ik haar dan mee.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2015 - 20:39 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Being badass

          'Yes,' zegt hij dan, als een klein kind dat net een leuk cadeautje heeft gekregen dat hij altijd al heeft willen hebben, zijn gebaren die hij erbij maakt – maakt het plaatje ook helemaal af en ik schud even lachend mijn hoofd. Vervolgens plaag ik hem een beetje terug door te vragen of hij wel durft.
    'Ik weet niet hoor,' zegt hij dan met een gemaakt bang stemmetje.
    'N'aww,' zeg ik en trek een vertederd gezicht terwijl ik mijn hoofd wat schuin houdt hem aankijkend.
    'Durven we het wel om jouw honderd procent aanwezigheids score te breken?' vraagt hij me dan, met een 'bange' blik, maar ik merk de uitdagende toon en stiekem ook blik die hij me werpt en ik doe net alsof ik daarover na moet denken en trek een denkend gezicht door mijn lippen te tuiten en mijn wenkbrauwen in een vage frons te trekken zodat de ene hoog zit en de ander laag.
    'Nou vooruit dan maar, ik kan niet anders,' verzucht ik, zogenaamd spijtig en kijk hem met neppe puppy-ogen aan. Dan zie ik hoe hij de zaal rond kijkt en merk op waarom: deze is al bijna leeg, iedereen is naar de lessen en wij zitten hier.
    'Misschien moeten we maar snel gaan, anders komen ze ons hier regelrecht naar de lessen sturen,' merkt hij op en ik knik maar kan het niet laten grijnzend nog een opmerking te maken:
    'Als ze dat willen bereiken moeten ze me naar de les sleuren, maar goed let's go!' ik glimlach en sta op, en stoot hierbij de toch al bijna lege kan met drinken omver. De vloeistof stroomt over de tafel en ik zucht vermoeid en sla mijn ogen even op naar de hemel.
    'Okay ik geef het op, die kan en die beker zijn vervloekt,' zeg ik en schud mijn hoofd. Om toch nog even netjes te zijn zet ik de kan weer overeind voordat ik me tot Blaine wend.
    'Nou jij leidt me de weg, neem ik aan, want ik heb geen idee waar we naartoe moeten en mezelf kennende eindigen we aan de onderkant van de berg als ik de leiding heb,' lach ik, ook al is het waar en kijk hem met een glimlach afwachtend aan.


    I just caught the wave in your eyes